Jump to content

The Finnish thread


Sity

Recommended Posts

10 viikkoa? :D Ok, ei paniikkia sitten. Pitänee keskustella äipän kanssa.

 

Tän päivän Metro lehdessä oli taas juttu Mikasta! Kuva kera! Tosin teksti ei kertonut (mulle ainakaan) mitään uutta. Mutta laitanpa sen silti tähän!

(Ja sori, kuvaa en postaa, koska skanneria en omista ja kameralla kun yritin ottaa niin salama ryssi sen kuvan niin että Mika muistutti pelottavasti David hasselhoffia DDDX)

 

Anyways..

 

Mikalla on sanottavaa

 

Mika on ollut yksi kuluvan vuoden värikkäimmistä artisteista. Beirutissa syntynyt britti - oikealta nimeltään Michael Penniman - löi läpi kapaleella Grace Kelly. Mika osoittautuu Metron haastattelussa juuri sellaiseksi kuin hänen musiikkinsa perusteella voi olettaa: iloiselta, yliampuvalta mutta myös vähän surumiliseltä.

 

Ennen muusikon uran kunnollista starttia Mika ehti tehdä kaikenlaista. Kerran hän matkusti Yhdysvaltoihin häiriköimään ison musiikkikihon juhliin tullakseen huomatuksi. Mika ei antanut periksi ja lopulta tuloksena oli levytyssopimus ja kymmenen tarttuvan poplaulun albumi Life in Cartoon Motion. Ne, jotka kiinnittävät huomiota teksteihin, löytävät joka laulusta sanoman.

- Esimerkiksi kappaleen Lollopop kirjoitin varoittaakseni pippkusiskoan harrastamasta seksiä liian aikaisin. Jos olisin vain puhunut asiasta, hän ei olisi kuunnellut. Ytimekkäällä poplaululla ja piretällä musiikilla hän toivottavasti tavoittaa viestin.

Albumin muiden kappaleiden joukossa biisi Billy Brown on kummajainen.

- Se kertoo homoseksuaalisuuden hyväksymisestä ja erityisesti inhostani ihmisiä kohtaan, jotka yrittävät leimata asioita. Ihannemaailmassa ei edes keskusteltaisi homoseksuaalisuuden hyväksymisestä tai hyväksymättömyydestä. Päätellen kysymysmäärästä, minkä olen saanut Billy Brown -kappaleesta, emme todellakaan elä ihannemaailmassa.

 

Life in Cartoon Motion -albumin musiikki on usein yhdistetty Queeniin ja Scissor Sistersiin, yhtyeisiin, joiden homoseksuaalisuus on ollut avointa.

- Minulta kysytään usein, olenko gay, mutta en puhu siitä asiasta. Jos aikoo menestyä tällä alalla, on joitain asioita yksityiselämästään pidettävä itsellään - varsinkin tässä vaiheessa uraa.

 

(Sharon Goldstoff / Metro Hollanti)

Link to comment
Share on other sites

 

Tän päivän Metro lehdessä oli taas juttu Mikasta! Kuva kera! Tosin teksti ei kertonut (mulle ainakaan) mitään uutta. Mutta laitanpa sen silti tähän!

(Ja sori, kuvaa en postaa, koska skanneria en omista ja kameralla kun yritin ottaa niin salama ryssi sen kuvan niin että Mika muistutti pelottavasti David hasselhoffia DDDX)

 

Anyways..

 

Hei kiitos!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mä voisin lähteä jos olis enemmän rahaa. :naughty:

 

Minkä verran luulette että teillä menee rahaa laivamatkaan ja majoitukseen?

 

Onko noissa ääkkösissä jotain outoa vai onko vika vaan mun koneessa?

 

 

En oo vielä laskenu, mutta ei siitä kovin paljoa pitäs tulla jos ottaa halvan hytin ja hotellin :)

 

Minäki katoin että noissa Ä-kirjaimissa on jotain vikaa :o

Link to comment
Share on other sites

Mäkin oon miettinyt tosissani tuota Ruotsin keikkaa! Mutta parempi ehkä pidättäytyä Lontoon Apollossa tai köyhdyn liikaa. :blush-anim-cl: Vaikka... Olishan se ihan huippua lähteä Ruotsiin Suomipoppoolla. :punk:

Link to comment
Share on other sites

Paljonkohan se matka suunnilleen maksaisi? Mulla ei ole mitään hajua noista hinnoista, kun oon ollu Ruotsin risteilyllä vaan kerran ja sekin oli vaan yhden päivän juttu. :blush-anim-cl: Mutta voi olla että mullakin olis varaa jos se ei montaa sataa euroa maksaisi. :) Ja sinne konserttiin on vissiin vielä lippuja?

Link to comment
Share on other sites

Mulla on Mika-ähky :boxed: enkä muutenkaan ole ehtinyt miettimään keikalle lähtöä viime aikoina. Tosin sain järkättyä itselleni vihdoin erinäisten mutkien jälkeen Musen keikkaliput joista olen erittäin innoissani :punk: mutta loppuvuodesta kiireet varmaan helpottaa, joten ehkä.. ehkä pääsisi Mikaakin katsomaan..vihdoin :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Paljonkohan se matka suunnilleen maksaisi? Mulla ei ole mitään hajua noista hinnoista, kun oon ollu Ruotsin risteilyllä vaan kerran ja sekin oli vaan yhden päivän juttu. :blush-anim-cl: Mutta voi olla että mullakin olis varaa jos se ei montaa sataa euroa maksaisi. :) Ja sinne konserttiin on vissiin vielä lippuja?

 

Öömm.. ei minullakaan oikeen hajua oo noista hinnoista, mutta ei se montaa sataa euroo maksa kunhan kattoo halpoja juttuja : D

Link to comment
Share on other sites

Katoin just Ruotsin Ticnetin sivuja, ja ainakin tällä tietoa Mikan lippuja pitäis olla vielä jäljellä. :thumb_yello: Ongelma vaan on se, että ruotsalaiset eivät lähetä lippuja postitse. :boxed: Onko joku keksinyt keinon saada liput Suomeen asti?

 

Pikaisen vilkaisun perusteella Silja Linellä laiva+hotelli -paketit näyttivät olevan alk. 100 € per henkilö. Eipä tuo hinta ainakaan päätä huimaa. Täytyy perehtyä asiaan tarkemmin, kun ehdin koneelle pidemmäksi aikaa. Mutta harkitsen tällä hetkellä lähtöä ERITTÄIN VAKAVASTI. :biggrin2:

Link to comment
Share on other sites

Katoin just Ruotsin Ticnetin sivuja, ja ainakin tällä tietoa Mikan lippuja pitäis olla vielä jäljellä. :thumb_yello: Ongelma vaan on se, että ruotsalaiset eivät lähetä lippuja postitse. :boxed: Onko joku keksinyt keinon saada liput Suomeen asti?

 

Pikaisen vilkaisun perusteella Silja Linellä laiva+hotelli -paketit näyttivät olevan alk. 100 € per henkilö. Eipä tuo hinta ainakaan päätä huimaa. Täytyy perehtyä asiaan tarkemmin, kun ehdin koneelle pidemmäksi aikaa. Mutta harkitsen tällä hetkellä lähtöä ERITTÄIN VAKAVASTI. :biggrin2:

 

No eipä kyllä ole kallis! Minä lähen jos saan vaan vanhemmat suostumaan ja jos täältä lähtee porukkaa !

 

Mitää eikö ne toimita lippuja??! no kyllä ne jotenkin tänne saadaan : ) mutta miten? ei meilläkään ketään tuttuja ruotsissa asu :s

Link to comment
Share on other sites

Ketkä täällä olisivat tosissaan lähdössä katsomaan Mikaa Ruotsiin? Minä lähden, jos saadaan porukka kasaan (Marianne sun pitää tulla) ja liput Suomeen. :thumb_yello: Pitäis varmaan soittaa sinne Ruotsiin, snacka lite svenska ja kysyä voisivatko he ystävällisesti lähettää liput meille poloisille. :shocked::naughty:

Link to comment
Share on other sites

Ruotsiin lähtö täältä perämeren perältä on aika kallis tikki kun ei saa enää edes opiskelija-alea junaan :thumbdown: mutta juna+risteilylipuissa on joskus järkeviä tarjouksia :naughty: eli pitäkääpä mua ajantasalla lippujen oston suhteen niin päätän sitten viime hetkellä lähtisinkö teidän mukaan :biggrin2:

 

Mulla on kariutunut jo kaks Mikan keikkaa perumisen vuoksi joten on vähän tunnelmat ja odotuksen into laimenneet :no:

Link to comment
Share on other sites

Mulla on sama juttu, eli en osaa sanoa lähdenkö ennen kuin tiedän jotain hinnoista. Muutenkin pitää jo senttejä laskea kun on tulossa Lontoon matka ja mä hullu tilaan Carl Barksin koottuja, mihin menee parisataa euroa neljän kuukauden välein. :roftl: Ja sitten vielä opiskelu- ja asumismaksut, enkä tiedä kattaako opintotuki niitä kokonaan koska sitä ei ole vielä tullut.

Link to comment
Share on other sites

Hm... Ennen kuin laskeskellaan lopullista budjettia, meidän pitäisi varmaankin päättää, mennäänkö laivalla vai lentsikalla. Blue1:lla näytti ainakin olevan suhteellisen edullisia lentoja tuolle ajankohdalle. Esimerkiksi:

 

4 henkilöä

Lähtö Helsingistä 8.11. klo 12:30

Paluu Tukholmasta 10.11. klo 16:30

 

163,16 € per naama (mukaan luettuna verot)

 

Tuohon päälle vois ottaa sitten vaan ihan jonku halvan hotellin läheltä keikkapaikkaa. Laivamatkoissahan nuo hotellivaihtoehdot ovat aika rajalliset...

 

Ja ai niin. Ne Mikan keikkaliput ei olleet kovinkaan kalliit. Muistaakseni hieman alle 30 € per nassu. Ja hotellihan ei älyttömiä kustanna pariksi yöksi, etenkään jos otetaan neljän hengen huone. :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Unohtui tuossa äskeisessä viestissä kysyä teidän mielipidettä Mikan uudesta Happy Ending -videosta. Mun mielestä se on aivan mahtava! Mika leijumassa ilmapallolla avaruudessa. :wub2: En meinaa saada silmiäni irti kyseisestä videosta...

Link to comment
Share on other sites

Sisältääkö toi 163,16 euroa sekä menon että paluun? Jos sisältää, niin ei vaikuta ollenkaan pahalta hinnalta!

 

Sitten vaan hotellia etsimään ja miettimään miten saadaan keikkaliput tänne. :thumb_yello:

 

Mä oon jääny koukkuun Mikan uuteen videoon. Mun mielestä se on paras tähän mennessä. Tosin tykkään niistä kaikista videoista. Vielä pitäis ainakin pari kertaa katsoa se tänään, vaikka olis mulla espanjanläksytkin tekemättä. :biggrin2:

Link to comment
Share on other sites

Joo, kyllä se sisältää kaiken. :thumb_yello: Tosin ei voi tietää kauanko noita lippuja on tarjolla. Nopeat syövät hitaat...

 

Mäkin rakastan sitä videota yli kaiken! Se on vain niin hemmetin hyvä! :mf_lustslow: Mä toivon, että Suomessakin huomattaisiin tää uus video ja sitä myötä Mikan lahjakkuus ja ainutlaatuisuus.

Link to comment
Share on other sites

 

Mulla on kariutunut jo kaks Mikan keikkaa perumisen vuoksi joten on vähän tunnelmat ja odotuksen into laimenneet :no:

 

Kaks?! Kui? :shocked:

 

Mikan Happy Ending video tulee Suomeen, kuhan se nyt ensin julkaistaan edes I-B:ssa... :biggrin2:

 

Ja Mika voitti eilen Vodafone Best Male Live -pystin!!!

http://uk.youtube.com/watch?v=qGyxFCAjlg4 :naughty:

 

Link to comment
Share on other sites

Ta-daaa, yks suomalainen lisää liittyy joukkoonne. Oon lukenu näit keskusteluja jo jonkin aikaa täällä, tosin en kyl ollu huomannu tätä threadii :D

 

Näin Mikan haastattelun Nelosen pop-ikoni ohjelmassa ja kiinnitin heti huomioo siihen ja sit kuulin Relax Take It Easyn radiosta ja sit meninki jo ostaa LICM:n :biggrin2: Sitten menin nettiin ettii jotain fanisivustoja ja liityin mikasounds.comiin joskus ööö, lopputalvesta, mut se alko olee tosi apaattinen niin liityin sitten tänne.

 

Siinä lyhyesti miten tutustuin Mikan musiikkiin. :)

 

Mutta joo, mistä päin Suomea ootte kaikki?

Link to comment
Share on other sites

No 163,16€ ja 146€ ei kuulosta pahalta, kuinkakohan paljon hotelli tulis maksamaan :o .. Alkaa jo vähän vaikuttaa lupaavalta nimittäin.

 

No äkkiseltään katsottuna Ruotsista ei halpoja hotelleja irtoa, ellei halua nukkua luteiden ja torakoiden seassa. :naughty: Keikan kannalta ihanteellisin hotelli olisi mun mielestä 4 tähden Globe-hotelli, joka on ihan areenan vieressä. Tosin kahden hengen huoneiden keskivertoyöhinnat vetelivät yli 100 euroa... Mutta homman nimihän on se, että jos haluaa laatua ja hyvän sijainnin, kahteen hotelliyöhön joutuu panostamaan saman hinnan mitä lentoihinkin. Lentoihin, hotelleihin ja keikkalippuihin uppoaa näin ollen kevyesti about 300 euroa per nassu + siihen päälle syömiset ja metrolla ajamiset. Eipä oo halpaa tämä Euroopassa matkustaminen.

 

Mulla ei hierrä tässä päätöksen tekemisessä niinkään tuo matkan hinta, vaan se että mitenköhän tosissaan Mika on tulossa tuonne Ruotsiin keikalle. Mietin just sitä et hermohan siinä menee, jos keikka perutaan kaks päivää ennen h-hetkeä ja meillä on liossa 300-400 euroa. :boxed: Toisaalta samalla viikolla on keikat Norjassa ja Tanskassa, että eiköhän tuo aika varma nakki ole.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy