Jump to content

The Dutch thread, Part 35


ilseh1983

Recommended Posts

On 2/15/2020 at 5:36 PM, Alieke said:

Heeft iemand trouwens de volledige tekst van wat Mika in het begin zegt, voordat de show begint? En ook alle kleuren met betekenis door de hele show?

 

Wat ik tot dusver heb onthouden is: 

love 
in the beginning
before life has been ours
in that big emphty void 
there was love
it didn't stick to anything
or belonged to anyone back then
an invisible force 
energy
connecting everything

 

En dan zegt hij iets over explode, implode en de big bang en de zon

dan noemt hij de kleuren en op het laatst zegt hij: yellow is the color of love

 

Verder weet ik:

green is the color of jealousy, pink is the color of desire, blue is the color of the unknown

 

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen en meer weet!
 

Ik heb een Video van dat stukje heb je daar misschien wat aan

Link to comment
Share on other sites

On 3/18/2020 at 7:57 PM, ljm1284 said:

Ik heb een Video van dat stukje heb je daar misschien wat aan

Ja misschien wel, ik heb zelf ook al verschillende bekeken. Maar stuur maar gewoon, dat kan nooit kwaad ;) 

Link to comment
Share on other sites

On 3/19/2020 at 7:06 AM, Marika said:

Nu wel weer haha! Hoe is iedereen? Wat hebben we geluk gehad dat de concerten in Nederland zo vlak voor de Europese uitbraak waren!! 😅

Jaa, superveel geluk mee gehad! Dat was ook wat ik deze week al dacht. Met mij gaat het tot nu toe goed! Met jou? En de anderen?

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Alieke said:

Ja misschien wel, ik heb zelf ook al verschillende bekeken. Maar stuur maar gewoon, dat kan nooit kwaad ;) 

love 
in the beginning
before life has been ours
in that big emphty void 
there was love
it didn't stick to anything
or belonged to anyone back then
an invisible force 
energy
connecting everything even the nothing
putting so hard and all this nothiness
that things will implode and explode
the big bang
before the very first big bang 
love had a collor
not red no pink
love burns so hard and so hot
that it gave one of the millions of  creatures
destroing as much as it creating 
love made the sun the sun made us
yellow is the collor of the sun yellown is the collor of love

 

volgens mij is dit wat hij toen aan het zeggen was 

Edited by ljm1284
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Een Nederlandse thread!!

 

Ben net nieuw en heb ook net Mika ontdekt (tijdens de lockdown). Wat enorm balen, de maand ervoor was hij gewoon in Nederland!! Voor degenen die bij de optredens in Nederland waren, wat een geluk.. vraag me af, wanneer er überhaupt weer concerten plaats gaan vinden en in welke vorm. 
 

Ik ben Nederlandse, maar woon in Duitsland! Waar zitten jullie zo allemaal en hoe gaat het in Nederland met de lockdown? Geen mondmaskers in de supermarkt had ik gehoord, in Duitsland is het in alle winkels verplicht. 
 

en de belangrijkste vraag: hebben jullie nog genoeg toiletpapier??? Haha.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 5/13/2020 at 8:18 PM, holdingyourdrink said:

Een Nederlandse thread!!

 

Ben net nieuw en heb ook net Mika ontdekt (tijdens de lockdown). Wat enorm balen, de maand ervoor was hij gewoon in Nederland!! Voor degenen die bij de optredens in Nederland waren, wat een geluk.. vraag me af, wanneer er überhaupt weer concerten plaats gaan vinden en in welke vorm. 
 

Ik ben Nederlandse, maar woon in Duitsland! Waar zitten jullie zo allemaal en hoe gaat het in Nederland met de lockdown? Geen mondmaskers in de supermarkt had ik gehoord, in Duitsland is het in alle winkels verplicht. 
 

en de belangrijkste vraag: hebben jullie nog genoeg toiletpapier??? Haha.

hoi hoi wat leuk dat je MIKA hebt ontdekt, wat ik favoriete liedje tot nu toe?

.hier is nog genoeg wc papier hoor. hahha

wij moeten alleen in het openbaar vervoer een mondmasker dragen verder niet. 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ljm1284 said:

hoi hoi wat leuk dat je MIKA hebt ontdekt, wat ik favoriete liedje tot nu toe?

.hier is nog genoeg wc papier hoor. hahha

wij moeten alleen in het openbaar vervoer een mondmasker dragen verder niet. 

 


Ohhh, mag ik maar 1 liedje kiezen? Onmogelijk! Ik maak een top 3 😆 

 

“Popular”, lekker cheesy

”Dear Jealousy”, want die herkennen we allemaal! Helaas.

”Rain”, als ik zin heb om te dansen. 
 

Wat zijn die van jou?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 5/13/2020 at 8:18 PM, holdingyourdrink said:

Een Nederlandse thread!!

 

Ben net nieuw en heb ook net Mika ontdekt (tijdens de lockdown). Wat enorm balen, de maand ervoor was hij gewoon in Nederland!! Voor degenen die bij de optredens in Nederland waren, wat een geluk.. vraag me af, wanneer er überhaupt weer concerten plaats gaan vinden en in welke vorm. 
 

Ik ben Nederlandse, maar woon in Duitsland! Waar zitten jullie zo allemaal en hoe gaat het in Nederland met de lockdown? Geen mondmaskers in de supermarkt had ik gehoord, in Duitsland is het in alle winkels verplicht. 
 

en de belangrijkste vraag: hebben jullie nog genoeg toiletpapier??? Haha.

 

Hoihoi! Wat leuk om te horen dat er na zoveel jaren nog steeds mensen zijn die MIKA ontdekken!! En dat je meteen zó grote fan bent geworden (ik zag je tekening in de andere thread, wat vet!)

Er is zóveel te ontdekken op Youtube. Heb je zijn Sinfonia Pop concert al gezien/gehoord van een paar jaar geleden? En kijk/luister vooral ook naar live full concerts op youtube (ik heb toevallig nu Mika Bercy 2019 Revelation Tour aanstaan op Youtube, zijn liveshows zijn altijd zooo vet en zoveel interactie met publiek. In Nederland nog veel meer in februari, omdat hij hier in een heel kleine zaal stond. Dan is het nog duizend keer leuker dan in een grote arena. En heb je ook al interviews of stukjes met Paul de Leeuw gezien waar hij vaak te gast was? Bijvoorbeeld 'Ik heb je lief' opzoeken op Youtube, zo leuk als je Nederlands bent!! Oooooh er is zóveel te ontdekken, ik ben een beetje jaloers dat je dat allemaal nog voor je hebt hahah. In ieder geval genoeg om de lockdown op te vullen! :D Geniet ervan!!!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Marika said:

 

Hoihoi! Wat leuk om te horen dat er na zoveel jaren nog steeds mensen zijn die MIKA ontdekken!! En dat je meteen zó grote fan bent geworden (ik zag je tekening in de andere thread, wat vet!)

Er is zóveel te ontdekken op Youtube. Heb je zijn Sinfonia Pop concert al gezien/gehoord van een paar jaar geleden? En kijk/luister vooral ook naar live full concerts op youtube (ik heb toevallig nu Mika Bercy 2019 Revelation Tour aanstaan op Youtube, zijn liveshows zijn altijd zooo vet en zoveel interactie met publiek. In Nederland nog veel meer in februari, omdat hij hier in een heel kleine zaal stond. Dan is het nog duizend keer leuker dan in een grote arena. En heb je ook al interviews of stukjes met Paul de Leeuw gezien waar hij vaak te gast was? Bijvoorbeeld 'Ik heb je lief' opzoeken op Youtube, zo leuk als je Nederlands bent!! Oooooh er is zóveel te ontdekken, ik ben een beetje jaloers dat je dat allemaal nog voor je hebt hahah. In ieder geval genoeg om de lockdown op te vullen! :D Geniet ervan!!!!!


Hee! Wat leuk dat je zo leuk hebt geantwoord!! Ik heb mijn potloden even neergelegd en ben in mijn YouTube tunnel, haha. En ik hoop zo dat er weer optredens plaats gaan vinden en ik naar een optreden in NL kan komen. Op YouTube zag ik inderdaad dat ze wat kleiner en intiemer waren en ik denk dat zoiets mij meer aanspreekt dan zo’n groot stadion! (Hoewel als het even kan ik eigenlijk ook wel naar zijn grote show zou willen gaan, die lijkt mij ook geweldig!)

 

Heb je de kans gekregen in februari om hem dichterbij te zien of te spreken? En stond je helemaal vooraan bij het optreden??? Kan mij voorstellen dat het wel erg lastig helemaal vooraan te kruipen! Waren er ook veel mensen van de MFC aanwezig?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Michelle ik hoorde dit dus net pas!! Ik heb meteen gegoogled en heb zeeeeeker wel interesse hahaha. HOE LEUK!! Maar het is niet per se bij me in de buurt, even zien of het mogelijk is om ergens naar de bioscoop te gaan de 20e!! 😊😊 Wat suuuperleuk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
On 5/15/2020 at 1:27 PM, holdingyourdrink said:


Ohhh, mag ik maar 1 liedje kiezen? Onmogelijk! Ik maak een top 3 😆 

 

“Popular”, lekker cheesy

”Dear Jealousy”, want die herkennen we allemaal! Helaas.

”Rain”, als ik zin heb om te dansen. 
 

Wat zijn die van jou?

 

Hiii beetje laate reactie van mij maar mijn top 3 is 

1: j’ai pas envie , want ja ik ben heel slecht in frans en voel me heel goed als ik dit kan mee zingen😅

2: lonely alcoholic , mooi nummer om mee te zingen vind ik

3: dear jealousy, inderdaad herkennen we het allemaal,

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 5/13/2020 at 8:18 PM, holdingyourdrink said:

Een Nederlandse thread!!

 

Ben net nieuw en heb ook net Mika ontdekt (tijdens de lockdown). Wat enorm balen, de maand ervoor was hij gewoon in Nederland!! Voor degenen die bij de optredens in Nederland waren, wat een geluk.. vraag me af, wanneer er überhaupt weer concerten plaats gaan vinden en in welke vorm. 
 

Ik ben Nederlandse, maar woon in Duitsland! Waar zitten jullie zo allemaal en hoe gaat het in Nederland met de lockdown? Geen mondmaskers in de supermarkt had ik gehoord, in Duitsland is het in alle winkels verplicht. 
 

en de belangrijkste vraag: hebben jullie nog genoeg toiletpapier??? Haha.

Super leuk dat je Mika hebt ontdekt!

Veel te late reactie haha, had al een tijdje niet meer gekeken op de MFC

Maar sowieso welkom!

 

Link to comment
Share on other sites

Hee hee allemaal,

 

Tot 7 december is het weer mogelijk om op de top2000 te stemmen, ik vind het zelf altijd heerlijk om dit te luisteren. 

Zo nu en dan maak ik zelf ook een lijstje, zo ook dit jaar. Waarbij ik zeker ook een stem uitbreng op Mika!

Gaan jullie ook Mika weer de top2000 in proberen te stemmen?

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 12/4/2020 at 8:40 PM, Alieke said:

Hee hee allemaal,

 

Tot 7 december is het weer mogelijk om op de top2000 te stemmen, ik vind het zelf altijd heerlijk om dit te luisteren. 

Zo nu en dan maak ik zelf ook een lijstje, zo ook dit jaar. Waarbij ik zeker ook een stem uitbreng op Mika!

Gaan jullie ook Mika weer de top2000 in proberen te stemmen?

 

 

 

 

Ik heb op alle liedjes van MIKA gestemd die in de lijst stonden, maar helaas heeft niks het gehaald :( Al een paar jaar niet meer!! Echt jammer hoor! Ik had hoop dat het dit jaar wel zou lukken door zijn recente concerten dit jaar in Utrecht.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 12/17/2020 at 4:14 PM, Marika said:

Ik heb op alle liedjes van MIKA gestemd die in de lijst stonden, maar helaas heeft niks het gehaald :( Al een paar jaar niet meer!! Echt jammer hoor! Ik had hoop dat het dit jaar wel zou lukken door zijn recente concerten dit jaar in Utrecht.. 

Jaa, ik stem ook elk jaar op die nummers! Maar helaas zit hij er de afgelopen jaren idd niet meer bij :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heyy allemaal, ik ben al een tijdje nieuw op het forum🙈 Super leuk dat er ook een Dutch thread is!:mika3: Ik kom zelf uit België🇧🇪 Echt stom dat MIKA pas geweest is in België! Ik had het echt leuk gevonden om naar dat concert te gaan☹️

Edited by x_adoring_mika_x
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 1/18/2021 at 5:18 PM, x_adoring_mika_x said:

Heyy allemaal, ik ben al een tijdje nieuw op het forum🙈 Super leuk dat er ook een Dutch thread is!:mika3: Ik kom zelf uit België🇧🇪 Echt stom dat MIKA pas geweest is in België! Ik had het echt leuk gevonden om naar dat concert te gaan☹️

Hee, Super leuk en welkom! Heel fijn idd dat er een Dutch thread is, al is ie dan niet zo super actief haha. Leuk dat je uit België komt!

Ben je al een keer naar een concert van MIKA geweest of helemaal nog niet? Ik ben (nu al bijna een jaar geleden bedenk ik me nu

:( ) in februari 2020 voor het eerst gegaan!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Alieke said:

Hee, Super leuk en welkom! Heel fijn idd dat er een Dutch thread is, al is ie dan niet zo super actief haha. Leuk dat je uit België komt!

Ben je al een keer naar een concert van MIKA geweest of helemaal nog niet? Ik ben (nu al bijna een jaar geleden bedenk ik me nu

:( ) in februari 2020 voor het eerst gegaan!

 

Dankje! Nee, jammer genoeg nog niet, ik zou het wel heel graag willen!:no:💕 Online heb ik wel al veel concerten gezien haha. Vandaag heb ik wel mijn eerste Mika lp gehad:wub2: 

 

Ohh dat is echt leuk! Uit welk land kom jij?😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy