Jump to content

Recommended Posts

1 hour ago, carafon said:

A very interresting interview on the radio today

 

https://www.radio.fr/p/rfidirezdesnouvelles

 

 
RFI : Radio France Internnational
 
 
22/10/2019CultureMusiques

Mika, his name is Michael Holbrook

Il y a des artistes dont on se dit que s’ils sont sur cette terre, c’est pour vous donner la pêche ; pour se réveiller en fanfare, au son d’une pop vitaminée, pour vous regonfler après une journée épuisante, ou pour s’ébattre en toute liberté dans les méandres de l’existence.

 

À travers ses mélodies glamours et sucrées, ses rythmes exubérants et sa positive attitude, Mika est assurément de ceux-là. Car même s’il a lui aussi ses fêlures et ses soucis, sa voix et sa musique ont ceci de magique : elles font du bien. Il vient de sortir un nouvel album My Name is Michael Holbrook, disponible chez Barclay !

 

:uk:

Spoiler

 

There are artists who are told that if they are on this earth, it is to give you fishing; to wake up with a fanfare, to the sound of a vitamin pop, to re-energize you after an exhausting day, or to frolic freely in the meanders of existence.

 

Through his glamorous and sweet melodies, exuberant rhythms and positive attitude, Mika is certainly one of them. Because even if he also has his cracks and worries, his voice and his music have this magic: they do good. He has just released a new album My Name is Michael Holbrook, available at Barclay!

 

 

  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Kumazzz said:

@carafon Thanks a lot for posting, sadly I could understand some names, words and sentences. :sad:

 

I will translate it into Polish for my website. So then I will post here an English version. It is so original. Reading and listening to so many interviews Maka is still able to give us so many interesting information 👍👍👍

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

On 19/10/2019 at 16:36, Anna Ko Kolkowska said:

 

 

 

Aquí la traducción al inglés de esta entrevista muy interesante con Pascal Negre, como menciona Mika, el tipo que hizo popular a Mika en Francia.

 

 

 

Pascal Negre: Hoy mi invitada es Mika. Hola.

Mika: buenos días.

 

P: Bueno, aquí estamos, el nuevo álbum acaba de ser lanzado. Te tomó algo de tiempo.

M: (risas) Es interesante que lo preguntes, porque generalmente te traje el CD y te lo presento.

 

P: Sin embargo, ha pasado mucho tiempo.

M: Eso es verdad. Me llevó cuatro años ... incluso un poco más.

 

P: Pero eso es bueno. Voy a ser sincero. Este es un gran álbum. Al escuchar las dos anteriores no caí en una admiración histérica, pero esta es la gran, gran Mika. Y lo digo directamente. Una vez más, descubrimos tu talento. Melodías, arreglos, voz! Bueno, vamos a encender la máquina de preguntas.

 

Máquina: ¿Cómo define su último álbum: sonido pop-funk loco con una voz increíble o muy personal con letras bastante oscuras?

M: Bueno, eso es ambas cosas. Este es el contraste: las letras son muy conmovedoras, personales y la música es muy alegre. Pero hay una diferencia y usted, Pascal, lo comprenderá. Siempre has escuchado mis CD antes de que fueran lanzados. Se trata de la necesidad de la creación. Crear, comunicar, compartir. Y esto se puede ver en líneas melódicas, colores, intensidad de disposición ... en energía, que es muy suave por un lado y también muy firme. Puedes sentir que cuando escribí estas canciones todo me estaba hirviendo. Y en todo esto no me importaba lo que otros pensaran al respecto. Al principio me preguntaba si tal vez sería demasiado melódico, demasiado colorido. ¿Hay demasiadas imágenes en esto? Me dije a mí mismo: no, tienes que ceder ante las emociones y son las emociones las que me guiarán. Y yo no No importa si alguien piensa que la canción es demasiado melódica o demasiado colorida. Porque esa es la única forma en que puedo encontrar mi insolencia. La insolencia que uno tiene al escribir el primer álbum. Y luego la vida recae sobre ti, la industria de la música recae sobre ti ... E incluso si hay buenas personas en esta industria, la industria misma se convierte en un monstruo que te rodea. Y tienes que liberarte de eso. Y esto no es fácil.

 

P: Sí, de hecho, el último álbum de Mika es muy exitoso. Escuchemos "Queridos celos".

Máquina: Michael Holbrook o Mika?

 

P: El título del álbum es "Mi nombre es Michael Holbrook".

M: Sí. Mi nombre completo es Michael Holbrook Penniman Junior. ¿Sabía usted que? ¿No?

 

P: (riéndose) Lo acortaste mucho.

M: Este es el nombre de mi papá. Y si tengo un hijo, lo llamaré Michael Holbrook Penniman the Third. Y esto no es una acumulación aristocrática en absoluto. Proviene de inmigrantes que vinieron a América y adoptaron esta costumbre anglosajona. Entonces, primero, segundo, tercero ... para mostrar de dónde vinieron.

 

P: ¿Entonces tienes los nombres de tu papá?

M: si. Y para hacerlo más divertido, no sabía de dónde venía en absoluto. Es por eso que seguí los pasos de la familia de mi padre para descubrirme, para restablecerme. Y comencé con esta declaración, "mi nombre es Michael Holbrook, nací en 1983". Es por eso que el álbum comienza con la canción "Tiny Love". Ahora sé que me llamo Michael Holbrook Penniman Junior, pero soy Mika, hijo de Michael y Joannie. Y esto es lo más importante.

 

Máquina: Francia, Italia, Estados Unidos, Gran Bretaña o Líbano.

M: ¿Cómo debo elegir?

 

P: ¡Son muchos lugares! De acuerdo, Francia, no tienes elección. Tú viviste aquí.

M: Sí, viví aquí cuando era niña. Ahora mi hogar está principalmente en los Estados Unidos. Aquí es donde construí el estudio de grabación donde se hizo el último álbum.

 

P: ¿Eres estadounidense? Tu padre es americano.

M: si. Y tengo un pasaporte estadounidense. Lo cual es extraño, porque al mismo tiempo me siento muy europeo. Y la prueba es que no tengo pasaporte de ningún país europeo y, sin embargo, me siento europeo. Y esta es la idea principal de la filosofía de universalidad de Europa.

 

P: Pero Mika, ¿dónde viviste? En Francia. ¿En Inglaterra?

M: Sí, viví en Inglaterra durante mucho tiempo.

 

P: Toda su infancia y juventud es Europa, no Estados Unidos.

M: Sí, fue Europa. Y luego, cuando mis hermanos se dispersaron por el mundo, me quedé solo en casa. Pensé que debería crear algo nuevo. Estados Unidos parecía una buena idea porque todos mis compañeros de trabajo estaban allí. Todos mis álbumes fueron hechos allí. La familia de mi madre vive allí. E incluso si realmente nunca he vivido allí ... Hablo inglés, mi familia está allí ... y cuando estoy en Miami ... compré una casa donde tengo un estudio de grabación ... Miami es un un poco extraño para mí ...

 

P: Miami tiene su lado europeo. También es muy latino.

M: Es muy latino y me gusta mucho. No me gusta demasiado el lado europeo, porque son principalmente los europeos quienes vienen a divertirse allí. Yo no soy así. Hay otra cosa ... mi casa es de la década de 1920 y es más bien de estilo árabe. Está construido alrededor del patio y se divide en una parte de "diseño": tenemos un estudio de diseño, una parte residencial y una parte donde creo música. Entonces es una especie de pueblo en miniatura. Y ahí estoy feliz. Nunca he sido muy popular en los Estados Unidos ...

 

P: ¿Y tienes paz?

M: Tengo paz, pero cuando doy conciertos, como durante mi reciente gira, las entradas incluso se agotan para varias actuaciones en la misma ciudad. Están sucediendo muchas cosas allí ahora. Incluso si eres un músico de nicho en los Estados Unidos, puedes tener un gran éxito en Europa. Y es una locura.

 

Máquina: ¿Texto o música?

M: Ambas cosas a la vez.

 

P: ¿Escribes mientras compones música? Es interesante.

M: por supuesto. Yo siempre hago eso. Siempre. La melodía inspira el texto. La letra inspira una melodía.

 

P: Entonces, ¿sincronización total? Es bastante raro. A menudo las personas comienzan con una melodía. O de una melodía y unas pocas palabras. O escriben el texto primero. Por ejemplo, cuando Bashung (un cantante francés murió en 2009) escribió todas las letras, pensó que el álbum estaba listo. Aunque todavía no ha existido una sola nota musical. Y para ti sucede simultáneamente.

M: Sí, sucede al mismo tiempo. Es como cavar en el suelo. Me siento al piano y empiezo a tocar. Repito las mismas palabras y repito y repito ... Las palabras forman oraciones ... y surge el verso ... y comienzo a buscar un coro ... Tengo que entrar en una especie de trance ... y de repente ... Ya sé que tengo un coro. Entonces la temperatura de mi cuerpo cambia ... Literalmente lo hace. La temperatura de mi cuerpo está cambiando. Me siento caliente y de repente tengo una sensación de autoestima en aumento. Esta es una explosión de endorfinas y dopamina. Y bam! Tengo un coro! Entonces la canción ya está aquí. Y estoy jugando una y otra vez buscándolo con mis dedos y mi voz. Cavo una canción con mis dedos. Lo tallé buscando los sonidos correctos.

 

Máquina: George Michael, Prince o Michael Jackson?

P: Hay diferentes referencias en el disco.

 

M: Sí. Hay referencias a los tres. Te preguntaré algo. Normalmente haces preguntas ... nos conocemos desde hace años y te respeto mucho ... Eres la persona que realmente me promovió aquí (en Francia) ... Lo sé y por eso lo digo. Incluso si hablas poco sobre eso ... porque para una persona muy abierta, eres muy humilde. Y la gente no lo sabe. Entonces, estamos abusando de tu modestia y quiero que me respondas, ¿por qué hoy en día la música pop no cuenta historias y es menos sensual que en los 80 o principios de los 90? Por ejemplo, sensualidad, historias de amor que escuchamos en las canciones de baile de George Michael o Prince ... De repente algo cambió. "Backstreet Boys" llegó y ... ¡KLAM! ¡AUGE! La sensualidad ha desaparecido ... especialmente en el desempeño masculino. ¿Por qué?

 

P: Tal vez suene extraño. Creo que esta sexualidad turbulenta de ambos artistas significaba que su música contenía esta confusión.

M: Hmmm ¿Que esta turbulencia afectó su música?

 

P: Creo que si.

M: entiendo Pero también creo que la música pop se ha convertido en música popular. Y esta es una gran diferencia entre pop y popular.

 

P: Y para cerrar este capítulo, agregaré que creo que el pop se ha reducido. El espacio para la música pop se ha reducido. Esto ya no es música urbana. Es completamente diferente

M: Exactamente La música pop debería volver a contar historias, a evocar emociones, lo que también conlleva el riesgo de ser más sensual. Más sexual, más como "enfant terrible". Debido a que este espacio se ha reducido, notamos la diferencia aún más. Y para mí esta es una gran ventaja. Y realmente quería ir en esta dirección, para que los colores y el espíritu de mi álbum fueran aún más pronunciados.

 

P: ¿Qué escucharemos ahora? Michael Jackson, Prince o George Michael?

M: George Michael.

 

Máquina: La voz: ¿parada o continente?

M: para.

 

P: ¿Porque no tienes tiempo?

M: No tengo tiempo. Pero también porque ... gracias a The Voice me volví muy abierto. Antes de The Voice, puedes confirmarlo, no hablaba mucho. No estaba tan abierto. Presté más atención a cómo me percibían. Y ahora, después de seis años de The Voice, lancé un álbum en el que abro mucho más. Incluso en las entrevistas que soy ... me libré de esta modestia innecesaria en la forma en que hablo.

 

P: ¿Entonces The Voice fue una gran aventura?

M: Una gran aventura. Tuve un gran tiempo.

 

P: Ahora su agenda está llena, tendrá un recorrido. Sería difícil para usted hacer todo al mismo tiempo. Pero me pregunto si también querías tener tiempo para respirar y mantenerte fresco.

Yo tambien. ¿Pero de dónde viene la base de la inspiración? Desde mi trabajo principal, esa es la composición y la interpretación. Para continuar participando en proyectos como The Voice, debe seguir siendo creíble. Cuando la fuente de inspiración se seque, no funcionará.

 

Máquina: Twitter o Instagram?

P: Estás activo en las redes sociales.

M: Me resistí por un tiempo. Pero entendí que también hay cierta independencia detrás de esto. Que puedes hacer algo sin pedir permiso a nadie. Y otros te siguen. Pensé que esto podría ser una buena idea. Por supuesto, esto tiene sus lados bueno y malo en ambas aplicaciones. Creo que es muy fácil manipular una foto. Y se dice que una imagen vale más que mil palabras.

 

P: Puedes malinterpretar la foto.

M: Al contrario de lo que parece, Instagram es más comercial y Twitter es más información. Y tengo que admitir que cuando sucede algo importante, no abro páginas de noticias, voy a Twitter. Lo único importante es que necesita tener cierta disciplina para distinguir lo que es real de lo que es falso. Perdemos mucho tiempo leyendo lo que es falso y ni siquiera nos damos cuenta de que estamos siendo manipulados. Vivimos en una época de una nueva forma de educación que no existía en el pasado. Solía haber libros, teníamos maestros, todo estaba bastante institucionalizado.

 

P: Recibimos noticias de la prensa. Y sabíamos que este periódico estaba más a la derecha, el de la izquierda, otro más comunista ...

M: Sí, y ahora nadie sabe lo que está pasando. Todo es similar el uno al otro. Y esto puede no ser nada nuevo, pero el problema con Twitter es que nos atraen los que hacen más ruido. Y generalmente no son las personas adecuadas para hablar sobre un tema. Y caemos en la trampa.

 

Máquina: ¿Estudio de grabación o escenario?

M: Ja. Hay dos personas diferentes. Quizás Michael Holbrook es más como el del estudio. Ahora. Especialmente con este álbum. Y Mika está en el escenario. No era así antes. Pero con un álbum que cuenta todas esas historias verdaderas ... me permite volver a visitar mis canciones más antiguas. Pero el espectáculo es bastante diferente. Creo que cuando vengas a mi show en Bercy o en otro lugar, notarás la diferencia. Bercy es el 22 de diciembre. Lo recuerdo porque tuve que cancelar mis vacaciones de Navidad.

 

P: Solo un recordatorio de que los conciertos serán en todas las salas Zenith en Francia

M: Comenzamos en Pau.

 

P: Esta es una gira realmente grande.

M: Sí. Comenzó en los Estados Unidos, luego fue México. Ahora Europa

 

P: La primera cita (en Francia) es el 15 de noviembre y en realidad es Zenith en Pau.

M: Y diseñé una escena que se parece a un rayo de sol. Y diferentes colores de luz "me envían" a la audiencia. Todos los músicos estarán bastante rezagados. Quité a los bailarines. Quité las pantallas LED. Por supuesto, habrá pantallas para que me puedan ver desde lejos. Pero no habrá pantallas detrás de mí. No quería un programa donde la gente comiera palomitas de maíz, beba cerveza, vaya al baño. Quería hacer un espectáculo en el que durante una hora y media, una hora y 45 minutos la gente no quisiera perder ni un segundo. Me inspiró el espectáculo individual de George Michael, donde la orquesta estaba detrás del telón. Jacques Brel también pudo dar una presentación usando una cortina.

 

P: Y solo un foco de atención.

M: Y esto es todo. Puedes hacer una actuación que se parezca a muchas otras. Puede gastar 14 millones en la esceografía y, sin embargo, será la misma estética, la misma percepción que hemos visto antes. Y quería evitarlo. Yo soy yo. ¿Hay pantallas por todas partes? Me despido de ellos. Y prefiero tener un set que diseñé en mi cocina.

 

Máquina: ¿Tu papá, tus hermanas o tu madre?

M: ¿Y cuál es esta pregunta? Espero que en el futuro la inteligencia artificial no sea tan desagradable y firme como su máquina. Pelear contra una familia por un robot no es un buen futuro.

 

P: ¿La familia es muy importante para ti?

M: Incluso muy, muy importante.

 

P: Hasta el punto de que hay canciones en el nuevo disco sobre ciertos miembros de su familia. ¡Casi todos!

M: Sobre todos. Somos un clan Un clan que se mantiene a sí mismo. Cada vez que nos encontramos con un desafío en la vida, podemos reunirnos gracias a la fuerza del clan.

Es la energía de cada miembro del clan. Esta es la energía colectiva.

 

P: El desafío, puede ser abandonar el país debido a la guerra. Su padre que estuvo detenido durante mucho tiempo porque estaba en el lugar equivocado y en el momento equivocado en Kuwait. Podría ser una enfermedad.

M: Podría ser una enfermedad. Bancarrota. Pérdida de hogar, lo que nos sucedió varias veces cuando era niño. Puede ser enfermedad o muerte. Durante el período en que escribí nuevas canciones, perdí a varias personas. Gente que apareció en mis videos, gente que me inspiró. Eran personas cercanas que vivían en las sombras. O, por ejemplo, la enfermedad de mi madre.

 

P: ¿Cómo está ella ahora?

M: es complicado. Ella está feliz de que ...

 

P: Ella es una guerrera. Una mujer asombrosa!

M: Sí, ella es una guerrera. Pero es complicado. Es una enfermedad complicada ... pero puede tocar a todos. Creo que hay casos similares en todas las familias. Y pensé, ¿por qué no rendir homenaje a una persona que siempre ha vivido en las sombras? La persona que me formó. Hay muchas personas que dedicaron sus obras a su madre o padre o a una persona que cambió sus vidas y lo hicieron demasiado tarde. Mi madre es una guerrera y luchará con todas sus fuerzas. Y cuando se encuentra en una situación de incertidumbre sobre la enfermedad o la conciencia de la fragilidad de la vida, es bueno hablar de ello, respetarlo y arrojar algo de luz sobre esa persona. Por qué no?

 

P: Tienes razón. Es bueno decirle a la gente que los admiramos mientras todavía están con nosotros.

M: Sí. Pero sabes que mi relación con mi madre es bastante extraña. Ya has visto cómo se ve. Estamos muy unidos el uno al otro, pero podemos tener dificultades.

 

P: Ella puede ser dura. Ella es muy protectora contigo, pero también puede ser muy aguda.

M: Las personas a menudo se sorprenden cuando nos ven trabajando juntos. ¿Qué? ¿Esto es madre e hijo? Y al mismo tiempo, ella me entrenó tres horas al día cuando tenía siete años. Y no quería hacerlo en absoluto. Absolutamente. Pensé: está loca y es muy mala.

 

Máquina: ¿Niño, adolescente o adulto?

M: adulto.

 

P: Respondiste sin dudarlo.

M: Sí, no quiero volver a ser niño o adolescente. ¿Un adolescente? ¡¡¡¡¡¡Oh no!!!!!! Por favor !!!! Te voy a decir algo. Infierno ... fui a una escuela católica romana ... No hay fuego en el infierno. El fuego es para asar, en el cielo. No hay color rojo en el infierno. Me gusta el rojo. El rojo no es un color infernal. ¿Quieres saber qué hay en el infierno? Hay primeros besos en el infierno. Una y otra vez. El primer beso es algo peor. En el infierno hay un momento en que nos sentimos avergonzados por primera vez. Pero realmente muy avergonzado. Hay recuerdos de los primeros días en la escuela, en la universidad. Hay un momento en que hemos fallado más. Hay todas esas cosas que nos sucedieron cuando éramos adolescentes. Todos estos exámenes están ahí. ¡Incluso los que ni siquiera sabíamos que existían! Todas estas experiencias se repiten una y otra vez ... a diario. Y esto es el infierno. Si vas al infierno, experimentarás tu adolescencia todo el tiempo.

 

Máquina: ¿El derecho a ser diferente o el derecho a ser indiferente?

M: Aaaaa ... Creo que la tolerancia a las diferencias es lo más importante. No solo el derecho a ser diferente, sino también la tolerancia. La indiferencia y la tolerancia no deben confundirse. Estas dos cosas no son absolutamente lo mismo. Uno nace del amor y el otro del egoísmo o egocentrismo. La tolerancia proviene de la provocación, que puede ser difícil o incluso brutal. La tolerancia es algo que tienes que defender, tienes que luchar por ello. Y cuando lo tienes, también necesitas protegerlo.

 

Q: si. Estoy de acuerdo contigo. Esto no siempre es obvio.

M: Esto no es obvio. Y las razones pueden ser diferentes. Puede ser orientación sexual, raza ... religión. Y la indiferencia está asociada con la ignorancia. Y la ignorancia es mucho más fácil de manipular hacia la intolerancia. Por eso debemos ser cuidadosos y no dejarnos engañar por personas que pretenden defender nuestros intereses. Son muy inteligentes y saben cómo manipularnos para su propio beneficio. Y aquí volvemos a nuestra conversación sobre Twitter: cuando surge la ira y se hace mucho ruido para tener tantos seguidores como sea posible. Y esto es muy poco saludable.

 

Máquina: ¿Fuerte o débil?

M: ¿Fuerte o débil? .... Tomemos, por ejemplo, un diamante. ¿Que es esto? ¿Alguna vez has usado un diamante? ¿Nunca usaste un diamante? ¿Tan pequeño? ¿Incluso un arete?

 

P: No uso aretes. Con mis oidos?

M: ¿Pero cuál es la estructura de un diamante?

 

P: Esto es carbono.

M: Y todos piensan que es difícil. Pero cuando tomas el martillo, puedes romperlo en dos segundos. Y se convierte en polvo. Me gusta la idea de que puedes ser muy fuerte y al mismo tiempo ser frágil.

 

P: Podemos encontrarlo en tu álbum. Esta dualidad Hay momentos de debilidad y hay momentos en que eres fuerte.

M: Eso es verdad. Te puedo decir ... ¿cómo se llama tu robot?

 

P: Simplemente "Máquina".

M: máquina? ¡Eres horrible! Lo siento, Machine, no es amable contigo. Creo que tu inteligencia artificial no entiende la paradoja. Ella no ve contrastes. Cada vez que hace una pregunta, ambas respuestas son correctas. ¿Fuerte o débil? Ambos. ¿Cómo pueden ser ambos? (Mika cambia su voz) ¿Cómo pueden ser ambos? Y porque puedes vivir con una cierta cantidad de dualidad. (Mika cambia su voz de nuevo) La dualidad no es posible. Elige una respuesta diferente.

 

P: Es solo una máquina. No siempre es lo suficientemente sensible.

 

Máquina: ¿Amar o ser amado?

M: Ella realmente no tiene una voz de máquina. No podías hacer que su voz fuera más ... más ... No sé ... su voz se parece a la de una camarera en un café. Ella tiene 67 años. Ella fumaba demasiados cigarrillos. Ella juega bingo todos los sábados. Y ella tiene muchos amantes. Es un poco como Marge Simpson.

 

P: Responde la pregunta.

 

Máquina: ¿Amar o ser amado?

M: (cambia de voz) ¿Amar o ser amado? ¡Esta máquina es muy vieja! ¡La inteligencia artificial no debe parecerse a tu bisabuela! Cuando llama a SNCF (compañía ferroviaria francesa) o Air France porque pierde su equipaje, escucha esa voz. Todos tienen la misma edad. "Bienvenido a Air France". "Bienvenido a SNCF". "Y tu máquina grazna:" ¿Amar o ser amado? " Mi respuesta es: amar ... ¡Amar y ser amado! No hay una buena respuesta. ¡Esta pregunta es estúpida! No puedes tener uno sin el otro. ¿Estarás de acuerdo conmigo?

 

P: Pero la pregunta principal es: ¿qué necesitas más?

M: Oh! ... Amar.

 

P: interesante. Porque la mayoría de los artistas responderían "ser amado". Ellos buscan el amor. Y para ti es lo contrario. Amar significa dar. Y no recibir Por supuesto, damos y recibimos en amor. Y dar es más importante para ti. Esto es sorprendente La gente prefiere recibir.

M: Pero amar es más interesante. Porque estás en ... cuando no es amor platónico, tienes que convencer a la otra persona. Tienes que trabajar en eso. Esto es algo que te hace sentir vivo. Si a amar. Y si en algún momento también te vuelves amado ... este es tu bono.

 

P: ¿Pero es esta una batalla? A veces las personas no pagan con amor. Dan como ** t. Ya te pasó a ti.

M: Puedes amar a las personas que dan como ** t - son tontos ... o simplemente "no son un hombre para ser". Creo que puedes amar a las personas que te quieren ... Está bien. .... Y nunca amamos de la misma manera. Creo que nuestro amor por alguien está cambiando constantemente. Y está bien que a veces hay más amor y a veces mucho menos. Pero el amor siempre está presente.

 

P: (bromeando) Sí. Puedes decirlo cuando tienes menos amor. Puedes decir que pronto habrá más amor nuevamente.

M: Muy bien Volvamos a su máquina. Pero realmente, ¿quién es esta mujer? Espero que este no sea tu amigo. Porque si esta es una secretaria de abajo, entonces ciertamente no me dejará entrar la próxima vez.

 

Máquina: ¿Diablo o Dios?

M: Ufffffff ... Hay una canción en el álbum que dice que hay un poco de Dios en todo.

 

P: ¡Aparentemente la máquina estaba escuchando tu nuevo CD!

M: Esta es la canción "I We to To Hell Last Night". Es una canción sobre adicción. Habla de alguien que conozco, a quien me gusta. Este es alguien que ha vuelto a la adicción. Y cuando lo sabes, es muy difícil mirar a esa persona. Está…….

 

P: Adicción, puede ser alcohol, drogas ...

M: Sí. Es muy difícil aceptarlo. Porque por un lado comienzas a odiar a esta persona; Le echas la culpa. Y al mismo tiempo sabes que no es culpa de la persona, sino algo más, que es una enfermedad. Y quería describir estas experiencias en las palabras de la canción.

 

P: ¿Crees en Dios?

M: Yo creo en Dios. Fui a escuelas donde había mucha enseñanza de catecismo. También canté en coros de iglesias. Puedo citarte varios pasajes en la misa. Por ejemplo en latín. Puedo hacerlo incluso ahora. Si fuéramos a misa, sería la única persona que sabría todos los pasajes y respuestas. Pero, por otro lado, no me gusta la política religiosa. Creo que muchas cosas no coinciden con mi fe interna actual. Este es un gran problema porque sé que no estoy solo en esto. Aunque me gusta la espiritualidad, creo que las historias que nos enseñaron del Antiguo y Nuevo Testamento no son LA VERDAD. Y que al estudiar estos textos puedes obtener ... puedes aprender la sabiduría escondida allí. Acepto el concepto de Dios y lo encuentro muy útil. ¿Se creó la Tierra en una semana? ¿Se creó el universo en una semana? ¿Había una manzana y una serpiente? ¿Es mi orientación sexual un pecado y me iré al infierno? No.

 

Máquina: ¿Íntima o universal?

M: La universalidad no excluye la intimidad. La universalidad es la idea más importante. Esta idea ha sido defendida por personas por cientos de años. Desde el Renacimiento, la Ilustración. Victor Hugo a menudo decía que la universalidad se conecta con la humanidad. Solo mediante la profunda aceptación de la universalidad podemos salvar a la humanidad. Dale felicidad y paz. Cuando vemos a esta joven activista Greta Thunberg, que tiene mucho coraje en ella ... Creo que esta niña no se expresa como los niños de su edad. Hay mucha emoción en lo que dice, pero cuando escuchamos lo que dice, escucharemos este mensaje sobre la universalidad. Y creo que la intimidad también puede conducir a la universalidad.

 

P: Eso es correcto. En tu álbum hablas de cosas muy íntimas, que de repente resultan ser muy universales, porque pueden afectarnos a cada uno de nosotros. Cuando nos atrevemos a contar nuestras historias personales, alguien puede considerar que es una historia sobre su vida, pero no lo es en absoluto. Porque realmente estás hablando de cosas que afectan a todos.

M: Todos experimentamos lo mismo. Todo depende de cómo cuentes tus experiencias.

 

P: Porque en mi opinión, tu último álbum es el más personal de tu carrera. Justo después del primer álbum. Bueno, al igual que el primer álbum.

M: En el primer álbum utilicé los personajes que creé: Billy Brown, Lollipop Girl, Big Girl ... personajes de dibujos animados.

 

P: Y en este disco, ni un solo personaje.

M: Sí, porque entendí que las personas que me rodean son más divertidas, interesantes y coloridas que los personajes que puse en el primer álbum.

 

P: Y se acabó. Pasamos una hora juntos. Espero que alentamos a los oyentes a comprar y escuchar el nuevo álbum de Mika. Porque este es un disco realmente genial. Y sobre todo, ve al concierto de Mika. Porque si no lo viste en el escenario, perdiste mucho. La gira de conciertos en Francia comienza el 15 de noviembre de 2019 en todas las salas Zenith. Por supuesto, Zenith en París es demasiado pequeño, por lo que el concierto tendrá lugar ... en Bercy. Y esto será cuando?

M: 22 de diciembre.

 

P: Justo antes de Navidad.

M: ¿Vendrás? ¿Estás aquí en París durante la Navidad?

 

P: Si me invitas, definitivamente vendré.

M: Te invito entonces. Y luego tendremos una fiesta.

 

FIN

 

 

 

 Thanks for this job,it's very appreciated!

Thank you! Thank you! Thank you!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I can't remember that francebleu Interview has been posted here or not... :blush-anim-cl:

 

 

France Bleu

Accès direct : Mika

https://www.francebleu.fr/emissions/acces-direct/mika

 

🔊 PODCAST MP3 ( 53min / 48.6 MB )

 

🔻 AUDIO MP3 file 2019.10.04 FranceBleu_Accès direct .mp3

 

 

Edited by Kumazzz
adding an audio file.
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Kumazzz said:

 

 

Thank you Eriko!

Another interesting interview!

So future projects (after the tour):

 

* an album for another artist (Mika did not want to say the name)

* symphonic project

* directing an opera 

and much more!!!!

 

  • Like 2
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Anna Ko Kolkowska said:

 

 

Thank you Eriko!

Another interesting interview!

So future projects (after the tour):

 

* an album for another artist (Mika did not want to say the name)

* symphonic project

* directing an opera 

and much more!!!!

 

 

 

That sounds good. If that's true and it's the same thing  he did in Florence, I hope this time he brings it to other countries. :pray:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Mikasister said:

 

 

That sounds good. If that's true and it's the same thing  he did in Florence, I hope this time he brings it to other countries. :pray:

 

Same here. I just so much want to see a symphonic concert one day ! I will not miss it if it's the case ! :cloud:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Anna Ko Kolkowska said:

 

 

Thank you Eriko!

Another interesting interview!

So future projects (after the tour):

 

* an album for another artist (Mika did not want to say the name)

* symphonic project

* directing an opera 

and much more!!!!

 

Sounds like BIG news!!! :excite: can't wait to hear more of his projects!!

23 hours ago, Mikasister said:

 

 

That sounds good. If that's true and it's the same thing  he did in Florence, I hope this time he brings it to other countries. :pray:

:yeah: please... :pray:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, mellody said:

And here I think he talks about fan actions at gigs:

 

 

 

 

Yes. I think he talks about a gig where paper planes were thrown on stage and it was sublime and he also talks about Carcassonne. This one

 

28439701445_4314727b85_o.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

LADEPECHE.fr

https://www.ladepeche.fr/2019/10/30/mika-je-voulais-parler-de-choses-tellement-intimes-que-cela-me-brulait,8513250.php

Publié le 30/10/2019 à 08:25 , mis à jour à 08:32

 

Toulouse. Mika : «Je voulais parler de choses tellement intimes que cela me brûlait»

 
Propos recueillis par Jean-Marc Le Scouarnec
 

l'essentiel

 

Douze ans après «Life in cartoon motion», Mika propose un 5e album dont le titre révèle son état civil complet, Michael Holbrook. Le chanteur américain sera en concert au Zénith le 16 novembre.

Alors que la promotion bat son plein, Mika a l'esprit blagueur. «Je parle tellement de moi que j'arrive à ne plus me voir ! On pourrait s'intéresser à un autre sujet, par exemple la technique, que je maîtrise très bien, du ragoût à la bolognaise. Une vieille dame m'a appris la recette : c'est la meilleure du monde.» Après 5 saisons comme coach à «The Voice», Mika revient pleinement à la musique avec un album charmeur et dansant qui rend hommage à ses idoles Prince, Michael Jackson et David Bowie.

 

Ces dernières années, on avait l'impression que la télévision avait pris le pas sur la musique. Est-ce le cas ?

Non, pas du tout. J'ai toujours voulu garder un équilibre entre les deux activités. «The Voice» a eu l'avantage de me faire rentrer dans le salon des gens, de me permettre de me livrer plus librement. Mais la télévision reste secondaire. Elle se nourrit de ce qui est l'essentiel : l'écriture, le chant, la performance.

 

Le succès de «The Voice» a-t-il eu un impact sur la préparation de votre nouvel album ?

Si j'ai ressenti une pression elle est artistique, pas commerciale. Sinon, je serais parti à Los Angeles, j'aurais sollicité 40 auteurs et compositeurs et tout programmé pour que ça marche sur Spotify. J'ai voulu tout l'inverse : revenir aux sources, aux fondamentaux ; à la personne que j'étais avant même mon premier album. Sinon, j'aurais peut-être fait un tube mais le reste de ma carrière était foutu.

 

De quoi vouliez-vous parler dans ce disque ?

De choses intimes et vraies. Et d'une manière tellement cash que parfois cela brûlait. Il est donc question d'amour, de maladie, de mort, de sexe… Autant de sujets qui mettent mal à l'aise, qu'on essaye d'écarter de ses préoccupations. Et qui vous reviennent un jour dans la figure. Ce que je raconte sur moi peut évidemment toucher tout le monde.

 

Pourquoi utiliser votre nom comme titre de l'album ?

Ce nom, c'est le mien (avec junior à la fin) et aussi celui de mon père. Je ne l'ai jamais aimé. J'ai longtemps lutté contre l'identité de mon père ; je cherchais à plaire à ma mère. C'est elle qui s'est occupée de moi quand, à 8 ans, je me suis fait virer de l'école. Je ne savais ni lire ni écrire – j'étais tellement dyslexique… Elle m'a dit : Maintenant tu dois travailler. Elle m'a entraîné et quatre mois plus tard, je décrochais mon premier job à l'Opéra royal de Londres. Ensuite j'ai enchaîné les boulots artistiques. On bougeait beaucoup, on dormait dans une Toyota Previa. Ce rapport avec ma mère était très important : intense, extrêmement dur mais avec beaucoup d'amour.

Album « My name is Michael Holbrook » (Barclay/Universal). Mika en concert samedi 16 novembre à 20 h au Zénith de Toulouse. Tarif : 44 €. Tél.05 62 73 44 77 (www.bleucitron.net).

 


 

Souvenirs de la Halle aux grains

 

En novembre 2012, Mika avait donné un concert à la Halle aux grains. Il se souvient de cette soirée pas tout à fait comme les autres.

«Je ne sais pas pourquoi mais j'ai beaucoup parlé du Gers. J'ai même dit que je rêvais d'être une vache ! De temps en temps, sur scène, j'ai des images qui me passent par la tête. Je raconte ça aux gens… alors que parfois je devrais m'abstenir. En fait, je n'envisage jamais un concert sans échanger avec les gens. J'accepte facilement la conversation. Cela participe à l'énergie du show… et évite de faire chaque soir la même chose.»

 

:uk:Google translator

Spoiler

 

Toulouse. Mika: "I wanted to talk about things so intimate that it burned me"
Interviewed by Jean-Marc Le Scouarnec


the essential

 

Twelve years after "Life in cartoon motion", Mika released a fifth album whose title reveals his complete civil status, Michael Holbrook. The American singer will be performing at the Zenith on November 16th.

While the promotion is in full swing, Mika has a joking spirit. "I talk so much about myself that I can not see myself anymore! We could be interested in another subject, for example the technique, which I master very well, from stew to Bolognese. An old lady taught me the recipe: it's the best in the world. "After 5 seasons as a coach at" The Voice ", Mika returns to the music with a charming and dancing album that pays homage to her Prince idols, Michael Jackson and David Bowie.

I

n recent years, we had the impression that television had overtaken music. Is that the case ?

Not at all. I always wanted to keep a balance between the two activities. "The Voice" had the advantage of getting me into people's living room, allowing me to indulge more freely. But television remains secondary. It feeds on what is essential: writing, singing, performance.

 

Did the success of "The Voice" have an impact on the preparation of your new album?

If I felt a pressure it is artistic, not commercial. Otherwise, I would have gone to Los Angeles, I would have asked 40 authors and composers and everything programmed to work on Spotify. I wanted the opposite: to return to the sources, the fundamentals; to the person I was before my first album. Otherwise, I might have a hit but the rest of my career was screwed up.

 

What did you want to talk about in this disc?

Intimate and true things. And in a way so cash that sometimes it burned. So it's about love, sickness, death, sex ... So many things that make you feel uncomfortable, you try to get away from your concerns. And who come back to you one day in the figure. What I'm saying about me can obviously affect everyone.

 

Why do you use your name as the title of the album?

This name is mine (with junior at the end) and also that of my father. I never liked it. I have long struggled against the identity of my father; I tried to please my mother. She took care of me when, at the age of 8, I got fired from school. I did not know how to read or write - I was so dyslexic ... She told me: Now you have to work. She trained me and four months later, I landed my first job at the Royal Opera in London. Then I chained the artistic jobs. We moved a lot, we slept in a Toyota Previa. This relationship with my mother was very important: intense, extremely hard but with a lot of love.

Album "My name is Michael Holbrook" (Barclay / Universal). Mika in concert Saturday, November 16 at 20 pm at the Zenith of Toulouse. Price: 44 €. Tel: +33 (0) 622 73 44 77 (www.bleucitron.net).


Memories of the Grain Hall

 

In November 2012, Mika gave a concert at the Grain Hall. He remembers this evening not quite like the others.
"I do not know why but I talked a lot about Gers. I even said that I dreamed of being a cow! From time to time, on stage, I have images that go through my head. I tell that to people ... whereas sometimes I should abstain. In fact, I never see a concert without talking to people. I accept the conversation easily. It contributes to the energy of the show ... and avoids doing the same thing every night. "

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, mellody said:

It seems there was some sort of showcase / acoustic mini-gig in Paris yesterday for "Le grand studio RTL"?... will that be on TV/Radio at some point?

 

You're right 

The gig was sould out even before the info went on air but it seems that many fans still had the opportunity to get in

(6 accoustic songs + an interview)

It seems that it will be broadcast on november 16th

  • Like 3
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

On 10/22/2019 at 10:48 PM, Kumazzz said:
RFI : Radio France Internnational
 
 
22/10/2019CultureMusiques

Mika, his name is Michael Holbrook

Il y a des artistes dont on se dit que s’ils sont sur cette terre, c’est pour vous donner la pêche ; pour se réveiller en fanfare, au son d’une pop vitaminée, pour vous regonfler après une journée épuisante, ou pour s’ébattre en toute liberté dans les méandres de l’existence.

 

À travers ses mélodies glamours et sucrées, ses rythmes exubérants et sa positive attitude, Mika est assurément de ceux-là. Car même s’il a lui aussi ses fêlures et ses soucis, sa voix et sa musique ont ceci de magique : elles font du bien. Il vient de sortir un nouvel album My Name is Michael Holbrook, disponible chez Barclay !

 

:uk:

  Reveal hidden contents

 

There are artists who are told that if they are on this earth, it is to give you fishing; to wake up with a fanfare, to the sound of a vitamin pop, to re-energize you after an exhausting day, or to frolic freely in the meanders of existence.

 

Through his glamorous and sweet melodies, exuberant rhythms and positive attitude, Mika is certainly one of them. Because even if he also has his cracks and worries, his voice and his music have this magic: they do good. He has just released a new album My Name is Michael Holbrook, available at Barclay!

 

 

 

 

So here is a translation of the Radio France International interview.

 

 

RADIO FRANCE INTERNATIONAL 22/10/2019 "VOUS M'EN DIREZ DES NOUVELLES"

 


 

We can hear "Tiny Love" song

 

Q: "Tiny Love" is the song that opens your new album with the words "my name is Michael Holbrook I was born in 1983". Where does this idea about confirming, reminding your identity come from?

Mika: It was rather a reminder after 12 years of career ... under the pressure exerted by the music industry, under the challenges posed by this business. The biggest danger is the loss of love for music. After 12 years I found myself in a situation where my opinion and feelings related to the music business poisoned my love for music. I had to divide. And to do that I had to start from myself. I had to reset who I was.

 

Q: Start everything from scratch? Forget about the past?

M: Not forget about the past, but get rid of a few suitcases.

 

Q: What was too heavy, Mika?

M: A bit of everything. When you start working in this profession, you write songs and everything is new. It helped me ... I think that everyone who creates music locks themselves in a kind of capsule. First you work at home, then with friends and suddenly something that seemed to belong only to us - I'm talking about all writers, composers and performers - all of this suddenly begins to be evaluated, it starts to have its consequences. These consequences may be commercially positive, but as well these people may be disappointed. Which is absurd. We create something very personal and it has commercial consequences. It's such a strange arrangement. Besides, I didn't start my career with the album "Live in Cartoon Motion". The idea of becoming Mica with K was born when I was 8 years old. It was when I started getting money for my work. I didn't go to school for half a year and I started singing professionally. And then the relationship between me and Mika began to form. I began to separate myself from the person who was on stage. And if I wanted to imagine my future now, when I am 36 years old and at the same time remain a transparent author, without complexes, I needed this rediscovery of myself. And also I had to get rid of the complexes so that I can remain credible in my works. Which does not mean that I am selling myself. Rather the opposite. Rather, I wanted to protect myself with my albums. Because if I did not remain honest in my songs, it would be a waste.

 

Q: Has this "reset", as you called it, been achieved by following footsteps of your father in the United States, in Georgia? Can you tell us about it?

M: I was trained by my mother. I was tamed by her like a war horse or like a sports horse. Of course, therefore, my mother occupied an important place in my life. Of course I am very grateful to her. There were many things happening around me at the time of this album. Five people very close to me died. I lost my grandmother ... they were also very present in my texts. And when I started thinking about my future, I had to imagine it without some people. I needed to understand who I was on both sides of my identity so that I could imagine myself writing songs at the age of 60. That's why I decided to discover the part of my life that I neglected a little.

My mother, with her Lebanese ancestry, took up a large part of my life compared to my dad, who is WASP, with a family from Savannah / Georgia and is a discreet person. It's such a weird mix, but it fits together. I decided to start with his identity to find out where I came from, to get to know the other 50% that I did not know at all. I went to Savannah / Georgia, where I visited Bonaventura Cemetery and I discovered a place dedicated to my father's family. I saw my official name engraved on the gravestones, which was partly blurred by time. And my reaction was not at all gruesome, but rather in Tim Burton's style. I really liked the fact that I came from a place I didn't know at all.

 

Q: And then the idea was born?

M: Oh yeah! It touched me a lot. I thought it was almost a perversion. You see your name on the tombstone. And I mean nothing here, and this here is so important. Such confusion. And it inspired me a lot. I told myself: my name is Michael Holbrook. I could never come to terms with it. Every time someone called me Michael, I had such a strange feeling in my stomach. As if it wasn't about me. And this mainly happens when you get a tax or fee to pay.

I decided to use my name as a nickname to recreate my relationship with my stage name.

 

Q: The song "Tiny Love" opens the album and closes it with a slightly different version. Let's listen to it.

Q: In this song we heard the voices of your mother Joannie and your sister Paloma. Did you want to record a family album?

M: No. It just happened. It was not planned. But I realized that if I talk about my identity, about the identity of a person who has developed over 12 years, then there should also be people who are close to me. I thought, why do I always tell stories and sing about these people? It would be a beautiful gesture if at the end of the album these real people told about themselves. And if it's just a small passage where we hear their voices that belong to other songs, it has never been like this before. Well, maybe it happened in the movies, but they were movie characters. And here it is the opposite: it's a bit of a movie effect, but they are real people who talk about their own life on an album in which someone else tells about their stories. I thought, why not? We live in the world of Spotify and Deezer. Which is great, because it gives us a lot of independence. Thanks to this, someone who will risk from a commercial point of view and present their songs ... I have never had a hit on the radio in the United States, and yet all tickets for my concert were sold out. And this is because I exist in the digital world. But there are also inconveniences. Even the fact that everything is divided into fragments. Our stories are now like small pills that last 3 and a half minutes. But the truth is people only listen to 45 seconds. And in this context of today I decided to go completely in the opposite direction. I wrote something that is a journey of 55 minutes. If you want to go in there, that's very good. If not, I think that the strength and theme of some of the songs are able to function separately in the modern world.

 

We listen to the song "Paloma".

 

Q: The whole album is very personal, but this song "Paloma" is probably the most personal. And the most touching. Can you tell us who Paloma is? It is your sister?

M: Paloma is my second sister. There are five of us in the family. Yasmine, Paloma, then me and ... Paloma survived the accident, which was related to her disability. Her left side is weaker since birth. And it's a big challenge for her. Simple things become very complicated. She had a lot of problems with it. This limited her independence. She is older than me but she had less freedom than me. There were a lot of negative feelings in her. She suffered in silence. We knew nothing about it. We didn't know what pain she had to deal with every day. Often, when she had enough of everything, she would hide and cry. We never saw her cry. We said she was the strongest of us. But that didn't help her. Quite the opposite - it was closing her up more and more. Finally, Paloma decided to move to an independent apartment. Of course, the family was against it. But my parents finally understood that they had no choice. Paloma found an apartment - you can say the attic - in a building in London. It was a party evening, Paloma lived with two friends. I went there and filled the whole apartment with bouquets of white flowers. There were really a lot of them. It was my gesture to celebrate the independence of this woman who is no longer a girl. It was a very nice evening. I came back to my place. I lived 250 meters from her new apartment. And at 4 in the morning an accident happened. Paloma was smoking a cigarette while standing in the window. The level of the window sill was below the knees. No one knew that she smoked cigarettes because she hid it. And the door to her room was closed. Paloma fell from the fourth floor onto the metal bars that surrounded the building. It woke up a neighbor living on the ground floor. Friends who lived with her ran for me. Barefoot, in my boxers only, I ran out into the street and I saw my sister nailed on the fence bars. She survived. But I had to tell my family about the accident. It was my father's sixtieth birthday. He was in Bahrain at the time, where he worked. When I woke him in the morning, he thought I was calling to tell him that we had arrived at the airport and he replied "I'll be right there." No, no, you have to come here. Let me tell you what happened. Be ready for anything. The situation is very complicated.

This is a story that I have hidden very deeply. It seems to us that it's easy to come to terms with it. But that's not true. And each of us has such stories.

And one morning I sit down at the piano and I write "Oh, Paloma, the sky has not been kind for you" and bam! Suddenly I realize that beauty can be found even in the worst moments of our lives.

 

Q: Yes, because this song is not dramatic at all. It is full of hope.

M: That's right. The whole album is not sad. My previous album "No Place in Heaven" was much more melancholic. This album invites you to dance. The two songs we heard today are maybe not very much for dancing, but all the rest invite you to dance.

 

Q: How do you perceive life? Like a cartoon movie? Or do you see everything in Technicolor?

M: I see the world in Technicolor, but not like cartoon. Because cartoon means trivializing things, simply displaying them in primary colors. Technicolor has a whole bunch of nuances and is psychedelic. It may not be about craziness , but Technicolor is not stupid. Psychedelia is just dark and joyful at the same time. And I think that is the way to face life. You have to experience and accept them.

 

Q: Is your mission, as an artist, to invent the world? Making people dream? Giving them hope?

M: I don't think about people. I'm just trying to survive. Me and my family. But I share it in a musical context. Because this album is very personal, it is very important for me to explain certain things. And I do now something I have never done before. I talk publicly about such stories for they would not be deformed or distorted in the media. Sometimes it is very important. But then you have to let the music speak. Otherwise you can overdo it.

 

We hear the song "San Remo"

 

Q: San Remo as we know is a small town near the French border. It is certainly a „hello” to this city. It is also a longing for "dolce vita". Is "Carpe diem" your motto?

M: No. I am not very "Carpe diem".

 

Q: No? And we can imagine Mika with a glass of Campari on the edge of the pool ...

M: So you didn't see the video! (laugh)

 

Q: No. So explain. We don't see the picture on the radio.

M: First of all, it has little to do with the city. I know the city of course. This is the first Italian city I visited. We used to go to Villeneuve-Loubet in France when we lived in London. We spent the holidays there in my aunt's house. As in every family, there were huge quarrels that broke out from time to time. In these moments we used to jump to our Toyota Previa and to go to Italy. There life there was easier for our big family, for our band: 5 children, parents, my grandmother ... People there were more tolerant about our troupe than on the boardwalk in the south of France. I remember well when I was 14 and I looked at these with delight. Young boys and girls who were so laid back, fashionably dressed ... I wore my GAP shorts and a white shirt put into my pants. I was not as thin as today ... It was hot and they were running in all directions, so beautiful ... and I was sweating, I was hot and my thighs burned rubbing against each other. I suffered ... and that's what I wanted to say in the song. But when you listen to it, you'll never imagine it. And this is the difference between the image that I have in my head and what is heard in the songs. It always comes from something else. As if from something that does not exist. It's such an impression as a holiday postcard, Pattie Page "Old Cape Cod" song .... For me songs are like ... in cafes they have these small sugar bags ... songs are like sugar bags for me.

 

Q: That's interesting. Does that mean you like sweets?

M: No, I prefer a bitter taste.

 

Q: bitterness and sugar go well together.

M: They blend in very well. That is why the bitter-sweet taste is perfect.

 

Q: There is no song in French on this new album. They were for example on "The Origin of Love" like for example "Elle Me Dit". Was it planned that way? Without a French song? Is it because it's a very personal album?

M: This is the first incarnation of this album. As you know, albums are not as unchanged as it once was. Perhaps another version will be released. I think nowadays albums should evolve for a year and a half, two years.

 

We hear the song "Ice Cream"

 

Q: And the temperature went up. Is this a song to seduce? Is this a song to make sex? Maybe both things a bit?

M: A bit like that. This is because at the beginning of the album writing I touched on quite difficult topics. And it gave me a sense of freedom. I could speak without complexes about more mundane, phisical, sensual topics. I did my homework, freed myself from many things and boom! Instead of dragging heavy suitcases with me, I abandoned them and finally felt more agile. And this agility includes sensuality. I realized the pleasure of putting desire and sexuality in pop songs. I write weird songs. The melodies are joyful, melodic, but when you read the lyrics you will find this contrast. I think you can now tell different stories in pop songs. Stories and messages are not just for postmen to be put in an envelope. We live in a time when pop music was censored, virtually devoid of sex. We have images (videos) that are extremely sexual, sensual, but not in the lyrircs and sound layer. There's more of this in R&B.

 

Q: How do you explain this?

M: I don't know. There has probably been a great change and it's easy to confuse pop culture and popularity. I am not afraid to touch both of these things. For several years I took part in a very popular television program. But I remained myself. I talked about different things, what I thought, but I never meant to please. I don't care about it. I think you can reconcile both (pop and popularity) in songs if you stay true to your roots. My roots are pop music from the 70's 80's, the early 90's. I mean pop in the "warholien style". It was pop culture. Not "popular". These are two different things. At the end of the 90's a change and commercialization of pop music was noticed. In 2000, it becomes so even more.

 

Q: And you reconciled these two things?

M: Yes And when I think about my beginnings, I didn't appreciate it as much as I do now. I was in London and I wrote pop songs looking for something that would be different. I didn't realize I was in a small club. I tried to present my songs at shows with Lily Alen, Amy Winehouse. Adele was there as well, she was opening the show. It was a small club of artists who were looking to create pop full of our own colors. I remember that we didn't care what people thought about us. Now I know that we were quite a special group.

 

Q: Listening to this album we think of artists such as George Michael, Prince, Freddie Mercury ... even Michael Jackson.

M: They had sharp colors; pop was romantic and at the time dangerous, sexy. It was very personal, and sometimes even happily "trash". If you want to talk about sex, then we will talk about sex. Do you want to play with sensuality? Then we go all the way! I think it's hard to find it in current pop music.

 

Q: So we have to go back to the past to find the source of creation?

M: At present, this idea about returning to the sources is very important. You should not be ashamed of your search, your inspiration by the past. It doesn't mean you have to go back ...

 

Q: Is this about nostalgia?

M: No, that's absolutely not the point. If you listen to my album, there is no nostalgia. Even "Ice Cream" is not nostalgic. It's not about sentiment for the times which are gone. The direction is the future. But I have to admit that when I listen to Joni Mitchell's poetry, when she talks about love, sadness ... when I listen to Prince who talks about desire ... when I listen to George Michael, when he talks about sex ... I'm sorry, but I can get lost for a few days listening to this music and looking for inspiration.

 

Q: Your work is pop music. And yet you have classic education. You studied at a prestigious London school. You learned piano and lyrical singing at the Royal College of Music. Is classical music useful when you write pop songs?

M: It is very important. If you ask me about the names of the most important music composers, I will mention Joni Mitchell, Joan Baez, Prince, Kurt Vile, Benjamin Britten, there is also Schubert, Brahms, Hindermith, Schtockhausen. It is anti-snobism to mention these names. Even such music can touch you very deeply. For example, Curt Vile's ballad about a drowned girl. If you want to understand what sadness is in music, listen to this song. If you want to understand what desire is ... you will find it everywhere. It is not by accident that Schtockhausen is on the photo collage on the cover of The Beatles 'Sergeant Pepper' album. He had a great influence on their music. The sound on this album and the sound of voices were modeled on Schtockhausen's works. For me it's all joy of creation. It's like a box of chocolates. It's not just Milka, but all the flavors of the world.

 

Q: Exactly: your voice. You practiced with it. What is your scale? Almost 4 octaves?

M: I haven't practiced with it. It was actually a coincidence. I started singing when I was 8 years old. I was a soprano. I learned to sing in the style of belcanto. When my voice broke, I had to learn the classical style again ... falset ... When I fool around with my friends who are classical pianists, I sing baroque songs from the seventeenth and eighteenth century in a countertenor voice. I won't do it here in the studio, but I do it sometimes for fun.

 

Q: Please sing at least a few notes.

M: No, no. But when I sing like that, the technique is quite different from the one I use singing my own songs. I play the piano very badly. I play in a very basic way. That's why I have to work more with my voice. Melody and vocal techniques. That's why I use different possibilities of my voice and play with it. Because to be honest I am an average pianist.

 

We hear the song "Tomorrow".

 

M: You wanted me to talk about a lyrical voice, a countertenor. I listened to the recordings of Philippe Jaroussky, who is a great countertenor.

Q: He also gives singing lessons. Did you take singing lessons?

M: Of course. I practice singing every day. I have two singing teachers and I learn on Skype every day. Or at Face Time. Depending on the Internet.

 

Q: And how do you work on your voice? Do you do vocalises? Vocal exercises?

M: Two things are very important to me: health and voice. The vocal cords are very small, but this is the most important muscle in our body. And the most amazing muscle is the tongue. It can do anything. It's like being from another planet. If you look at the isolated tongue, you'll notice that it's an amazing muscle. If one day we can construct a robot that can move like a tongue, then we can say that we have learned the secret of the physical life of artificial intelligence. But back to the subject of the vocal cords. The vocal cords and all those small muscles that surround them ... I take care of my vocal cords and vocal cord exercises. And if I mentioned Philippe Jaroussky, whose voice I love, then when he sings, his larynx is very open. All muscles are very relaxed and this allows him to sing very high notes. Usually when we sing high, we stress our muscles. The secret of people like Philippe Jaroussky is that we don't hear any tension. Diaphragm support, the whole body sweats, but there is no tension. Everything is fluent. When we hear Pavarotti's mythical voice, when he sings high, there is no tension in it. And everything is based on the fact that there is no tension when you sing. It is very difficult when you dance, move, shake your head in all directions ... And not to stress your throat muscles to sing clearly. Similarly, when we listen to Johnny Halliday. When he sang with his powerful, very resonating voice, even if there was emotional tension in the song and in the body, then vocally, there was no tension.

 

Q: So what are you doing to sing like this? Is it a matter of exercise?

M: I practice every day. All the time. I would like to have a fit body so much ... But I have to choose: either I have the athlete's body or I take care of my voice. For now, I prefer to take care of my voice. When I look at myself in the mirror, I say to myself: I would like to work more time on my body than on my voice.

 

Q: But is singing just as much physical effort as artistical effort?

M: This is a slightly different kind of sport. But it is a physical process. It's a kind of taming.

 

Q: This is the second time you use the word "taming". This word contains a dose of brutality.

M: Because it's a taming. How many books do you read per week?

 

Q: Weekly? Five or six.

M: Well, this is an intellectual taming.

 

Q: Do you think so?

M: And in the term "intellectual taming" there is also a lot of brutality. I came back from Mexico yesterday. And yesterday I watched a documentary - I know it was a bit of propaganda - about Bill Gates. He is crazy! He reads about 25-35 books a month. Very difficult books. He reads at a speed of 150-200 pages per hour. He reads and memorises what he reads. This is called taming, will you agree with me? Ah, I ride a horse. It's pretty recent. I always wanted to ride a horse. And I realized it was a bit like with dogs. When you want to have a good dog, you think you need to tame it. And this is not true. You need to tame yourself so that your dog is well trained. It is similar with horses. you don't tame horses. You need to tame yourself so that you can communicate with your horse.

 

Q: It's a matter of discipline.

M: Yes, it's a matter of discipline. But it makes me feel happy.

 

Q: What did you learn from your participation in The Voice? You taught others, but did you also learn something yourself?

M: I had fun.

 

Q: This is something.

M: It's important to have fun. Especially when you do this kind of job in which most of time you are annoyed. Only when you are on stage everything is clear. We are free on stage. But for the rest of the time you can get pissed off. Well, I had fun. I thought I'd be in The Voice for maybe a year, maybe for two. I stayed for six years. And I think it's because I don't live in France. I will explain to you what I mean. I was going to the studio straight from the airport. After the recordings, I went to the hotel. I slept. Next morning, around 8-9am, I was at the airport because I had a tour or I continued working. This allowed me to keep a distance from the program, which was divided into 18 episodes. So it lasted a long time. But I didn't feel it. I also didn't feel the consequences of what I said on the program. In the studio I talked, I talked, I talked, I had fun, and then I left. Thanks to that I could keep myself fresh and light. I didn't have any complexes. And it helped me a lot. I am also grateful that I could make myself known to the audience. Through music, through singing. And although the program is commercial, I didn't have to think about it in this way.

 

Q: And from the artistic point of view?

M: From the artistic pint of view? It was nice. ... for example by doing The Voice .... I will tell you something. I was on tour for my previous album "No Place in Heaven". I told to my fans: if there is no place in heaven for us, come on, we will create such a place for ourselves. And then I had this concert at Bercy. Earlier, I played several times in the Zenith hall in Paris. I thought a lot of people would come. It would be good to prepare a beautiful show. And of course I was aware that a lot of people saw me in The Voice. That's why I thought of doing something different. And I came up with a new show. Only for one night. It was a love letter to Paris after the Bataclan terrorist attack. I said "Paris je t'aime". I wanted to say in a different way that I loved Paris. It cost me more than I earned in The Voice for a year. Only one night. All tickets sold out. I also did a concert at Stade de France during the rugby finals. I spent not only the money I got for the show itself, but also a six-month pay in The Voice. For 20 minutes of performance at Stade de France. And what did it give me from an artistic point of view? It gave me artistic freedom to do something that was not possible before. I think that you have to look at it all globally. Not only that, it gave me access to a wide audience who came to my concerts. But that I could invest in these concerts in a way that was previously unattainable.

 

We hear the song "Stay High"

 

Q: Thank you very much, Mika. Concerts in France start on November 15 at Zenith Pau ....

END

 

  • Like 2
  • Thanks 5
Link to comment
Share on other sites

"And from an artistic point of view"... The Voice earned him enough money so he could pay for his extraordinary shows. :naughty: Not sure that's the answer they wanted to hear when asking this question. :lmfao:

  • Like 2
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

France2 : Télématin

Musique - Qui se cache derrière Mika ?

https://www.france.tv/france-2/telematin/1085231-musique-qui-se-cache-derriere-mika.html

 

broadcast on on Fri 04.10.2019 at 8:23 am

 

présenté par : Laurent Bignolas
Chroniqueur : Alex Jaffray


Il est une des grandes stars de la pop d’aujourd’hui, il chante en anglais mais aussi en français. Alex l’a rencontré pour vous, Mika !

Mika est de retour avec un nouvel album qui porte son nom à la ville : Michael Holbrook.

- Mika, c’est Prince et George Michael réunis : des hymnes pop hyper efficaces, des mélodies  hors-pair mais aussi un brin de provocation.

- Fruit de deux années d'écriture entre Miami, Londres et la campagne toscane, « My Name is Michael Holbrook » nous mènera à découvrir l'essentiel de son l'identité.

 

:uk: Google translator

Spoiler

 

Music - Who's behind Mika?

presented by: Laurent Bignolas
Columnist: Alex Jaffray


He is one of the big pop stars of today, he sings in English but also in French. Alex met him for you, Mika!

Mika is back with a new album that bears his name in the city: Michael Holbrook.

- Mika, it's Prince and George Michael together: hyper-efficient pop hymns, outstanding melodies but also a bit of provocation.

- The result of two years of writing between Miami, London and the Tuscan countryside, "My Name is Michael Holbrook" will lead us to discover the essence of his identity.

 

 

YouTube

 

 

Edited by Kumazzz
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/1/2019 at 9:46 PM, Anna Ko Kolkowska said:

 

Q: And how do you work on your voice? Do you do vocalises? Vocal exercises?

M: Two things are very important to me: health and voice. The vocal cords are very small, but this is the most important muscle in our body. And the most amazing muscle is the tongue. It can do anything. It's like being from another planet. If you look at the isolated tongue, you'll notice that it's an amazing muscle. If one day we can construct a robot that can move like a tongue, then we can say that we have learned the secret of the physical life of artificial intelligence. But back to the subject of the vocal cords.

 

Thanks so much for the translation! This is absolutely my favorite bit. How he just goes on this rant about tongues. amazing.

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Sud Ouest Dimanche

3 November 2019

 

Mika, l’album de la mise à nu

 

POP MIKA, RETOUR AUX SOURCES

Dans son très dansant 5e album, « My Name Is Michael Holbrook », le chanteur se dévoile comme jamais. Confidences d’un hyperactif surdoué.

P. 8 et 9

 

Mika : « Un monde plus proche »

Pop

Avec son 5e album, l’ex-juré de « The Voice » revient aux racines de sa démarche musicale : l’introspection et la danse. Sa tournée mondiale arrive ce mois-ci dans notre région. Il livre ici quelques confidences

 

Mika est un personnage « haut en couleur », dans tous les sens du terme, depuis la parution, il y a douze ans, de son premier album, « Life In Cartoon Motion ». Avec les tubes « Grace Kelly », « Love Today » et « Relax, Take It Easy », l’auteur-compositeur-interprète libano-américain a repeint la pop internationale en un arc-en-ciel éclatant. Des clips inventifs, des refrains accrocheurs et trois millions de disques vendus.

 

Juré enthousiaste de « The Voice » de 2014 à 2019, sur TF1, présentateur en Italie d’un programme populaire sur la Rai2, Mika est un hyperactif surdoué. Bien plus sombre et complexe que son image un peu lisse de jeune homme charmant. À 36 ans, il publie un très dansant cinquième album. Où l’on devine son amour pour Queen (« Tiny Love »), Michael Jackson (« Dear Jealousy »), Prince (« Ice Cream ») ou Elton John. Et dans lequel il se dévoile comme jamais.

 

« Sud Ouest Dimanche » Appeler votre disque « My Name Is Michael Holbrook », est-ce chercher à revendiquer qui vous êtes ?

 

Mika J’ai longtemps caché mon patronyme, que je n’aime pas. C’est celui de la famille de mon père. Je voulais savoir pourquoi ce nom me dérangeait. Ce titre était un bon mécanisme pour une auto-provocation. J’avais le désir de conduire une enquête sur moi-même, sur celui que j’étais devenu. Ce nom d’artiste, Mika, s’est séparé de moi-même : je me suis senti devenir un personnage extérieur. Tous les artistes doivent combattre cela : il faut être capable de se l’avouer. Je suis un auteur-compositeur-interprète. Si je ne questionnais pas qui je suis, je n’aurais rien à dire. Car je ne peux pas envisager de chanter les chansons d’un autre. Et après quatre albums, dix ans de tournées et toutes ces émissions télé, j’ai ressenti une responsabilité artistique (et non pas une pression commerciale, j’insiste là-dessus), une injonction à redevenir moi-même, à m’affirmer, à renouer avec mes couleurs. J’ai retrouvé l’urgence initiale de communiquer quelque chose de personnel.

 

Le personnage public de Mika est-il à ce point éloigné de celui que vous vous sentez être intimement ?

 

J’ai toujours eu la capacité de rester moimême. Malgré la télé, qui déforme tout d’une manière assez violente. Mais cette activité médiatique influait sur mon esprit lorsque je me retrouvais seul au piano. Je voulais replacer l’essentiel – l’écriture de chansons – au centre de tout, car c’est cela qui me fait tenir debout. Alors j’ai choisi de rompre avec tout le reste : j’ai mis fin à mes contrats télé et publicitaires pour me concentrer à 100 % sur l’artistique. Je ne renie rien ; je suis extrêmement reconnaissant à « The Voice » dont les trois dernières saisons ont été comme un incubateur pour moi : j’ai enfin commencé à m’y sentir libre de me livrer, d’exister pleinement après des années passées à être mal à l’aise. Aujourd’hui, je peux parler sans me soucier de savoir si c’est le bon moment, le bon endroit ou la bonne personne.

 

À quel point votre retour aux États-Unis a-t-il été décisif sur ce disque ?

 

Ça a été important parce que j’ai décidé de retracer toute une partie de ma vie que j’avais rejetée, notamment l’histoire de mon père, un homme très discret. J’ai voulu me connecter avec ces racines-là.

 

« Je voulais replacer l’essentiel – l’écriture de chansons – au centre de tout, car c’est cela qui me fait tenir debout »

 

Quand j’écrivais cet album, je composais des musiques colorées, pleines de fantaisie… Et quand je sortais faire mes courses ou boire un verre, le soir, la musique que j’entendais n’avait rien à voir avec ce que j’étais en train de faire. Ça m’a vraiment porté : j’avais l’impression de faire mon truc dans ma bulle. C’était inspirant. Ça ne m’a pas troublé, au contraire : ça m’a encouragé à accepter encore davantage mes différences. Je suis allé à fond vers ce qui me compose intimement en tant qu’artiste. Je n’avais pas d’autre option : je ne peux pas me mettre à faire du reggaeton ou de la musique urbaine, ce ne serait pas moi.

 

Que dit la chanson « Tiny Love », qui ouvre et referme l’album ?

 

Elle semble joyeuse et simple, mais elle est très complexe. J’y parle du concept de l’estime de soi et des autres, et de la valeur des individus. Tous les jours, nous devons nous battre contre un message, une pub, un post sur Instagram qui nous provoque, déstabilise.

 

Quand j’ai découvert les Beatles, j’ai été traumatisé en voyant John Lennon chanter « All You Need Is Love ». Pour moi, c’était juste un hippie super riche qui avait fumé trop de joints. Mais aujourd’hui, je comprends que l’amour, c’est reconnaître de la valeur chez un autre qui, en retour, a aussi la capacité de te valoriser. Alors, nous gagnons en puissance, nos couleurs deviennent plus vives, et nous plus tolérants et généreux…

 

En écrivant « Tiny Love », j’étais conscient d’aborder des choses douloureuses, pour moi et pour d’autres. J’ai choisi de le faire avec un esprit positif. Heureusement, parce que le jour où je l’ai terminée, ma vie personnelle a été brutalement bouleversée : ma tante a fait une attaque, ma grand-mère est morte, ma mère est tombée gravement malade, mon père s’est trouvé sous une pression incroyable… Cette coïncidence m’a troublé.

 

Au début du clip de « Sanremo », on entend une voix dire « j’espère pouvoir donner du courage aux autres »…

 

C’est le principe fondamental de la pop. Je parle de la pop élégante et artistique, pas celle manufacturée par les maisons de disques avec des équipes de 14 auteurs par titre. Je parle de la pop qui nous a nourris dans les années 1970 et 1980, basée sur l’universalité. L’altruisme n’est pas un geste soft. Le soutien aux autres ne se construit pas avec de la gentillesse : ça se fait avec le sexe, avec des engagements politiques, de la personnalité qui brûle. Et pas avec des images de bisounours. Dans « Sanremo », on entend l’interview d’un homme qui a déclaré son homosexualité sur l’antenne d’une radio, un soir de 1966, en indiquant son vrai nom. Personne n’était au courant et il a tout perdu : sa famille, son job, ses amis… À cette époque, l’homosexualité, bien que légale, n’était pas tolérée. Toutes les chansons ont déjà été écrites. Il faut avoir une motivation quand on se met au piano pour composer. Mais les problèmes humains demeurent. Alors les chansons peuvent rendre un monde gigantesque plus petit (« tiny »), plus proche.

 

Mika : « L’altruisme n’est pas un geste soft, le soutien aux autres ne se construit pas avec de la gentillesse : ça se fait avec le sexe, avec des engagements politiques, de la personnalité qui brûle. Et pas avec des images de bisounours ».

 

Pau. Vendredi 15 novembre, 20 h, Zénith.

Toulouse. Samedi 16 novembre, 20 h, Zénith.

Floirac (33). Jeudi 19 décembre, 20 h, Arkéa Arena. 45 à 52,70 €. Locations dans les points de vente habituels.

 

« My Name Is Michael Holbrook », CD, vinyle et digital (Barclay), 10 à 20 € env.

 

:uk: Google translator

Spoiler

Mika, the album of the laying bare


POP MIKA, BACK TO THE SOURCES

In his very danceable 5th album, "My Name Is Michael Holbrook", the singer is unveiled as ever. Confidences of a hyperactive hyperactive.

P. 8 and 9


Mika: "A closer world"

Pop

With his 5th album, the ex-juror of "The Voice" returns to the roots of his musical approach: introspection and dance. His world tour arrives this month in our region. Here he gives some confidences


Mika is a "colorful character", in every sense of the word, since the release, twelve years ago, of his first album, "Life In Cartoon Motion". With the hits "Grace Kelly", "Love Today" and "Relax, Take It Easy", the Lebanese-American singer-songwriter has repainted international pop into a dazzling rainbow. Inventive clips, catchy choruses and three million records sold.


An enthusiastic juror of "The Voice" from 2014 to 2019, on TF1, presenter in Italy of a popular program on the Rai2, Mika is a gifted hyperactive. Much darker and more complex than his slightly smooth image of a charming young man. At 36, he released a very danceable fifth album. Where we can guess his love for Queen ("Tiny Love"), Michael Jackson ("Dear Jealousy"), Prince ("Ice Cream") or Elton John. And in which he reveals himself as ever.


"South West Sunday" Calling your record "My Name is Michael Holbrook", is it trying to claim who you are?


Mika I have long hidden my name, which I do not like. It's my father's family. I wanted to know why this name bothered me. This title was a good mechanism for self-provocation. I had the desire to conduct an inquiry about myself, about what I had become. This artist's name, Mika, separated from me: I felt myself becoming an outside character. All artists must fight this: we must be able to admit it. I am a singer-songwriter. If I did not question who I am, I would not have anything to say. Because I can not consider singing the songs of another. And after four albums, ten years of tours and all these TV shows, I felt an artistic responsibility (and not a commercial pressure, I insist on it), an injunction to become again myself, to assert myself , to reconnect with my colors. I found the initial urgency to communicate something personal.


Is the public figure of Mika so far removed from the one you feel intimately?


I have always had the ability to stay myself. Despite the TV, which deforms everything in a rather violent way. But this media activity influenced my mind when I found myself alone at the piano. I wanted to put the essential - the writing of songs - back in the center of everything, because that's what makes me stand up. So I chose to break with everything else: I ended my TV and advertising contracts to focus 100% on the artistic. I do not deny anything; I am extremely grateful to "The Voice" whose last three seasons have been like an incubator for me: I finally started to feel free to indulge myself, to fully exist after years spent being hurt by 'easy. Today, I can talk without worrying about whether it's the right time, the right place or the right person.


How decisive was your return to the United States on this record?


It was important because I decided to trace a whole part of my life that I had rejected, including the story of my father, a very discreet man. I wanted to connect with these roots.


« I wanted to put the essentials - songwriting - back in the center of everything, because that's what makes me stand up»


When I was writing this album, I composed colorful music, full of fantasy ... And when I went out to do my shopping or drink, in the evening, the music I heard had nothing to do with what I was doing. It really carried me: I felt like doing my thing in my bubble. It was inspiring. It did not bother me, on the contrary: it encouraged me to accept my differences even more. I went thoroughly to what composes me intimately as an artist. I had no other option: I can not start playing reggaeton or urban music, it would not be me.


What does the song "Tiny Love", which opens and closes the album say?


She seems happy and simple, but she is very complex. I talk about the concept of self-esteem and others, and the value of individuals. Every day, we have to fight against a message, an ad, a post on Instagram that provokes us, destabilizes.

 

When I first discovered the Beatles, I was traumatized when I saw John Lennon sing "All You Need Is Love". For me, it was just a super rich hippie who had smoked too many joints. But today, I understand that love is recognizing value in someone else who, in return, also has the ability to value you. So, we gain in power, our colors become more vivid, and we more tolerant and generous ...


In writing "Tiny Love", I was aware of touching painful things for myself and others. I chose to do it with a positive spirit. Fortunately, because the day I finished it, my personal life was brutally disrupted: my aunt made an attack, my grandmother died, my mother became seriously ill, my father was incredible pressure ... This coincidence troubled me.


At the beginning of the clip of "Sanremo", we hear a voice say "I hope I can give courage to others" ...


This is the fundamental principle of pop. I'm talking about the elegant and artistic pop, not the one manufactured by record companies with teams of 14 authors per title. I'm talking about the pop that fed us in the 1970s and 1980s, based on universality. Altruism is not a soft gesture. Support for others is not built with kindness: it is done with sex, with political commitments, personality that burns. And not with pictures of teddy bears. In "Sanremo", we hear the interview of a man who declared his homosexuality on the radio on one evening in 1966, indicating his real name. Nobody knew about it and he lost everything: his family, his job, his friends ... At that time, homosexuality, although legal, was not tolerated. All the songs have already been written. You have to be motivated when you go to the piano to compose. But the human problems remain. So the songs can make a gigantic world smaller ("tiny"), closer.

 

Mika: « Altruism is not a soft act, support for others is not built with kindness: it is done with sex, with political commitments, personality that burns. And not with pictures of teddy bear ».

 

 

Sud_Ouest_Dimanche_2019-11-03._p.1.jpg.705be84b3a309d93094770738a6ef97f.jpg

 

Sud_Ouest_Dimanche_2019-11-03_p.1.thumb.jpg.40133bb4727584ca92fa9601500075f3.jpg

 

 

Sud_Ouest_Dimanche_2019-11-03_p_33.thumb.jpg.e918d12cc304e2dd19c40d87fb7ee333.jpg

 

 

Sud_Ouest_Dimanche_2019-11-03_p_40.thumb.jpg.ec40b7fde385fdccce7ee85a899fab85.jpgSud_Ouest_Dimanche_2019-11-03_p_41.thumb.jpg.99754001d7d42dc62373ef3bc93b9717.jpg

 

 

Edited by Kumazzz
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

L'Essentiel

LUNDI 7 OCTOBRE 2019

 

Remonté, Mika se dévoile sur son cinquième album

 

POP

Le fantasque chanteur britannique est de retour avec «My Name Is Michael Holbrook», cinquième opus aussi intime que mélodique.

 

«Pendant que j'écrivais ce disque, en Floride, quand je sortais boire une bière, je n'entendais que de la merde. Du coup, je me suis débarrassé de l'idée d'avoir un album qui marche à la radio. Et je me suis concentré sur l'histoire, la mélodie et l'émotion», explique, assez cash, Mika dans un entretien au «Parisien». Après quatre années d'absence discographique, le natif de Beyrouth est parti sur les traces de sa famille paternelle. «J'ai fait un road trip à Savannah, aux États-Unis, dans les champs de coton de Géorgie, le cimetière de mes ancêtres», explique-t-il. «Pour comprendre l'adulte que je dois être, il me fallait regarder de tous les côtés. Et l'écriture de cet album m'a fait du bien, comme un médicament», poursuit Mika. «My Name Is Michael Holbrook» s'intitule ce cinquième album studio, qui s'avère plus direct et intime. Car le Britannique n'a plus «eu besoin d'inventer des personnages derrière lesquels se cacher». Mais pas d'inquiétude, la pop de Mika reste colorée, sexy et groovy, à l'image d'«Ice Cream», premier single dévoilé en juin dernier. Deuxième single sous influence Queen, «Tiny Love» voit la mère du chanteur, Joannie apparaître dans le clip. En septembre, l'ex-juré de «The Voice» a dévoilé trois autres extraits: l'engagé et romantique «Sanremo», le funky «Dear Jalousy» et «Tomorrow». De quoi mettre quelques paillettes dans les yeux des fans. CÉDRIC BOTZUNG Mika «My Name Is Michael Holbrook», dispo. (Universal).

 

:uk: Google translator

Spoiler

 

Remonte, Mika unveils on his fifth album


POP

The whimsical British singer is back with "My Name Is Michael Holbrook", fifth album as intimate as melodic.


"While I was writing this record, in Florida, when I went out to drink a beer, I could only hear s**t. So, I got rid of the idea of having an album that works on the radio. And I focused on the story, the melody and the emotion, "explained, rather cash, Mika in an interview with the" Parisian ". After four years of discographic absence, the native of Beirut left in the footsteps of his paternal family. "I made a road trip to Savannah, USA, in the cotton fields of Georgia, the cemetery of my ancestors," he says. "To understand the adult that I must be, I had to look on all sides. And the writing of this album did me good, as a medicine, "continues Mika. "My Name is Michael Holbrook" is called this fifth studio album, which is more direct and intimate. Because the Brit did not "need to invent characters behind which to hide". But no worries, Mika's pop remains colorful, sexy and groovy, like "Ice Cream", the first single unveiled last June. Second single under Queen influence, "Tiny Love" sees the singer's mother, Joannie appear in the clip. In September, the ex-juror of "The Voice" unveiled three other extracts: the committed and romantic "Sanremo", the funky "Dear Jalousy" and "Tomorrow". What to put some glitter in the eyes of fans. CÉDRIC BOTZUNG Mika "My Name is Michael Holbrook", avail. (Universal).

 

 

LEssentiel_20191007_p_20.thumb.jpg.942fa53a5adb1a15598cacc084b8c3be.jpg

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

L'Essentiel

 

JEUDI 10 OCTOBRE 2019

 

Fier de sa belle histoire d'amour avec son chéri

 

LONDRES

En couple depuistreize ans avec son copain Andy, Mika réalise qu'il est le seul membre de sa famille à avoir une vie sentimentale stable. Et ça l'amuse!

 

D'habitude très discret sur sa vie privée, Mika s'estlâché lundi dans «C à vous», sur France 5. En promo pour son nouvel album, «My name is Michael Holbrook», le chanteur a été interrogé sur sa romance avec le réalisateur Andy Dermanis. «Quand je l'ai rencontré, c'est lui qui m'a donné confiance pour parler de ma sexualité à mes proches. Finalement, cela fait maintenant treize ans que je suis avec lui et je suis le plus traditionnel de la famille!», a-t-il ironisé. Et l'artiste d'ajouter que ses trois sœurs et son frère vivaient tous «des désastres» dans leur vie sentimentale: «Ils sont toujours en train d'aller partout, de changer de partenaire, c'est donc moi qui gagne!», a plaisanté la star. Mika s'est cependant fâché une fois avec son compagnon. Ce qui avait provoqué une rupture. «Oui, on s'est séparés», a avoué l'AméricanoLibanais de 36 ans. C'est grâce à sa maman, qui a toujours été proche d'Andy, que le couple a pu se réconcilier.

 

:uk: Google translator

Spoiler

 

Proud of his beautiful love story with his darling


LONDON

In a relationship with his boyfriend Andy for thirteen years, Mika realizes he is the only member of his family to have a stable love life. And that amuses him!


Usually very discreet about his private life, Mika was released Monday in «C à vous» on France 5. In promo for his new album, "My name is Michael Holbrook", the singer was asked about his romance with director Andy Dermanis. "When I met him, he gave me the confidence to talk about my sexuality to my loved ones. Finally, I have been with him for thirteen years and I am the most traditional of the family! " He quipped. And the artist adds that his three sisters and his brother all lived "disasters" in their love life: "They are always going everywhere, to change partners, so it's me who wins!" joked the star. Mika, however, was angry once with his companion. Which caused a break. "Yes, we separated," said the 36-year-old Lebanese American. It's thanks to his mom, who has always been close to Andy, that the couple was able to come to terms.

 

 

LEssentiel_20191007_p_24.thumb.jpg.6a83c6ae529e13a2cfe22785889fa7cc.jpg

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

On 11/3/2019 at 12:45 PM, SilviaM said:

https://www.6play.fr/l-hebdo-de-la-musique-p_10933/emission-du-02-novembre-c_12539049

 

Here is the French interview "L'hebdo de la musique", but I can't watch it from Italy...😞

Does anybody know how to watch it outside France?

 

 

Maybe you could use a VPN to pretend you're watching from France  or someone in France could save it with captTV? I can't do that anymore because I only have a working pc anymore,  mine is too old and too full :sad: Kriss Mika Fan might share it on youtube or mikawebsite.com...keep checking if they do :crossed: If I find a link,  I'll let you know :thumb_yello:

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, crazyaboutmika said:

Maybe you could use a VPN to pretend you're watching from France  or someone in France could save it with captTV? I can't do that anymore because I only have a working pc anymore,  mine is too old and too full :sad: Kriss Mika Fan might share it on youtube or mikawebsite.com...keep checking if they do :crossed: If I find a link,  I'll let you know :thumb_yello:

I tried to use a VPN and it didn't work anyway... but I did the same the day after and it worked! So it was probably only a temporary problem of my pc 😅 

Thank you anyway Anne!!😘

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, SilviaM said:

I tried to use a VPN and it didn't work anyway... but I did the same the day after and it worked! So it was probably only a temporary problem of my pc 😅 

Thank you anyway Anne!!😘

I'm very happy you managed to watch it :thumb_yello: A French fan had filmed it on her TV so I came back to share it with you but it's not the same quality....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy