Jump to content

Recommended Posts

Ici Paris

13 Fevrier 2019 (No. 3841)

Un terrible secret de famille

 

Dans The Voice, l’artiste affi che un sourire toujours éclatant mais pourtant, impossible pour lui d’oublier ce traumatisme…

 

Sa sixième saison consécutive dans le fauteuil pivotant rouge de The Voice, a commencé très fort.

Coach Mika a déjà profi té des premières auditions à l’aveugle pour assurer le show. Le 9 février dernier, l’artiste a utilisé l’une des nouvelles règles du programme, le block, empêchant ainsi Jenifer de recruter Agathe, l’une des candidates les plus brillantes. Le jeune homme facétieux de 35 ans n’a ensuite pas caché sa satisfaction d’avoir subtilisé au dernier moment la jeune toulousaine à son amie membre du jury. Cette scène symbolise l’état d’esprit du chanteur polyglotte bien décidé à sourire à la vie et à la croquer à pleines dents. Car il sait mieux que personne qu’elle ne tient parfois qu’à un fi l… La pop star reste encore marquée par le terrible accident dont a été victime sa sœur Paloma, d’un an son aînée, en 2010, à Londres. Celle-ci était tombée du rebord de la fenêtre de son appartement et s’était violemment empalée sur une grille de fer forgé. Bouleversé, Mika avait alors mis sa carrière entre parenthèses pour passer ses journées à son chevet. Après de nombreuses opérations aux jambes et à l’abdomen, Paloma, remarche aujourd’hui, avec l’aide d’une béquille… Un vrai miracle…

 

Qui a soudé encore un peu plus une famille qui a pris l’habitude de se serrer les coudes. Car vingt ans plus tôt, Mika, sa mère, et ses trois sœurs Yasmine, Zuleika et Paloma, ont dû surmonter une autre terrible épreuve : l’absence forcée de leur père, retenu en otage au Moyen-Orient.

 

Son père Michael était au Koweït quand la catastrophe a eu lieu

 

“On a tout perdu”

 

L’équilibre familial a volé en éclats

 

Huit mois d’horreur absolue

 

Mika n’avait que 8 ans à l’époque mais se souvient parfaitement de cette période angoissante pour tout le monde.

« Mon père qui avait un très bon job dans la fi nance est envoyé par sa banque en voyage d’affaires au Koweït », s’est-il rappelé dans Le Monde.

« Il s’est trouvé pris dans l’invasion du Koweït par Saddam Hussein, pendant la première guerre du Golfe et a été retenu à l’ambassade américaine pendant huit mois.

Nous n’avions pas de contact, juste un fax de temps en temps », déplore-t-il.

« La stabilité qu’on connaissait avec mes sœurs s’est alors écroulée ».

Après de longs mois d’une insoutenable attente, son père fi nit par être libéré. Mais il n’est plus le même, physiquement comme psychologiquement

« il est revenu barbu, amaigri, ses yeux étaient différents. On ne l’a plus appelé “papa” mais “Mike ” je ne sais pas pourquoi », poursuit Mika.

L’attitude (involontaire) de ses enfants ne facilite pas son retour à une vie normale. « Après le traumatisme qu’il a vécu, il a eu du mal, il a été licencié. On a tout perdu. J’ai appris à gérer les huissiers », révèle Mika.

« Quand ils sonnent : dire qu’il n’y a pas d’adultes à la maison, qu’on ne peut pas ouvrir parce qu’on ne les connaît pas ».

Mika et sa famille sont contraints de quitter leur appartement du XVIe arrondissement de Paris et de partir s’exiler à Londres dans un Bed & Breakfast où ils resteront deux ans :

« Quand mon père ne gagnait pas assez de sous, ma mère travaillait en cuisine. »

Ce déménagement forcé et ces nouvelles conditions de vie ne sont pas sans conséquences sur Mika, jeune enfant hypersensible.

« C’est comme si un bloc était tombé sur moi. J’étais nul à l’école, isolé, et je suis devenu dyslexique… », avait-il déclaré il y a quelques années.

A 11 ans, le futur chanteur savait à peine lire et écrire. Grâce à la musique et aux encouragements d’une professeure de chant russe, Mika prendra confi ance en lui… Pour devenir l’un des artistes les plus talentueux et attachants de sa génération… 

 

:uk:

Spoiler

 

A terrible family secret

 

In The Voice, the artist shows a smile always bright but yet, impossible for him to forget this trauma ...

His sixth consecutive season in The Voice's red swivel chair started very strong.

 

Coach Mika has already enjoyed the first blind auditions to ensure the show. On February 9, the artist used one of the program's new block rules, preventing Jenifer from recruiting Agathe, one of the brightest candidates. The facetious young man of 35 years then did not hide his satisfaction at having stolen at the last moment young Toulouse to his friend member of the jury. This scene symbolizes the state of mind of the polyglot singer who is determined to smile at life and chew on it. Because he knows better than anyone that she sometimes only has a son ... The pop star is still marked by the terrible accident suffered by her sister Paloma, one year older, in 2010, in London. She had fallen from the window sill of her apartment and violently impaled herself on a wrought-iron gate. Upset, Mika then put his career in parentheses to spend his days at his bedside. After many operations on the legs and abdomen, Paloma, walks again today, with the help of a crutch ... A real miracle ...

Who has welded a little more a family who has made the habit of sticking together. For twenty years earlier, Mika, her mother, and her three sisters Yasmine, Zuleika and Paloma, had to overcome another terrible ordeal: the forced absence of their father, held hostage in the Middle East.

 

His father Michael was in Kuwait when the disaster took place

 

"We lost everything"

 

Family balance shattered

 

Eight months of absolute horror

 

Mika was only 8 years old at the time but remembers perfectly this agonizing time for everyone.

"My father who had a very good job in fi nance is sent by his bank on a business trip to Kuwait," he recalled in Le Monde.

"He was caught in the invasion of Kuwait by Saddam Hussein during the first Gulf War and was held at the US embassy for eight months.

We did not have contact, just a fax from time to time, "he laments.

"The stability that we knew with my sisters then collapsed".

After long months of unbearable waiting, his father ended up being released. But he is no longer the same, physically and psychologically

"He came back bearded, thin, his eyes were different. We did not call him "daddy" but "Mike" I do not know why, "says Mika.

The (involuntary) attitude of his children does not facilitate his return to a normal life. "After the trauma he went through, he had trouble, he was fired. We lost everything. I learned how to manage bailiffs, "says Mika.

"When they ring: say that there are no adults at home, that we can not open because we do not know them".

Mika and her family are forced to leave their apartment in the 16th arrondissement of Paris and leave for exile in London in a Bed & Breakfast where they will stay for two years:

"When my father did not earn enough money, my mother worked in the kitchen. "

This forced move and these new living conditions are not without consequences on Mika, a hypersensitive young child.

"It's like a block has fallen on me. I was bad at school, isolated, and I became dyslexic ... ", he said a few years ago.

At 11, the future singer barely knew how to read and write. Thanks to the music and encouragement of a Russian singing teacher, Mika will trust him ... To become one of the most talented and endearing artists of his generation ...

 

 

Ici_Paris_2019_02_13_No.3841_p.1.thumb.jpg.d9e8ed8f54257691e209e7a60f6de3d2.jpg

 

page 18

Ici_Paris_2019_02_13_No.3841_p_18.thumb.jpg.5ad5401ef1ea7101624d98b2751ad5c1.jpg

 

 

page 19

Ici_Paris_2019_02_13_No.3841_p_19.thumb.jpg.48491cfbe17473aa3efa1ad1679037ac.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Kumazzz said:

Ici Paris

13 Fevrier 2019 (No. 3841)

Un terrible secret de famille

 

Dans The Voice, l’artiste affi che un sourire toujours éclatant mais pourtant, impossible pour lui d’oublier ce traumatisme…

 

Sa sixième saison consécutive dans le fauteuil pivotant rouge de The Voice, a commencé très fort.

Coach Mika a déjà profi té des premières auditions à l’aveugle pour assurer le show. Le 9 février dernier, l’artiste a utilisé l’une des nouvelles règles du programme, le block, empêchant ainsi Jenifer de recruter Agathe, l’une des candidates les plus brillantes. Le jeune homme facétieux de 35 ans n’a ensuite pas caché sa satisfaction d’avoir subtilisé au dernier moment la jeune toulousaine à son amie membre du jury. Cette scène symbolise l’état d’esprit du chanteur polyglotte bien décidé à sourire à la vie et à la croquer à pleines dents. Car il sait mieux que personne qu’elle ne tient parfois qu’à un fi l… La pop star reste encore marquée par le terrible accident dont a été victime sa sœur Paloma, d’un an son aînée, en 2010, à Londres. Celle-ci était tombée du rebord de la fenêtre de son appartement et s’était violemment empalée sur une grille de fer forgé. Bouleversé, Mika avait alors mis sa carrière entre parenthèses pour passer ses journées à son chevet. Après de nombreuses opérations aux jambes et à l’abdomen, Paloma, remarche aujourd’hui, avec l’aide d’une béquille… Un vrai miracle…

 

Qui a soudé encore un peu plus une famille qui a pris l’habitude de se serrer les coudes. Car vingt ans plus tôt, Mika, sa mère, et ses trois sœurs Yasmine, Zuleika et Paloma, ont dû surmonter une autre terrible épreuve : l’absence forcée de leur père, retenu en otage au Moyen-Orient.

 

Son père Michael était au Koweït quand la catastrophe a eu lieu

 

“On a tout perdu”

 

L’équilibre familial a volé en éclats

 

Huit mois d’horreur absolue

 

Mika n’avait que 8 ans à l’époque mais se souvient parfaitement de cette période angoissante pour tout le monde.

« Mon père qui avait un très bon job dans la fi nance est envoyé par sa banque en voyage d’affaires au Koweït », s’est-il rappelé dans Le Monde.

« Il s’est trouvé pris dans l’invasion du Koweït par Saddam Hussein, pendant la première guerre du Golfe et a été retenu à l’ambassade américaine pendant huit mois.

Nous n’avions pas de contact, juste un fax de temps en temps », déplore-t-il.

« La stabilité qu’on connaissait avec mes sœurs s’est alors écroulée ».

Après de longs mois d’une insoutenable attente, son père fi nit par être libéré. Mais il n’est plus le même, physiquement comme psychologiquement

« il est revenu barbu, amaigri, ses yeux étaient différents. On ne l’a plus appelé “papa” mais “Mike ” je ne sais pas pourquoi », poursuit Mika.

L’attitude (involontaire) de ses enfants ne facilite pas son retour à une vie normale. « Après le traumatisme qu’il a vécu, il a eu du mal, il a été licencié. On a tout perdu. J’ai appris à gérer les huissiers », révèle Mika.

« Quand ils sonnent : dire qu’il n’y a pas d’adultes à la maison, qu’on ne peut pas ouvrir parce qu’on ne les connaît pas ».

Mika et sa famille sont contraints de quitter leur appartement du XVIe arrondissement de Paris et de partir s’exiler à Londres dans un Bed & Breakfast où ils resteront deux ans :

« Quand mon père ne gagnait pas assez de sous, ma mère travaillait en cuisine. »

Ce déménagement forcé et ces nouvelles conditions de vie ne sont pas sans conséquences sur Mika, jeune enfant hypersensible.

« C’est comme si un bloc était tombé sur moi. J’étais nul à l’école, isolé, et je suis devenu dyslexique… », avait-il déclaré il y a quelques années.

A 11 ans, le futur chanteur savait à peine lire et écrire. Grâce à la musique et aux encouragements d’une professeure de chant russe, Mika prendra confi ance en lui… Pour devenir l’un des artistes les plus talentueux et attachants de sa génération… 

 

:uk:

  Reveal hidden contents

 

A terrible family secret

 

In The Voice, the artist shows a smile always bright but yet, impossible for him to forget this trauma ...

His sixth consecutive season in The Voice's red swivel chair started very strong.

 

Coach Mika has already enjoyed the first blind auditions to ensure the show. On February 9, the artist used one of the program's new block rules, preventing Jenifer from recruiting Agathe, one of the brightest candidates. The facetious young man of 35 years then did not hide his satisfaction at having stolen at the last moment young Toulouse to his friend member of the jury. This scene symbolizes the state of mind of the polyglot singer who is determined to smile at life and chew on it. Because he knows better than anyone that she sometimes only has a son ... The pop star is still marked by the terrible accident suffered by her sister Paloma, one year older, in 2010, in London. She had fallen from the window sill of her apartment and violently impaled herself on a wrought-iron gate. Upset, Mika then put his career in parentheses to spend his days at his bedside. After many operations on the legs and abdomen, Paloma, walks again today, with the help of a crutch ... A real miracle ...

Who has welded a little more a family who has made the habit of sticking together. For twenty years earlier, Mika, her mother, and her three sisters Yasmine, Zuleika and Paloma, had to overcome another terrible ordeal: the forced absence of their father, held hostage in the Middle East.

 

His father Michael was in Kuwait when the disaster took place

 

"We lost everything"

 

Family balance shattered

 

Eight months of absolute horror

 

Mika was only 8 years old at the time but remembers perfectly this agonizing time for everyone.

"My father who had a very good job in fi nance is sent by his bank on a business trip to Kuwait," he recalled in Le Monde.

"He was caught in the invasion of Kuwait by Saddam Hussein during the first Gulf War and was held at the US embassy for eight months.

We did not have contact, just a fax from time to time, "he laments.

"The stability that we knew with my sisters then collapsed".

After long months of unbearable waiting, his father ended up being released. But he is no longer the same, physically and psychologically

"He came back bearded, thin, his eyes were different. We did not call him "daddy" but "Mike" I do not know why, "says Mika.

The (involuntary) attitude of his children does not facilitate his return to a normal life. "After the trauma he went through, he had trouble, he was fired. We lost everything. I learned how to manage bailiffs, "says Mika.

"When they ring: say that there are no adults at home, that we can not open because we do not know them".

Mika and her family are forced to leave their apartment in the 16th arrondissement of Paris and leave for exile in London in a Bed & Breakfast where they will stay for two years:

"When my father did not earn enough money, my mother worked in the kitchen. "

This forced move and these new living conditions are not without consequences on Mika, a hypersensitive young child.

"It's like a block has fallen on me. I was bad at school, isolated, and I became dyslexic ... ", he said a few years ago.

At 11, the future singer barely knew how to read and write. Thanks to the music and encouragement of a Russian singing teacher, Mika will trust him ... To become one of the most talented and endearing artists of his generation ...

 

 

Ici_Paris_2019_02_13_No.3841_p.1.thumb.jpg.d9e8ed8f54257691e209e7a60f6de3d2.jpg

 

page 18

Ici_Paris_2019_02_13_No.3841_p_18.thumb.jpg.5ad5401ef1ea7101624d98b2751ad5c1.jpg

 

 

page 19

Ici_Paris_2019_02_13_No.3841_p_19.thumb.jpg.48491cfbe17473aa3efa1ad1679037ac.jpg

 

 

Actually it's almost copied from "Le Monde"...

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Kumazzz said:

I know, he tells the family story many times...

 

Exactly Eriko, I know this story about the war and his father from the beginning  I started to follow him back in 2009. At the end we know more about Mika's life  (his biography) than  the journalists.  :naughty:
 

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Le Point

https://w.lpnt.fr/2292782t

  • Par Marc Fourny
  • Publié le 12/02/2019 à 15:31 | Le Point.fr

Mika se confie sur son enfance et la prise en otage de son père

 

Le chanteur avait 8 ans quand son père a été retenu en otage pendant 8 mois pendant la guerre du Golfe.
« On a tout perdu... », raconte-t-il dans « Le Monde ».

 

L'enfance de Mika n'a pas été un long fleuve tranquille…
Dans Le Monde, l'artiste est revenu sur un épisode dramatique qui a bouleversé l'équilibre familial dans les années 1990. À l'époque, Mika a 8 ans, sa famille a fui le Liban en guerre il y a plusieurs années pour s'installer à Paris. Son père, d'origine américaine, est banquier, gros bosseur souvent absent. Il se retrouve alors envoyé en voyage d'affaires au Koweït, quand la guerre du Golfe éclate.
« Il s'est trouvé pris dans l'invasion du Koweït par Saddam Hussein, pendant la première guerre du Golfe, et a été retenu à l'ambassade américaine pendant huit mois. »
Une prise d'otages longue et stressante pour toute la famille : l'attente, l'angoisse, la chasse aux infos sur CNN…
« Nous n'avions pas de contact, juste un fax de temps en temps, poursuit Mika. La stabilité qu'on connaissait avec mes sœurs s'est alors écroulée… »

 

Lorsque son père est enfin libéré, rien n'est comme avant. Il est vivant, mais profondément marqué.
« Quand mon père est revenu, barbu, amaigri, ses yeux étaient différents, explique Mika au Monde.

On ne l'a plus appelé “papa” mais “Mike”, je ne sais pas pourquoi. Après le traumatisme qu'il avait vécu, il a eu du mal, il a été licencié. On a tout perdu. »
Commence alors le long ballet des huissiers qui viennent frapper à la porte de l'appartement parisien. Le jeune Mika fait souvent l'interface à travers la porte, avec toujours le même message : les parents sont partis, revenez plus tard…
« J'ai appris à gérer les huissiers : quand ils sonnent, dire qu'il n'y a pas d'adultes à la maison, qu'on ne peut pas ouvrir parce qu'on ne les connaît pas. Mais à la quatrième visite, je les ai vus tout prendre chez nous, moi assis sur le canapé rouge. Je ne pardonnerai jamais à un système qui permet ça. Cette invasion dans ce qui est sacré, la maison. Cette punition injustifiée… »


Ruine et dépression

Son père s'enfonce dans la dépression, l'argent manque, la famille quitte alors la France pour la Grande-Bretagne.
« Un soir, on s'est entassés dans la Toyota Previa et on est partis à Londres », se souvient l'artiste qui reconnaît que le rebond a été possible grâce à la détermination de sa mère.
Mika se referme sur lui-même, sombre dans la mélancolie et va jusqu'à perdre la parole. Dans de multiples interviews, il a raconté comment, à cette époque, il devient la cible de ses camarades, en raison de sa différence et de son mutisme. Harcèlement, insultes, brimades…
« Ils m'appelaient le Libanais, le pédé, expliquait-il récemment dans une interview sur France 4. Pas seulement avec des mots, mais aussi avec des trucs : avec des objets, des canettes, des cailloux, que je recevais dans la tête. J'aimerais bien dire que je n'ai pas de cicatrices de cette période de ma vie, mais ce serait un mensonge… »

 

Mika s'isole encore plus, s'enferme dans sa bulle et cache la situation à ses parents, par « honte », dira-t-il plus tard. Sa scolarité vire au désastre. C'est sa mère, encore une fois, qui trouvera la parade : elle engagera une professeure russe qui lui donne des cours de chant à la maison qui finiront par le débloquer. La musique sera son dérivatif et sa planche de salut. Avec le succès que l'on sait.

 

:uk:

Spoiler

Mika confides his childhood and the kidnapping of his father

 

The singer was 8 when his father was held hostage for 8 months during the Gulf War.
"We lost everything ...", he says in "Le Monde".

 

Mika's childhood was not a long calm river ...
In Le Monde, the artist is back on a dramatic episode that upset the family balance in the 1990s. At the time, Mika was 8 years old, her family fled Lebanon at war several years ago for to settle in Paris. His father, of American origin, is a banker, a hard worker often absent. He finds himself sent on a business trip to Kuwait, when the Gulf War breaks out.
"He was caught in the invasion of Kuwait by Saddam Hussein during the first Gulf War, and was held at the US embassy for eight months. "
A long and stressful hostage-taking for the whole family: the wait, the anguish, the hunt for news on CNN ...
"We did not have contact, just a fax from time to time," says Mika. The stability we knew with my sisters then collapsed ... "

When his father is finally released, nothing is like before. He is alive, but deeply marked.
"When my father came back, bearded, thin, his eyes were different, explains Mika to Le Monds.

We did not call him "daddy" but "Mike", I do not know why. After the trauma he had experienced, he had trouble, he was fired. We lost everything. "
Then begins the long ballet of ushers who knock on the door of the Parisian apartment. The young Mika often makes the interface through the door, always with the same message: the parents are gone, come back later ...
"I learned to manage ushers: when they ring, say that there are no adults at home, that we can not open because we do not know them.

But at the fourth visit, I saw them taking everything home, me sitting on the red sofa. I will never forgive a system that allows that. This invasion in what is sacred, the house. This unjustified punishment ... "


Ruin and depression

His father sinks into depression, money is missing, the family leaves France for Britain.
"One night, we crammed into the Toyota Previa and we went to London," recalls the artist who recognizes that the rebound was possible thanks to the determination of his mother.
Mika is closing in on himself, sinking into melancholy and going so far as to lose his word. In multiple interviews, he recounted how, at that time, he became the target of his comrades, because of his difference and his silence. Harassment, insults, bullying ...
"They called me the Lebanese, the fag," he explained recently in an interview on France 4. Not only with words, but also with tricks: with objects, cans, pebbles, that I received in the head . I would like to say that I have no scars of this period of my life, but it would be a lie ... "

 

Mika isolates himself further, locks herself in her bubble and hides the situation from her parents, by "shame", he will say later. His schooling turns to disaster. It's his mother, once again, who will find the parade: she will hire a Russian teacher who gives her singing lessons at home who will eventually unlock it. Music will be its derivative and its salvation. With the success that we know.

 

 

18112884lpw-18113416-article-jpg_5956208.thumb.jpg.5c226ed7ade2a3ac3e09f3be8a371111.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I've translated the interview from "Le Monde" into Polish.

You can read it on my website as well in English or Italian.

 

Links below:

For English

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=pl&tl=en&u=https%3A%2F%2Fmikapopolsku.com%2Fcytaty%2F

 

 

For Italian

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=pl&tl=it&u=https%3A%2F%2Fmikapopolsku.com%2Fcytaty%2F&sandbox=1

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

http://www.gala.fr/l_actu/news_de_stars/mika-the-voice-ce-traumatisme-qui-la-rendu-dyslexique-du-jour-au-lendemain_425840

 

Mika (The Voice ), ce traumatisme qui l’a rendu dyslexique du jour au lendemain
« J’AI ARRÊTÉ DE PARLER, JE VOULAIS DEVENIR INVISIBLE »

 

mika-the-voice-ce-traumatisme-qui-l-a-re

 

 

Au cours d'une interview accordée au journal Le Monde, Mika, qui a repris sa place dans son fauteuil rouge de The Voice, est revenu sur un évènement traumatisant de son enfance qui l'a rendu dyslexique.

 

Avant de devenir le chanteur à succès que l'on connaît avec plus de 10 millions de disques vendus dans le monde et le coach le plus déjanté de The Voice, Mika a vécu une enfance troublée entre Beyrouth, Paris et Londres. Mika, de son vrai nom Michael Holbrook Penniman, est né le 18 août 1983 à Beyrouth au Liban. Mais alors que le pays est en proie à la guerre, la famille décide de partir et de s'installer à Paris. Mika n'a alors qu'un an. Il y vivra une enfance heureuse jusqu'à l'âge dehuit ans.

 

 

Mais en 1990, les choses se gâtent pour la famille lorsque son père envoyé en voyage d'affaires par la banque pour laquelle il travaillait, il « s’est trouvé pris dans l’invasion du Koweït par Saddam Hussein, pendant la première guerre du Golfe, et a été retenu à l’ambassade américaine pendant huit mois, » comme le raconte Mika au journal Le Monde. Traumatisé par cet évènement, ce dernier ne sera plus jamais le même à son retour. « Il a été licencié. On a tout perdu. J’ai appris à gérer les huissiers. (…) Mais à la quatrième visite, je les ai vus tout prendre chez nous, moi assis sur le canapé rouge. Je ne pardonnerai jamais à un système qui permet ça," a également raconté le chanteur au quotidien.

 

La famille décide alors de déménager à nouveau pour Londres, cette fois-ci. Mais ce changement d'univers va constituer un énorme traumatisme pour Mika. D'autant qu'au lycée français de Londres dont il suit les cours élémentaires, il est victime de harcèlement de la part de l'une de ses professeures.  »J’ai eu des problèmes parce que, d’un coup, je suis devenu dyslexique. J’ai oublié le solfège, et même comment lire et écrire. Parti ! Je parlais anglais avec un accent parisien. J’étais habillé avec mes shorts roses, mes salopettes à pois jaunes, mon nœud pap’ dans le même tissu. A Paris, on me prenait en photo quand j’accompagnais ma mère dans les défilés de mode. Là, j’étais un extraterrestre ! Une prof qui portait toujours un manteau violet et un petit chapeau noir m’a choisi, avec deux autres élèves, comme victimes de sa rage. Elle me faisait grimper sur une chaise et elle m’humiliait, me disant devant tout le monde que j’étais stupide, paresseux, que tout ce que je voulais c’était jouer. (…) Elle écrivait d’atroces poèmes sur nous que les autres élèves devaient réciter," a-t-il témoigné.

 

Devenu dyslexique et harcelé, Mika s'est alors enfermé dans le silence : "J’ai arrêté de parler, je voulais devenir invisible, ne plus être là. A la maison non plus, je ne parlais presque plus, je n’écoutais plus de musique. Mes parents ne comprenaient pas."Jusqu'au jour où sa soeur Paloma entend cette institutrice s'adresser à son frère et le rapporte à leur père. « Mon père est venu, a répété à l’enseignante les propos qu’elle m’avait tenus et elle s’est évanouie. J’ai été renvoyé par le directeur. Je suis rentré en sautillant et en chantant 'La sorcière est morte !' J’avais en tête l’image de la méchante sorcière du Magicien d’Oz qui fond à cause de l’eau. »

 

Crédits photos : SGP / BESTIMAGE

A

 

 

 

  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

On 2/8/2019 at 8:42 PM, Kumazzz said:

RTL

Laissez-vous tenter du 08 février 2019

 

MIKA interview at 22:19 to 26:11.

A Part of Mika

 

  Reveal hidden contents

large.thumb.jpg.5b6455b6872651fe99c999a9a062d544.jpg

 

RTL

interview at the press conference

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/11/2019 at 6:46 AM, Kumazzz said:

Gala France

https://www.gala.fr/l_actu/news_de_stars/exclu-video-mika-balance-sur-ses-camarades-coachs-de-the-voice_425337

 

At The Voice press conference on January 10th 2019.

 

EXCLU VIDEO –

Mika balance sur ses camarades coachs de The Voice !

« Jenifer ? Elle adore la boue et les bottes en caoutchouc ! »

  • mercredi 6 février 2019 à 13:30 | Mise à jour le mercredi 6 février 2019 à 13:20

Il frétille d'impatience ! Alors que démarre samedi sur TF1 la huitième saison de The Voice, le coach Mika est dans tous ses états.

« C'est ma sixième année dans le fauteuil rouge. Maintenant, je suis le boss ! »

 

Mika ne change pas. Depuis plus de cinq ans qu'il est installé dans le fauteuil rouge des coachs de The Voice, le chanteur n'a pas pris, ni la grosse tête, ni la poudre d'escampette. « The Voice, c'est un rendez-vous. Le public l'attend. Nous aussi » nous glisse-t-il, ravi.

Ravi aussi de ses nouveaux camarades de jeu : Jenifer (qui revient après trois ans d'absence), Soprano (promu de la version Kids) et Julien Clerc (le néophyte).

Porte-bonheur.

Pour toutes les phases d'audition à l'aveugle, c'est sa maman, Joannie, qui a dessiné sa veste, choisi le tissu, fait tailler et coudre sur mesure.

Au top de l'élégance, Mika est prêt à en découdre avec les autres coachs, pour réunir les meilleurs talents et les mener le plus loin possible dans l'aventure. Début des festivités, samedi soir sur TF1…

:uk:

  Hide contents

EXCLUDED VIDEO -

 

Mika swings on her fellow coaches of The Voice!
"Jenifer? She loves mud and rubber boots! "

Mika swings on her comrades coaches of The Voice!

"Jenifer? She loves mud and rubber boots! "

   

Wednesday, February 6, 2019 at 13:30 | Updated on Wednesday February 6th, 2019 at 13:20

 

He wriggles with impatience! As TF1 starts the eighth season of The Voice on Saturday, coach Mika is in a state of disarray.

"This is my sixth year in the red chair. Now, I am the boss! "

Mika does not change. For more than five years now, he has been sitting in the Red Chair of The Voice coaches, and the singer has not taken either the big head or the powder. "The Voice is an appointment. The public is waiting for it. We too, "he slips, delighted.

Also delighted by his new playmates: Jenifer (who returns after three years of absence), Soprano (promoted from the Kids version) and Julien Clerc (the neophyte).

Lucky charm. For all phases of blind audition, it was his mom, Joannie, who designed his jackets, chose the fabric, cut and sew to measure.

At the top of elegance, Mika is ready to fight with the other coaches, to bring together the best talents and lead them as far as possible in the adventure. Start of the festivities, Saturday evening on TF1 ...

 

 

 

 

Another video interview at the  press conference of The Voice

 

Télé-Loisirs

https://www.programme-tv.net/news/evenement/the-voice-8/225951-mika-the-voice-8-florent-pagny-me-manque-video/

  • Published on Feb 16 2019

 

 

 

Mika (The Voice 😎 : "Florent Pagny me manque !" (VIDEO)

 

Mika entame sa sixième saison dans les fauteuils de The Voice que l'on retrouve ce samedi 16 février dès 21 heures sur TF1. L'artiste international, toujours aussi pétillant, s'est confié à Télé-Loisirs.fr notamment sur le départ de Florent Pagny et les nouveaux coachs qui l'entourent.


Ce samedi 16 février 2019, TF1 diffuse la deuxième soirée des auditions à l'aveugle de The Voice saison 8. Pour Mika, il s'agit de sa sixième saison dans un fauteuil rouge, mais pour lui, tout a un peu changé. Les règles, déjà, ce qui ne le met pas très à l'aise, mais surtout, il a changé de comparses de jeu. Et de son propre aveu, le départ de Florent Pagny a créé un manque. "Florent me manque !", a-t-il confié dans la vidéo à découvrir ci-dessus. "Il a quitté The Voice. Il vit maintenant au Portugal", se désespère celui qui avait l'habitude de faire de longs trajets en avion avec l'interprète de Savoir aimer.

 

En revanche, il a retrouvé Jenifer qui avait quitté la version adulte quelques saisons. Et c'est avec enthousiasme qu'il évoque son retour : "Jenifer est très en forme ! Elle est heureuse. Elle a changé de team, elle a un nouvel album (…) Elle reprend avec énormément d'humour et de sincérité."


Mais c'est la rencontre avec l'aîné des coachs de cette nouvelle saison qui a le plus ému le chanteur. Tout de go, Mika nous a dit : "Julien Clerc me fascine ! (…) Il est nouveau dans l'exercice, mais c'est quelqu'un de très intéressant, de très très sérieux dans la vie, mais quand il parle musique (…) ça fait sortir le gamin qui est en lui". Julien Clerc et Mika se sont trouvés beaucoup d'affinités et d'ailleurs se sont retournés souvent pour les mêmes talents lors des auditions à l'aveugle.

 

:uk:

Spoiler

Tele-Loisirs

Published on
 

Mika (The Voice 8): "I miss Florent Pagny!" (VIDEO)

 

Mika begins his sixth season in the armchairs of The Voice that we find this Saturday, February 16 from 21 hours on TF1. The international artist, always so sparkling, has confided in Télé-Loisirs.fr in particular on the departure of Florent Pagny and the new coaches who surround him.


This Saturday, February 16, 2019, TF1 broadcast the second evening of auditions to the blind of The Voice season 8. For Mika, this is his sixth season in a red chair, but for him, everything has changed a little. The rules, already, which does not make him very comfortable, but above all, he has changed gameplay. And by his own admission, the departure of Florent Pagny has created a lack. "Florent misses me!", He said in the video to discover above. "He left The Voice and now lives in Portugal," he says desperately, who used to travel long distances on the plane with the interpreter of Savoir aimer.

 

On the other hand, he found Jenifer who had left the adult version a few seasons. And it is with enthusiasm that he talks about his return: "Jenifer is very fit, she is happy, she has changed her team, she has a new album (...) She has a lot of humor and sincerity."


But it was the meeting with the eldest coach of this new season that moved the singer the most. All of a sudden, Mika told us: "Julien Clerc fascinates me! (...) He is new in the exercise, but he is someone very interesting, very very serious in life, but when he talks about music (...) it brings out the kid who is in him ". Julien Clerc and Mika have found a lot of affinity and moreover often returned for the same talents during blind auditions.

 

 

Edited by Kumazzz
I corrected the soundless problem.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Kumazzz said:

 

Another video interview at the  press conference of The Voice

 

Télé-Loisirs

https://www.programme-tv.net/news/evenement/the-voice-8/225951-mika-the-voice-8-florent-pagny-me-manque-video/

 

Thanks for the video Eriko , but the sound is missing.

Edited by Loo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Kumazzz said:

@Loo Sorry ! :sorry:

I corrected the problem.

There are no problems, Eriko. Thank you for everything you do!  :flowers2:

 

11 hours ago, Anna Ko Kolkowska said:

image.thumb.png.ed9c89fafe83ed61ddbe9c40bd492fde.png

Check the sound icon.

I tried, it wasn't that!  :wink2:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

https://www.voici.fr/tele/the-voice-nikos-aliagas-fait-un-enorme-lapsus-coquin-a-mika-657077

image.thumb.png.94ed95df23ae8f1e0323e8150c2cac9f.png

translation

Spoiler

With The Voice, the shows follow one another but are not the same! This Saturday, March 9th, Nikos Aliagas gave us a beautiful slip of the tongue (the kind that will NEVER fall into oblivion, and that will come out every December 31st), and some totally perky talents have appeared.

Nikos, it's like the Zorro of The Voice. Cunning fox who makes his law, winner he is every time, yes, only this is it: to want to play the fool, Nikos Aliagas had the tongue that broke. Just like that, without warning. And unlucky for him (but fortunately for us), the editors of The Voice chose to keep this delicious moment in the editing (thanks guys). It all started with Virginia, who came from Mauritius. Nikos wanted to try the coaching experience, and settled into Mika's chair. So the real coach sat on the armrest. And then Nikos, the great calm, lost his mind. Yes, yes, yes!" I'll ####... buzzer with Mika! "At the same time, say, it's hard to say, buzzer. It's not a word from everyday life (unless you play Burger Quiz every day).

Translated with www.DeepL.com/Translator

 

Link to comment
Share on other sites

https://www.huffingtonpost.fr/2019/03/02/dans-the-voice-la-boulette-de-mika-face-au-candidat-makja_a_23682650/

image.thumb.png.93aa88511d668846789274654698298b.png

translation

Spoiler

THE VOICE - Oops. The fourth session of the blind auditions of "The Voice" took place on Saturday, March 2, with a slight moment of hesitation on the set, as the jury praised the performance of Makja, one of the talents of this eighth season, and the last candidate of the evening.

Le Bordelais, a lover of words and a facilitator of writing and expression workshops, introduced himself to Soprano, Mika, Jenifer and Julien Clerc with a cover of Orelsan's "Tout va bien". He seduced the only woman on the jury with his frank and "inhabited" rap: "I think you have the talent to interpret songs," Jenifer told him.

But another member of the jury turned around to try to convince Makja to join his team: the British Mika, who buzzed in the very last seconds of the candidate's performance. The latter, responding to Julien Clerc and indicating that he was 38 years old, provoked a very spontaneous reaction from the singer of "Grace Kelly", as you can see in the video at the top of the article (from 2:30).

"No, really!" Mika dropped out, quickly realizing that he had spoken too quickly. "I'm an asshole," the juror added, visibly embarrassed by his release, with the laughter of the audience and other jury members. Mika tried to make up for it by explaining why he had turned his chair upside down when he heard Makja's performance: "You sing as if you had a 27-year-old mix with the wisdom of someone who is 47 years old. Compared to age stereotypes, you do not fall within the normal criteria". "Never trust appearance," Makja replied.
The candidate, for whom everything is indeed going well this Saturday evening, has finally chosen to join Jenifer's team. Composer and lyricist, Makja already has an album to his credit.

Translated with www.DeepL.com/Translator

 

Link to comment
Share on other sites

https://www.femmeactuelle.fr/actu/news-actu/the-voice-mika-completement-destabilise-par-une-candidate-tres-spontanee-2075983#

image.thumb.png.883ff0757c7cd1d4ca7708885e66a660.png

translation

Spoiler

Mika is probably not about to forget her meeting with Coco. On Saturday, March 9, TF1 broadcast a new issue of The Voice season 8. Among the various talents who presented themselves during the blind auditions, the jury fell under Coco's spell. Mika, Jenifer, Julien Clerc and Soprano all turned around during the performance of Celine Dion's song All By Myself. They then met Coco, a young Moldovan woman of 26 full of energy. In addition to having an extraordinary voice, this talented candidate has an extraordinary temperament. That's the least we can say.

"I'm crazy. I'm very spontaneous," Coco said at the outset. Mika was able to verify this. The very seductive young woman has made a series of innuendoes and devastating smiles, not hesitating to make fun of her. When choosing a coach, Coco, always very cash, said the most seriously in the world: "I like to dominate". Jenifer replied: "That's good, so am I." But it was a lost cause. Coco knew from the beginning which of the four coaches she would choose. "Mika, still don't you understand?" she said, lascivious. "I... I think she chose me," replied the singer, totally confused by the young woman and slightly embarrassed.

At the end of the show, during the debriefing, the coaches and Nikos came back to Hurricane Coco: "It is very colourful, it is very atypical, a little iconoclastic, it breaks the code.... In reality, you're in trouble because it's going to be difficult to handle this one. Forgive me, but that's the term... to guide, to accompany," summarized the presenter.

Translated with www.DeepL.com/Translator

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

https://www.gala.fr/l_actu/news_de_stars/mika-the-voice-ce-que-ses-talents-pensent-de-lui_430418

image.thumb.png.883d260066519db3d66b01fae1d26f11.png

C'est parti pour la demi-finale de The Voice. Ce samedi 1er juin, les Talents de cette huitième saison vont devoir tout donner pour aller jusqu'en finale. A cette occasion, ceux de l'équipe de Mika ont dévoilé à Gala ce qu'ils pensent de leur coach.

La pression est à son comble. Ce samedi 1er juin, TF1 diffusera la demi-finale de cette huitième saison de The Voice. Ils ne sont désormais plus que deux talents par équipe. Mais seul l’un d’eux accèdera à la tant espérée finale. Après avoir pris la lourde décision de se séparer d’Albi, Mika a choisi d’éliminer London Loko. Le compère de Jenifer, Soprano et Julien Clerc est désormais entouré de Gjon’s Tears ainsi que de Whitney. Au cours d’un entretien, ils nous ont confié leur ressenti concernant leur coach.

Contrairement aux deux nouveaux venus au sein de ce jury, Mika est habitué à cet exercice. Cela fait désormais six ans, que le compagnon d’Andy livre ses secrets et conseils à ses candidats. Mais qu’en pensent ces deniers ? Sont-ils satisfaits de celui qu’ils ont choisi comme coach ? Une chose est certaine. Ils sont unanimes à son sujet. «  Il est déstabilisant et charismatique  », lancent-ils à l’unisson.

Et Alibi de détailler : « Mika est très exigeant. Il est à la fois très dur et très gentil  ». London Loko voyait quant à elle les conseils de son coach comme des énigmes. « Il faut deviner ce qu’il veut dire. Au premier abord, tu peux parfois avoir l’impression que c’est méchant, mais le message derrière est vraiment cool. Et c’est pour t’emmener vers une prestation parfaite. Il faut juste réussir à saisir ce qu’il veut dire  », explique-t-elle.

Si cet homme discret est «  très pointilleux  », Whitney estime néanmoins qu’il « cerne bien les gens ». Une qualité qu'il semble partager avec ses confrères coachs. De quoi lui permettre dedonner des conseils adaptés à chaque talents. Ainsi, grâce à Mika, Whitney nous confie avoir gagné en confiance en elle. Un atout d’autant plus nécessaire pour elle qui souffre de fibromyalgie, maladie qui se déclenche avec le stress. Et Albi d’analyser en guise de conclusion : « Sa carrière internationale fait qu’il se doit peut-être d’être dur pour nous rappeler la dureté de ce métier  ».

 

translation:

Spoiler

Let's go to the semi-final of The Voice. This Saturday, June 1st, the Talents of this eighth season will have to give everything to make it to the final. On this occasion, those of Mika's team revealed to Gala what they think of their coach.

The pressure is at its peak. This Saturday, June 1st, TF1 will broadcast the semi-final of this eighth season of The Voice. They are now only two talents per team. But only one of them will reach the much hoped-for final. After making the difficult decision to separate from Albi, Mika chose to eliminate London Loko. Jenifer's accomplice, Soprano and Julien Clerc, is now surrounded by Gjon's Tears and Whitney. During an interview, they told us how they felt about their coach.

Unlike the two newcomers to this jury, Mika is used to this exercise. Andy's companion has been sharing his secrets and advice with his candidates for six years now. But what do these people think about it? Are they satisfied with the one they have chosen as coach? One thing is certain. They are unanimous about it. "He is destabilizing and charismatic," they say in unison.

And Alibi details: "Mika is very demanding. He is both very hard and very kind. London Loko saw her coach's advice as enigmas. "You have to guess what he means. At first glance, you may sometimes feel like it's mean, but the message behind it is really cool. And it's to take you to a perfect performance. You just have to be able to understand what he means," she explains.

While this discreet man is "very picky," Whitney nevertheless feels that he "understands people well. A quality that he seems to share with his fellow coaches. Enough to allow him to give advice adapted to each talent. Thus, thanks to Mika, Whitney tells us that she has gained in self-confidence. This is all the more necessary for her as she suffers from fibromyalgia, a disease that is triggered by stress. And Albi concludes by analysing: "His international career makes it perhaps necessary to be hard to remind us of the hardness of this profession".

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy