Jump to content

The Dutch thread, Part 35


ilseh1983

Recommended Posts

13 hours ago, Rose said:

Hi!! 

 

Is er misschien ook een fangroep op whatsapp die ik misschien kan joinen? 

Wil zo graag nieuwe mensen leren kennen :D

 

Zoja stuur me dan even een berichtje op instagram : noplaceinheavenn :))

 

Rose

 

Niet dat ik zo weet. :wink2:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Heeee wat leuk dat er een Nederlandse groep is op dit forum! :D Ik ken niet zoveel Mikafans hier, dus tof om zo contact te hebben! :)

Hierboven zie ik de vraag of al die nieuwe liedjes van Mika wel al eens op de radio gedraaid worden! Ik heb vlak voor de Top2000 live op Radio 2 nog heel enthousiast geprobeerd om als aaaallerlaatste redmiddel Mika in de Top2000 te krijgen dit jaar (omdat hij ieder jaar honderden plaatsen is gezakt). Maar helaas is het niet gelukt, hij was er voor de eerste keer helemaal uit gegaan. Ik heb nog een aantal keren live op Radio 2 gezegd dat Mika veel meer liedjes heeft dan alleen Grace Kelly en Relax, en of ze die ook eens kunnen draaien aangezien die in heel veel Europese landen wel echt hits zijn geworden. Maar tot nu toe blijft het bij zijn oude hits op de radio :( Al is alles van Mika op de radio geweldig, het is veel te ondergewaardeerd in Nederland. Echt heel erg jammer!!

Op Facebook (die MFC-pagina) zag ik dat er verschillende nationale meet-ups zijn met Mikafans per land, wordt er ook zoiets georganiseerd in Nederland? :D:D:D

Misschien leuk om eens iets te organiseren!

 

Groetjes Marika

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
On 6/2/2019 at 10:15 PM, Marika said:

Meer mensen geïnteresseerd in het concert in Tivoli komend jaar, die alleen gaan en graag samen willen meeten? 

Ik ga alleen 😛 ,maar ik zie wel wie ik daar tegenkom. T wordt nog een kleine opgave om uit m'n introverte holletje te kruipen maaaaar goed

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 7/16/2019 at 12:55 AM, Michelluuuh said:

Ik ga alleen 😛 ,maar ik zie wel wie ik daar tegenkom. T wordt nog een kleine opgave om uit m'n introverte holletje te kruipen maaaaar goed

Whoeee wat cool zeg!! Mikafans zijn er in alle soorten en maten en leeftijden, het is altijd een heel gezellig feestje bij z'n concerten. Ik ben 1x geweest en heb toen meteen een aantal vrienden gemaakt, super spontaan en gezellig, terwijl ik ook erg introvert ben. Mika's enthousiasme is betoverend! Het komt zeker goed en je gaat er veel plezier hebben sowieso! 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8/21/2019 at 9:51 PM, Ilsa said:

Oh een Nederlands draadje, handig! Ik hoop snel te kunnen schrijven dat ik ook een kaartje heb kunnen krijgen. En dan op naar het concert volgend jaar! ❤️ 

 

Heey, welkom! :biggrin2: Ik hoop het ook voor je! :crossed:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
12 hours ago, Alieke said:

Nee ik ook niet!😅

Gelukkig komt het nieuwe album bijna uit 🎉

Kunnen we nog even de nieuwe nummers uit ons hoofd leren 😂

 

Jaa! We hebben lang moeten wachten, maar eindelijk is het bijna zo ver! :biggrin2: 

Is toch leuker als je mee kan zingen 🙈

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10/2/2019 at 2:08 PM, celesteee said:

WAAAAAAAAAAH nog twee dagen!!! Weet iemand waar je de cd kan kopen? Ik heb al contact gehad met bol maar zelf weten ze het ook niet wanneer, maar ik wil hem gewoon vrijdag! 

 

Gelukkig is alles goed gekomen 😇 Ik moet nog zooo lang wachten, pre-ordered via mikasounds.. Iedere dag de brievenbus controleren haha 😇 

 

Wat vinden jullie van het album? 😁😁 Kunnen jullie alles meezingen in Utrecht straks? 😆 Zooooveel zin in concert!! Nu het aftellen naar het album voorbij is, begint het aftellen naar Februariiii! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On ‎10‎/‎5‎/‎2019 at 12:59 AM, Marika said:

 

Gelukkig is alles goed gekomen 😇 Ik moet nog zooo lang wachten, pre-ordered via mikasounds.. Iedere dag de brievenbus controleren haha 😇 

 

Wat vinden jullie van het album? 😁😁 Kunnen jullie alles meezingen in Utrecht straks? 😆 Zooooveel zin in concert!! Nu het aftellen naar het album voorbij is, begint het aftellen naar Februariiii! 

Ik ben ook nog aan het wachten op het album, maar de nummers wel al op repeat via YouTube!😍

Ik heb de cd namelijk ook pre-ordered via mikasounds, dus afwachten dan maar. 

Super album! Veel piano intro's super mooi ❤️

Ik moest wel eerst een beetje wennen aan de nieuwe sound van dit album, maar kan er nu geen genoeg van krijgen haha

De nummers gaan in Utrecht zeker wel meegezongen worden hoor! Super veel zinin!!!!!!!!

Aftellen en dan is het al bijna zover! 🎉

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 10/9/2019 at 5:51 PM, Alieke said:

Ik ben ook nog aan het wachten op het album, maar de nummers wel al op repeat via YouTube!😍

Ik heb de cd namelijk ook pre-ordered via mikasounds, dus afwachten dan maar. 

Super album! Veel piano intro's super mooi ❤️

Ik moest wel eerst een beetje wennen aan de nieuwe sound van dit album, maar kan er nu geen genoeg van krijgen haha

De nummers gaan in Utrecht zeker wel meegezongen worden hoor! Super veel zinin!!!!!!!!

Aftellen en dan is het al bijna zover! 🎉

 

Jaa mijn cd is binnen hoor!!!! 🤗🤗🤗

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

FAN ACTION PART TWO!: BRING YOUR OWN CROWN 👑

 

(Dutch below)

We Are Golden is all about being yourself, letting yourself lose; feeling your inner king, queen, or gender-nonspecific monarch. So, to quote a legendary Dutch carnavals song: 'shame about the attic, but the roof has to go'. (LINKS! RECHTS!) We are bringing the royal party to Ronda; Everyone is king for a day, or at least for three minutes. Go dig around that fancy dress kit in the attic and bring your own crown; or get creative, and glue and cut one together! The idea is to put it on during We Are Golden and dance like there is no tomorrow. Me and a few other fans will bring 200 crowns, but the effect would be made even better if as many people as we can gather have one, to really make it a cool effect. 

 

So share, share, share this with your friends who are also going to the show on the 13th of February

 

Long story short: - Bring your own crown! 
- Put it on your head during We Are Golden
- Party like it's 1661 and we're all royalty because we are golden.

DUTCH

We Are Golden is het nummer over jezelf zijn, lekker los gaan, in contact staan met je innerlijke koning, koningin of gender-loze monarch. Misschien een beetje een apart concept voor de nuchtere nederlanders, maar om de Snollebollekes te quoten: 'het is jammer van de zolder, maar het dak dat gaat eraf.' (NAAR LINKS). We brengen het adelijke feestje naar de Ronda: iedereen is koning voor een dag op de 13e! (Of in ieder geval voor 3 minuten) Dus ga op zoek in je verkleedkist naar dat kroontje dat je altijd op koningsdag uit de kast trekt, of wordt creatief en sla aan het knippen en plakken! Een aantal andere fans en mijzelf brengen 200 papieren kroontjes mee; maar hoe meer hoe beter om het effect supervet te laten zijn. 

 

Dus, deel dit met al je vrienden die ook naar de show op 13 februari komen!!

 

Lang verhaal kort: - Neem je eigen kroontje mee! 
- Zet 't op je hoofd tijdens We Are Golden
- Feestje vieren alsof het carnaval is en we allemaal koning zijn want we are GOLDEN.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Huh, ik had niet gedacht dat dit, bijna 10 jaar na mijn eerste post in deze thread, nog steeds de meest recente Dutch thread zou zijn. 😂

Anyway, ik kom over een jaar of vijf wel weer eens langs. ;)

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Ik vond het echt leuk om zooooveel Nederlandse fans te zien!! Als Nederlander met Mika als idool heb je soms het idee dat niemand je überhaupt begrijpt hahaha. 'Huh maakt die nog muziek??' En nu na deze hele reeks concerten weet je gewoon weer dat je niet de enige bent die Mika waardeert en die inziet hoe geweldig hij is!! Het was echt fantastisch om die sfeer te zien! Love it! 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik moet toegeven dat ik lichtelijk verbaast was over dat dat met die kroontjes door gegaan is. Ik dacht van 'nou, dat zal wel weer zo'n veel te overenthousiast ondoordacht plan zijn', maar het heeft allemaal goed uitgepakt. + ik heb een gratis souvenir 😛 en daar ben je Nederlander voor toch? haha

Maar inderdaad, de sfeer was super en iedereen was zo lief voor elkaar. Zelfs in de trein op de terugweg had ik gezelschap, want ja, met die kroontjes waren ze makkelijk te herkennen 😂 Mika moet wel snel weer terug komen hoor, ik kan niet vijf jaar wachten op de volgende😁

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik vond het fantastische concerten in Utrecht wat een geweldige zanger en performer!!!❤️❤️❤️

En inderdaad soms voelt het alsof je één van de weinige Mika fans bent in Nederland, maar de sfeer was zooo geweldig tijdens de concerten!

Ik vond het ook erg fijn dat de zaal zo intiem was en dat Mika ook veel vertelde bij de nummers die hij zong.

Ik hoop dat hij snel weer terug komt, 5 jaar wachten is echt te lang, dus beter komt hij snel weer naar ons kleine landje! 😍

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Heeft iemand trouwens de volledige tekst van wat Mika in het begin zegt, voordat de show begint? En ook alle kleuren met betekenis door de hele show?

 

Wat ik tot dusver heb onthouden is: 

love 
in the beginning
before life has been ours
in that big emphty void 
there was love
it didn't stick to anything
or belonged to anyone back then
an invisible force 
energy
connecting everything

 

En dan zegt hij iets over explode, implode en de big bang en de zon

dan noemt hij de kleuren en op het laatst zegt hij: yellow is the color of love

 

Verder weet ik:

green is the color of jealousy, pink is the color of desire, blue is the color of the unknown

 

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen en meer weet!
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy