Jump to content

Mika in [Suite Parentale] November 6, 2018 in France 4


Recommended Posts

On 11/7/2018 at 7:20 AM, Kumazzz said:

REPLAY

( working only in France / 29 days ):tears:

FRANCE 4

https://www.france.tv/france-4/suite-parentale/772175-mon-enfant-est-il-harcele.html

Suite parentale

Mon enfant est-il harcelé ?

 

On 11/7/2018 at 9:46 AM, Meggy said:

 

YouTube

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/9/2018 at 7:11 PM, Kumazzz said:

7 Jours

16 novembre 2018

page - 3

 

On 11/9/2018 at 7:11 PM, Kumazzz said:

 

7jours-p_3crp.thumb.jpg.708eaf782bd086609ddbd32a77b6b885.jpg

 

  Hide contents

7jours-p.1.thumb.jpg.bcca49a060261d9410344c73aaabe378.jpg

 

7jours-p.3.thumb.jpg.4a3cc48896f34e57618355988e5ecab0.jpg

 

 

 

 

7 Jours

16 novembre 2018

 

Better one

PDF file ( page 3 ) 7_Jours_2018_11_16-page3.pdf

 

«J’ai été victime de harcèlement à l’école. Ils m’appelaient le Libanais, le pédé... Pas seulement avec des mots, mais aussi avec des objets (des canettes, des cailloux) que je recevais sur la tête. J’aimerais bien dire que je n’ai pas de cicatrices liées à cette période de ma vie, mais ce serait un mensonge. Bien sûr que j’en ai.»

— MIKA, À L’ÉMISSION SUITE PARENTALE.

 

«I was harassed at school. They called me the Lebanese, the fag ... Not only with words, but also with objects (cans, pebbles) that I received on the head. I would like to say that I have no scars related to this period of my life, but it would be a lie. Of course I have some. »

MIKA, AT PARENTAL SUITE EMISSION.

 

7_Jours_2018_11_16-p.3-crop.thumb.jpg.bdd2342b8ad0660d6a6115d22ab6eebc.jpg

 

7_Jours_2018_11_16-p.3.thumb.jpg.0d82b94aaa79cb26ef732a0f58b194cc.jpg

 

Edited by Kumazzz
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Échos vedettes

  • 15 Nov 2018

PressReader.com : https://pressreader.com/

PDF-file Page 62 ( 160 kb ) : Échos Vedettes - 17 Novembre 2018-page63.pdf

 

Mika s’engage dans la lutte contre le harcèlement scolaire

 

Enfant, il a été victime d’intimidation

 

En marge de la journée nationale de la lutte contre le harcèlement scolaire le 8 novembre, Mika a parlé de son vécu à l’émission Suite parentale, de France 4. Le chanteur de 35 ans a souffert d’intimidation dans sa jeunesse. Il avait huit ans et vivait à Londres avec sa famille. «Ma professeure a décidé que c’était moi qu’elle allait harceler. J’étais mis sur une chaise, où je devais attendre pendant une heure ou deux sans bouger. Je lui demandais d’aller aux toilettes, mais je n’avais pas le droit... et je faisais pipi sur ma chaise.» Plusieurs de ses camarades l’intimidaient aussi. «Ils m’appelaient le Libanais, le pédé. Ils ne m’intimidaient pas seulement avec des mots, mais aussi avec des objets, avec des canettes, avec des cailloux que je recevais à la tête. Moi, j’arrivais toujours cinq minutes en retard pour tous les cours. Ce n’était pas parce que j’étais désorganisé, mais parce que je me cachais.»

 

Ces épisodes l’ont atteint au point qu’il a développé des troubles d’apprentissage. «J’ai arrêté de parler. J’ai arrêté d’étudier. J’ai commencé à avoir des problèmes très sévères, et très sérieux avec l’écriture; je n’écrivais plus, je lisais très mal.» Ce fut une période douloureuse pour l’artiste qui n’en avait jamais parlé à sa famille du temps qu’il était intimidé. «Je cachais la réalité de ce qui se passait, ce qui veut dire que je me retrouvais seul à l’école, seul en rentrant de l’école, seul à la maison.» Pour militer et sensibiliser les jeunes à ce fléau qui frappe fort, Mika s’est engagé dans la lutte contre le harcèlement scolaire aux côtés de la Première dame Brigitte Macron.

 

Google translator

Spoiler

Mika engages in the fight against school bullying

Child, he was bullied

On the sidelines of the national day of the fight against bullying on November 8, Mika spoke about his experience on the show "Parental Suite", France 4. The 35-year-old singer suffered from intimidation in his youth. He was eight years old and lived in London with his family. "My teacher decided that it was me she was going to harass. I was put in a chair, where I had to wait for one or two hours without moving. I asked her to go to the bathroom, but I was not allowed ... and I pee in my chair. "Several of her classmates also intimidated her. "They called me the Lebanese, the fagot. They did not only intimidate me with words, but also with objects, with cans, with pebbles that I received in the head. I always arrived five minutes late for all classes. It was not because I was disorganized, but because I was hiding. "

These episodes have reached him to the point that he has developed learning disabilities. "I stopped talking. I stopped studying. I started having very severe problems, and very serious with writing; I did not write anymore, I read very badly. "It was a painful time for the artist who had never spoken to his family at the time he was intimidated. "I hid the reality of what was going on, which meant I was alone at school, alone when I came home from school, alone at home." To advocate and educate young people about the plague that is hitting Strong, Mika is engaged in the fight against bullying school alongside the First Lady Brigitte Macron.

 

 

 

853582928_chos_Vedettes_17-11-2018_p.63-crop.thumb.jpg.2bccaf6024e03757b3fed704a008472c.jpg

 

 

701357965_chos_Vedettes_17-11-2018_p_63.thumb.jpg.9d20652dbaa695c47e8a962ec31d6b60.jpg

 

1963859304_chos_Vedettes_17-11-2018_p.2.thumb.jpg.3d1ea0387bdac5bc342f7435d0616ad5.jpg

 

 

Edited by Kumazzz
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Le Parisien

  • 19 Nov 2018

PressReader https://pressreader.com/

PDF file ( page 32 ) leparis191118-Page-32.pdf

 

Sévère ou pas ?

  • 21 : 00 FRANCE 4

Comment réagir quand un enfant pique une colère au supermarché ? Quelle attitude avoir quand un adolescent vous ignore, vous provoque et vous insulte ? Peut-on punir sans humilier ? Voici des exemples de questions qui seront abordées dans ce deuxième numéro de « Suite parentale », consacré à l’autorité parentale. Cette émission met les pieds dans le plat, à dix jours du vote des députés sur l’interdiction de la fessée, ainsi que de toutes autres violences éducatives ordinaires. Le 6 novembre, Agathe Lecaron et Benjamin Müller (photo) avaient inauguré cette version nocturne de « la Maison des maternelles » en traitant du harcèlement scolaire. Malgré la force des témoignages, dont celui du chanteur Mika, seulement 206 000 téléspectateurs (0,9 % de part d’audience) avaient répondu présent. A Bruno Solo, invité fil rouge en tant qu’ambassadeur de l’association la Voix de l’enfant, d’attirer plus de monde.

 

 

M.Z

 

:uk:Google translator

Spoiler

Severe or not?

  • 21: 00 FRANCE 4

How to react when a child is angry at the supermarket? What attitude do you have when a teenager ignores you, provokes you and insults you? Can we punish without humiliating? Here are some examples of questions that will be addressed in this second issue of "Parental Suite", devoted to parental authority. This show puts the feet in the dish, ten days of the vote of the deputies on the prohibition of spanking, as well as any other ordinary educational violence. On 6 November, Agathe Lecaron and Benjamin Müller (photo) inaugurated this night version of "La Maison des maternelles" by treating bullying. Despite the strength of the testimonies, including that of singer Mika, only 206,000 viewers (0.9% audience share) had responded. To Bruno Solo, invited red wire as ambassador of the association the Voice of the child, to attract more people.

M.Z

 

 

le_parisien_2018-11-19_p.32-crop.thumb.jpg.934ae99c529159e36b0f7cbb036dfd8a.jpg

 

le_parisien_2018-11-19_p_32.thumb.jpg.b8018107f1d7af8d2204f6ce63029553.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy