Jump to content

Vikings United part 2 - going for world domination!


Kata

Recommended Posts

Hejhej:)

Sorry, i'm not skandinavian, (i'm swiss:p). but i've got a question: i'd like to make a school exchange in sweden for three months. and i thought you, dear mika fans, maybe can help me or give me some tipps and advise...because i don't know really how, when, where, what,...:)

Thanks :roftl:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hejhej:)

Sorry, i'm not skandinavian, (i'm swiss:p). but i've got a question: i'd like to make a school exchange in sweden for three months. and i thought you, dear mika fans, maybe can help me or give me some tipps and advise...because i don't know really how, when, where, what,...:)

Thanks :roftl:

 

 

I think an exchance depends on whether your country has som kind of deal with Sweden or not.

But you can always do it in a private way of course, maybe that was your intention?:wink2:

Sorry for the delayed answer but maybe you could try one of this:

 

http://www.afs.org.au/aus_en/focus_on/high_school/76

 

 

 

 

http://nordplusonline.org/eng/framework_programme/find_a_partner/culture_exchange_sweden_and_the_baltic_countries

 

 

http://www.educationabroad.twoworldsunited.org/education_sweden.html

 

You can also try to google on school exchance!:thumb_yello:

 

Hur går det med alla skolexamina, har ni fått sommarlov ännu?:wink2:

Link to comment
Share on other sites

I think an exchance depends on whether your country has som kind of deal with Sweden or not.

But you can always do it in a private way of course, maybe that was your intention?:wink2:

Sorry for the delayed answer but maybe you could try one of this:

 

http://www.afs.org.au/aus_en/focus_on/high_school/76

 

 

 

 

http://nordplusonline.org/eng/framework_programme/find_a_partner/culture_exchange_sweden_and_the_baltic_countries

 

 

http://www.educationabroad.twoworldsunited.org/education_sweden.html

 

You can also try to google on school exchance!:thumb_yello:

 

Hur går det med alla skolexamina, har ni fått sommarlov ännu?:wink2:

 

 

thanks a lot for the links!!!!!

i tried google lots of times, but i always found only exchange possibilities in england, usa, spain, france...never sweden:).

i think i can't go next year but maybe i can go after the matura...:).

Link to comment
Share on other sites

Hur går det med alla skolexamina, har ni fått sommarlov ännu?:wink2:

 

Jag fick sommarlov idag!

Men asså.. Jag vågar inte svära här.. Men Fy Faaarao vad jag kommer sakna treorna i höst! Jag som blivit kompis med några av dem. :tears:

Link to comment
Share on other sites

Jag fick sommarlov idag!

Men asså.. Jag vågar inte svära här.. Men Fy Faaarao vad jag kommer sakna treorna i höst! Jag som blivit kompis med några av dem. :tears:

 

Grattis!

Ha det så skönt på ditt sommarlov!:punk:

Men bor dom långt borta då, kan ni inte ses?

Annars finns ju alltid nätet men det förstås inte samma sak!:wink2:

Link to comment
Share on other sites

Grattis!

Ha det så skönt på ditt sommarlov!:punk:

Men bor dom långt borta då, kan ni inte ses?

Annars finns ju alltid nätet men det förstås inte samma sak!:wink2:

 

Klart jag måste träffa dem någon mer gång! De har lovat att de ska komma och hälsa på i skolan också! ;)

Moahaha.. Får typ.. En månad sedan var de jätteledsna för att de inte ville lämna skolan :bleh: Även m de nog tyckte det var roligt att ta studenten..

Link to comment
Share on other sites

Jag fick sommarlov idag!

Men asså.. Jag vågar inte svära här.. Men Fy Faaarao vad jag kommer sakna treorna i höst! Jag som blivit kompis med några av dem. :tears:

aaaw stackars dig :(. Det verkar som ni ahr sjukt grym sammahnhållning på er skola :D. Jag tog ju studenten nu och alltså det är inte odelad glädje... Alla de där som jag inte lärt känna, alla gånger jag bara hatat all hemsk matte och aldrig uppskattat den underbara stämning vi ändå hade ibland :wub2:...

 

Nu är de borta. Kanske kommer vi gå ut tillsammans någon gång, men jag kan inte säga att jag är nära vän med alla jag faktiskt skulle vilja lära känna rätt bra. Aja, nu är det sommarlov med allt chill det innebär. Sjukt kul!!!

 

Och jag ska antagligen få hem min gamla ponny under en månad eller så :D :D :D

 

LYCKA!!!!!!!!!!

LYCKA!!!!!!!!!!

LYCKA!!!!!!!!!!

 

Jag blir helt underbart rörd när jag tänker på det, min älskade lilla älskling... ååååååh. haha. sofia goes fjortis.

Link to comment
Share on other sites

aaaw stackars dig :(. Det verkar som ni ahr sjukt grym sammahnhållning på er skola :D. Jag tog ju studenten nu och alltså det är inte odelad glädje... Alla de där som jag inte lärt känna, alla gånger jag bara hatat all hemsk matte och aldrig uppskattat den underbara stämning vi ändå hade ibland :wub2:...

 

Nu är de borta. Kanske kommer vi gå ut tillsammans någon gång, men jag kan inte säga att jag är nära vän med alla jag faktiskt skulle vilja lära känna rätt bra. Aja, nu är det sommarlov med allt chill det innebär. Sjukt kul!!!

 

Och jag ska antagligen få hem min gamla ponny under en månad eller så :D :D :D

 

LYCKA!!!!!!!!!!

LYCKA!!!!!!!!!!

LYCKA!!!!!!!!!!

 

Jag blir helt underbart rörd när jag tänker på det, min älskade lilla älskling... ååååååh. haha. sofia goes fjortis.

 

Skoja inte! Vi är över 400 elever på skolan, och det är nästan så att alla känner alla! Ingen är lämnad utanför iaf. (Y)

Sen har vi ju våra påhitt.. Om ni stöter på Storken Hasse någon gång så ska ni veta att det är Soltorgsgymnasiet som är i farten! ;D

Nejmen, det är den bästa skolan som man kan gå på! (Och vi som är elever på skolan har även behörighet att plugga vidare på t.ex KTH och Chamlers!)

 

Ooh, det låter underbart! :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

:D haha, jag gick också en riktigt liten skola.. Vi var väl max 700 allt som allt, då inluderat bygg och plåt som man inte såg så mycket av. I trean är (var :() vi bara fyra "normala" paraller, med rätt små klasser i de flesta, så alla kände veeeeerkligen alla! Det är på gott och ont, ibland vill man bara smälta in utan att någon bryr sig :P.

 

Vill du gå KTH eller chalmers :D? hehe. jag skulle aaaldrig palla, även fast jag har det i generna. känns som om hela släkten är ingengörer ^^ (mamma och pappa träffades i orkestern på KTH hahahahaha).

Link to comment
Share on other sites

Det hade varit roligt att gå på KTH faktiskt :) Fast.. Just nu är mitt drömjobb inredningsdesigner.. :bleh:

Men vi år se hur det blir. Jag ska läsa Fysik B nu i tvåan (och trean). Och MaC + MaD under kommande läsår.

Men det är kul att känna så många! Även om det kan bli jobbigt ibland. Men ändå. Jag behöver inte känna mig utanför (längre).

GO SOLTORG!! :punk:

Link to comment
Share on other sites

Det hade varit roligt att gå på KTH faktiskt :) Fast.. Just nu är mitt drömjobb inredningsdesigner.. :bleh:

Men vi år se hur det blir. Jag ska läsa Fysik B nu i tvåan (och trean). Och MaC + MaD under kommande läsår.

Men det är kul att känna så många! Även om det kan bli jobbigt ibland. Men ändå. Jag behöver inte känna mig utanför (längre).

GO SOLTORG!! :punk:

Hääääärligt. Åh gud när du skriver kurserna sådär är jag så sjukt glad att jag är igenom dem. All jävla matte. och jag ska göra ett restprov nu i MaE den 11:e. brrrr.

 

Ja klart man ska känna många :D!!! Alltså det är sant att vänner verkligen ger lycka...

Link to comment
Share on other sites

Hääääärligt. Åh gud när du skriver kurserna sådär är jag så sjukt glad att jag är igenom dem. All jävla matte. och jag ska göra ett restprov nu i MaE den 11:e. brrrr.

 

Ja klart man ska känna många :D!!! Alltså det är sant att vänner verkligen ger lycka...

 

En som tog studenten igår fick MVG i Matte Diskret..! Jag kollade i hans matte-bok. Jag dog. :roftl: Men lycka till, det klarar du! :thumb_yello:

 

Så sant som det är sagt!

Link to comment
Share on other sites

En som tog studenten igår fick MVG i Matte Diskret..! Jag kollade i hans matte-bok. Jag dog. :roftl: Men lycka till, det klarar du! :thumb_yello:

 

Så sant som det är sagt!

Hehe jag hatar översmarta människor som knappt pluggar och ändå har helt äckligt lätt för sig i alla mattekurser.... jag vill bara slå dem (det har jag gjort också hahaha).

 

Jag lyssnar på BWO! hahaha det trodde jag aldrig om mig. De är ju rätt roliga. så jävla oseriösa :wub2:.

 

alltså inredningsdesigner låter sjukt kul. fan. vad ska jag bli? doktor?

Link to comment
Share on other sites

Ska jag vara ärlig vet jag inte hur mkt han pluggade.. När han hade sovmorgon, eller håltimme, kunde han sitta i foajen med sin laptop och spela Step Mania (eller Heroes 3 lr 5)! Jag undrar när han hade tid för plugg.. Smarta övermänniska! :naughty:

 

Haha! X'D Men de är ju jättebra! Okej, Mika är bättre :bleh:

Vilka låtar lyssnar du på då?

 

Ooh.. Isf MÅSTE du bli som Dr. House!! :roftl:

Link to comment
Share on other sites

:D hahahahaha cool snubbe! själv kör jag på forum när jag kör min "halvdöd vid datorn"-tid. hehe

 

Jaa alltså BWO de är roliga för alltså de driver liksom med all den falska känslosamhet som kommersiella artister försöker lägga in sina låtar genom att göra dem helt superklyschiga. Alltså tänk bleeding love, head over heels och jenny let me love you jämfört med BWO:s heroes. De första tre vill verkligen få folk att tro att de känner med dem, BWO å sin sida gör det uppenbart det inte är annat än plattityder och klyshor de spottar ur sig så man inte kan låta bli att skratta. hehe.

 

jag lyssnade på massa låtar, heoes, Temple of love, lay your love on me och haha, de är lika pepp allihopa även om de liksom saknar någon slags ementionell resonans ^^.

Link to comment
Share on other sites

:D hahahahaha cool snubbe! själv kör jag på forum när jag kör min "halvdöd vid datorn"-tid. hehe

 

Jaa alltså BWO de är roliga för alltså de driver liksom med all den falska känslosamhet som kommersiella artister försöker lägga in sina låtar genom att göra dem helt superklyschiga. Alltså tänk bleeding love, head over heels och jenny let me love you jämfört med BWO:s heroes. De första tre vill verkligen få folk att tro att de känner med dem, BWO å sin sida gör det uppenbart det inte är annat än plattityder och klyshor de spottar ur sig så man inte kan låta bli att skratta. hehe.

 

jag lyssnade på massa låtar, heoes, Temple of love, lay your love on me och haha, de är lika pepp allihopa även om de liksom saknar någon slags ementionell resonans ^^.

 

Cool.. Jag har aldrig sett det på det viset. :P

Men du måste ju lyssna på Barcelona också! Den är bäst!! ^^

Link to comment
Share on other sites

haha antagligen överanalyserar jag allt som vanligt men jag gillar den tanken ändå... hehe det känns liksom inte helt otroligt.

 

Vad ska du hitta på nu då när det är loov :D? själv ska jag ta tag i MaE. usch jag gråter vid blotta tanken...

Link to comment
Share on other sites

I sommar? Jag ska jobba, sova, träffa kompisar (förhoppningsvis :bleh: ) och typ.. bara chilla!

Och försöka låta bli att sakna skolan (det är helt otroligt! jag vill gå till skolan i morgon)! :naughty:

Det hade varit kul att få rida lite också, men ofta att de som äger hästar här i byn lånar ut en pålle till mig..

 

Vad ska du själv göra?

Link to comment
Share on other sites

Hej :blink:

 

Va konstigt det känns att vara tillbaka....

 

Jag tar studenten på torsdag, hoppas det inte regnar bara för på morgonen har vi en guldtrofé-tävling (vinnarna får gå ut 1:a på trappen) med dans och vår klass ska föreställa smurfar = blå kroppsfärg :naughty:

 

Snart är jag fri som en fågel :eek:

Har fått sommarjobb den 7 juli på ett äldreboende iaf, bättre än inget :bleh:

 

Hur är det med er alla? Fy farao vad man har saknat detta stället o alla underbara människor :)

 

Puss på er :wub2:

Link to comment
Share on other sites

Hej :blink:

 

Va konstigt det känns att vara tillbaka....

 

Jag tar studenten på torsdag, hoppas det inte regnar bara för på morgonen har vi en guldtrofé-tävling (vinnarna får gå ut 1:a på trappen) med dans och vår klass ska föreställa smurfar = blå kroppsfärg :naughty:

 

Snart är jag fri som en fågel :eek:

Har fått sommarjobb den 7 juli på ett äldreboende iaf, bättre än inget :bleh:

 

Hur är det med er alla? Fy farao vad man har saknat detta stället o alla underbara människor :)

 

Puss på er :wub2:

 

 

Hej Jassisa, välkommen tillbaka!:thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Den här tråden är som den döende svanen, just när man tror den har dragit sin sista suck så hoppar den upp igen!:naughty:

 

Vi är inte många svenskar här.....eller norrmän eller danskar....:cool:

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har rätt!

Jag har precis fått en kompis att logga in här.. För första gången på hundra år.. Smurfen!<3

 

Ska man kanske försöka locka hit fler svenskar? :naughty:

 

Hm, knepig fråga!

Klart att det vore kul om fler kände till Mika o så, men å andra sidan med tanke på en del av dom jeppar vi mötte i kön utanför Globen så känner jag att "I can do without them"!:fisch:

Hoppsan, det kanske inte var så snällt?:naughty:

 

På sätt och vis är det här lite som hemliga klubben och dom människor jag lärt känna från England, Tyskland, Italien, Slovakien, Kanada, Ryssland, USA, Danmark, Norge, Holland och Spanien osv är verkligen jättefina kompisar.

 

Men det är klart, även vi svenskar hade jättekul när vi sågs i november och Nika och jag delade rum i London i februari och hade en fantastisk vecka!

 

Som sagt, lite kluven där!:cool:

 

Har du sett att vi ska göra T-shirts där vi försöker få Mika att nappa på idén att hyra Royal Albert Hall och ha en konsert för bara MFC?:wub2:

Link to comment
Share on other sites

Hm, knepig fråga!

Klart att det vore kul om fler kände till Mika o så, men å andra sidan med tanke på en del av dom jeppar vi mötte i kön utanför Globen så känner jag att "I can do without them"!:fisch:

Hoppsan, det kanske inte var så snällt?:naughty:

 

På sätt och vis är det här lite som hemliga klubben och dom människor jag lärt känna från England, Tyskland, Italien, Slovakien, Kanada, Ryssland, USA, Danmark, Norge, Holland och Spanien osv är verkligen jättefina kompisar.

 

Men det är klart, även vi svenskar hade jättekul när vi sågs i november och Nika och jag delade rum i London i februari och hade en fantastisk vecka!

 

Som sagt, lite kluven där!:cool:

 

Har du sett att vi ska göra T-shirts där vi försöker få Mika att nappa på idén att hyra Royal Albert Hall och ha en konsert för bara MFC?:wub2:

 

Jo, med tanke på dem som vi träffade där så.. Men alla är ju inte dem! ;)

Men det är sant, det du säger.. De som redan är meddelmar här är helt underbara!

 

What? Nej det hade jag missat! Tell me more!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy