Jump to content

Vikings United part 2 - going for world domination!


Kata

Recommended Posts

Jag älskade också hans nummer. Och min familj retade mig lite på skoj varför jag inte kan byta och börja gilla neo eftersom han bor så mycket närmare och kan prata svenska. Han är supersöt och överallt blir han jämförd med Mika men jag lyssnade på två andra låtar som han blev stor med i Polen och de var inte lika imponerande. Fast det vore kul med en svensk Mika :) Varför har inte vi upptänkt honom tidigare?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jag älskade också hans nummer. Och min familj retade mig lite på skoj varför jag inte kan byta och börja gilla neo eftersom han bor så mycket närmare och kan prata svenska. Han är supersöt och överallt blir han jämförd med Mika men jag lyssnade på två andra låtar som han blev stor med i Polen och de var inte lika imponerande. Fast det vore kul med en svensk Mika :)Varför har inte vi upptänkt honom tidigare?

 

Mitt svar på den frågan kan vara att jag inte lyssnar på liknande musik i vanliga fall (med undantag utav Mika förstås). anledningen till att jag "upptäckte" Neo var för att mamma tittar på Melodifestivalen :bleh:

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar på den frågan kan vara att jag inte lyssnar på liknande musik i vanliga fall (med undantag utav Mika förstås). anledningen till att jag "upptäckte" Neo var för att mamma tittar på Melodifestivalen :bleh:

 

Aa, det förklarar ju saken. Men jag lyssnar på lite av varje, fast ofta upptäcker jag artister typ ett halvår efter alla andra. Jag brukar alltid titta på mello, men inte för att det brukar vara bra, det är bara en vana :)

Åh, nu är det inte lång tid kvar....

Link to comment
Share on other sites

Aa, det förklarar ju saken. Men jag lyssnar på lite av varje, fast ofta upptäcker jag artister typ ett halvår efter alla andra. Jag brukar alltid titta på mello, men inte för att det brukar vara bra, det är bara en vana :)

Åh, nu är det inte lång tid kvar....

 

Nej, det drar ihop sig!

 

Jag kan bara hoppas på att jag hinner med att se hela framträdandet, har inte råd att missa lektioner med tanke på hur hetsigt jag har det med prov och liknande.

Link to comment
Share on other sites

Nej, det drar ihop sig!

 

Jag kan bara hoppas på att jag hinner med att se hela framträdandet, har inte råd att missa lektioner med tanke på hur hetsigt jag har det med prov och liknande.

 

Nej usch va jobbigt. Har du tåg att passa? Jag har en kvällslektion som börjar 6 och slutar 9 just den dagen men den lyckades jag komma undan med en kompensationsuppgift som tur var.

 

Jag hoppas allt börjar i tid och att det blir en meet and greet (inom rimlig tid efter konserten), men det är tråkigt att han alltid kommer vintertid.

 

Vi får hålla tummarna att du hinner se hela konserten i alla fall.:thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Nej usch va jobbigt. Har du tåg att passa? Jag har en kvällslektion som börjar 6 och slutar 9 just den dagen men den lyckades jag komma undan med en kompensationsuppgift som tur var.

 

Jag hoppas allt börjar i tid och att det blir en meet and greet (inom rimlig tid efter konserten), men det är tråkigt att han alltid kommer vintertid.

 

Vi får hålla tummarna att du hinner se hela konserten i alla fall.:thumb_yello:

 

Det såg ut som om vi skulle behöva ta ett tåg från Uppsala, men det verkar ordna sig så att vi åker till Bromma och sedan tar tunnelbana därifrån och tillbaka. Så jag lär nog få se hela showen :)

Tur det då, hade varit rätt tråkigt om du skulle bli tvungen att dissa Mika för en lektion.

 

Ja, det hade ju varit kul, plus att man skulle slippa stå ute i kylan om man får komma in i tid :bleh:

Link to comment
Share on other sites

Det såg ut som om vi skulle behöva ta ett tåg från Uppsala, men det verkar ordna sig så att vi åker till Bromma och sedan tar tunnelbana därifrån och tillbaka. Så jag lär nog få se hela showen :)

Tur det då, hade varit rätt tråkigt om du skulle bli tvungen att dissa Mika för en lektion.

 

Ja, det hade ju varit kul, plus att man skulle slippa stå ute i kylan om man får komma in i tid :bleh:

 

Okej, gu va skönt att det ordnade upp sig :thumb_yello:

 

Haha, nja. Mika var ju planerad långt före lektionen så jag skulle ändå prioriterat honom över det :naughty:

 

hej alla!

Blir det nån meet up innan stockholms giget?:roftl:

 

Hejsan! Ingen aning, det verkar inte som om någon har snackat om det på den gig-tråden. Det verkar lite osäkert när alla kommer börja anlända/börja köa p.g.a vädret och så. Själv hoppas jag de flesta inte börjar för tidigt (min kompis slutar 4, så vi kommer väl runt då). Vill du ta på dig rollen att planera ihop något? :wink2:

Link to comment
Share on other sites

Gaah! Vilken underbar show det var igår! Är helt förtrollad idag, kan inte tänka på så mycket annat om jag ska vara ärlig. fick med mig guldkonfetti som hade fastnat i håret och ramlat in i väskan. En stor(!), vit ballong ligger också hemma. Den är jättefin.

Vi kom hem tio över två inatt (i morse) och skolan/jobbet började 08:00 för mig och mamma, självklart var vi båda på plats i god tid på respektive platser. :biggrin2:

Sitter i skolan nu men när jag kommer hem så ska jag ladda över bilderna från kameran till datorn, laddar nog upp en bild eller två här på MFC i en passande tråd, längtar efter att få se era bilder också :)

Lite synd att det skulle vara så pass försenat, någon som vet vad det berodde på?

 

Som ni nog förstod så har jag inte sovit så mycket inatt och därför ber jag om ursäkt om jag har skrivit på ett osammanhängande vis.

Link to comment
Share on other sites

Här var det livat...

 

 

 

I vilket fall som helst så KAN det vara värt att nämna följande, och håll i er nu:

MIKA kommer till PEACE & LOVE i sommmar! :biggrin2:

 

I min egna lilla hemstad *stolt* Synd bara att festivalen i sig är pinsamt dålig på många vis men jag är tvungen att ta mig tid iår i alla fall!

Link to comment
Share on other sites

Här var det livat...

 

 

 

I vilket fall som helst så KAN det vara värt att nämna följande, och håll i er nu:

MIKA kommer till PEACE & LOVE i sommmar! :biggrin2:

 

I min egna lilla hemstad *stolt* Synd bara att festivalen i sig är pinsamt dålig på många vis men jag är tvungen att ta mig tid iår i alla fall!

 

Oh vad roligt!:boing:

 

 

Det är verkligen på tiden att han kommer hit på sommaren, han får tycka att det är exotiskt med snö hur mycket han vill, men jag tror alla nordbor föredrar att köa utomhus i sol och värme!:naughty:

Link to comment
Share on other sites

Oh vad roligt!:boing:

 

 

Det är verkligen på tiden att han kommer hit på sommaren, han får tycka att det är exotiskt med snö hur mycket han vill, men jag tror alla nordbor föredrar att köa utomhus i sol och värme!:naughty:

 

Precis. Nu får han chansen att se hur... "vacker" just Borlänge kan vara under sommaren :teehee:

Link to comment
Share on other sites

Här var det livat...

 

 

 

I vilket fall som helst så KAN det vara värt att nämna följande, och håll i er nu:

MIKA kommer till PEACE & LOVE i sommmar! :biggrin2:

 

I min egna lilla hemstad *stolt* Synd bara att festivalen i sig är pinsamt dålig på många vis men jag är tvungen att ta mig tid iår i alla fall!

 

Oj, har mest varit inne på andra tråden. Har du några fina bilder från konserten man får se? :)

 

GAH!!! Kommer han?!? :biggrin2: Åh, haha jag önskade fram honom till just peace and love, såg att de hade en liten sån ruta där man kunde göra det :)

 

Aj, att det ska vara så dyrt (runt 1500:-), och jag tror det kommer bli svårt att få med mig en 08 dit :emot-sad:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hej hallå!

Tänkte bara påminna er, ifall ni har råkat missa reklamsnutten, att en Mika intervju kommer sändas i Petra Mede show på måndag kl 22:00 på tv3 :biggrin2: Och de som missar kan ju spana in det senare på tv3 play.

 

Oh, jag hade ingen aning!:shocked:

 

Tack för att du berättade det!:wub2:

Link to comment
Share on other sites

Hej hallå!

Tänkte bara påminna er, ifall ni har råkat missa reklamsnutten, att en Mika intervju kommer sändas i Petra Mede show på måndag kl 22:00 på tv3 :biggrin2: Och de som missar kan ju spana in det senare på tv3 play.

 

Jeg kan tage tv3 sverige :yay: tak!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jag postade en länk till Petra Medes intervju med Mika, men vem är egentligen denna diviga, jobbiga människa?

Det var ett hemskt program med henne som avbröt folk och såg till att vara i centrum själv hela tiden!:sneaky2:

 

Men Mika var ju gullig förstås!:wub2:

Link to comment
Share on other sites

Jag postade en länk till Petra Medes intervju med Mika, men vem är egentligen denna diviga, jobbiga människa?

Det var ett hemskt program med henne som avbröt folk och såg till att vara i centrum själv hela tiden!:sneaky2:

 

Men Mika var ju gullig förstås!:wub2:

 

Jag tror det bara är en image, för vad gör inte komiker idag för att bli uppmärksammade. Men jo, jobbig var hon allt!

 

Programmet var inte heller riktigt "my cup of tea" men det kompenserades av supergulliga Mika :biggrin2: Synd att intervjun var rätt så kort, men men...

Link to comment
Share on other sites

Jag tror det bara är en image, för vad gör inte komiker idag för att bli uppmärksammade. Men jo, jobbig var hon allt!

 

Programmet var inte heller riktigt "my cup of tea" men det kompenserades av supergulliga Mika :biggrin2: Synd att intervjun var rätt så kort, men men...

 

Läste du tråden jag gjorde?

Massor av roliga kommentarer där från MFC-folket.:teehee:

 

Intervjun, utan hela det långa jobbiga programmet, finns också på You Tube nu!:wink2:

Link to comment
Share on other sites

Läste du tråden jag gjorde?

Massor av roliga kommentarer där från MFC-folket.:teehee:

 

Intervjun, utan hela det långa jobbiga programmet, finns också på You Tube nu!:wink2:

 

Aa, jag tittade in där lite som hastigast :thumb_yello:

 

... och favoriserade youtube-klippet :biggrin2::wink2:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hejsan gott folk! undrade om någom ska gå på peace & love? jag ska bara dit den dagen mika spelar för jag är inte så förtjust i festivaler :teehee:

btw gud vad ovant det känns att skriva på mfc på svenska:aah:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hejsan gott folk! undrade om någom ska gå på peace & love? jag ska bara dit den dagen mika spelar för jag är inte så förtjust i festivaler :teehee:

btw gud vad ovant det känns att skriva på mfc på svenska:aah:

 

Hej hej! Jag hade planerat att gå men tyvärr ser det ut som om jag kommer vara utomlands då. Men jag förväntar mig att se massor av bilder från P&L :biggrin2:

Link to comment
Share on other sites

Hejsan gott folk! undrade om någom ska gå på peace & love? jag ska bara dit den dagen mika spelar för jag är inte så förtjust i festivaler :teehee:

btw gud vad ovant det känns att skriva på mfc på svenska:aah:

 

Jag ska :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej hej! Jag hade planerat att gå men tyvärr ser det ut som om jag kommer vara utomlands då. Men jag förväntar mig att se massor av bilder från P&L :biggrin2:

 

 

ah va synd! men hoppas du kommer ha superkul! :biggrin2: och såklart kommer det massa bilder :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy