Jump to content

Dutch Thread part 20,5


Starrats

Recommended Posts

Ik normaal niet .. Had er bijna wat van gezegd maar met de recente gebeurtenissen in het achterhoofd heb ik maar wijselijk gezwegen (ookal waren het meisjes, je weet nooit tegenwoordig.. :boxed:).

 

Denk dat Mika hetzelfde dacht als ik ... goh, die z'n gezicht sprak boekdelen :roftl

 

Ah, meestal kan t nog wel, maar ik doe t ook niet. (Ik zou aan de gang blijven. :roftl:)

Wat wel leuk is, is als ze elkaar corrigeren. :naughty: (Maar dat is zeldzaam. LOL.)

 

Ah, Mika heeft gelukkig een gezond verstand. ^^

 

jah..heel extreem..ook moesten we eens vertellen wat we onder de vakantie gingen doen..hun antwoord..:th muziek luisteren en nog een th tshirt bijkopen en nog th dit th dat..:blink:..echt om zot van te worden..en dan hebben ze blijkbaar hun hele kamer vol posters vn th hangen..:blink:..ik zou me dood schrikken als ik wakker word en ik zie daar zon stekel ding staan..:blink:(je begrijpt wel wie ik bedoel..:roftl)

 

:shocked:

Dat klinkt alsof ze buiten th geen leven hebben... Wat zou er met ze gebeuren als th uit elkaar zou gaan...?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 9.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jaah..gelukkig wel..ik moet er niet aan denken als het omgekeerd was en ik 1 van die 2 was..:blink::blink:

 

Nee idd... Maar ik denk niet dat jij de hele dag alleen maar over Mika praat. :bleh:

Link to comment
Share on other sites

Ah, meestal kan t nog wel, maar ik doe t ook niet. (Ik zou aan de gang blijven. :roftl:)

Wat wel leuk is, is als ze elkaar corrigeren. :naughty: (Maar dat is zeldzaam. LOL.)

 

Ah, Mika heeft gelukkig een gezond verstand. ^^

 

 

 

:shocked:

Dat klinkt alsof ze buiten th geen leven hebben... Wat zou er met ze gebeuren als th uit elkaar zou gaan...?

 

Mika heeft af en toe gezond verstand ja :mf_rosetinted::roftl:

 

Nou, bij sommige wil ik niet weten wat die dan gaan doen .. :boxed:

Link to comment
Share on other sites

Mika heeft af en toe gezond verstand ja :mf_rosetinted::roftl:

 

Nou, bij sommige wil ik niet weten wat die dan gaan doen .. :boxed:

 

Lol. :naughty:

 

Hmm... nee, sommigen ontwijk ik sowieso liever...

Link to comment
Share on other sites

Nou, niks mis met een kamer vol posters (foto's) hé .. :blush-anim-cl::mf_rosetinted::naughty: :roftl

 

En je hebt Mika's haar nog niet gezien 's morgens zeker? :roftl:

daar heb ik ook niks tegen..:naughty:..ik heb alleen iets tegen een kamer vol th foto's..:roftl:

kan dat zo erg zijn als dat haar van dat stekelvarken??..:roftl:

Link to comment
Share on other sites

We zijn gisteren trouwens naar een teampenning-wedstrijd geweest .. Jullie zullen vast geen idee hebben wat het is, dus hier even een korte uitleg:

 

Je hebt een kudde koeien en elke koe heeft een nummer. Je gaat met 3 paarden (en 3 ruiters natuurlijk :bleh:) de bak in en dan krijg je een bepaald nummer toegewezen. Van dat nummer lopen er 3 koeien in die kudde, je moet die 3 koeien zien af te zonderen en naar een bepaalde plaats in bak brengen (binnen een bepaalde tijd).

Om de zoveel tijd worden de kuddes koeien gewisseld, zodat de andere kudde dan kan rusten enzo.. De koeien zijn meestal wel onder de indruk van de paarden en gaan netjes aan de kant, maar soms ook niet ... Ze hebben gisteren een aantal keer heel veel moeite gehad om bepaalde koeien terug naar buiten te krijgen :roftl:

 

Hier wat foto's:

IMG_2567-border.jpg

 

IMG_2683-border.jpg

 

IMG_2684-border.jpg

 

IMG_2716-border.jpg

 

IMG_2638-border.jpg

Link to comment
Share on other sites

En nog 2 filmpjes ..

Bij het eerst filmpje zie je een koe die geen zin had om naar buiten te gaan, die had eerder ookal de paarden (en mensen) aangevallen .. En toen ging dat bruine paard zich eens moeien :naughty:

 

Bij het tweede filmpje zie je in het begin dat zwarte paard wegsprinten, dat was weer zo'n aanval-koe en dat zwarte paard had op dat moment even genoeg koeien gezien voor die dag, vond er ineens helemaal niks meer aan :bleh:

 

th_MVI_2698.jpg

 

th_MVI_2755.jpg

Link to comment
Share on other sites

*Kuch* ...volgens mij is het tijd voor deel 21 :bleh :mf_rosetinted

 

Nee, blijkbaar willen ze checken of we met de nieuwe server ofzo langere threads kunnen maken, dus we mogen geen nieuwe aanmaken. ^^

 

Haai, btw. :biggrin2:

 

dan plegen ze zelfmoord..:glasses2:

 

Dat zou niet best zijn...

 

ladies..I'm going!!..

ByeBye..:huglove:

 

Byebye! :flowers2:

 

We zijn gisteren trouwens naar een teampenning-wedstrijd geweest .. Jullie zullen vast geen idee hebben wat het is, dus hier even een korte uitleg:

 

Je hebt een kudde koeien en elke koe heeft een nummer. Je gaat met 3 paarden (en 3 ruiters natuurlijk :bleh:) de bak in en dan krijg je een bepaald nummer toegewezen. Van dat nummer lopen er 3 koeien in die kudde, je moet die 3 koeien zien af te zonderen en naar een bepaalde plaats in bak brengen (binnen een bepaalde tijd).

Om de zoveel tijd worden de kuddes koeien gewisseld, zodat de andere kudde dan kan rusten enzo.. De koeien zijn meestal wel onder de indruk van de paarden en gaan netjes aan de kant, maar soms ook niet ... Ze hebben gisteren een aantal keer heel veel moeite gehad om bepaalde koeien terug naar buiten te krijgen :roftl:

 

Hier wat foto's:

http://i152.photobucket.com/albums/s195/paardenforums/Teampenning%20Eersel%20april%202008/IMG_2567-border.jpg[/img

 

http://i152.photobucket.com/albums/s195/paardenforums/Teampenning%20Eersel%20april%202008/IMG_2683-border.jpg[/img

 

http://i152.photobucket.com/albums/s195/paardenforums/Teampenning%20Eersel%20april%202008/IMG_2684-border.jpg[/img

 

http://i152.photobucket.com/albums/s195/paardenforums/Teampenning%20Eersel%20april%202008/IMG_2716-border.jpg[/img

 

http://i152.photobucket.com/albums/s195/paardenforums/Teampenning%20Eersel%20april%202008/IMG_2638-border.jpg[/img

 

Lol. Klinkt leuk! ^^

Link to comment
Share on other sites

daar heb ik ook niks tegen..:naughty..ik heb alleen iets tegen een kamer vol th foto's..:roftl

kan dat zo erg zijn als dat haar van dat stekelvarken??..:roftl

 

Nou, je zou je nog verschieten :naughty::roftl:

 

*Kuch* ...volgens mij is het tijd voor deel 21 :bleh: :mf_rosetinted

 

Neen :mf_rosetinted:

Diana heeft een tijd terug gezegd dat er nog geen nieuw deel mocht gemaakt worden, omdat ze gingen kijken wat de nieuwe server deed met grotere threads .. Dus ik denk dat we het beste wachten tot ze aangeven dat er een nieuwe moet gemaakt worden :wink2:

 

Haai trouwens :mf_rosetinted:

 

ladies..I'm going!!..

ByeBye..:huglove:

 

Byebye...

Link to comment
Share on other sites

En nog 2 filmpjes ..

Bij het eerst filmpje zie je een koe die geen zin had om naar buiten te gaan, die had eerder ookal de paarden (en mensen) aangevallen .. En toen ging dat bruine paard zich eens moeien :naughty:

 

Bij het tweede filmpje zie je in het begin dat zwarte paard wegsprinten, dat was weer zo'n aanval-koe en dat zwarte paard had op dat moment even genoeg koeien gezien voor die dag, vond er ineens helemaal niks meer aan :bleh:

 

Filmpje 1

Filmpje 2

 

Wordt even lekker tegen dat beest geschreeuwd en gepusht.. Gezellig :blink:

Link to comment
Share on other sites

Neen :mf_rosetinted:

Diana heeft een tijd terug gezegd dat er nog geen nieuw deel mocht gemaakt worden, omdat ze gingen kijken wat de nieuwe server deed met grotere threads .. Dus ik denk dat we het beste wachten tot ze aangeven dat er een nieuwe moet gemaakt worden :wink2:

 

Haai trouwens :mf_rosetinted:

 

Ah, okee.. Heb ik vast niet meegekregen :mf_rosetinted:

Link to comment
Share on other sites

Wordt even lekker tegen dat beest geschreeuwd en gepusht.. Gezellig :blink:

 

Hoe zou jij het doen dan? :mf_rosetinted:

 

 

 

 

 

 

 

Die filmpjes zijn wel met beesten die gewoon de paarden & mensen aanvielen .. daar ga je niet even lief naartoe en vragen of die alsjeblieft even naar buiten willen gaan :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Hoe zou jij het doen dan? :mf_rosetinted:

 

 

 

 

 

 

 

Die filmpjes zijn wel met beesten die gewoon de paarden & mensen aanvielen .. daar ga je niet even lief naartoe en vragen of die alsjeblieft even naar buiten willen gaan :naughty:

 

Ja maar, ik neem aan dat t wel de mensen zijn die de koeien daarheen gebracht hebben...

Link to comment
Share on other sites

Ja maar, ik neem aan dat t wel de mensen zijn die de koeien daarheen gebracht hebben...

 

Dat weet ik niet hoe dat allemaal precies in mekaar zit.

Weet alleen dat er een kudde gehuurd wordt en dat die dan 's morgens naar daar gebracht wordt en 's avonds weer gehaald zeg maar .. Maar voor de rest.. (er is natuurlijk ook wel een veearts e.d. aanwezig). Je weet niet hoe die beesten gaan reageren, die komen vers van de weide (of de stal?) af .. En ze zijn allemaal braaf en rustig en dan ineens zijn er zo enkelen die zich tegen het paard en de mensen keren (waren er een stuk of 4 in totaal denk ik) en ja .. wat doe je dan?

 

Volgens mij zijn die mensen die daar rondlopen niet de mensen die elke dag bij die koeien zitten neen.. Het zijn geen paarden of honden ofzo die je netjes opvoed en die weten wat er van ze verwacht wordt :wink2:

Link to comment
Share on other sites

Hoe zou jij het doen dan? :mf_rosetinted:

 

 

 

 

 

 

 

Die filmpjes zijn wel met beesten die gewoon de paarden & mensen aanvielen .. daar ga je niet even lief naartoe en vragen of die alsjeblieft even naar buiten willen gaan :naughty:

 

Hoe ik dat zou doen? Heel simpel: niet.

 

En waarom vallen die beesten de paarden en de mensen aan? Misschien omdat ze zo opgefokt en gestresst zijn dat ze niet weten wat ze anders kunnen doen.. Als jij dag in dag uit achterna wordt gezeten door een of andere malloot die een beetje zn longen uit zn lijf roept om jou in een hokje te krijgen.. Tja, dan vind ik het niet zo vreemd dat zo'n beest zn agressie kwijt moet

Link to comment
Share on other sites

Hoe ik dat zou doen? Heel simpel: niet.

 

En waarom vallen die beesten de paarden en de mensen aan? Misschien omdat ze zo opgefokt en gestresst zijn dat ze niet weten wat ze anders kunnen doen.. Als jij dag in dag uit achterna wordt gezeten door een of andere malloot die een beetje zn longen uit zn lijf roept om jou in een hokje te krijgen.. Tja, dan vind ik het niet zo vreemd dat zo'n beest zn agressie kwijt moet

 

Het is niet dag in dag uit ... Het is 1 keer, 1 (half) dagje en voor de rest staan die koeien in de weide (of in de stal, dat kan ik niet zeggen) en worden waarschijnlijk vetgemest om geslacht te worden ofzo ... (kan niet zeggen wat er met die dieren gebeurt, maar heel waarschijnlijk is het zoiets).

 

En waarom ze aanvallen .. dat zit in het beest..

Je hebt 60 koeien en 3 of 4 willen ineens niet naar buiten of gaan aanvallen, lijkt me niet meteen aan de mensen/paarden te liggen .. Dat speelt natuurlijk mee, maar het zit ookal gewoon in het beest zelf, want anders zouden alle koeien dat doen :wink2:

 

Als je deze foto bekijkt ..

IMG_2684-border.jpg

 

Of deze..

IMG_2717-border.jpg

 

Zien die koeien er bang of gestresst of agressief uit?

 

 

En die malloten die schreeuwen alleen als de koe al aangevallen heeft, omdat je anders gewoon op geen enkele andere manier nog beweging in zo'n dier krijgt (tenzij naar jouw toe...). Het zijn geen honden die je even een leiband aandoet en ermee gaat wandelen hé :wink2: Het zijn en blijven dieren met een grote kracht en geen opvoeding...

Link to comment
Share on other sites

Dat weet ik niet hoe dat allemaal precies in mekaar zit.

Weet alleen dat er een kudde gehuurd wordt en dat die dan 's morgens naar daar gebracht wordt en 's avonds weer gehaald zeg maar .. Maar voor de rest.. (er is natuurlijk ook wel een veearts e.d. aanwezig). Je weet niet hoe die beesten gaan reageren, die komen vers van de weide (of de stal?) af .. En ze zijn allemaal braaf en rustig en dan ineens zijn er zo enkelen die zich tegen het paard en de mensen keren (waren er een stuk of 4 in totaal denk ik) en ja .. wat doe je dan?

 

Volgens mij zijn die mensen die daar rondlopen niet de mensen die elke dag bij die koeien zitten neen.. Het zijn geen paarden of honden ofzo die je netjes opvoed en die weten wat er van ze verwacht wordt :wink2:

 

Hmmm... ik vind dat soort dingen heel dubbel. Die koeien hebben er niet om gevraagd en tsja... ik weet niet, ik vind t toch een beetje vreemd.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... ik vind dat soort dingen heel dubbel. Die koeien hebben er niet om gevraagd en tsja... ik weet niet, ik vind t toch een beetje vreemd.

 

Neen, maarja .. Paarden vragen ook niet om bereden te worden, honden vragen ook niet om ergens binnen te zitten .. Willen hamsters wel in die kooitjes zitten? Ze vragen er niet om ...

 

Zo kan je over alles wel beginnen :wink2:

 

Ik zeg niet dat ik het superleuk vind en iets heb van: whaaaa, dat wil ik gaan doen! Ofzo ..

Zal ook niet speciaal naar wedstrijden toe rijden omdat ik het zo geweldig vind om te zien ..

Maar vond het wel eens leuk en interessant om meegemaakt te hebben, en denk ergens dat je pas een oordeel kan vellen als je eens een dag live meegemaakt hebt..

 

Ik snap dat niet iedereen er enthousiast over is, maar om dan dadelijk reacties te geven alsof het dierenmishandeling is (zeg niet dat jullie dit nu doen hé, gewoon even algemeen :wink2:) zondat je dat er eigenlijk van op de hoogte bent wat of hoe vind ik altijd jammer .. En dat gebeurt vaak, met allerlei dingen..

Link to comment
Share on other sites

Neen, maarja .. Paarden vragen ook niet om bereden te worden, honden vragen ook niet om ergens binnen te zitten .. Willen hamsters wel in die kooitjes zitten? Ze vragen er niet om ...

 

Zo kan je over alles wel beginnen :wink2:

 

Is ook zo. En dat doe ik ook wel eens. :naughty:

Maar er is niet veel aan te doen.

 

Ooit wil ik nog wel een huisdier. Een kat. :biggrin2: Maar op een studentenflat vind ik dat geen goed idee. Zo'n beestje moet wel ruimte hebben. :wub2:

Link to comment
Share on other sites

Is ook zo. En dat doe ik ook wel eens. :naughty:

Maar er is niet veel aan te doen.

 

Ooit wil ik nog wel een huisdier. Een kat. :biggrin2: Maar op een studentenflat vind ik dat geen goed idee. Zo'n beestje moet wel ruimte hebben. :wub2:

 

Hmmja .. weet je .. Ik ben ooit uitgemaakt geweest voor dierenmishandelaar omdat ik een Beagle (= jachthond) op een flat had ... Heb er maar niet bijverteld dat we in het begin het grootste deel van de dag ook nog niet eens thuis waren .. want dan zouden ze misschien nog de dierenbescherming op mij afgestuurd hebben ofzo ..

 

En ik vind .. ergens hebben ze wel gelijk .. maar je moet ook naar de mensen, dieren en situatie zelf kijken. Ik weet 200% zeker dat mijn hond gelukkiger was dan héééééééél veel andere honden die buiten zitten, in hun kooitje van 3x3 .. Of al die kleine schoothondjes die als kind behandeld worden, inclusief kleedjes, en waarvan de mensen dan verbaast zijn als ze gaan bijten ..

 

En ik moet toegeven.. het doet pijn als ze zo'n dingen over je zeggen hoor, en al helemaal omdat ze de situatie niet kennen. Zouden ze mij persoonlijk gekend hebben dan zouden ze zo'n dingen nooit gezegd hebben ... En ja, je kent die mensen niet dus trek je er niks van aan.. maar dat is echt wel makkelijk gezegd..

 

Maar dit alles dus even om te zeggen dat niet altijd alles zo (erg) is als het lijkt .. Het is niet omdat je leest "jachthond in flat" dat dit beest daarom doodongelukkig is. Net hetzelfde als dat die koeien die daar "rondgejaagd" worden (wat echt maar met momenten is, een paar koeien want de koeien die ze niet nodig hebben laten ze met rust en ze staan niet lang in die bak) niet meteen zielig zijn ...

Link to comment
Share on other sites

Hmmja .. weet je .. Ik ben ooit uitgemaakt geweest voor dierenmishandelaar omdat ik een Beagle (= jachthond) op een flat had ... Heb er maar niet bijverteld dat we in het begin het grootste deel van de dag ook nog niet eens thuis waren .. want dan zouden ze misschien nog de dierenbescherming op mij afgestuurd hebben ofzo ..

 

En ik vind .. ergens hebben ze wel gelijk .. maar je moet ook naar de mensen, dieren en situatie zelf kijken. Ik weet 200% zeker dat mijn hond gelukkiger was dan héééééééél veel andere honden die buiten zitten, in hun kooitje van 3x3 .. Of al die kleine schoothondjes die als kind behandeld worden, inclusief kleedjes, en waarvan de mensen dan verbaast zijn als ze gaan bijten ..

 

En ik moet toegeven.. het doet pijn als ze zo'n dingen over je zeggen hoor, en al helemaal omdat ze de situatie niet kennen. Zouden ze mij persoonlijk gekend hebben dan zouden ze zo'n dingen nooit gezegd hebben ... En ja, je kent die mensen niet dus trek je er niks van aan.. maar dat is echt wel makkelijk gezegd..

 

Maar dit alles dus even om te zeggen dat niet altijd alles zo (erg) is als het lijkt .. Het is niet omdat je leest "jachthond in flat" dat dit beest daarom doodongelukkig is. Net hetzelfde als dat die koeien die daar "rondgejaagd" worden (wat echt maar met momenten is, een paar koeien want de koeien die ze niet nodig hebben laten ze met rust en ze staan niet lang in die bak) niet meteen zielig zijn ...

 

Je hebt wel gelijk ja. (Ik heb echt een hekel aan mensen die hun dieren aankleden... dat vind ik pas zielig! En eng. :naughty:)

 

Ik geloof best dat je hond heel gelukkig was, maar voor de zekerheid zou ik t zelf niet doen.

 

Mensen oordelen sowieso te snel over elkaar. Hopeloos.

Link to comment
Share on other sites

Je hebt wel gelijk ja. (Ik heb echt een hekel aan mensen die hun dieren aankleden... dat vind ik pas zielig! En eng. :naughty:)

 

Ik geloof best dat je hond heel gelukkig was, maar voor de zekerheid zou ik t zelf niet doen.

 

Mensen oordelen sowieso te snel over elkaar. Hopeloos.

 

Ik zou het, wetend wat ik nu weet, ook niet meer doen hoor ..

Wel opnieuw, want mijn hond was gewoon de beste en liefste die er was :mf_rosetinted: maar geen Beagle meer zolang ik hier op een flat woon, en voorlopig zelfs geen hond meer ...

 

Hoop dat ik in de toekomst een klein huisje kan kopen, met een tuintje .. en dan komen er Beagles, zeker weten :mf_rosetinted: (als mijn werkschema het dan weer toelaat natuurlijk enzo ..).

 

Alhoewel .. een huisje .. zit ook wel goed op een flat eigenlijk ..

Ik weet het niet :roftl: We zien wel ..

 

En dat laatste is zeker waar, maarja, krijg het maar eens afgeleerd.. :bleh:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy