Jump to content

Mika Returns to X Factor Italia in 2020


Recommended Posts

I don't know if you can read it, but it's the best I can do atm.

It's an overview on the auditions and the differences between this year's and the previous shows, and there are some quotes from the judges' opinions on a few contestants, but there's nothing really intringuing. 

IMG_20200814_193711.jpg

IMG_20200814_193727.jpg

IMG_20200814_193735.jpg

IMG_20200814_193748.jpg

  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Sorry, I can't read the article words from the PDF file :no:

 

 

Il Venerdi di Repubblica

 

X Factor svela il suo lato intimo

page 98, 99

Il_Venerdi_di_Repubblica_14-08-2020_p_98.thumb.jpg.799eeffd834871f6a5c14a0fe2668552.jpgIl_Venerdi_di_Repubblica_14-08-2020_p_99.thumb.jpg.4941af192918163a77d7637b5b5b659c.jpg

 

page 99, 100

Il_Venerdi_di_Repubblica_14-08-2020_p_100.thumb.jpg.414408b5c2859840c970871a46cb101e.jpgIl_Venerdi_di_Repubblica_14-08-2020_p_101.thumb.jpg.7c2bb28d56e5c1a7d71eeedb07a40cab.jpg

 

Cropped Mika from page 98

Il_Venerdi_di_Repubblica_14-08-2020_p_98.thumb.jpg.8516140343a30c84a9a7181ab0a75bfc.jpg

 

 

On 8/14/2020 at 11:21 PM, mellody said:

Saw this on IG, not sure what magazine it is and if it's new? :dunno:

 

20200814_161224.jpg

 

On 8/15/2020 at 5:06 AM, Kumazzz said:

 

Twitter

La Repubblica

https://rep.repubblica.it/pwa/venerdi/2020/08/13/news/x_factor_2020_hell_raton_emma_marrone_manuel_agnelli_alessandro_cattelan_mika-264307186/

yZkJrsOX?format=jpg&name=large

 

Senza pubblico X Factor svela il suo lato intimo

  • 13 Agosto 2020
Interrotto in tutto il mondo, in Italia il talent andrà in onda dal 17 settembre su Sky Uno e Now Tv.
Siamo stati sul set per parlare con Alessandro Cattelan, i quattro giudici e le aspiranti star. Grande assente, il tifo
  • di SILVIA FUMAROLA

ROMA.

Chissà cosa penserebbe Federico Fellini del suo Teatro 5 a Cinecittà, invaso da aspiranti rockstar con parrucca turchese, timidi artisti pittori poeti carpentieri camerieri in cerca di gloria, organizzatori di eventi che hanno girato il mondo ma davanti ai giudici di X Factor cantano come se stessero guidando. Un regista curioso dell’umanità osserverebbe come un entomologo il gigantesco esercito di formiche vestite di nero e protette dal...

 

 

On 8/15/2020 at 5:37 AM, zia Giovi said:

I don't know if you can read it, but it's the best I can do atm.

It's an overview on the auditions and the differences between this year's and the previous shows, and there are some quotes from the judges' opinions on a few contestants, but there's nothing really intringuing. 

IMG_20200814_193711.jpg

IMG_20200814_193727.jpg

IMG_20200814_193735.jpg

IMG_20200814_193748.jpg

 

Edited by Kumazzz
adding the pdf file
  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

PROMO CLIP

 

 

:italia:

“Back to music”

si torna alla musica, con i giudici di X Factor 2020 Emma, Hell Raton, Manuel Agnelli, Mika che appaiono oggi nel primo promo della nuova stagione dello show di Sky prodotto da Fremantle, condotto da Alessandro Cattelan. La musica al centro di tutto, la musica che “unisce una generazione, ci fa sentire tutti parte di un’unica cosa, ci avvicina anche se distanti, ci fa rialzare, sognare, ridere, piangere”, quella che “non può stare in silenzio, la scegliamo come compagna di vita e basta a riempire una stanza”. Un’edizione nuova, con i ragazzi accorsi alle Audition e che poi entreranno in gara che porteranno talento, sogni, valori, la loro passione per la musica e la capacità di raccontare storie e proporre qualcosa di unico sul palco.

 X Factor 2020 dal 17 settembre su Sky e NOW TV.

[Video Credit Ufficio Stampa Sky Italia]

 

:uk:

“Back to music”

: back to music, with the judges of X Factor 2020 Emma, Hell Raton, Manuel Agnelli, Mika appearing today in the first promo of the new season of the Sky show produced by Fremantle, hosted by Alessandro Cattelan.

Music at the center of everything, the music that "unites a generation, makes us all feel part of one thing, brings us closer even if distant, makes us get up, dream, laugh, cry", the one that "cannot stay in silence, we choose her as a life partner and it is enough to fill a room ".

A new edition, with the guys who flocked to the Auditions and then enter the competition that will bring talent, dreams, values, their passion for music and the ability to tell stories and propose something unique on stage.

X Factor 2020 from 17 September on Sky and NOW TV.

[Video Credit Sky Italia Press Office]

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

INTERVIEW

 

Rockit

https://www.rockit.it/intervista/x-factor-2020-agnelli-mika-emma-hell-raton

  • 24/08/2020 11:10

:italia:

Abbiamo visto come sarà X Factor nell'epoca del distanziamento sociale

 

Siamo stati a Cinecittà, ad assistere alle registrazioni dei bootcamp del talent al via il 17 settembre. Un'edizione che, grazie alle nuove regole e ai nuovi giudici, mira a premiare la musica, a dispetto del carrozzone. Il racconto del nostro inviato

 

Fosse un film, inizierebbe con il protagonista che si sveglia di soprassalto, apre gli occhi e dice in favore di camera: "Ma che ci faccio nel Teatro 5 di Cinecittà? Sono finito in un capolavoro di Fellini?". Lo studio è giusto, gli è stato anche intitolato nel 2013 per aver girato da quelle parti pilastri come Amarcord e 8 e 1/2, ma il film è sbagliato. Il protagonista, che poi sono io, sembra stupito quando allarga la visuale e nota un esercito di persone di cui si vedono solo gli occhi fuori dalla mascherina di ordinanza, che viaggiano come formiche operose, ognuna con la propria mansione, eseguendo in automatico i nuovi riti del 2020: scan per la febbre, disinfezione delle mani, distanza di sicurezza, in uno scenario ucronico orchestrato perfettamente. Stanno girando un episodio dei bootcamp di X Factor 2020, lo show di Sky prodotto da Freemantle che partirà 17 settembre su Sky. L'edizione più difficile, quella da cui il talent deve rinascere dalle sue stesse ceneri.

 

Metto le mani avanti: non dirò niente a proposito delle categorie assegnate ai giudici, non parlerò dei talenti che ho visto (ma un paio mi hanno davvero lasciato con la bocca aperta), non rivelerò niente del nuovo studio, che non contiene alcun pubblico e fa sembrare le audizioni qualcosa di più serio, intimo e urbano allo stesso tempo, a differenza del circo a cui siamo abituati. Posso dirvi solo che, nel backstage, ho fatto le stesse identiche scelte del giudice che stava registrando e questa è una strizzata d'occhio al produttore generale per un lavoretto interinale da quelle parti. Posso parlare sottovoce dello stile urban dello studio, del tutto rinnovato per venire incontro alla necessità di registrare le puntate senza il pubblico, e vi rivelerò che il tavolo dei giudici è a forma di X, con ogni artista all'estremità, per ovviare al distanziamento imposto.

 

Inviare me a X Factor, che follia. Lo guardo dalla prima puntata, intrappolato tra la paura e la voglia di giudicare, l'estasi del pecoreccio, il karaoke davanti alla tv e il gruppo d'ascolto grondante cinismo. Ho volato su Mengoni e Francesca Michielin, ho predetto che la carriera di Chiara Galiazzo sarebbe stata tutta in salita, ho visto amici bravi fare le audizioni e non riuscire ad esprimere il loro potenziale, giudici prendere cantonate epocali e lasciare a casa futuri talenti (Mahmood?) in attesa di volare, ho trattato tutto col distacco che si conviene a qualcosa di altro rispetto a quello con cui sono nato: il mondo del live, dei chilometri in furgone, dell'andarci in pari o in rimessa per passione pura. Al talent si va per farsi notare, per tentare una scorciatoria verso il successo, per vivere il sogno americano. 

 

Come ben sappiamo, quel tipo di sogno si è sgretolato definitivamente quando Trump non ha spedito Bruce Willis a trivellare il coronavirus per salvare il mondo, quindi il 2020 è diventato l'anno in cui dobbiamo poggiare di nuovo i piedi per terra. Sembra lo sappiano anche i ragazzi ai bootcamp, perché non si perdono troppo in cazzate del tipo "voglio diventare famoso", sembra abbiano capito che fare musica è un lavoro che costa impegno e sacrificio, specie a mantenerlo nel tempo. Oggi sottolinearlo non è mai ridondante, perché sappiamo bene quanta fatica costi lavorare a livelli professionistici dovendo contare solo su Spotify e sui concerti che non si possono ancora fare in modo da guadagnarci qualcosa su.

 

I ragazzi che devono suonare davanti a uno dei giudici sono emozionati, ma anche carichi. E sarà che sono invecchiato, ma questa energia l'avverto. Senza il pubblico a fare da quinto giudice, privati degli applausi ma anche della pressione, del giudizio insindacabile della massa che, abbiamo sperimentato quintali di volte sui social, può essere anche disturbante, si va dritti al cuore della questione: suonare. Poche backstories strappalacrime, poche ciocche di capelli strappate per non essere stati presi, le emozioni sembrano rivolte più alla musica, l'essenziale. Bene.

 

Incontro i giudici e scambio qualche parola con loro, a naso sono una squadra più unita di quella dell'anno scorso. Emma è nata artisticamente in un talent dal target decisamente diverso, Amici, e nel tempo ha tirato fuori le sue idee. Si è fatta voler bene anche da quelli che "talent merda, la musica è un'altra cosa" per la sua tenacia, per il suo impegno non solo artistico. Mi dice: "Da questa esperienza mi aspetto tutto e niente, non mi piace programmare o immaginare. I miei colleghi giudici sono speciali, stiamo vedendo un sacco di ragazzi meravigliosi, molti scrivono le loro canzoni. Dal mio talento cerco coerenza, perché è il valore migliore che ogni artista si può portare dietro. Il carisma, il cuore sul palco. Qui ho il ruolo di giudice ma in altra sede non mi permetterei mai di dare giudizi, preferisco vedermi come una consigliera che possa dare ai ragazzi tutti i gli strumenti possibili per raggiungere il loro obiettivo".

 

Manuel Agnelli non ve lo sto a presentare, è tornato a ricoprire il ruolo del cattivo che ti dice le cose in faccia, vacante da una stagione. "Da questa edizione mi aspetto molto, il programma sta cambiando radicalmente, stiamo facendo di necessità virtù e questo tipo di direzione è molto vicina a quella che avrei voluto anche negli anni scorsi: non essendoci il pubblico, ci sarà più spazio per l'approfondimento, per raccontare la musica e il modo di viverla, diverso dal concetto di numeri a tutti i costi, del successo facile. C'è sempre molta gente che arriva qua pensando che la musica sia una scorciatoia per il successo; per me il discorso è molto diverso, la musica è un linguaggio, spesso intimo e personale. Dal mio concorrente tipo cerco personalità prima di tutto, l'originalità oggi come oggi è un po' una chimera. Come sai ho un carattere spigoloso e sono divisivo, ma preferirò sempre un musicista con una forte personalità a uno bravissimo tecnicamente che non mi dà niente".

 

Altro ritorno per Mika, l'istrione, l'artista internazionale giramondo che prende un po' da ogni luogo in cui dimora:

"I bootcamp sono stati molto belli, c'era una certa consapevolezza e maturità nei ragazzi, ho avuto le idee abbastanza chiare sulle valutazioni. La situazione che stiamo vivendo ci ha dato una forte spinta a prendere coraggio, a fare scelte importanti. Forse negli anni precedenti c'era più incoscienza e qualcuno si buttava semplicemente per vedere come sarebeb andata. Quest'anno no, ci sono persone determinate e seriamente motivate. Dal mio talento mi aspetto che voglia, come me, fare un percorso di ricerca per portare emozione al pubblico, per farlo sognare. C’è bisogno di questo, è più che mai importante che l’arte e la musica portino consolazione, speranza, prospettiva, ispirazione. È un lavoro che dobbiamo fare".

 

La new entry per tutti, addetti ai lavori compresi, è Hell Raton aka Manuelito: il producer più figo – e conta eccome – che il programma abbia mai avuto in giuria, che con Machete ha conquistato tutte le classifiche. Mi dicono dalle retrovie che sarà davvero una sorpresa in positivo per il pubblico, e vedendolo in azione non posso che essere d'accordo. "I bootcamp sono stati stimolanti da tanti punti di vista. Mi piace l’atmosfera che si è creata nella gabbia dei commenti con i giudici, mi ha permesso di confrontarmi con i miei colleghi e di rivedere i concorrenti anche delle altre categorie. Il momento più difficile è stato quando ho dovuto assegnare le sedie alla mia categoria, tutti gli artisti che ho selezionato erano fortissimi e ognuno di loro è arrivato preparato: la scelta è stata ardua. X Factor lo conosco a memoria, ma penso che quest’anno l’asticella in termini di qualità sia più alta: i concorrenti sono stati stimolati dalla presenza degli inediti e questo ha permesso che ognuno di loro calasse l’asso migliore. Questo spirito di innovazione era quello che cercavo e l’ho trovato. Dai miei talenti cosa mi aspetto? Facile: tre posti in finale".

 

Dalla mia, ho visto un ambiente in cui tutti cooperano per la riuscita di uno show che, in tempi normali, si baserebbe fortemente sull'interazione col pubblico. Quest'anno per forza di cose, deve trovare una nuova normalità e sembra che l'abbia ricercata non sul sensazionalismo, ma tornando alla radice di quello che il programma dovrebbe essere: una vetrina televisiva per dei musicisti che vorrebbero diventare professionisti.

 

Nell'epoca assurda dei musicisti che suonano davanti a 50 persone distanziate col metro in mano, vedere come l'intrattenimento possa ripartire cercando nuove soluzioni, senza prendere sotto gamba la minaccia del covid ma al contempo portando rispetto ai lavoratori che ci mettono l'anima, è il miglior esempio che gli aspitanti musicisti professionisti possano apprendere da un talent. 

 

 

:uk:

We have seen what the X Factor will be like in the age of social distancing


We went to Cinecittà, to attend the bootcamp recordings of the talent starting on September 17th. An edition that, thanks to the new rules and new judges, aims to reward music, in spite of the bandwagon. The story of our correspondent


If it were a film, it would begin with the protagonist who wakes up with a start, opens his eyes and says in favor of the camera: "What am I doing in Cinecittà Theater 5? Did I end up in a Fellini masterpiece?". The studio is right, it was also named after him in 2013 for shooting pillars like Amarcord and 8 and 1/2 in those parts, but the film is wrong. The protagonist, who is me, seems amazed when he widens his view and notices an army of people whose eyes are only visible outside the ordinance mask, traveling like industrious ants, each with its own task, automatically executing the new ones. rites of 2020: fever scan, hand disinfection, safe distance, in a perfectly orchestrated uchronic scenario. They are shooting an episode of the bootcamps of X Factor 2020, the Sky show produced by Freemantle which will start September 17 on Sky. The most difficult edition, the one from which the talent must be reborn from its own ashes.


I put my hands forward: I will say nothing about the categories assigned to the judges, I will not talk about the talents I have seen (but a couple really left me with my mouth open), I will not reveal anything about the new studio, which does not contain any audience and it makes auditions feel like something more serious, intimate and urban at the same time, unlike the circus we're used to. I can only tell you that, backstage, I made the exact same choices as the judge who was recording and this is a wink to the general producer for a temporary job over there. I can speak softly about the urban style of the studio, completely renovated to meet the need to record the episodes without the audience, and I will reveal to you that the judges' table is in the shape of an X, with each artist at the end, to obviate the distance. imposed.


Send me to the X Factor, what madness. I watch it from the first episode, trapped between fear and the desire to judge, the ecstasy of pecoreccio, karaoke in front of the TV and the listening group dripping with cynicism. I flew over Mengoni and Francesca Michielin, I predicted that Chiara Galiazzo's career would be all uphill, I saw good friends auditioning and unable to express their potential, judges take epochal blunders and leave future talents at home (Mahmood ?) while waiting to fly, I treated everything with the detachment that is appropriate for something other than what I was born with: the world of live, of the kilometers in the van, of going on a par or in a garage for pure passion. You go to talent to get noticed, to try a shortcut to success, to live the American dream.


As we all know, that kind of dream finally crumbled when Trump didn't send Bruce Willis to drill the coronavirus to save the world, so 2020 has become the year we need to put our feet back on the ground again. It seems even the guys at bootcamps know it, because they don't get too lost in crap like "I want to become famous", they seem to have understood that making music is a job that costs commitment and sacrifice, especially to maintain it over time. Today underlining it is never redundant, because we know how much effort it takes to work at a professional level having to rely only on Spotify and on the concerts that cannot yet be done in order to earn something on.


The guys who have to play in front of one of the judges are excited, but also charged. It may be that I have aged, but this energy I feel it. Without the public to act as the fifth judge, deprived of applause but also of the pressure, of the unquestionable judgment of the mass that, we have experienced tons of times on social media, can also be disturbing, we go straight to the heart of the matter: to play. A few tear-jerking backstories, a few strands of hair pulled out for not having been taken, the emotions seem to be directed more to music, the essential. Well.

 

I meet the judges and exchange a few words with them, they are a more united team than last year. Emma  was born artistically in a talent with a decidedly different target, Friends, and over time she came up with her ideas. She was also made to love by those who "talent s**t, music is something else" for her tenacity, for her commitment not only artistic. He tells me: "From this experience I expect everything and nothing, I don't like programming or imagining. My fellow judges are special, we are seeing a lot of wonderful guys, many write their songs. From my talent I seek consistency, because it is the best value that every artist can bring with him. Charisma, heart on stage. Here I have the role of judge but elsewhere I would never allow myself to make judgments, I prefer to see myself as a counselor who can give children all the tools possible to achieve their goal ".


Manuel Agnelli  I am not introducing him to you, he has returned to play the role of the villain who tells you things in the face, vacant for a season. "From this edition I expect a lot, the program is changing radically, we are making a virtue of necessity and this type of direction is very close to what I would have liked in previous years: since there is no audience, there will be more space for further study , to tell about music and the way to live it, different from the concept of numbers at all costs, of easy success. There are always many people who come here thinking that music is a shortcut to success; for me the discourse is very different, music is a language, often intimate and personal. From my typical competitor I look for personality first of all, originality today is a bit of a chimera. As you know I have an edgy character and I am divisive, but I will always prefer a musician with a strong personality to a technically very good one who gives me nothing ".


Another return for Mika, the histrion, the international globetrotting artist who takes a little from every place he lives:

"The bootcamps were very beautiful, there was a certain awareness and maturity in the boys, I had enough ideas clear about the evaluations. The situation we are experiencing has given us a strong push to take courage, to make important choices. Perhaps in previous years there was more recklessness and someone just threw themselves in to see how it would go. This year no, there they are determined and seriously motivated people. From my talent I expect that, like me, I want to undertake a research path to bring emotion to the public, to make them dream. This is needed, it is more important than ever that art and music bring consolation, hope, perspective, inspiration. It's a job we have to do ".


The new entry for everyone, including insiders, is Hell Raton aka Manuelito: the coolest producer - and it really counts - that the program has ever had in the jury, who with Machete conquered all the rankings. They tell me from the rear that it will really be a positive surprise for the public, and seeing him in action I can only agree. "The bootcamps have been stimulating from many points of view. I like the atmosphere that has been created in the commentary cage with the judges, it has allowed me to compare myself with my colleagues and to review the competitors in the other categories as well. more difficult was when I had to assign the chairs to my category, all the artists I selected were very strong and each of them arrived prepared: the choice was difficult. I know X Factor by heart, but I think this year 'bar in terms of quality is higher: the competitors were stimulated by the presence of the unpublished and this allowed each of them to drop the best ace. This spirit of innovation was what I was looking for and I found it. From my talents what do I expect? Easy: three places in the final ".


From mine, I saw an environment in which everyone cooperates for the success of a show that, in normal times, would rely heavily on interaction with the public. This year, inevitably, he has to find a new normal and it seems that he has sought it not on sensationalism, but by returning to the root of what the program should be: a television showcase for musicians who would like to become professionals.


In the absurd age of musicians who play in front of 50 people spaced apart with the meter in hand, see how entertainment can start again by looking for new solutions, without taking the threat of covid lightly but at the same time respecting the workers who put their soul into it , is the best example that aspiring professional musicians can learn from a talent.

 

 

  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

VIMEO

 

SKY | XFACTOR 2020 | promo

  • DIR. : Martina Pastori
  • EDITOR : Giulia Peruzzotti
  • AGENCY : M&C SAATCHI
  • POST PRODUCTION Co. : EDI Effetti Digitali Italiani
  • COLOR GRADING : Danilo Vittori

 

On 8/24/2020 at 11:10 PM, Kumazzz said:

PROMO CLIP

 

 

:italia:

“Back to music”

si torna alla musica, con i giudici di X Factor 2020 Emma, Hell Raton, Manuel Agnelli, Mika che appaiono oggi nel primo promo della nuova stagione dello show di Sky prodotto da Fremantle, condotto da Alessandro Cattelan. La musica al centro di tutto, la musica che “unisce una generazione, ci fa sentire tutti parte di un’unica cosa, ci avvicina anche se distanti, ci fa rialzare, sognare, ridere, piangere”, quella che “non può stare in silenzio, la scegliamo come compagna di vita e basta a riempire una stanza”. Un’edizione nuova, con i ragazzi accorsi alle Audition e che poi entreranno in gara che porteranno talento, sogni, valori, la loro passione per la musica e la capacità di raccontare storie e proporre qualcosa di unico sul palco.

 X Factor 2020 dal 17 settembre su Sky e NOW TV.

[Video Credit Ufficio Stampa Sky Italia]

 

:uk:

“Back to music”

: back to music, with the judges of X Factor 2020 Emma, Hell Raton, Manuel Agnelli, Mika appearing today in the first promo of the new season of the Sky show produced by Fremantle, hosted by Alessandro Cattelan.

Music at the center of everything, the music that "unites a generation, makes us all feel part of one thing, brings us closer even if distant, makes us get up, dream, laugh, cry", the one that "cannot stay in silence, we choose her as a life partner and it is enough to fill a room ".

A new edition, with the guys who flocked to the Auditions and then enter the competition that will bring talent, dreams, values, their passion for music and the ability to tell stories and propose something unique on stage.

X Factor 2020 from 17 September on Sky and NOW TV.

[Video Credit Sky Italia Press Office]

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

A video and a pic with Mika on Manuelito's IG stories. They're both from July, one at the Vatican Museum, not sure if it's the same pic they posted back then or a different one? And another video from Manuel reading Mika's palm, I think that's one we haven't seen yet.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, mellody said:

A video and a pic with Mika on Manuelito's IG stories. They're both from July, one at the Vatican Museum, not sure if it's the same pic they posted back then or a different one? And another video from Manuel reading Mika's palm, I think that's one we haven't seen yet.

 

I think you are right. I haven't seen this one with Manuel.

 

 

2389408754942930339143844646top.jpg

Edited by Anna Ko Kolkowska
  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Anna-is-golden said:

the filming of x factor is over?

 

I think so? Apart from the live shows. But Mika said somewhere that they filmed within 2 weeks what they usually do in 2 months.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, mellody said:

:fangurl: Manuelito was asked how it was to work with Mika (I think) and he said very good and he adores Mika's fanbase. :wub2:

 

Screenshot_20200902-202627_Instagram.jpg

He's secretly in love with Deb .....:naughty:

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Hm, so Manuel does seem to have an official account on IG now? Xfactor mentioned him with this account:

https://instagram.com/aew.manuelagnelli?igshid=clp06zpomiti 

I thought they started the colleghidimanuelagnelli one because he didn't have one? But this one apparently has been around for a while. :dunno: Manuelito still tags the colleghi account tho - so is it maybe a mistake by the Xfactor social media team?

 

Anyway here's a new video from the recordings, of Emma singing Killing me softly with Mika on backing vocals: :biggrin2:

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy