Jump to content

The Finnish thread


Sity

Recommended Posts

Lisää arvosteluja:

 

mesta.net

20.03.2007 16:33

 

Kevät on aikaisessa ja ilmastonmuutoksesta on syyttäminen brittien popsensaatio Mikaa. Relax, Take It Easy on hohkannut radion hittilistoilta aurinkoa ja sulattanut lumet ja sydämet. Big Girl -ylistyksen sinkkujulkaisua on harkittava tarkkaan, koska se karkottaisi harmaat sateet Lontoosta koko vuodeksi.

 

Mika riemastuttaa samoilla tempuilla kuin Scissor Sisters, mutta painottaa 1970-luvun sijaan vuosikymmenen tuoreempaa pumppausta. Pojunen kuulostaa teatraaliselta Freddie Mercuryltä ja nauttii hölmöhkön popin esittämisestä. Life In Cartoon Motion -levyltä löytyy kertakäyttökertosäkeitä jokaiseen makuun. Scissor Sistersin Ta-Dah-levyn jälkeen Mikalla ei ole hirveästi uutta tarjottavaa ja ilmeisimmät Robbie Williams -imitoinnit ja kasaripoppiviittauksetkin ovat vain varmanpäälle pelailua. Päätösraita Happy Endingissä on kuitenkin viimeaikaisten poplevyjen mahtavin gospel-kuoro.

 

3/5

Link to comment
Share on other sites

smackthejack.net

 

On olemassa levyjä, jotka eivät todellakaan sovi kaikkiin mielentiloihin. Mikäli hermot ovat tiukassa ja omaa vieläpä taipumuksen väkivaltaisuuteen, ei välttämättä kannata kuunnella MIKAn musiikkia lainkaan. "Life in cartoon motion" -albumi on pullollaan är-r-rsyttävän iloisia ja r-r-raivostuttavan tarttuvia pop-ralleja, joista useimmat jäävät päähän soimaan päivä-, osa vieläpä viikkokausiksi. Levyn "Relax (take it easy)" -hitti taitaa pian saavuttaa päähänsoimaanjäämisen maailmanennätyksen - sen verran monen olen kuullut sitä tahollaan hyräilevän, ja myös kiroilevan kun se ei vain katoa päästä. Biisien yltiöpositiivisuus saattaa käydä varsin ripeään korpeamaan isolla kädellä. Täytyypä sanoa, että nostan hattua niille, jotka jaksavat kahlata läpi tämän sokerikuorrutteisen kokonaisuuden yhdellä istumalla.

 

MIKA muistuttaa monin paikoin valtaisan menestyksen saavuttanutta Scissor Sistersiä, tuskin vähiten kiitos laulaja Mica Pennimanin falsettilaulusta, joka muistuttaa enemmän kuin paljon Jake Shearsin ääntä. Mican ääniala kattaa toki oktaavin jos kolmannenkin, mutta loppujen lopuksi ääni on hieman ohkainen, minkä kuulee etenkin rauhallisemmissa kappaleissa ("Any other world", "Happy ending").

 

Musiikillisesti MIKA ei mene sieltä, missä aita lepää matalimmillaan, mutta ei suinkaan ylitä sitä täysin omin avuin. Esimerkiksi "Stuck in the middle" kuulostaa hitusen liikaa Scissor Sistersin "Lauralta". Hitusen pisteitä rokottaa myös hyvin selkeät Queen -vaikutteet, joita ei todellakaan liiemmin peitellä - pikemminkin päinvastoin. Vaikka "Big girl" ei "Fat bottom girlsiä" musiikillisesti muistutakaan, on aihepiiri kuitenkin enemmän kuin lähellä. ERITTÄIN queenmaisessa "Grace Kellyssä" lauletaankin: "So I tried a little Freddie, I've gone identity mad". Tarkoittaneeko hän tässä herraa Astaire vaiko Mercury, lienee tulkintakysymys, mutta jälkimmäisestä virkkeestä voisi ehkä vetää oman johtopäätöksensä. Ei liene ihme, että Queenin kitaristi Brian May veti herneen nenäänsä, kun muuan nettisivusto antoi MIKAn albumille yhden pisteen kymmenestä... Mies kun sattuu olemaan kuulemma bändin suuri fani. Tunne lienee molemminpuolista.

 

MIKAsta on suoraan sanottuna vaikea muodostaa lopullista mielipidettä. Toisaalta monet biiseistä aiheuttavat silkalla iloisuudellaan ällötystä, toisaalta taas kappaleet ovat kuitenkin laadukkaita ja hyvin tehtyjä. Edelleen toisaalta hieman liian suorat lainauksetkin ärsyttävät etenkin pitkäaikaista Queen -fania. Enkä Scissor Sistersistäkään niin kauheasti välitä, että kaipaisin hyllyyni välttämättä moista poppoota apinoivan artistin albumia. Ja jotta arvostelustani eivät toisaalta-sanat loppuisi, niin toisaalta levyn päättävä surumielisen kaunis "Over my shoulder" pelastaa varsin paljon, vaikka ei positiiviseen kokonaisuuteen kauhean hyvin istukaan.

 

Uskoisin, että mikäli pidät MIKAn sinkkuralleista, jotka raikaavat niin radiossa kuin televisiossakin, pitänet myös tästä albumista. Jos kyseiset rallit taas eivät herätä muuta kuin raivonpurkauksia, ei albumin muihinkaan raitoihin välttämättä kannata tutustua. Synkän ja hitaastilämpiävän suomalaisen on kovin vaikea tykätä isosti näin pirteästä meiningistä.

3.5 / 5

 

Jarkko Rotstén for smackthejack.net

Link to comment
Share on other sites

S-ryhmän asiakaslehti Yhteishyvä:

 

UUTINEN: Vuoden kuumin tulokas: Mika

 

Mikan debyyttialbumi julkaistaan maaliskuussa. Ennakkoon levyn voi jo hankkia digitaalisesti

 

Mikan odotettu albumi Life In Cartoon Motion julkaistiin digitaalisesti 5.2.2007. Fyysisen julkaisun levyllä saa käsiinsä vasta maaliskuun 7. päivä. Odottaminen ei aina kannata, sillä digitaalisella julkaisulla on fyysisen albumin kymmenen kappaleen lisäksi myös neljä bonusbiisiä.

 

Mikan ensimmäinen maistiainen levyltä ”Relax, Take It Easy” on saanut mainion lähdön Suomen radioissa. Brittimedia on miehestä haltioissaan, Mikasta ennustetaan vuoden suurinta menestystä ja uutta popin pelastajaa. Mikan sinkku ”Grace Kelly” nousi Brittilistan ykköstilalle pelkän digitaalisen myyntinsä ansiosta. Sinkku juhlii ykkösenä listalla jo toista viikkoa.

Siis mikä Mika?

Mika ponnahti julkisuuteen syksyllä kun ”Relax, Take It Easy” lähti vaivihkaa soimaan Englannissa. Ihastuttava falsetto ja retrosoundinen discokomppi on tehokas yhdistelmä, joka erottuu tämän hetken muusta radiotarjonnasta. 23-vuotias singer-songwriter hyödyntää iloisesti niin discoa kuin popin monia muita suuntiakin, josta tuloksena on ainutlaatuisen pirtsakka yleissoundi ja tarttuvan melodiset kappaleet.

 

Mika on syntyisin Libanonista, Beirutista, mutta jo nuorena Pariisin kautta Lontooseen kotiutunut. Lukihäiriö ja koulukiusaaminen sai miehen jo pienenä musiikin pariin.

 

Mika on opiskellut sekä oopperaa ja pianonsoittoa ja tehnyt mainostöitä jo nuoresta.Mikan haaveena on tehdä musiikkia, joka on niin ainutlaatuista ettei sitä voi muut esittää karaokessa.

 

Mikan valloittavissa biiseissä kuulee teatraalista rockilmaisua, pehmodiskoa ja pianopoppia sulassa sovussa. Tarttuvat melodiat saavat lisäpotkua nokkelista, osin omasta henkilöhistoriasta ammentavista sanoituksista. Huikeinta miehessä on kuitenkin ääni, jossa yhdistyy Jake Shears Scissor Sistersistä ja Queenin Freddie Mercury.

Link to comment
Share on other sites

Radio Auran aallot arvostelee myös...

 

Beirutissa syntynyt, mutta Britanniassa vaikuttava Mika on valloittanut elävällä tyylillään eritoten saarivaltakunnan musiikkimarkkinat. Menestystä on tullut toki muuallakin ja Suomessakin on innostuttu tästä uudesta Freddie Mercurystä. Omia teitään kulkevalle artistille löytyy kysyntää. Mikan musiikki on värikästä tulkinnaltaan kuin sisällöltäänkin, linja pysyy kuitenkin aivan peruspoppiksena karkaamatta kuitenkaan liian kauas sfääreihin. Ääntä mieheltä löytyy ja sitä hyödynnetään aikamoisiin taivutuksiin asti. Tekstit biiseissä kulkevat yleisestä suvaitsevaisuudesta ja rakkaudesta aina tavallisen Billyn suuntautumisen muutoksiin asti. Sinkut Grace Kelly ja Relax (Take It Easy) ovat esitelleet jo Mikan monipuolisuuden. Linja jatkuu levyllä, milloin mennään räväkästi ja näyttävästi kuten Love Todayssa ja Lollipopissa tai sitten himmataan Any Other Worldissa ja My Interpretationissa. Levyn loppupuolelta löytyvät hienot tunnelmapalat Happy Ending ja Over My Shoulder. Life In Cartoon Motion ei varmasti toimi kaikkien kohdalla, koukkua on liiaksikin jakamaan ihmisten mielipiteitä. Levy kantaa joka tapauksessa alusta loppuun asti ja sitä tosi seikkaa ei poista mikään etteikö kyseessä olisi yksi tämän vuoden mielenkiintoisimmista, miellyttävimmistä ja värikkäimmistä uutuuksista.

 

Juha Kortelainen Pisteet: 9+ / 10

Link to comment
Share on other sites

Enkä lopeta kun alkuun pääsin:

 

Image-lehti

 

Ei, tämä levy ei ole suomalaisen formulakuskin epätoivoinen ensilevy ”näyttelijäuran” mentyä pieleen, vaan libanonilaisen oopperalaulajakoulutuksen saaneen Mika Pennimanin kädenojennus niille, jotka olisivat aina halunneet nähdä Freddie Mercuryn Scissor Sistersin keulamiehenä. Discoa, glam rockia, synteettistä soulia ja kaikkea mahdollista yhdistelevän albumin käsitys hienovaraisuudesta on se, että Mika odottaa keskimäärin noin 15 sekuntia kappaleen alusta ennen kuin päästää falsettinsa valloilleen. Monet rakastuvat tähän levyyn heti, kaikki muut inhoavat sitä enemmän kuin kuoliota kahden kuukauden päästä, mutta kenenkään ei pitäisi antaa anteeksi kappaletta Big Girl (You Are Beautiful). Se saa Queenin vastaavasti pulskille tytöille omistetun Fat-Bottomed Girlsin kuulostamaan vilpittömältä, himon ­kyllästämältä hetero-oodilta

Link to comment
Share on other sites

Oh vautsi! :naughty:

Mä ainakin henk. kohtasesti toivon,

ettei Mika päätyis näihin nuorten lehtiin kansikuvapojuks...

Se on kuitenki hyvin kaukana siitä... :wink2:

 

Totta, totta. Mutta ajattelin lähinnä siltä kannalta, että ois kiva saada joku "kunnon" haastattelu Mikasta suomeksi :wink2:

Johonkin lehteen. Mutta en mäkään siitä mitään kansikuvapoikaa halua :shocked:

 

Ja Kiitti AnnaIndie noista arvosteluista :D

Link to comment
Share on other sites

Ihan hyvä keikka :thumb_yello:

Ja tuo pupu päinen kitaristi! :D awww!

 

Niin mä siitä jo puhuinki tuolla toisessa threadissa,

että aika vaikuttavaa osata soittaa kitaraa noin,

sillä tollanen pupumaski saattaa hieman estää näkemästä miten soittaa! :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Niin mä siitä jo puhuinki tuolla toisessa threadissa,

että aika vaikuttavaa osata soittaa kitaraa noin,

sillä tollanen pupumaski saattaa hieman estää näkemästä miten soittaa! :naughty:

 

Totta, ja se on varmaan kuumakin, tuolla studiossa varsinkin.

Mutta hyvin se veti :wink2:

Link to comment
Share on other sites

Totta, ja se on varmaan kuumakin, tuolla studiossa varsinkin.

Mutta hyvin se veti :wink2:

 

Vähä mä repeilin kun näin sen videon, missä Mika ja bändi esiinty niissä eläinpuvuissa...

Ihan loistavaa!

Mikalla on pokkaa tehä kaikkee tällasta!

Se leijona-asu oli selkeesti liian lyhyt Mikalle... :naughty:

 

Toivottavasti se keikka Ruotsissa olis yhtä seko... :roftl:

Link to comment
Share on other sites

Vähä mä repeilin kun näin sen videon, missä Mika ja bändi esiinty niissä eläinpuvuissa...

Ihan loistavaa!

Mikalla on pokkaa tehä kaikkee tällasta!

Se leijona-asu oli selkeesti liian lyhyt Mikalle... :naughty:

 

Toivottavasti se keikka Ruotsissa olis yhtä seko... :roftl:

 

Joo, se on ihan mahtava :'D

 

Otat sit kuvia jos pystyt!

Hei luuletko et siellä on keikkapaitoja myynnissä? o_O Tai onko mikalla ylipäätään ollu keikkapaitoja?

Link to comment
Share on other sites

Joo, se on ihan mahtava :'D

 

Otat sit kuvia jos pystyt!

Hei luuletko et siellä on keikkapaitoja myynnissä? o_O Tai onko mikalla ylipäätään ollu keikkapaitoja?

 

Jos pystyn... :roftl:

En mä tiedä mitään paidoista... O_o

Link to comment
Share on other sites

Toivottavasti pystyt! :D

Vitsi oon niin kateellinen.

 

Hitsi.. Nojoo, vois ite tehdä jonku paidan :D hmmhmm.

 

 

Omg! 8D oon Mika Obsessive XD

 

Niinpä! Arh, haluisin tehdä jonkun hienon jutun antaa Mikalle...

En vaan tiedä mitä tekis...

Ajattelin jos sais tehtyä jonkun hienon kaula- tai rannekorun tässä viikossa...

Sen vaan pitäis olla superhieno ja jotenkin erityinen tai siinä ei oo mitään järkee... :blink:

 

Onneks olkoon Obsessiivisuuden johdosta! :roftl:

Omg, mä oon guru...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Niinpä! Arh, haluisin tehdä jonkun hienon jutun antaa Mikalle...

En vaan tiedä mitä tekis...

Ajattelin jos sais tehtyä jonkun hienon kaula- tai rannekorun tässä viikossa...

Sen vaan pitäis olla superhieno ja jotenkin erityinen tai siinä ei oo mitään järkee... :blink:

 

Onneks olkoon Obsessiivisuuden johdosta! :roftl:

Omg, mä oon guru...:blink:

 

Aww :D Ois kyl somaa, just joku rannekoru vois olla aika hyvä.

 

Mä ajattelin tehdä ittelleni lyhythihasen t-paidan mihin painaisin/maalaisin/whatever Life in Cartoon Motionin kannen tai jotain vastaavaa ^^

 

Kiitos! :roftl:

Onnea itselleskin, joskus mäkin viellä pääsen guruks XD

Link to comment
Share on other sites

Aww :D Ois kyl somaa, just joku rannekoru vois olla aika hyvä.

 

Mä ajattelin tehdä ittelleni lyhythihasen t-paidan mihin painaisin/maalaisin/whatever Life in Cartoon Motionin kannen tai jotain vastaavaa ^^

 

Kiitos! :roftl:

Onnea itselleskin, joskus mäkin viellä pääsen guruks XD

 

Ai kiitos!

Kuulostaa hyvältä toi t-paita!! :wink2:

 

Mun serkku maalaa tosi hienoja kuvia t-paitoihin...

Se on halunnu maalata kasvot...

Taidan viedä sille jonku hyvän kuvan Mikan kasvoista,

jos se vaikka maalais mulle paitaan ne...

Hmm.. oikeestaan mieluummin haluisin kokonaisen kuvan... :naughty:

Tai jonkun apinan ja lollipop girlin!

Link to comment
Share on other sites

Ai kiitos!

Kuulostaa hyvältä toi t-paita!! :wink2:

 

Mun serkku maalaa tosi hienoja kuvia t-paitoihin...

Se on halunnu maalata kasvot...

Taidan viedä sille jonku hyvän kuvan Mikan kasvoista,

jos se vaikka maalais mulle paitaan ne...

Hmm.. oikeestaan mieluummin haluisin kokonaisen kuvan... :naughty:

Tai jonkun apinan ja lollipop girlin!

 

Aww :D lollipop girl ois aika soma.

 

Tuli tosta kun mainitsin mikan kasvot mieleen, että suokisissa oli mikan kuva niinä "ihis" kuvina vai mitä lie ovatkaan.. huomasin tänään vasta.

Link to comment
Share on other sites

Tuli tosta kun mainitsin mikan kasvot mieleen, että suokisissa oli mikan kuva niinä "ihis" kuvina vai mitä lie ovatkaan.. huomasin tänään vasta.

 

Voi ei!!

Mut olihan tää arvattavissa...

Mikä kuva se oli, vai oliks Suosikki saanu jonku uuden kuvan? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pitäis käydä jossain kaupassa selaamassa se suosikki :D. Kyllähän sillä semmonen naama on että nuorisolehtien kansikuvapojuksi kelpais mutta sen musiikki ei ehkä oo ihan sellasta että uppoaisi teinimassoihin :) Nyt jyllää EMO-bändit kuten My Chemical Romance ja kumppanit. Soundi sais tehdä haastattelun, silloin olisi ainakin huomio musiikintekemisessä.

 

Ps. Suomen Virallisella Listalla tämän viikon sijoitus #19

Link to comment
Share on other sites

Pitäis käydä jossain kaupassa selaamassa se suosikki :D. Kyllähän sillä semmonen naama on että nuorisolehtien kansikuvapojuksi kelpais mutta sen musiikki ei ehkä oo ihan sellasta että uppoaisi teinimassoihin :) Nyt jyllää EMO-bändit kuten My Chemical Romance ja kumppanit. Soundi sais tehdä haastattelun, silloin olisi ainakin huomio musiikintekemisessä.

 

Ps. Suomen Virallisella Listalla tämän viikon sijoitus #19

 

Hehs, no se kuva oli sama joka on Life in Cartoon Motionin läpyskässä, että ei mikään sen ihmeellisempi.. (tämä)

 

My Cemical Romance = do not like D:

Soundin haastattelu kelpais kyllä, se kun on ihan kunnon musa lehti kuitenkin.

Link to comment
Share on other sites

Hei btw, ei teiltä jommalta kummalta onnistuis Life in cartoonmotionin kansikuvan suurentaminen mitenkään?

Kun mulla tosiaan ei ole kuin tuo (pain in the ass) paint käytössä, ja sillä ei noin vaan kuvia suurennella 8l.

 

Tarvitsisin sen kun ajattelin tehdä sen paidan :wink2:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy