Jump to content

German Interview in the newspaper Ostsee-Zeitung, 4.10.2012


DerMoment1608

Recommended Posts

I found another German interview in the newspaper Ostsee-Zeitung. It is already from the 4th of October. I asked the interviewer about an original transcript - he doesn't have one, because he translated directly. BUT he send me the whole interview with much more questions then on the newspaper, which was really nice!

 

Original interview in Ostsee-Zeitung: http://www.ostsee-zeitung.de/ozdigital/ozelot/musik_mus_33343530353632.phtml?SID=4ae2430714aa8ffba5f74caaa9f55f8c

 

Full interview:

 

Mika: „Wir brauchen schräge Popmusik“

 

Rasant fing sie vor fünf Jahren an, die Karriere des Michael Penniman. "Grace Kelly" wurde flugs zum Klassiker, das Debütalbum "Life in Cartoon Motion" verkaufte sich weltweit blendend. Mit dem etwas lauen Aufguss "The Boy who knew too much" kam 2009 der Rückschlag, und um Mika, 29, wurde es - außer in Frankreich, wo er mit "Elle me d'it" letztes Jahr auf Nummer Eins war - unheimlich ruhig. Mit dem dritten Album "The Origin of Love" geht es jetzt auch schon um die Zukunft der Karriere des Briten, der einst als der neue Robbie Williams gehandelt wurde.

 

- Mika, anlässlich deines letzten Albums vor drei Jahren habe ich dich zuhause besucht, du hattest ein Zimmer im Keller deines Elternhauses im Londoner Stadtteil Chelsea. Wohnst du dort noch?

 

Mika: Nein, ich bin ausgezogen. Ungefähr vor anderthalb Jahren. Bevor ich mit der Arbeit an dem neuen Album anfing. Persönlich ging es mir damals nicht so besonders gut, ich war traurig und fand es schwierig, fröhlich Werbung für die Platte zu machen. Jetzt habe ich mein eigenes Haus. Und einen Hund. Und eine Beziehung. Das Leben hat sich ziemlich verändert.

 

- Was kam zuerst - Haus, Hund oder Partner?

 

Mika: Erst kam die Beziehung, doch dann habe ich sie zunächst mal zerstört. Haus und Hund folgten, und dann gelang es mir irgendwie, die Beziehung zu retten (lacht). Wobei ich hoffe, dass ich ihn auch ohne Haus und Hund zurückbekommen hätte.

 

- Handelt der neue Song "Make you happy" von dir und deinem Freund?

 

Mika: Nein. Der Song handelt vom Leben als solchem. "All I wanna do is make you happy" lautet zwar der Refrain, aber er wird von einem Roboter gesungen. Für mich ist das eine moderne Version eines sehr traditionellen Liebesliedes. Es geht um das Leben an sich und um all die blöden Widersprüche, mit denen wir es uns selbst schwer machen. Das Lied ist weniger eine Botschaft an Partner als viel mehr eine Botschaft von mir an mich.

 

- Ein anderer Song heißt "I only love you when I am drunk". Ist das so bei euch?

 

Mika: Leider ja, das ist ein Song, den ich für ihn geschrieben habe. Ist ja auch fast eine Art Entschuldigung. Er fand die Idee, einen solchen Text zu verarbeiten, anfangs fürchterlich, aber jetzt findet er den Song wirklich clever und cool. Speziell die Produktion, die ich mit Nick Littlemore gemacht habe. Wir waren auf einen Sound aus wie damals bei E.L.O. oder den Sparks.

 

- Inwieweit ist "The Origin of Love" ein Konzeptwerk über die Liebe?

 

Mika: Es ist am Ende ein ziemlich persönliches Tagebuch daraus entstanden. In allen Songs spreche ich über Liebe, Hass und Begierde. Jedes einzelne Stück handelt davon. im Verlauf des Albums unternehme ich eine Art Reise durch die Liebe. Es beginnt mit "The Origin of Love", einem Song übers heftige Verlieben. Dann geht es hoch und runter, am Ende kommt dann "Celebrate".

 

- Ist der "Drunk"-Titel inspiriert von der alten Pet-Shop-Boys-Nummer "You only tell me you love me when you are drunk"?

 

Mika: Nein, ich kannte den Song nicht einmal, jetzt kenne ich ihn, weil mich die Leute darauf ansprechen. Für mich klang die Melodie eher nach den Talking Heads als nach den Pet Shop Boys.

 

- Insgesamt hast du dich musikalisch ziemlich geöffnet. Die Platte klingt nicht mehr so cartoonig wie die ersten beiden, sondern irgendwie moderner und frischer. Woran liegt das?

 

Mika: Als ich das erste Album damals machte, war ich Teil einer richtigen kleinen Gang. Wir kannten uns alle von der Uni, vom Music College, und waren Teil eines Kollektivs. Das nächste Album habe ich dann fast ganz alleine am Piano geschrieben, das war ein sehr einzelgängerischer Prozess. Als ich dann vor zwei Jahren also wieder die Lust verspürte, ein Album zu machen, wollte ich mein ganzes Leben zurücklassen. Ich packte meinen Koffer und haute ab, um mir eine neue Gang zu suchen. Der erste, den ich fand, war Nick Littlemore von Empire Of The Sun, den ich in Montreal kennenlernte. Nick hat mich neuen Einflüssen gegenüber geöffnet, mit ihm fühlte ich mich wieder wie ein Teil eines Kollektivs. Und so entstand ein Album, das wirklich vielfältig geworden ist.

 

- Warst du mit Nick Littlemore befreundet?

 

Mika: Gar nicht. Wir kannten uns nur vom Telefon, als ich nach Montreal flog, wo er seinerzeit arbeitete, um ihn kennenzulernen. Ich hatte seit über einem Jahr keinen Song mehr geschrieben, traf ihn, und sechs Stunden später war das Titelstück meines Albums fertig. Wahnsinn. Dabei war ich wirklich nervös, denn ich wusste nicht, wo ich hinwollte mit diesem Album. Bei Nick gab es unheimlich viele Instrumente im Studio, was mich sehr überraschte. Ich konnte mich mit ihm austoben, das hat extrem viel Spaß gemacht und mich befreit.

 

- Gab es dein Konzept zu dem Zeitpunkt schon?

 

Mika: Nein, ich hatte überhaupt nichts in der Tasche, als ich nach Montreal flog. Null. Nur meine Unsicherheit. Aber ich hatte mich kurz zuvor verliebt, und es wurde mir schnell klar, dass dies mein Thema sein müsste und sein würde. Der Song "The Origin of Love" dreht sich darum, dass etwas Großes passieren würde, und dass man sich traut, sich in dieses Abenteuer hineinzuwerfen.

 

- Kann man sagen, dass "The Origin of Love", speziell verglichen mit den sehr jugendlich-bunten Vorgängern, eine erwachsene Platte ist?

 

Mika: Ich hasse es ja, ein Opfer dieses Klischees zu werden, aber ja, ich kann das nicht verleugnen. Also: Es ist so, die du sagst. Und das ist eine wirklich gute Sache. Ironischerweise ist es bei aller Erwachsenhaftigkeit ja eine sehr lustvolle Platte, die dich trotzdem dazu verleitet, glücklich zu sein und zu tanzen.

 

- Bist du auch erwachsen geworden?

 

Mika: Ja, in mancherlei Hinsicht bin ich das. Wenn auch auf meine Weise.

 

- Was ist denn deine Weise?

 

Mika: Immer schön voller Widersprüche (lacht). Ich widerspreche mir selbst vermutlich mehr als jeder andere Mensch auf der Welt. Aber ich finde, Menschen ohne Widersprüche sind total langweilig. Denn die verändern sich dann ja nie und könnten genauso gut gleich sterben.

 

- Du hast kürzlich dein Coming Out als Schwuler gehabt. Davor hattest du dich bei dem Thema immer gewunden. Warum also jetzt?

 

Mika: Weil ich glücklich bin mit meinem Leben und meiner Beziehung. Das hat es mir ermöglicht,

selbstbewusst und auch gerne und stolz über mich und meine Sexualität zu sprechen. Ich verliebte mich, ich verlor die Liebe, ich verliebte mich wieder zurück, und irgendwann ist man dann an dem Punkt, an dem man ein bisschen was gelernt hat und denkt "Gut. Ich bin bereit." Über seine sexuelle Identität zu reden, ist nie einfach, egal, ob du in der Öffentlichkeit stehst oder nicht. Man kann das nicht erzwingen oder Druck ausüben. Ich habe das gemacht, als es für mich der richtige Moment war. Auf der anderen Seite gilt nach wie vor: Die Kenntnis über mein Privatleben ist nicht essentiell, um meine Musik zu verstehen. Aber wenn du mich als Künstler verstehen willst, dann ist es schon ziemlich wichtig zu wissen, dass ich schwul bin.

 

- Richtig überraschend kam das Bekenntnis nun nicht gerade.

 

Mika (lacht): Ich wüsste niemanden, der damit nicht gerechnet hätte. Ich meine, man musste nicht gerade Sherlock sein, um darauf zu kommen. Für jeden, der je bei meinen Songtexten hingehört hat, hätte es ohnehin klar sein müssen.

 

- Woran hast du gemerkt, dass du jetzt selbstbewusst genug bist, um es zu sagen?

 

Mika: Ich war nicht mehr nervös. Ich merkte, ich muss keine Angst haben. Auch jetzt in einem Interview muss ich mich nicht mehr verstecken, das tut ziemlich gut, muss ich sagen. Es ist definitiv eine Erleichterung für mich. Es nimmt mir diesen Schatten. Wobei ich auch sagen muss: Ich habe nie einen Bart getragen, wenn du weißt, was ich meine. Ich habe nie gelogen oder ein falsches Spiel mit erfundener Identität gespielt. Ich wollte einfach nur nichts zu dem Thema sagen, weil ich noch nicht so weit war.

 

- Deine Single "Celebrate" ist wohl eine der sorglosesten Popnummern des Jahres. Du hast das Stück zusammen mit Pharrell Williams in Miami aufgenommen. Wie lief das ab?

 

Mika: Bizarrerweise schrieben wir erst eine wirklich traurige Nummer mit dem Titel "China Boy". Wir legten eine Beat darunter und plötzlich verwandelte sich die ganze Geschichte in "Celebrate". Ich würde dir auch gern eine fantastisch poetische Beschreibung unseres gemeinsamen Songschreibens geben, aber so war es. Wir schrieben einen Song über eine Trennung, packten den Beat drauf, und es war "Celebrate".

 

- Du warst also in Montreal, und Miami...

 

Mika: ...und in Los Angeles, wo ich mit William Orbit arbeitete, auch wenn nichts von dem, was wir aufnahmen, nun auf dem Album drauf ist. Weil es einfach nicht der richtige Sound war. Dann ging es nach Miami, wo ich wieder mit meinem alten Team zusammen war - mit Jody Marr zum Beispiel, die mich praktisch entdeckt hat damals und eine Hypothek auf ihr Haus aufnahm, um die Demos für mein erstes Album zu finanzieren. Die Arbeit mit einigen anderen wiederum war eine ordentliche Zurechtstutzung meines Egos. Der Produzent Klas Ahlund beispielsweise hat mich zunächst mal zu sich nach Stockholm geladen, damit ich praktisch ein Bewerbungsgespräch bei ihm absolviere und er danach entscheiden kann, ob er mit mir arbeiten möchte. Was in Ordnung für mich war, denn ich wusste, es würde mit ihm funktionieren. "Elle me d'it" entstand mit Klas.

 

- Was der Hit des Jahres 2011 in Frankreich war, während bei uns der Song gar nicht erst veröffentlicht wurde.

 

Mika: Ja, ich weiß. Aber ihr werdet das Lied noch kennenlernen, da bin ich mir sicher.

- Bist du eigentlich viel mit Pharrell ausgegangen in Miami?

 

Mika: Nee, Pharrell geht nie raus und macht Party. Ist nicht sein Ding. Die Partyszene in Miami ist aber sowieso die reinste Hölle, finde ich. Früher haben Fleetwood Mac oder die Bee Gees ihre Alben dort aufgenommen, Miami war ein fantastischer Ort im goldenen Zeitalter der Popmusik. Doch heute? Nur noch Bummtataa. Dieser billige Latino-Dance-Pop, der einem sowieso schon zu den Ohren herauskommt.

 

- Fühlst du dich inmitten austauschbarer Popmusik mit deinem ziemlich eigenen und eigenwilligen Ansatz wie eine Kuriosität?

 

Mika: Ich denke, wir brauchen mehr schräge, ausgefallene Popmusik. Bleiben wir bei Fleetwood Mac. Wenn du deren Musik hörst, dann weißt du, die stehen selbst dahinter. Die finden ihre Songs super. Klar, das ist der Heilige Gral des Pop. Aber diese Grundeinstellung, die habe ich auch: Ich mache meine Musik, weil ich es genieße, meine Musik zu machen. Ich bin niemand, dem es egal ist, was er fabriziert, so lange die Kasse klingelt. Ich mache keine Musik, damit sie schnell wegkonsumiert und vergessen wird. Ähnlich wie Miike Snow, Lykke Li oder Robyn mache ich Popmusik mit Herz, Hirn und Seele.

 

Steffen Rüth

 

Some very interesting and new information about the boyfriend, LYWID and MYH.

 

And somehow the interview partly seems like he read the discussion "Mika Talks Why He Came Out, Looking 'Ridiculous' In His Underwear & Being a Big Kid"-thread and wanted to clarify some things :naughty:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Translation:

 

Mika: "We need strange pop music"

 

[introduction text]

 

Mika, when you released your last album three years ago I visited you at your home, you had a room in the basement of your parent's house in the London district Chelsea. Are you still living there?

 

No, I moved out. Around one and a half year ago. Before I started working on the new album. Personally I didn't feel very well back then [i had a bad time], I was sad and it was hard to cheerfully promote the record. Now I have my own house. And a dog. And a relationship. Life has changed a lot.

 

Which one came first - house, dog or partner?

 

Firstly came the relationship, but then I did destroy it. House and dog followed, and than I managed somehow to save the relationship (laughs). Although I hope that I would have gotten him back even without house and dog.

 

Is the new song "Make you happy" about you and your boyfriend?

 

No. The song is about life itself. The chorus is "All I wanna do is make you happy" though, but it is sung by a robot. For me it is a modern version of a very traditional love song. It is about life as such and about all the silly contradictions which whom we make it hard for ourselves. The song is much less a message to a partner and much more a message from me to myself.

 

Another song is called "I love you when I am drunk". Does that apply for you [the plural you]?

 

Sadly yes, it is a song that I wrote for him. It is almost a kind of apology as well. To begin with he hated the idea to use such lyrics, but now he thinks the song is really clever and cool. Especially the producing I did with Nick Littlemore. We wanted to make a sound like E.L.O or the Sparks back then.

 

To which extent is "The Origin of Love" a concept-work about love?

 

In the end it became a very personal diary. In all songs I'm speaking about love, hate and desire. Every single track is about that. During the album I'm doing a kind of journey through love. It's starting with "The Origin of Love", a song about intensely falling in love. Then it goes up and down, at the end comes "Celebrate.

 

Is the "drunk"-title inspired from the old Pet-Shop-Boys-song "You only tell me you love me when you are drunk"?

 

No, I didn't even know this song, now I know it because people are asking me about that. For me the melody sounds more like the Talking Heads than like the Pet Shop Boys.

 

Overall you became more open musically. The record doesn't sound so cartoon-like like the first two records anymore, but is somehow more modern and fresh. How does it come?

 

While making the first album I was part of a real little gang. We knew each other from collage, from music collage, and we were part of the same collective. The next album I wrote almost alone at the piano, it was a very solitary process. When I felt like making an album again two years ago I wanted to leave behind my whole life. I packed a suitcase and escaped because I wanted to find a new gang. The first one I found was Nick Littlemore from Empire of the Sun, whom I met in Montreal. Nick opened me for new influences, with him I felt like part of a collective again. And so an album that it is really diverse emerged.

 

Was Nick Littlemore a friend of you?

 

Not at all. We only knew each other trough phone when I was flying to Montreal, where he worked at the time, to meet him. I hadn't wrote a song for over a year, met him, and 6 hours later the title track of my album was finished. Insane. Although I was really nervous because I didn't know where I wanted to go with this album. Nick had a lot of very interesting instruments in the studio, which surprised me very much. I could try and do everything with him, which was a lot of fun and which set me free.

 

Did you already have had your concept at that time?

 

No, I had nothing in my pocket while I was flying to Montreal. Zero. Only my insecurity. But I fell in love shortly before that, and it fastly became clear to me that this must be and would be my theme. The song "The Origin of Love" is about that something big will happen, and that one has the courage to throw oneself in that adventure.

 

Is it safe to say that "The Origin of Love" is an adult record, especially in comparison to the youthful-colourful predecessors?

 

Actually I hate to become a victim of this cliché, but yes, I can't deny that. Well, it is like you have said. And that is a really good thing. Ironically the record is, despite all adultery, a very joyful record, that bribes you to be lucky and to dance.

 

Did you grow up as well?

 

Yes, in some ways I did that. Even if it is in my own way.

 

What is your own way?

 

All the time nicely full of contradictions (laughs). I'm contradicting myself probably more than every other person on the world. But I think that persons without contradictions are totally boring. Because they are never changing and could therefore just die as well from the start.

 

You came out as gay recently. Before that you didn't want to talk about the topic the whole time. So, why now?

 

Because I'm happy with my life and my relationship. That enabled me to talk full of confidence and gladly and proudly, too, about me and my sexuality. I fell in love, I lost love, I fell back in love again, and one day you are at a point where you have learnt a little bit and you are thinking "Okay, I'm ready". Talking about your sexual identity is never easy, regardless of whether you are a public person or not. You can't force it or pressure it. I did it because it was the right moment for me. On the other hand it still is the case that knowledge about my personal life isn't essential to understand my music. But if you want to understand me as an artist, than it is quite important to know that I'm gay.

 

Your confession wasn't exactly surprising.

 

(laughs) I don't know anybody who didn't expect it. I mean, you didn't need to be Sherlock to figure it out. For everybody who listened to my lyrics it should have been clear anyway.

 

How did you know that you were self-confident enough now to say it?

 

I wasn't nervous anymore. I realized that I don't have to be afraid. When I'm doing an interview now I don't have to hide anymore, too, that is quite nice, I have to say. It is definitely a relief for me. It takes away this shadow from me. Although I have to say: I never wore a beard, if you know, what I mean. I never lied or played a double game with a fictional identity. I just didn't want to say anything about this topic, because I wasn't ready yet.

 

Your single "Celebrate" is probably one of the most worry-free pop songs of the year. You recorded the track together with Pharrell Williams in Miami. How did it take place?

 

Bizarrely we wrote a very sad track with the title "China Boy" to begin with. We put a beat underneath and suddenly the whole story changed into "Celebrate". I would like to give you a fantastic poetic description about our collaborative song writing, but that is how it happened. We wrote a song about a break up, put on a beat, and it was "Celebrate".

 

So you were in Montreal, and Miami...

 

... and in Los Angeles, where I worked with William Orbit, although nothing we recorded is now on the album. Because it simply wasn't the right sound. Then I went to Miami, where I was together with my old team again - Jody Marr for example, who practically discovered me back then and who mortgaged her house to pay for the Demos for my fist album. The work with some others on the other hand was a decent pruning of my ego. The producer Klas Ahlund for example invited me [more like a forced invitation] to Stockholm firstly, so that I could have a job interview more or less with him and he than could decide if he wanted to work with me. Which was okay for me, because I knew it would work with him. "Elle me dit" was produced with Klas.

 

Which was the hit of the year 2011 in France, while the song wasn't released here at all.

 

Yeah, I know. But you will get to know the song, I'm sure about it.

 

Did you go out with Pharrell a lot in Miami?

 

No, Pharrell never goes out and is partying. It's not his thing. The party scene in Miami is pure hell anyway, I think. In the past Fleetwood Mac or the Bee Gees recorded their albums there, Miami was a fantastic place in the golden times of pop music. But today? Only bummtata [it's a creation of the interviewer, "bumm bumm music" is used for techno-music in a negative way in German]. This cheap latino-dance-pop that comes out of your ears as it is. [that's the literal translation - I don't know if the phrase exists in English. It means that you heart something so often that you are really fed up with it]

 

Do you feel like a curiosity between this replaceable pop music with your quite distinctive and idiosyncratically approach?

 

I think we need more strange, unusual pop music. If we look at Fleetwood Mac: If you are listening to their music, than you know they are behind it. They think their own songs are great. Sure, that is the Holy Grail of pop [don't know if he means Fleetwood Mac or the thinking your own songs are great with that]. But this basic attitude I have, too: I make music because I enjoy making my own music. I'm nobody for whom it doesn't matter what he is putting together as long as it makes the cash tills ring. I don't make music for fast consuming and fast forgetting. Like Miike Snow, Lykke Li or Robyn I make pop music with heart, brain and soul.

Link to comment
Share on other sites

This is one of the most interesting interviews of late and a brilliant translation. Thanks so much DerMoment. :flowers2:

 

Ah, there's the smiley I was looking for :flowers2:

 

About having to be someone special to win his heart, I don't have a clue about Mika's choice in partners, so I couldn't tell. Being amazing yourself is no guarantee you won't choose a complete :badword: of a partner, as I'm sure everyone can conclude by just looking around.

 

So... apparently Mika does have good taste in men, and also actually found someone that has the strength to deal with his partner writing a song like LYWID for/about him, and even deal with it in a positive way. So, good for him, good for both of them :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Being amazing yourself is no guarantee you won't choose a complete :badword: of a partner, as I'm sure everyone can conclude by just looking around.

 

Well of course. But as I said he seems to surround himself with good people. It would be surprising to me if he'd chosen a :badword: to share his life with. :naughty:

 

EDIT: I wasn't even implying that Mika is just so amazing he could only be with someone amazing. Just that he seems too smart and protective of himself to hook up with a jerk. He just doesn't strike me as the type who would put up with anyone's sh*t for very long.

Link to comment
Share on other sites

Well of course. But as I said he seems to surround himself with good people. It would be surprising to me if he'd chosen a :badword: to share his life with. :naughty:

 

Maybe I'm too cynical... I know for sure that the people I usually surround myself with are a whole lot nice than a certain ex :mf_rosetinted:

But I'm always happy to see other people that are less stupid than me :naughty: and it's nice to see your faith in Mika :teehee:

Link to comment
Share on other sites

Maybe I'm too cynical... I know for sure that the people I usually surround myself with are a whole lot nice than a certain ex :mf_rosetinted:

 

Yes I've got a couple of exes who appear to be much more like the person who would write LYWID than the person who would forgive it. :wink2:

 

But you know I'm not Mika. He seems to be the centre even in his own family, certainly in his own professional life. I can't imagine him chasing after some jerk for most of his adult life.

 

I guess I mostly associate that behaviour with women anyway. :naughty:

Link to comment
Share on other sites

I'm contradicting myself probably more than every other person on the world. But I think that persons without contradictions are totally boring. Because they are never changing and could therefore just die as well from the start.

 

 

Oh good God, that is the essence of what we have been discussing lately at MFC!

And how brilliantly it is said! :kachinga:

Link to comment
Share on other sites

Thank you so much Bere :flowers2:

 

I'm contradicting myself probably more than every other person on the world. But I think that persons without contradictions are totally boring. Because they are never changing and could therefore just die as well from the start.

 

 

Oh good God, that is the essence of what we have been discussing lately at MFC!

And how brilliantly it is said! :kachinga:

 

That's exactly the part I wanted to quote! (even if there are a lot of interesting things in there)

 

And it's not even because apparently it's being discussed on MFC, I haven't been around enough these days, but because I relate to it and it made me smile how he worded it

Link to comment
Share on other sites

I think contradictions are fine if it means you are open minded enough to change your mind or you approach life by looking at all sides. But if you're just making things up to mislead people I'm not sure that's such a desirable personality trait. :naughty:

Link to comment
Share on other sites

I think contradictions are fine if it means you are open minded enough to change your mind or you approach life by looking at all sides. But if you're just making things up to mislead people I'm not sure that's such a desirable personality trait. :naughty:

 

Hehe, I knew you would say something like this! :aah:

Link to comment
Share on other sites

But you know I'm not Mika. He seems to be the centre even in his own family, certainly in his own professional life. I can't imagine him chasing after some jerk for most of his adult life.

 

I guess I mostly associate that behaviour with women anyway. :naughty:

 

:lmfao: intuitively I would agree, but I do have a couple of male friends that have fallen into the same trap.

 

About being the centre in his own family... I suppose that just grew naturally with him having a career at 11, and probably being a little odd and problematic in general, but I'm always wondering if that's what he's getting at when he says that now, after Paloma's accident, the whole family is better.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy