Jump to content

Mika in Canadian Press 2020


Kumazzz

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Le Soleil.com

  • Le mercredi 15 janvier
 
Mika s’amène à Québec en mai
  • Geneviève Bouchard Le Soleil
 

 

Après un passage à Montréal l’automne dernier pour accompagner les titres de son cinquième album, «My Name is Michael Holbrook», l’auteur-compositeur-interprète Mika s’offrira une nouvelle virée au Québec au printemps lors de laquelle il fera escale au Centre Vidéotron le 16 mai.

 

D’ici là, le chanteur vedette sera l’invité de l’émission En direct de l’univers diffusée à ICI Radio-Canada Télé samedi prochain. 

Les billets pour le concert de Québec seront offerts en prévente le 15 janvier pour les abonnés au fan-club de Mika et le lendemain pour les membres de Première place. La vente officielle sera lancée à 10h le 17 janvier. 

 

:uk: Google translator

Spoiler

 

MIKA IN QUEBEC IN MAY

 

After a visit to Montreal last autumn to accompany the titles of his fifth album, My Name is Michael Holbrook, the singer-songwriter Mika will take another trip to Quebec in the spring during which he will stop at the Center Videotron May 16.
 
In the meantime, the featured singer will be the guest of the show Live on the Universe broadcast on ICI Radio-Canada Télé next Saturday.
Tickets for the Quebec concert will be offered in advance on January 15 for subscribers to the Mika fan club and the next day for members of First Place. The official sale will be launched at 10 a.m. on January 17.
 

 

page 30

2019-01-15_Le_Soleil.thumb.jpg.af0fa149654b3553b834e266249ffb2c.jpg

 

_webLe_Soleil.thumb.jpg.385000c3c3421085e07b17a38e1bc3dc.jpg

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, lormare73 said:

https://www.tvanouvelles.ca/2020/01/14/mika-au-centre-videotron-en-mai-1

They are talking about a live album that will be released on January 24th. Maybe is it the album that was recorded on September 13th in New York? 

 

Screenshot_20200115-134835_Chrome.jpg

The question is will the album be released all over the world or only in Canada? Nine days before  releasing and we don´t hear anything about it here......

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, lormare73 said:

https://www.tvanouvelles.ca/2020/01/14/mika-au-centre-videotron-en-mai-1

They are talking about a live album that will be released on January 24th. Maybe is it the album that was recorded on September 13th in New York? 

 

Screenshot_20200115-134835_Chrome.jpg

 

4 hours ago, Sabine64 said:

The question is will the album be released all over the world or only in Canada? Nine days before  releasing and we don´t hear anything about it here......

Could it be that they are mistaken by the fact that Doriand's album will be released that day with a featuring from Mika ?

 

  • Like 1
  • Confused 3
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, carafon said:

 

Could it be that they are mistaken by the fact that Doriand's album will be released that day with a featuring from Mika ?

 

I think it could be possible they were confused

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Sabine64 said:

The question is will the album be released all over the world or only in Canada? Nine days before  releasing and we don´t hear anything about it here......

 

56 minutes ago, carafon said:

 

Could it be that they are mistaken by the fact that Doriand's album will be released that day with a featuring from Mika ?

 

I guess if it was a real release of a live album from Mika it would be known here as well... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Le Soleil.

  • -19 janvier 2020 10h47 ( WEB )
  • 20 janvier 2020 ( paper )

PRESSREADER https://www.pressreader.com/canada/le-soleil/20200120/page/27/textview

 
«En direct de l'univers»: un Mika ému et comblé
  • Richard Therrien Le Soleil

 

Toujours chic, vêtu d'un habit orné de fleurs de lys dorées, Mika a passé l'heure admiratif, presque intimidé.

 

CHRONIQUE / Avec Mika comme invité samedi sur ICI Télé, on aurait pu s'attendre à un «En direct de l'univers» exalté et délirant d'un bout à l'autre; à travers plusieurs moments endiablés, d'autres étaient plutôt d'une grande intensité, montrant tout un pan qu'on connaissait moins de cet artiste international. On ne pouvait que l'aimer encore plus.

 

Après avoir été invité à participer à l'émission d'un autre, Mika a plutôt souhaité avoir son propre En direct de l'univers, un vœu exaucé de grandiose façon, comme l'équipe de France Beaudoin sait si bien le faire. Toujours chic, vêtu d'un habit orné de fleurs de lys dorées, Mika a passé l'heure admiratif, presque intimidé.

 

Dans le flamboyant numéro d'ouverture, les airs préférés de Mika se sont enchaînés à un rythme effréné, de Play That Funky Music à Vogue, Electric Avenue, Kiss et Father Figure. Sur scène, un choeur d'enfants, des artistes qu'il connaissait, d'autres qu'il découvrait sous nos yeux comme Annie Villeneuve et Brigitte Boisjoli, et deux de ses protégés de The Voice, Gabriella et David Thibault. Son amie Olivia Lévy, journaliste à La Presse, lui a poussé la note pour Gigi l'amoroso. Puis, la chanteuse de jazz américaine Madeleine Peyroux, avec qui il rêve de faire un duo, est venue de New York lui faire le classique J'ai deux amours.

 

Autre démonstration de la diversité musicale à laquelle on a eu droit: ce segment d'Ariane Moffatt et Alex Nevsky pour Champs-Élysées et Dance Me to the End of Love. Le plus beau numéro combinait une pièce de Rachmaninov à un de ses propres succès, Happy Ending, durant lequel des enfants sont venus peindre le piano en blanc, comme celui qu'il avait lui-même peint à la maison enfant, encouragé par sa mère. Son ami et bassiste venu de Londres, Max Taylor, et la chanteuse lyrique Ida Falk Winland, avec qui il a donné des concerts symphoniques au Québec, prenaient part à ce vibrant numéro. Sans jamais craquer, Mika s'est alors montré le plus ému.

 

Plusieurs surprises attendaient l'artiste, dont l'arrivée de membres de sa famille, dont ses sœurs et son neveu, formant un choeur aussi énergique que réjouissant. À l'arrivée d'Isabelle Boulay qu'il affectionne particulièrement, Mika n'a pu s'empêcher de se lever pour l'embrasser, avant qu'elle interprète La solitude de Barbara, autre très beau moment de l'émission. On ne pouvait mieux finir cette heure emballante qu'avec Je reviendrai à Montréal, chanson qu'il adore et qui le décrit bien.

 

«Je ne suis pas Français, je ne suis pas Québécois, et je me sens entouré par de l'amour, par des amis et par la musique que j'aime», a conclu un Mika ému et comblé d'avoir été ainsi reçu sur un plateau québécois. L'auteur-compositeur-interprète britannique d'origine libanaise, qui a lancé un nouvel album en octobre dernier, fera deux arrêts au Québec dans sa tournée du printemps prochain, le 15 mai au Centre Bell et le 16 mai au Centre Vidéotron.

 

:uk: Google translator

Spoiler

 

"Direct from the universe": an emotional and fulfilled Mika

  •     Richard Therrien Le Soleil


Always chic, wearing a coat decorated with golden lilies, Mika spent the hour admiring, almost intimidated.

 

CASE COMMENT / With Mika as guest on Saturday on ICI Télé, we could have expected an exhilarated and delirious "Live from the universe"; through several frenzied moments, others were rather of great intensity, showing a whole section that we knew less about this international artist. We could only love her even more.


After being invited to participate in another's show, Mika wanted to have her own En direct de l'histoire, a wish granted in a grandiose way, as the France Beaudoin team knows so well. Always chic, wearing a coat decorated with golden lilies, Mika spent the hour admiring, almost intimidated.


In the flamboyant opening number, Mika's favorite tunes were chained at a breakneck pace, from Play That Funky Music to Vogue, Electric Avenue, Kiss and Father Figure. On stage, a children's choir, artists he knew, others he discovered before our eyes like Annie Villeneuve and Brigitte Boisjoli, and two of his proteges from The Voice, Gabriella and David Thibault. Her friend Olivia Lévy, a journalist at La Presse, pushed her note for Gigi d'amoroso. Then, the American jazz singer Madeleine Peyroux, with whom he dreams of making a duet, came from New York to give him the classic I have two loves.


Another demonstration of the musical diversity to which we were entitled: this segment of Ariane Moffatt and Alex Nevsky for Champs-Élysées and Dance Me to the End of Love. The most beautiful number combined a play by Rachmaninov with one of his own successes, Happy Ending, during which children came to paint the piano in white, like the one he himself painted at home as a child, encouraged by his mother. . His friend and bass player from London, Max Taylor, and the lyric singer Ida Falk Winland, with whom he gave symphonic concerts in Quebec, took part in this vibrant number. Without ever cracking, Mika was then the most moved.


Several surprises awaited the artist, including the arrival of members of his family, including his sisters and his nephew, forming a choir as energetic as it was joyful. When Isabelle Boulay arrives, whom he particularly likes, Mika couldn't help getting up to kiss her, before she interpreted Barbara's solitude, another very beautiful moment of the show. We couldn't have finished this exciting hour better than with Je reveniri à Montréal, a song he adores and which describes it well.


"I am not French, I am not Quebecer, and I feel surrounded by love, by friends and by the music that I love", concluded a Mika moved and overwhelmed to have been so received on a Quebec plateau. The British Lebanese singer-songwriter, who launched a new album last October, will make two stops in Quebec on his tour of next spring, May 15 at the Bell Center and May 16 at the Videotron Center.

 

 

page27.thumb.jpg.6e4c2123a21d0fc1c23ee623d4519e98.jpg

 

resize.thumb.jpg.2533498e340d2f286a4faa5843b86fe8.jpg

 

resize..thumb.jpg.75930e7bd807235a1c76f805a5306fda.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

ÉCHOS VEDETTES - 25 au 31 janvier 2020

 

pressreader https://www.pressreader.com/canada/echos-vedettes/20200123/page/63/textview

 

DIRECT DE L’UNIVERS. − Mika EN

PÉTILLANT ET ENTHOUSIASTE, MIKA ÉTAIT DERNIÈREMENT DE PASSAGE AU QUÉBEC, OÙ IL A NOTAMMENT PARTICIPÉ À LA MAGNIFIQUE ÉMISSION

 

GÉNÉREUX ET AFFABLE, IL A REÇU NOTRE JOURNALISTE DANS SA SUITE D’UN HÔTEL DE LUXE DU CENTRE-VILLE, EN TOUTE SIMPLICITÉ. VOLUBILE ET SANS TABOU, IL NOUS A PARLÉ DE SA MÈRE MALADE, DE SON AMOUREUX, DE SON DERNIER ALBUM ET DE SA TOURNÉE MONDIALE.

 

Rencontré la veille de l’émission En direct de pas une destination, je le vois plutôt comme un l’univers, Mika a avoué être terrorisé.

 

«Je suis nouveau départ. Après le premier album, celui de anxieux et heureux en même temps. Je suis un la découverte, j’en ai fait un plus introspectif, et maniaque de contrôle et je n’ai aucune idée de ce un autre plus provocateur. J’ai eu des phases qu’il va se passer à cette émission... Le seul truc, différentes.»

 

Toutefois, le chanteur a eu l’impression c’est que j’ai fait l’entrevue, qui a duré une heure que ce cinquième album allait marquer un et demie, avant Noël. J’avais bu deux verres de tournant.

 

«J’ai réalisé que ma carrière d’adulte vin, et il est possible que je regrette un peu ce vient de débuter avec ce nouveau disque sur que j’ai dit. (rires)» lequel on retrouve, bizarrement, la candeur, le Même s’il aime contrôler son environnement de côté pétillant, presque une naïveté inconsciente, travail, Mika a quand même eu une énorme surprise, très adulte et très émerveillée. Tout est arrivé car il ne s’attendait pas du tout à voir deux quand j’ai commencé à confronter les choses en de ses soeurs et son neveu débarquer sur le plateau.

 

«Ma famille ne sera pas là, car ils sont tous auprès de ma mère, qui est très malade. Mon père est à Dubaï. En ce moment, ils ont assez de problèmes à gérer», nous a-t-il indiqué quelques heures avant l’émission, sans savoir qu’ils étaient dans l’avion. Joannie, sa maman, a en effet été diagnostiquée d’un cancer au cerveau il y a plusieurs mois.

 

Toujours est-il que le chanteur britannique était très heureux de l’honneur que le Québec lui faisait avec cette émission.

«Dès le premier jour où j’ai mis les pieds ici, j’ai aimé. Il y a un côté américain chez moi, mais rester aux États-Unis, je n’aime pas ça. Je suis aussi francophone et libanais. Quand je viens à Montréal, je mange des mets syriens ou libanais, je peux parler arabe, français, italien ou anglais. En même temps, je peux voir toutes les familles juives qui marchent dans la rue sous la neige. Cette coexistence et ce mélange de cultures donnent à cette ville un fond émotionnel que je trouve extrêmement rassurant et agréable.»

 

REMISE EN QUESTION

 

En prélude à sa tournée mondiale, Mika a sorti un nouvel album l’automne dernier, sobrement intitulé My Name Is Michael Holbrook, qui est son véritable patronyme civil. «Cet album n’est me supportant et en me tolérant moi-même, non plus en mettant mon poids sur les épaules de ma mère, de mes soeurs ou de mon équipe. En réclamant ce nom civil, que j’ai rejeté toute ma vie, je me suis davantage assumé. Je suis maintenant très curieux de savoir qui je vais devenir.»

 

CHOIX DIFFICILES

 

Cette prise de conscience est arrivée avec une certaine maturité, mais aussi avec des défis.

«Après avoir passé plus de 10 ans avec une personne (le chanteur est en couple avec le réalisateur Andreas Dermanis), tu arrives à un moment où tu dois prendre la décision de savoir si tu pars ou si tu restes, c’est aussi simple que ça. Tu n’as plus le rush de l’amour du début, et en regardant l’autre personne, tu te vois toi-même. Ça peut te rendre très mal à l’aise. Non seulement ça, mais tout ce que je faisais me renvoyait à moi-même, que ce soit dans ma vie personnelle ou dans mon travail. Mais la vie change et, quand tu deviens adulte, tu dois te confronter à toi-même.»

Ne voulant pas tomber dans la déprime ou la rancoeur, Mika a plutôt opté pour une autre stratégie.

«J’ai décidé d’être plus détaché des gens autour de moi, que ce soit la personne que j’aime, ma famille ou mes amis, comme une sorte de détachement pour pouvoir être encore plus en amour. Je me suis dit qu’en étant détaché, je pourrais être plus proche de ce que je ressens. Pour le moment, ça fonctionne parfaitement. Je suis plus heureux et plus résistant aujourd’hui, et ça me permet de trouver un équilibre plus facilement.»

 

FIN D’UN CHAPITRE

 

Coach à l’émission The Voice en France durant six saisons, Mika a finalement mis un terme à sa participation l’automne dernier. Mais il reconnaît que cette expérience lui en a appris pas mal sur son industrie. «Ça m’a fait comprendre qu’il n’y a pas de règle et qu’il faut rester humble pour préserver la candeur de l’écoute. Je me suis beaucoup amusé, car j’ai pu faire l’émission sans changer qui je suis, sans avoir de complexe de crédibilité. Mais à un moment, il faut savoir quand se retirer. Ça reste de la télévision, et j’ai pu aller plus loin que ma peur des caméras.»

De plus, Mika s’enorgueillit d’être le coach dont les candidats, parmi toutes les versions de The Voice à travers le monde, ont vendu le plus d’albums. «En termes de ventes de disques, mes talents (Kendji Girac, Fréro Delavega...) en ont vendu plus que tous les autres candidats réunis de toutes les émissions. C’est pas mal.»

 

TOURNÉE INTERNATIONALE

 

La tournée Revelation a commencé à la fin de l’automne et se poursuit jusqu’en novembre 2020.

«J’ai le souvenir d’un concert de Prince dans lequel j’ai eu l’impression qu’il me parlait directement. Il a révélé qui il était et, selon moi, il faut que cette révélation se passe à chaque concert. Ma tournée comporte donc une compilation de toutes mes chansons, avec une grosse scénographie. Et il y a surtout un truc magique qui se passe, c’est-à-dire que, même dans une salle de 10 000 personnes, tu vas oublier tout le monde autour de toi. Je sais comment le faire.»

 

:uk: Google translator

Spoiler

 

DIRECT FROM THE UNIVERSE. - Mika EN

 

SPARKLING AND ENTHUSIASTIC, MIKA WAS LAST THROUGHOUT QUÉBEC, WHERE HE PARTICIPATED IN THE MAGNIFICENT PROGRAM


GENEROUS AND AFFABLE, HE RECEIVED OUR JOURNALIST IN HIS SUITE A LUXURY DOWNTOWN HOTEL, WITH EASE. VOLUBILE AND WITHOUT TABOO, HE TALKED TO US ABOUT HIS SICK MOTHER, HIS LOVE, HIS LATEST ALBUM AND HIS WORLD TOUR.

 

Met the day before the show Live from not a destination, I see it more like a universe, Mika admitted to being terrorized.


"I am new beginning. After the first album, that of anxious and happy at the same time. I’m a discovery, I’ve made a more introspective, and control freak and I have no idea what another more provocative. I had phases that will happen on this show ... The only thing, different. "


However, the singer got the impression that I did the interview, which lasted an hour, that this fifth album would mark one and a half before Christmas. I had two glasses of turn.


"I realized that my adult wine career, and I may regret it a little bit, has just started with this new record I said. (laughs) "which we find, strangely, candor, the same if he likes to control his environment from the sparkling side, almost an unconscious naivety, work, Mika nevertheless had a huge surprise, very adult and very amazed. It all happened because he didn't expect to see two at all when I started to confront things with his sisters and his nephew landing on set.


“My family will not be there because they are all with my mother, who is very sick. My father is in Dubai. Right now, they have enough problems to deal with", he told us hours before the show, unaware that they were on the plane. Joannie, her mom, was diagnosed with brain cancer several months ago.


Still, the British singer was very happy with the honor Quebec gave him with this show.

"From the first day I set foot here, I loved it. There is an American side to me, but staying in the United States, I don't like that. I am also French-speaking and Lebanese. When I come to Montreal, I eat Syrian or Lebanese dishes, I can speak Arabic, French, Italian or English. At the same time, I can see all the Jewish families walking on the street in the snow. This coexistence and this mixture of cultures gives this city an emotional background that I find extremely reassuring and pleasant. ”

 

QUESTIONING


As a prelude to her world tour, Mika released a new album last fall, soberly titled My Name Is Michael Holbrook, which is her real civilian surname. "This album is no longer supporting and tolerating me, no longer putting my weight on the shoulders of my mother, my sisters or my team. By claiming this civil name, which I have rejected all my life, I assumed myself more. I am now very curious to know who I will become. ”


DIFFICULT CHOICES


This awareness came with a certain maturity, but also with challenges.

"After spending more than 10 years with a person (the singer is in a relationship with the director Andreas Dermanis), you arrive at a time when you have to make the decision whether to leave or if you stay, it's that simple only that. You no longer have the rush of love from the beginning, and when you look at the other person, you see yourself. It can make you very uncomfortable. Not only that, but everything I did sent me back to myself, whether in my personal life or in my work. But life changes and when you become an adult you have to face yourself. ”

Not wanting to get depressed or resentful, Mika opted for another strategy instead.

"I decided to be more detached from the people around me, whether it be the person I love, my family or my friends, as a kind of detachment so that I could be even more in love. I told myself that by being detached, I could be closer to what I feel. For the moment, it works perfectly. I'm happier and more resilient today, and it makes it easier for me to find a balance. "


END OF A CHAPTER


Coach of The Voice in France for six seasons, Mika finally ended her participation last fall. But he recognizes that this experience taught him a lot about his industry. "It made me realize that there are no rules and that you have to stay humble to keep your candor open. I had a lot of fun because I was able to do the show without changing who I am, without having any credibility complexes. But at some point, you have to know when to retire. It’s still television, and I could go beyond my fear of the cameras. ”

In addition, Mika prides herself on being the coach whose candidates, among all versions of The Voice around the world, have sold the most albums. “In terms of record sales, my talents (Kendji Girac, Fréro Delavega ...) have sold more than all the other candidates combined from all the shows. Not bad."


INTERNATIONAL TOUR


The Revelation tour started in late fall and continues until November 2020.

"I remember a Prince concert in which I had the impression that he was speaking to me directly. He revealed who he was and, in my opinion, this revelation has to happen at every concert. My tour therefore includes a compilation of all my songs, with a large scenography. And most of all, there’s a magic thing going on, that is, even in a room of 10,000 people, you’ll forget everyone around you. I know how to do it. ”

 

 

page 1

001_EV_05_LR_5eb11a2c-b634-4a42-98f8-d4a

 

page 62

p62.thumb.jpg.dd4b1e74b2c0a7abdfc004764e444135.jpg

 

Mika a eu la surprise de voir ses deux soeurs, son neveu ainsi qu’une cousine et un cousin débarquer à l’émission En direct de l’univers le 18 janvier.

p62..thumb.jpg.a63f43f025bd51ec96f264d1e00233cf.jpg

 

page 63

p63.thumb.jpg.62246668eeec889d030c4403dc2ac6d4.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Kumazzz said:

"I decided to be more detached from the people around me, whether it be the person I love, my family or my friends, as a kind of detachment so that I could be even more in love. I told myself that by being detached, I could be closer to what I feel. For the moment, it works perfectly. I'm happier and more resilient today, and it makes it easier for me to find a balance. "

 

That explains a lot. And good that it makes him happy. I just hope Andy is happy with it as well.

 

I don't understand the first few paragraphs of this interview at all though, up until where he talks about that he didn't think his family would come to the show -  could someone please translate what is said before that? Terrorized? Adult wine carreer? :blink:Google doesn't make any sense at all there. :dunno:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, mellody said:

I don't understand the first few paragraphs of this interview at all though, up until where he talks about that he didn't think his family would come to the show -  could someone please translate what is said before that? Terrorized? Adult wine carreer? :blink:Google doesn't make any sense at all there. :dunno:

 

Mellody, I am reading it in French and I don't know in which language it has been written. It does not make sense. Like sentences cut and pasted in a wrong order.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Kumazzz said:

ÉCHOS VEDETTES - 25 au 31 janvier 2020

 

pressreader https://www.pressreader.com/canada/echos-vedettes/20200123/page/63/textview

 

ÉCHOS VEDETTES - 25 au 31 janvier 2020

Mika SES CHOIX DIFFICILES

 

INTERNATIONAL ENTREVUE

 

De retour à Montréal et à Québec en mai

«JE SUIS PLUS HEUREUX AUJOURD’HUI» − Mika

 

PÉTILLANT ET ENTHOUSIASTE, MIKA ÉTAIT DERNIÈREMENT DE PASSAGE AU QUÉBEC, OÙ IL A NOTAMMENT PARTICIPÉ À LA MAGNIFIQUE ÉMISSION EN DIRECT DE L’UNIVERS. GÉNÉREUX ET AFFABLE, IL A REÇU NOTRE JOURNALISTE DANS SA SUITE D’UN HÔTEL DE LUXE DU CENTRE-VILLE, EN TOUTE SIMPLICITÉ.

VOLUBILE ET SANS TABOU, IL NOUS A PARLÉ DE SA MÈRE MALADE, DE SON AMOUREUX, DE SON DERNIER ALBUM ET DE SA TOURNÉE MONDIALE.

 

Rencontré la veille de l’émission En direct de l’univers, Mika a avoué être terrorisé. «Je suis anxieux et heureux en même temps. Je suis un maniaque de contrôle et je n’ai aucune idée de ce qu’il va se passer à cette émission... Le seul truc, c’est que j’ai fait l’entrevue, qui a duré une heure et demie, avant Noël. J’avais bu deux verres de vin, et il est possible que je regrette un peu ce que j’ai dit. (rires)» Même s’il aime contrôler son environnement de travail, Mika a quand même eu une énorme surprise, car il ne s’attendait pas du tout à voir deux de ses sœurs et son neveu débarquer sur le plateau. «Ma famille ne sera pas là, car ils sont tous auprès de ma mère, qui est très malade. Mon père est à Dubaï. En ce moment, ils ont assez de problèmes à gérer», nous a-t-il indiqué quelques heures avant l’émission, sans savoir qu’ils étaient dans l’avion. Joannie, sa maman, a en effet été diagnostiquée d’un cancer au cerveau il y a plusieurs mois.

   Toujours est-il que le chanteur britannique était très heureux de l’honneur que le Québec lui faisait avec cette émission. «Dès le premier jour où j’ai mis les pieds ici, j’ai aimé. Il y a un côté américain chez moi, mais rester aux États-Unis, je n’aime pas ça. Je suis aussi francophone et libanais. Quand je viens à Montréal, je mange des mets syriens ou libanais, je peux parler arabe, français, italien ou anglais. En même temps, je peux voir toutes les familles juives qui marchent dans la rue sous la neige. Cette coexistence et ce mélange de cultures donnent à cette ville un fond émotionnel que je trouve extrêmement rassurant et agréable.»

 

REMISE EN QUESTION

   En prélude à sa tournée mondiale, Mika a sorti un nouvel album l’automne dernier, sobrement intitulé My Name Is Michael Holbrook, qui est son véritable patronyme civil. «Cet album n’est pas une destination, je le vois plutôt comme un nouveau départ. Après le premier album, celui de la découverte, j’en ai fait un plus introspectif, et un autre plus provocateur. J’ai eu des phases différentes.» Toutefois, le chanteur a eu l’impression que ce cinquième album allait marquer un tournant. «J’ai réalisé que ma carrière d’adulte vient de débuter avec ce nouveau disque sur lequel on retrouve, bizarrement, la candeur, le côté pétillant, presque une naïveté inconsciente, très adulte et très émerveillée. Tout est arrivé quand j’ai commencé à confronter les choses en me supportant et en me tolérant moi-même, non plus en mettant mon poids sur les épaules de ma mère, de mes sœurs ou de mon équipe. En réclamant ce nom civil, que j’ai rejeté toute ma vie, je me suis davantage assumé. Je suis maintenant très curieux de savoir qui je vais devenir.»

 

CHOIX DIFFICILES

   Cette prise de conscience est arrivée avec une certaine maturité, mais aussi avec des défis. «Après avoir passé plus de 10 ans avec une personne (le chanteur est en couple avec le réalisateur Andreas Dermanis), tu arrives à un moment où tu dois prendre la décision de savoir si tu pars ou si tu restes, c’est aussi simple que ça. Tu n’as plus le rush de l’amour du début, et en regardant l’autre personne, tu te vois toi-même. Ça peut te rendre très mal à l’aise. Non seulement ça, mais tout ce que je faisais me renvoyait à moi-même, que ce soit dans ma vie personnelle ou dans mon travail. Mais la vie change et, quand tu deviens adulte, tu dois te confronter à toi-même.»

   Ne voulant pas tomber dans la déprime ou la rancœur, Mika a plutôt opté pour une autre stratégie. «J’ai décidé d’être plus détaché des gens autour de moi, que ce soit la personne que j’aime, ma famille ou mes amis, comme une sorte de détachement pour pouvoir être encore plus en amour. Je me suis dit qu’en étant détaché, je pourrais être plus proche de ce que je ressens. Pour le moment, ça fonctionne parfaitement. Je suis plus heureux et plus résistant aujourd’hui, et ça me permet de trouver un équilibre plus facilement.»

 

FIN D’UN CHAPITRE

   Coach à l’émission The Voice en France durant six saisons, Mika a finalement mis un terme à sa participation l’automne dernier. Mais il reconnaît que cette expérience lui en a appris pas mal sur son industrie. «Ça m’a fait comprendre qu’il n’y a pas de règle et qu’il faut rester humble pour préserver la candeur de l’écoute. Je me suis beaucoup amusé, car j’ai pu faire l’émission sans changer qui je suis, sans avoir de complexe de crédibilité. Mais à un moment, il faut savoir quand se retirer. Ça reste de la télévision, et j’ai pu aller plus loin que ma peur des caméras.» De plus, Mika s’enorgueillit d’être le coach dont les candidats, parmi toutes les versions de The Voice à travers le monde, ont vendu le plus d’albums. «En termes de ventes de disques, mes talents (Kendji Girac, Fréro Delavega...) en ont vendu plus que tous les autres candidats réunis de toutes les émissions. C’est pas mal.»

 

TOURNÉE INTERNATIONALE

  La tournée Revelation a commencé à la fin de l’automne et se poursuit jusqu’en novembre 2020. «J’ai le souvenir d’un concert de Prince dans lequel j’ai eu l’impression qu’il me parlait directement. Il a révélé qui il était et, selon moi, il faut que cette révélation se passe à chaque concert. Ma tournée comporte donc une compilation de toutes mes chansons, avec une grosse scénographie. Et il y a surtout un truc magique qui se passe, c’est-à-dire que, même dans une salle de 10 000 personnes, tu vas oublier tout le monde autour de toi. Je sais comment le faire.»

 

 

 

2020-01-31_Echos_Vedettes_p.1.thumb.jpg.a5805ab2cda90a8e5d25b46b59283e6a.jpg

 

2020-01-31_Echos_Vedettes_p.2.thumb.jpg.2677123ad32f7fcacdef3099ecc5e97a.jpg

 

2020-01-31_Echos_Vedettes_p_63.thumb.jpg.9e8dfb5a87c72f374d9f4f527520e24c.jpg

 

2020-01-31_Echos_Vedettes_p_64.thumb.jpg.9a5a38dfe0098166dc0b41e4dbcd7069.jpg

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, mellody said:

 

That explains a lot. And good that it makes him happy. I just hope Andy is happy with it as well.

 

I don't understand the first few paragraphs of this interview at all though, up until where he talks about that he didn't think his family would come to the show -  could someone please translate what is said before that? Terrorized? Adult wine carreer? :blink:Google doesn't make any sense at all there. :dunno:

 

Oh, I watched the photo with the text.

I think there is a problem where the automatic reading mixed two columns of the text. So instread of reading only one column we have a lined composed of two different columns. That's why it does not have any meaning.

 

image.png.4939d4e161ffcdf97f8bb8fa49cd2a8a.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Anna Ko Kolkowska said:

 

Oh, I watched the photo with the text.

I think there is a problem where the automatic reading mixed two columns of the text. So instread of reading only one column we have a lined composed of two different columns. That's why it does not have any meaning.

 

 

 

Ah, thanks, that explains it then - I thought it was some sort of Canadian French that Google doesn't understand. :lmao: OK I think I get it now, he says he's scared of the TV show because he's a control freak and he doesn't know anything apart from an interview he had done before Christmas, before which he had drunk 2 glasses of wine. :teehee: - Right?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, mellody said:

 

Ah, thanks, that explains it then - I thought it was some sort of Canadian French that Google doesn't understand. :lmao: OK I think I get it now, he says he's scared of the TV show because he's a control freak and he doesn't know anything apart from an interview he had done before Christmas, before which he had drunk 2 glasses of wine. :teehee: - Right?

 

 

"Je suis un maniaque de contrôle et je n’ai aucune idée de ce qu’il va se passer à cette émission... Le seul truc, c’est que j’ai fait l’entrevue, qui a duré une heure et demie, avant Noël. J’avais bu deux verres de vin, et il est possible que je regrette un peu ce que j’ai dit".

In English: "I'm a control freak and I have no idea what's going to happen on this show ... The only thing is that I did the interview, which lasted an hour and a half , before Christmas. I had two glasses of wine, and I may a litte regret of what I said". (I think he took 2 glasses of wine during the interview :bleh: )

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Anna Ko Kolkowska said:

 

 

"Je suis un maniaque de contrôle et je n’ai aucune idée de ce qu’il va se passer à cette émission... Le seul truc, c’est que j’ai fait l’entrevue, qui a duré une heure et demie, avant Noël. J’avais bu deux verres de vin, et il est possible que je regrette un peu ce que j’ai dit".

In English: "I'm a control freak and I have no idea what's going to happen on this show ... The only thing is that I did the interview, which lasted an hour and a half , before Christmas. I had two glasses of wine, and I may a litte regret of what I said". (I think he took 2 glasses of wine during the interview :bleh: )

 

Ah, now also the paragraph about the album makes a lot more sense: :teehee: (still laughing about the "adult wine career", LOL! :lmao:)

 

As a prelude to his world tour, Mika released a new album last fall, soberly titled My Name Is Michael Holbrook, which is his real civilian surname. "This album is not a destination, I rather see it as a new beginning. After the first album, that of discovery, I made one more introspective, and another more provocative. I had different phases. "However, the singer had the impression that this fifth album would mark a turning point. "I realized that my adult career has just started with this new record on which we find, strangely, the candor, the sparkling side, almost an unconscious naivety, very adult and very amazed. It all happened when I started to confront things by supporting myself and tolerating myself, no longer by putting my weight on the shoulders of my mother, my sisters or my team. By claiming this civil name, which I have rejected all my life, I assumed myself more. I am now very curious to know who I will become. ”

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/23/2020 at 3:26 PM, Kumazzz said:

And most of all, there’s a magic thing going on, that is, even in a room of 10,000 people, you’ll forget everyone around you. I know how to do it. ”

 

I don't know if he means that he can forget it, or that he can make his audience forget it, probably both, but yes, that's the key to the magic at Mika's gigs. He has said it before, that a gig becomes special if him and the audience let down their defences - but I only understood the full meaning of that now, thanks to that quote. That is why Mika gigs are like a drug, why I can't get enough of them. I don't even know if it's about "forgetting" everyone around you - but you just don't care who might be watching or judging you. You are in tune with yourself, with the music, with everyone around you, with Mika... it's just pure happiness. In a way it's Mika who creates this with his music, but in fact I think it's about getting closer to your real self, about how you can be a very individual person at the same time as being one with the world around you. I'm getting a bit philosophical with this and it's hard to describe what I mean, but the feeling I get from this realization (or revelation :teehee:) is simply wonderful. :wub2: Now I'm looking forward even more to the gigs I'm attending next week, with this in mind.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mellody said:

 

I don't know if he means that he can forget it, or that he can make his audience forget it, probably both, but yes, that's the key to the magic at Mika's gigs. He has said it before, that a gig becomes special if him and the audience let down their defences - but I only understood the full meaning of that now, thanks to that quote. That is why Mika gigs are like a drug, why I can't get enough of them. I don't even know if it's about "forgetting" everyone around you - but you just don't care who might be watching or judging you. You are in tune with yourself, with the music, with everyone around you, with Mika... it's just pure happiness. In a way it's Mika who creates this with his music, but in fact I think it's about getting closer to your real self, about how you can be a very individual person at the same time as being one with the world around you. I'm getting a bit philosophical with this and it's hard to describe what I mean, but the feeling I get from this realization (or revelation :teehee:) is simply wonderful. :wub2: Now I'm looking forward even more to the gigs I'm attending next week, with this in mind.


i agree with you, there’s something special with his gig that I don’t found with other gig or artist.  It’s very special 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, izabeil said:


i agree with you, there’s something special with his gig that I don’t found with other gig or artist.  It’s very special 

 

Michael Jackson was pretty good at creating a special atmosphere at his gigs, too, and I think there might be a few who are - or were - able to do it (I never saw Prince live, from what Mika says, maybe him as well...), but it's certainly rare.

 

I always knew Mika's gigs were special, it's what got me hooked back in 2007... but I tried not to analyze it too much, as I feared finding out the reason would take away some of the magic. But now that I think I know the reason, it makes it even more interesting, even better, I don't think it'll take anything away. If you look at Mika's family, friends and co-workers, who know him well, when they are in the audience for his gigs, you can see they're just as into it as the fans - the ones who have been following him for years as well as the ones who are attending their first gig. He just catches everyone. :wub2:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

::doh:  Sorry !

It's same as ÉCHOS VEDETTES - 25 au 31 janvier 2020

34245-mika-in-canadian-press-2020

 

*************************************************************************

Le Journal de Montreal.com

 

PRESSREADER https://pressreader.com/article/282059098983148

  • Vendredi, 31 janvier 2020 04:00
  • Samuel Pradier
«Je suis plus heureux aujourd'hui» - Mika
 

Pétillant et enthousiaste, Mika était dernièrement de passage au Québec, où il a notamment participé à la magnifique émission «En direct de l'univers». Généreux et affable, il a reçu notre journaliste dans sa suite d'un hôtel de luxe du centre-ville, en toute simplicité. Volubile et sans tabou, il nous a parlé de sa mère malade, de son amoureux, de son dernier album et de sa tournée mondiale. 

 

Rencontré la veille de l’émission «En direct de l’univers», Mika a avoué être terrorisé. «Je suis anxieux et heureux en même temps. Je suis un maniaque de contrôle et je n’ai aucune idée de ce qu’il va se passer à cette émission... Le seul truc, c’est que j’ai fait l’entrevue, qui a duré une heure et demie, avant Noël. J’avais bu deux verres de vin, et il est possible que je regrette un peu ce que j’ai dit. (rires)» 

 

Même s’il aime contrôler son environnement de travail, Mika a quand même eu une énorme surprise, car il ne s’attendait pas du tout à voir deux de ses soeurs et son neveu débarquer sur le plateau. «Ma famille ne sera pas là, car ils sont tous auprès de ma mère, qui est très malade. Mon père est à Dubaï. En ce moment, ils ont assez de problèmes à gérer», nous a-t-il indiqué quelques heures avant l’émission, sans savoir qu’ils étaient dans l’avion. Joannie, sa maman, a en effet été diagnostiquée d’un cancer au cerveau il y a plusieurs mois. 

 

Toujours est-il que le chanteur britannique était très heureux de l’honneur que le Québec lui faisait avec cette émission. «Dès le premier jour où j’ai mis les pieds ici, j’ai aimé. Il y a un côté américain chez moi, mais rester aux États-Unis, je n’aime pas ça. Je suis aussi francophone et libanais. Quand je viens à Montréal, je mange des mets syriens ou libanais, je peux parler arabe, français, italien ou anglais. En même temps, je peux voir toutes les familles juives qui marchent dans la rue sous la neige. Cette coexistence et ce mélange de cultures donnent à cette ville un fond émotionnel que je trouve extrêmement rassurant et agréable. 

 

Remise en question

En prélude à sa tournée mondiale, Mika a sorti un nouvel album l’automne dernier, sobrement intitulé «My Name Is Michael Holbrook», qui est son véritable patronyme civil. «Cet album n’est pas une destination, je le vois plutôt comme un nouveau départ. Après le premier album, celui de la découverte, j’en ai fait un plus introspectif, et un autre plus provocateur. J’ai eu des phases différentes.» 

Toutefois, le chanteur a eu l’impression que ce cinquième album allait marquer un tournant. «J’ai réalisé que ma carrière d’adulte vient de débuter avec ce nouveau disque sur lequel on retrouve, bizarrement, la candeur, le côté pétillant, presque une naïveté inconsciente, très adulte et très émerveillée. Tout est arrivé quand j’ai commencé à confronter les choses en me supportant et en me tolérant moi-même, non plus en mettant mon poids sur les épaules de ma mère, de mes soeurs ou de mon équipe. En réclamant ce nom civil, que j’ai rejeté toute ma vie, je me suis davantage assumé. Je suis maintenant très curieux de savoir qui je vais devenir.» 

 

Choix difficiles

Cette prise de conscience est arrivée avec une certaine maturité, mais aussi avec des défis. «Après avoir passé plus de 10 ans avec une personne (le chanteur est en couple avec le réalisateur Andreas Dermanis, NDLR), tu arrives à un moment où tu dois prendre la décision de savoir si tu pars ou si tu restes, c’est aussi simple que ça. Tu n’as plus le ¨rush¨ de l’amour du début, et en regardant l’autre personne, tu te vois toi-même. Ça peut te rendre très mal à l’aise. Non seulement ça, mais tout ce que je faisais me renvoyait à moi-même, que ce soit dans ma vie personnelle ou dans mon travail. Mais la vie change et, quand tu deviens adulte, tu dois te confronter à toi-même.» 

Ne voulant pas tomber dans la déprime ou la rancoeur, Mika a plutôt opté pour une autre stratégie. «J’ai décidé d’être plus détaché des gens autour de moi, que ce soit la personne que j’aime, ma famille ou mes amis, comme une sorte de détachement pour pouvoir être encore plus en amour. Je me suis dit qu’en étant détaché, je pourrais être plus proche de ce que je ressens. Pour le moment, ça fonctionne parfaitement. Je suis plus heureux et plus résistant aujourd’hui, et ça me permet de trouver un équilibre plus facilement.» 

 

Fin d'un chapitre

Coach à l’émission «The Voice» en France durant six saisons, Mika a finalement mis un terme à sa participation l’automne dernier. Mais il reconnaît que cette expérience lui en a appris pas mal sur son industrie. «Ça m’a fait comprendre qu’il n’y a pas de règle et qu’il faut rester humble pour préserver la candeur de l’écoute. Je me suis beaucoup amusé, car j’ai pu faire l’émission sans changer qui je suis, sans avoir de complexe de crédibilité. Mais à un moment, il faut savoir quand se retirer. Ça reste de la télévision, et j’ai pu aller plus loin que ma peur des caméras.» 

De plus, Mika s’enorgueillit d’être le coach dont les candidats, parmi toutes les versions de «The Voice» à travers le monde, ont vendu le plus d’albums. «En termes de ventes de disques, mes talents (Kendji Girac, Fréro Delavega...) en ont vendu plus que tous les autres candidats réunis de toutes les émissions. C’est pas mal.» 

 

Tournée internationale

La tournée «Revelation» a commencé à la fin de l’automne et se poursuit jusqu’en novembre 2020. «J’ai le souvenir d’un concert de Prince dans lequel j’ai eu l’impression qu’il me parlait directement. Il a révélé qui il était et, selon moi, il faut que cette révélation se passe à chaque concert. Ma tournée comporte donc une compilation de toutes mes chansons, avec une grosse scénographie. Et il y a surtout un truc magique qui se passe, c’est-à-dire que, même dans une salle de 10 000 personnes, tu vas oublier tout le monde autour de toi. Je sais comment le faire.»

 

:uk: Google translator

Spoiler

 

"I am happier today" - Mika

 

 

Sparkling and enthusiastic, Mika was recently in Quebec, where he participated in the magnificent program "Live from the universe". Generous and affable, he received our reporter in his suite in a luxury downtown hotel, with ease. Voluble and without taboo, he told us about his sick mother, his lover, his latest album and his world tour.


Met the day before the program "Live from the Universe", Mika admitted to being terrorized. “I am anxious and happy at the same time. I'm a control freak and I have no idea what's going to happen on this show ... The only thing is that I did the interview, which lasted an hour and a half , before Christmas. I had two glasses of wine, and I may regret what I said a little. (Laughs) "


Even if he likes to control his work environment, Mika still had a huge surprise, because he did not expect at all to see two of his sisters and his nephew land on the set. “My family will not be there because they are all with my mother, who is very sick. My father is in Dubai. Right now, they have enough problems to deal with, "he told us hours before the show, unaware that they were on the plane. Joannie, her mom, was diagnosed with brain cancer several months ago.


Still, the British singer was very happy with the honor Quebec gave him with this show. "From the first day I set foot here, I loved it. There is an American side to me, but staying in the United States, I don't like that. I am also French-speaking and Lebanese. When I come to Montreal, I eat Syrian or Lebanese dishes, I can speak Arabic, French, Italian or English. At the same time, I can see all the Jewish families walking on the street in the snow. This coexistence and this mixture of cultures gives this city an emotional background that I find extremely reassuring and pleasant.

 

Questioning

As a prelude to her world tour, Mika released a new album last fall, soberly titled "My Name Is Michael Holbrook," which is her real civilian surname. "This album is not a destination, I rather see it as a new beginning. After the first album, that of discovery, I made one more introspective, and another more provocative. I had different phases. "

However, the singer had the impression that this fifth album would mark a turning point. "I realized that my adult career has just started with this new record on which we find, strangely, candor, the sparkling side, almost an unconscious naivety, very adult and very amazed. It all happened when I started to confront things by supporting myself and tolerating myself, no longer by putting my weight on the shoulders of my mother, my sisters or my team. By claiming this civil name, which I have rejected all my life, I assumed myself more. I am now very curious to know who I will become. ”


Difficult choices

This awareness came with a certain maturity, but also with challenges. "After spending more than 10 years with one person (the singer is in a relationship with the director Andreas Dermanis, editor's note), you come to a moment when you have to make the decision whether to leave or to stay, it’s as simple as that. You no longer have the rush of love from the beginning, and looking at the other person, you see yourself. It can make you very uncomfortable. Not only that, but everything I did sent me back to myself, whether in my personal life or in my work. But life changes and when you become an adult you have to face yourself. ”

Not wanting to get depressed or resentful, Mika opted for another strategy instead. "I decided to be more detached from the people around me, whether it be the person I love, my family or my friends, as a kind of detachment so that I could be even more in love. I told myself that by being detached, I could be closer to what I feel. For the moment, it works perfectly. I'm happier and more resilient today, and it makes it easier for me to find a balance. "


End of a chapter

Coach of "The Voice" in France for six seasons, Mika finally ended her participation last fall. But he recognizes that this experience taught him a lot about his industry. "It made me realize that there are no rules and that you have to stay humble to keep your candor open. I had a lot of fun because I was able to do the show without changing who I am, without having any credibility complexes. But at some point, you have to know when to retire. It’s still television, and I could go beyond my fear of the cameras. ”

In addition, Mika prides herself on being the coach whose candidates, among all versions of "The Voice" around the world, have sold the most albums. “In terms of record sales, my talents (Kendji Girac, Fréro Delavega ...) have sold more than all the other candidates combined from all the shows. Not bad."


International tour

The "Revelation" tour started in late fall and continues until November 2020. "I remember a Prince concert in which I had the impression that he was speaking to me directly . He revealed who he was and, in my opinion, this revelation has to happen at every concert. My tour therefore includes a compilation of all my songs, with a large scenography. And above all there is a magic thing happening, that is to say that, even in a room of 10,000 people, you will forget everyone around you. I know how to do it. ”

 

page-66.thumb.jpg.e3f61e37d2fd2a54c7a67a9b828cfff8.jpg

page-66.thumb.jpg.7a9eacec4e6c16a55a43bd3c26f06154.jpg

 

 

jdm.jpg.74af0eb046267264f6bb8fdd1794e9e7.jpg

 

4ead0310-3d54-11ea-b0a7-7d5b7b56a48b_ORIGINAL.thumb.jpg.0e1f3cadb1496df84047458cb5ebbe5f.jpg

 

Edited by Kumazzz
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Journal De Quebec.com

  • Lundi, 16 mars 2020 10:00
Mika forcé de reporter son spectacle au Centre Bell
 

Le coronavirus continue d'avoir des impacts directs sur l'industrie du spectacle. Le populaire chanteur Mika ne viendra donc pas, comme prévu, au Centre Bell, le 15 mai, pour présenter un spectacle de son Revelation Tour.

 

Le promoteur evenko demande au public montréalais de conserver ses billets, car une nouvelle date de concert sera communiquée sous peu, dit-il.

Les fans de la Vieille Capitale sont par contre moins chanceux. Il y a quelques jours, on a appris que la prestation que Mika devait donner le 16 mai, au Centre Vidéotron, était annulée.


Ces rendez-vous devaient être de nouvelles occasions pour l'artiste d'interpréter les compositions de son cinquième effort, My Name Is Michael Holbrook, paru l'automne dernier.

 

Vivant une belle d'histoire d'amour avec le Québec, Mika a offert deux spectacles au Théâtre Corona, à Montréal, il y a six mois, lors de son Tiny Love Tiny Tour.

 

De plus, cette année, en janvier, il a été l'un des invités de l'émission En direct de l'univers, animée par France Beaudoin.

 

:uk: Google translator

Spoiler

 

Mika forced to postpone his show at the Bell Center

 

The coronavirus continues to have direct impacts on the entertainment industry. The popular singer Mika will not come, as planned, to the Bell Center on May 15, to present a show from his Revelation Tour.

 

Promoter evenko is asking Montreal audiences to keep their tickets because a new concert date will be announced shortly, he said.

Fans of the Old Capital, on the other hand, are less fortunate. A few days ago, we learned that the performance that Mika was to give on May 16, at the Videotron Center, was canceled.


These meetings were to be new opportunities for the artist to interpret the compositions of his fifth effort, My Name Is Michael Holbrook, published last fall.

Living a beautiful love story with Quebec, Mika presented two shows at the Corona Theater in Montreal six months ago during her Tiny Love Tiny Tour.

 

In addition, this year, in January, he was one of the guests of the program Direct from the Universe, hosted by France Beaudoin.

 

 

ac85b960-5aee-11e6-a1c6-d57711fa986b_ORIGINAL.thumb.jpg.e30c097424cb7c2dddd1eac4193cdb42.jpg

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

@NancylovesM

Take a look at their announcement.

 

1 minute ago, Kumazzz said:

EVENKO

https://evenko.ca/en/events/33832/mika/bell-centre/05-15-2020

 

:uk: POSTPONED

evenko has taken note of the Quebec government’s decision to suspend all events for the next 30 days, we must sadly confirm the rescheduling of Mika May 15th 2020 at the Bell Centre due to COVID-19 concerns. While this decision comes at a time of universal uncertainty, we take the safety and health of our guests, staff and community very seriously. We urge everyone to follow the guidelines and protocols put forth by public health officials.

 

Specific information regarding the rescheduled show will be communicated as soon as possible. In the meantime, ticket holders are invited to keep their tickets.

 

:france: Reporté

evenko a pris acte des mesures mises en place par le gouvernement du Québec quant à la suspension des événements pour une période de 30 jours, nous devons malheureusement confirmer qu'en raison des préoccupations liées au COVID-19, le spectacle de Mika le 15 mai 2020 au Centre Bell est reporté à une date ultérieure. Bien que cette décision intervienne à un moment d'incertitude universelle, nous prenons très au sérieux la sécurité et la santé de nos clients, de notre personnel et de la communauté. Nous exhortons tout le monde à suivre les lignes directrices et les protocoles proposés par les responsables de la santé publique.

 

Des informations spécifiques concernant la nouvelle date du spectacle reporté seront communiquées dès que possible. Entre temps, les détenteurs de billets sont invités à conserver leurs billets. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

iHeart Radio.CA
 
COVID-19 : MIKA reporte son concert à Montréal et annule celui à Québec
Bell Média
 

:france:

The server does not respond , please try again later / Le serveur ne répond pas, veuillez réessayer plus tard.

Mauvaise nouvelle pour les fans de MIKA… Le chanteur s’ajoute à la longue liste d’artistes qui doivent suspendre leurs tournées dans la foulée de la pandémie de COVID-19. Le chanteur a ainsi annoncé qu’il reportait son spectacle prévu au Centre Bell, le 15 mai. Une nouvelle date sera communiquée sous peu. En revanche, le concert qui devait avoir lieu le 16 mai au Centre Vidéotron est tout bonnement annulé. Les détenteurs de billets recevront un remboursement. 

 

MIKA était censé être de passage au Québec ce printemps dans le cadre de sa tournée Revelation Tour mettant en vedette les chansons de son 5e album studio, My Name is Michael Holbrook, paru en octobre dernier. Les derniers concerts de l’auteur-compositeur-interprète d’origine libanaise en sol québécois ont eu lieu les 15 et 16 septembre au Théâtre Corona de Montréal.

 

MIKA a par ailleurs publié sur ses réseaux sociaux un message d’appui aux citoyens français durement touchés par la crise du coronavirus.

 

:uk:

COVID-19: MIKA postpones a concert in Montreal and cancels the one in Quebec

 

Bad news for MIKA fans ... The singer is added to the long list of artists who must suspend their tours in the wake of the COVID-19 pandemic. The singer announced that he was postponing his scheduled show at the Bell Center on May 15. A new date will be announced shortly. However, the concert that was to take place on May 16 at the Videotron Center is simply canceled. Ticket holders will receive a refund.

 

MIKA was supposed to be visiting Quebec this spring as part of its Revelation Tour featuring songs from its 5th studio album, My Name is Michael Holbrook, released last October. The last concerts of the Lebanese singer-songwriter on Quebec soil took place on September 15 and 16 at the Corona Theater in Montreal.

 

MIKA has also posted a message of support on its social networks for French citizens hard hit by the coronavirus crisis.

 

mika.thumb.JPG.14b9f60cd16f9700483bedecaf137dbe.JPG

 

 

FACEBOOK

MIKA:
Mes amis français. Je sais que mon pays de cœur est lui aussi touché et que ce soir une nouvelle étape est franchie avec l intervention du Président qui vous demande de rester chez vous . Je suis à vos côtés ... on sortira de cette épreuve collectivement plus forts 🇫🇷❤️

 

89910131_10157422188953040_1321830100068466688_n.thumb.jpg.1cc8e23764d048a052539fdc25e83926.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy