Jump to content

Dutch Thread Part 27


xlindee

Recommended Posts

Tot snel en truste! :huglove:

 

 

 

Ziet er wel cool uit, maar ik vraag me af of gewoon blondeerspul dat aan kan...

 

Ik denk dat er een kans is dat het raar verkleurt.

Ik ben van mezelf heel donker, en dat moet eerst gebleekt worden voor ze er wat mee kunnen. 'k Heb ooit wel eens zo'n carnaval-spuitbus knalroze op m'n haar uitgeprobeerd. Zag je helemaal niks van. Ik boos op de wc-rol spuiten omdat die bus het toch niet deed. Yep, knalroze wcpapier. :naughty:

 

Ga nu echt. Doei :bye:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik durf het bijna niet te zeggen :mf_rosetinted: maar ik ga m'n bed in duiken. Hoop jullie snel weer te zien/spreken.

 

Mooie dromen voor later! :huglove:

 

Truste!

 

Ik ga morgen misschien een Ola-streak in m'n haar verfen :mf_rosetinted:Kijk maar ik weet niet of het gaat lukken met gewoon highlight blondeer spul.... wat denken jullie?

 

Ah! Laat ik nu ervaringsdeskundige zijn. :mf_rosetinted:

Zwart is echt een bitch om uit je haar te krijgen.

Ik gebruik altijd blondeerpoeder en peroxide van de kappersgroothandel.

(Kun je ook wel krijgen bij van die afro hair shops).

Bereid je er wel op voor dat je haar heel erg dood gaat en de helft afbreekt.

En je moet heeeeeel vaak bleken.

 

Dit was na een keer of 4.

hair.jpg

 

Ik wilde het blauw maken.

bloodabedee.jpg

 

:naughty:

Link to comment
Share on other sites

Ai ik hoop niet dat het zo rood achtig wordt :blink: maar dat zal haast wel dan.... misschien moet ik er daarna van dat spul indoen waardoor het witter lijkt (lila verf is dat toch ofzo??)

Dat blauwe haar staat wel leuk!

 

Het wordt oranje. :naughty:

Ja lila of grijs ofzo is het.

 

Ik vond het wel leuk maar het was zoveel werk om het bij te houden!

Zoals je waarschijnlijk wel weet is dat baggerverf, al die felle kleuren.

Link to comment
Share on other sites

Het wordt oranje. :naughty:

Ja lila of grijs ofzo is het.

 

Ik vond het wel leuk maar het was zoveel werk om het bij te houden!

Zoals je waarschijnlijk wel weet is dat baggerverf, al die felle kleuren.

 

Breek me de bek niet open.... ik had prachtig roze/rood haar wat na +- een week al vlekkerig lichtroze/oranje was en daarna een soort van vaal blond werd waardoor m'n huid zeg maar groen leek :mf_rosetinted:

 

IMG_1032Small.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aw maar dat rood was wel mooi!

Toen mijn hele haar blauw was werd het ook na 1 keer wassen al groen.

Gelukkig vond ik groen ook wel enig.

 

Ook voor haar geldt, once you go black you never go back. :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Aw maar dat rood was wel mooi!

Toen mijn hele haar blauw was werd het ook na 1 keer wassen al groen.

Gelukkig vond ik groen ook wel enig.

 

Ook voor haar geldt, once you go black you never go back. :naughty:

 

Lol idd. Of misschien moet ik Ola eens vragen hoe hij die pluk zo mooi spierwit krijgt :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Lol idd. Of misschien moet ik Ola eens vragen hoe hij die pluk zo mooi spierwit krijgt :naughty:

 

*bites tongue*

 

Ik wil zooooo graag maar ik zal me inhouden. [/dirty mind]

 

Anyhooooo, ik ga Miami Ink kijken!

Succes met je haar morgen, dat zul je nodig hebben! :naughty:

Maar het zal wel cool worden. :mf_rosetinted:

Link to comment
Share on other sites

Hallo Allemaal!!

 

Nu ik bijna een week hier in Verweggistan zit wordt het wel eens tijd wat van me te laten horen. Ik zal proberen bij het begin te beginnen, en af en toe een fotootje erin te gooien, maar het internet is hier niet zo denderend, dus of ik foto’s kan uploaden weet ik eigenlijk nog niet.

 

Maar goed. Eerste stuk van de reis ging probleemloos. Tuurlijk, 12 uur in een vliegtuig is lang, maar eigenlijk was het prima te doen. Stoelen hadden heel luxe een lcd schermpje in de stoel voor je, en daarop kon je zelf een film kiezen, spelletjes spelen, de route volgen en ik heb zelfs een korte cursus Indonesisch gevolgd (die overigens niet is blijven hangen helaas).

 

Aangekomen op Kuala Lumpur Airport, wat een groot ding zeg! Is wel wat vergelijkbaar met Schiphol, lijkt iets meer hightech te zijn. Er hing braaf een draadloos netwerk rond, dus ik heb wat geinternet om de tijd te doden.

 

Vlucht naar Denpasar was voorzichtig uitgedrukt niet zo plezierig. Continue heftige turbulentie waarbij ik bang was dat de koffie langs het plafond zou druipen als ik op het verkeerde moment een slok zou nemen… Phoe, zag denk ik groen en geel toen ik dat vliegtuig uitkwam. Verder ging alles vlotjes op het vliegveld. De voorspelde lange wachtrijen overal waren er gelukkig niet dus dat viel alles mee.

 

In de aankomsthal aangekomen me eerst verbaasd over wat ik voor me zag… Om precies te zijn 23 geldwisselkantoren op een rijtje, allemaal met de bemanning door de raampjes gehangen, wapperend met blaadjes, vlaggetjes e.d. om je aandacht te trekken om vooral toch bij hún je geld te wisselen. Ehmm… Ok… Best lastig soms, kiezen :-) Maar gewoon die gepakt die het dichtste bij was en mn eurootjes voor echte rupiahs gewisseld . Ok, missie 1 geslaagd.

 

Ik loop verder naar buiten, en sta weer opnieuw met mn mond open te kijken naar hetgene voor me. Een gewone schuifdeur naar buiten, en daarna was er een soort loper uitgelegd (nee, geen rode) met aan beide zijdes dranghekken. Maar goed ook dat die er stonden, want er staat een kudde van 100en Balinezen je op te wachten die je allemaal snel en goedkoop naar je bestemming willen brengen. Tsja, vind tussen die massa maar degene met het bordje met je naam erop… Ik hoorde mn naam geroepen en vond de Balinees die mn naambordje vasthield. Later bleek dat ie naar ieder westers vrouwelijk persoon “Debbie” had geroepen :-) Het werkte in ieder geval wel!! Missie 2 ook geslaagd.

 

De chauffeur, Mumbu genaamd nam braaf mn bagage over, en wees me de auto. Luxe Toyota met airconditioning, gelukkig, want dat zou weer een zit van 4 uur worden. In het drukke verkeer van Denpasar al heel snel definitief besloten om geen scooter te gaan huren. Ik kom graag weer verticaal aan in Nederland, en niet horizontaal tussen 6 plankjes. Wat een drukte!! Overal waar je kijkt auto’s, scooters, fietsers, wandelaars. Allemaal op dezelfde weg, krioelend door elkaar. Mumbu vertelde me dat je officieel links hoort te rijden in Bali, maar dat ze het niet zo nauw namen met de regels. Nee, dat was me duidelijk…

 

Buiten Denpasar werd het wat rustiger gelukkig. Weg is op zich goed. Beetje zoals een 60km landweg bij ons in Nederland. Smal, kronkelig, 1 rijstrook per rijrichting. Waar overigens best 3 auto’s en een scooter naast elkaar op blijken te passen, maar ik zal toegeven dat dat best een beetje erg krap aan was. Goed, op naar het Instituut. 140 km vanaf het vliegveld, en zou dus 4 uur gaan duren. Ik dacht vooraf dat dat wat ruim genomen was, maar al snel werd me duidelijk dat een gemiddelde van 35km/u best netjes is hier op Bali. Er lopen continue mensen op de weg, fietsers, scooters met een lading bagage achterop die aan allebei de kanten minstens 2 meter uitsteekt, en buiten de stad ook regelmatig karren voortgetrokken door ossen. Langs de gehele weg liggen kleine winkeltjes. Soms alleen maar een afdakje, en je kunt er werkelijk alles kopen. Benzine in literflessen, telefoons en bijbehorende kaarten, en vooral veel eten, heel veel eten.

 

Heel Bali lijkt te bestaan uit een en al berg. De weg blijft maar omhoog en omlaag gaan. Haarspeldbochten waar Oostenrijk en Zwitserland jaloers op kunnen zijn! Op een van die wegen omhoog werd Mumbu gebeld, en ik was links (best wennen zonder stuur voor je) uit het raampje aan het kijken, toen mn mond bijna open viel van verbazing…Apen!! Zomaar aan de kant van de weg! Mumbu moest lachen om mn verbazing, en in de volgende bocht begreep ik waarom. De hele weg was versperd door apen. Na een aantal keer toeteren besloten een aantal aan de kant te gaan, en we konden stapvoets verder. “Plok” op het dak, en Mumbu begon wat te foeteren over scherpe nagels over de mooie lak van zn auto. Mannen lijken overal hetzelfde te zijn!! ;-) Ik kreeg zn telefoon en dat bleek Gede te zijn, de persoon waarmee ik al die tijd e-mail contact had gehad. Die belde om me welkom te heten in Bali, en hij vertelde dat wanneer ik aan zou komen hij al naar huis zou zijn, maar dat het “gasthuispersoneel” wist van mn komst en de sleutel voor me zou hebben.

 

Bovenop de bergen is het koud en mistig, denk dat het zicht zo’n 100 meter geweest zal zijn. Dat samen met de weg en de bijbehorende gebruikers ervan bevorderde dat de gemiddelde snelheid ook niet echt… De route was echt schitterend mooi, maar na 4 uur was ik blij op het instituut aangekomen te zijn. Had in het vliegtuig wel iets geslapen, maar meer dan 2 uur zal dat niet geweest zijn, en ik begon toch wel flink moe te worden! Het was toen inmiddels half 6 woensdagavond, terwijl ik rond half 7 dinsdagochtend aan mn reis begonnen was. Op het instituut werd ik verwelkomt door Ramlam, degene die de gezamenlijke ruimte van het gasthuis schoonhoud, en hij had inderdaad de sleutel voor me.

 

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CM8RSTPA.jpg

 

Mn kamer is groter dan het kippenhok wat ik in Wageningen had, met airconditioning en een eigen badkamer. Dan is er een woonkamer en keukentje voor gezamenlijk gebruik wanneer er andere gasten zijn. In totaal zijn er 3 gastenkamers, maar waarschijnlijk ben ik die 4 maanden de enige daar, en heb ik dus de woonkamer en keuken voor mezelf. Vrijwel direct na aankomst klamboe opgehangen en mn bed in gedoken. Heerlijk 3 uurtjes geslapen, en toen klaarwakker. Ok, dat noemen ze dus een jetlag. Uiteindelijk nog wel wat geslapen, maar toch nog behoorlijk gesloopt toen Gede me de volgende morgen op kwam halen bij het gasthuis om me voor te stellen aan mensen en me het instituut te laten zien.

 

Gede spreekt perfect engels, maar hij is helaas ook de enige die engels spreekt. ****, dat had ik niet voorzien. Na Mumbu die goed engels sprak, en de goede communicatie eerder per mail had ik eigenlijk verwacht dat de meesten op het instituut gewoon engels zouden spreken. Maar goed, dat is dus niet zo. Veel handen geschud en geluisterd hoe Gede me in het Indonesisch introduceerde. Veel moeilijke namen gehoord, die ik tot mn grote schaamte ook weer direct vergat. Ondanks het herhalen van de namen gaan ze mn ene oor in en het andere uit. Komt ook nog bij dat ze allemaal op elkaar lijken. Bijna iedereen draagt een donkerblauwe broek, met lichtblauwe blouse van het instituut. En (natuurlijk) ze hebben allemaal zwart haar… Phoe, dit gaat nog lastig worden…

Link to comment
Share on other sites

Instituut ziet er best redelijk uit. Voor degene die weten hoe het bij Lana en Daniel op de koikwekerij was, daar lijkt het wel wat op. Overal ligt wel iets, lopen buizen, staan bakken, lekken leidingen, lopen katten en ander ongedierte waarvan ik helemaal niet precies wil weten wat het is… Goed opletten waar je je voeten neerzet dus. Het is er groot, een stuk of 3 a 4 hatcheries, en wel 100en andere kweekbakken overal en nergens. Units waar ze 2 soorten baars kweken, units waar ze yellowfin tuna (tonijn) hebben gesponsord door Japan, units met clownsvissen, units met kardinaalsvissen, units met regal tang (letter six, weet de Nederlandse naam niet exact, doktersvis denk ik?), een kleine unit met napoleonsvissen, units waar ze een soort schelpdieren kweken en vast nog veel meer wat ik nog niet gezien heb.

 

Daar ook degene ontmoet waarmee ik de komende maanden ga samenwerken en een “plan” gemaakt voor de komende 4 maanden. Er is besloten dat ik een maand met het kardinaalsvissen onderzoek mee ga draaien, een maand met het regal tang onderzoek en een maand met het clownsvissen onderzoek. De laatste maand moesten we nog maar even bekijken wat ik ging doen. Ok, prima…

 

Nu draai ik dus mee in het onderzoek naar de voortplanting van de kardinaalsvis. Klein visje, wit met zwarte strepen, een lange omhoogstaande rugvin en twee sliertige buikvinnen. Heeft heel ver weg wel wat weg van een maanvis. Dit is een vrij nieuw onderzoek waarin ze willen kijken hoe ze die beestjes het beste kunnen laten voortplanten in gevangenschap. De ouderdieren die ze nu hebben zijn allemaal nog wildvang, maar ze zijn druk bezig jongen daarvan op te laten groeien en te kijken of deze zich ook voort willen planten in gevangenschap. De jongen zitten in een voedingsexperiment voor groei. Voor nu hebben ze 3 tanks met volgroeide kardinaalsvissen met verschillende dichtheden, allemaal 1:1 man:vrouw, om te kijken op welke dichtheid ze het beste voortplanten. De papa’s pakken de eitjes na bevruchting in de bek, en spugen de jongen uit wanneer ze uit het ei gekomen zijn. Ik ben nu dus braaf iedere ochtend aan het kijken of er jongen zijn, en zoja, ze te vangen, tellen en naar een ander aquarium te brengen. Niet echt spannend tot nu toe… Na het jongen vangen ben ik de afgelopen dagen naar de bibliotheek gegaan waar toegang is tot internet (helaas alleen ma t/m vr, van 8:00 tot 15:30). Hopelijk worden mn activiteiten wat uitgebreid, maar dat verwacht ik wel wanneer ik wat meer gewend ben en beter weet wat ze precies willen.

 

Op vrijdagochtend hebben we verplichte gym. Ik kreeg de opdracht om gewoon degene die vooraan stond na te doen. Bleek een soort van aerobics te zijn wat ze dus iedere vrijdagochtend met zn allen doen. Wel een grappig gezicht, hele tennisveld vol mensen die allemaal aerobics doen en dus braaf allemaal de instructeur volgen. Dadelijk kom ik nog met een super conditie terug naar Nederland ;-)

 

Gede heeft zich opgeworpen als mn personal tour guide. Hij vind het erg vervelend dat zo weinig mensen engels spreken en wil me graag meer van Bali laten zien. Hij is ook werkzaam voor een Amerikaans bedrijf wat met soyabonen werkt ter vervanging van vismeel in visvoeders. Daarvoor moest hij vrijdag een bedrijf bezoeken waar ze werkten met een floating net cage system. Op volle zee dus, een soort van huisje waaraan een netwerk van vlonders was vastgemaakt waartussen netten hangen waarin ze de vis opkweken. Zoiets had ik in Turkije al gezien, maar het zal waarschijnlijk een hele tijd duren voordat ik zelfverzekerd over die bewegende smalle vlonders durf te lopen. Maar hoe dan ook erg leuk om weer eens te zien.

 

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LYWU8YKQ.jpg

Op de terugweg zijn we gestopt bij een grote tempel waar Gede wilde bidden en ik rond kon kijken. Hij waarschuwde me voor de apen die erg brutaal konden zijn. Ik heb wat fotootjes van de apen geschoten, en me verbaasd dat ik een foto kon maken waarop zowel de aap van heel dichtbij, als mn voet, om aan te geven hoe dichtbij ze kwamen!

 

Zaterdag heeft Gede me meegenomen om wat van Bali te zien. Eerst zijn we voor zn Amerikaanse job bij een viskweker geweest die zoetwatervis kweekt, en ook koi!! Hij had koitjes zwemmen van een cm of 5, die zich graag lieten zien toen hij wat voer erin gooide. Mocht iemand interesse hebben, ze zijn 250 rupiah per stuk ;-) (omgerekend is dat ongeveer 0,017 euro) Ze werden hoofdzakelijk verkocht aan hotels, en rijke Balinezen die koi in hun vijver wilden hebben zwemmen. Export deed ie niet aan (maar goed ook). Zijn kweekdieren lieten zich helaas niet verleiden om zich te laten zien voor een handje voer.

 

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8O7C4JF7.jpg

 

Daarna doorgereden naar Gede zn druivenveld. Er was pas geoogst, en hij moest het geld nog ophalen. Daar naar de schitterende ossen gekeken die ze gebruiken om het land te bewerken. Het is dat ik weet dat het koeien zijn, ze lijken meer op herten! Het zijn échte Balineesche koeien die ook werkelijk alleen op Bali voorkomen. Met name voor het bewerken van het land, voor vlees of melk worden ze eigenlijk nauwelijks gebruikt.

 

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WLYGP3NB.jpg

 

Hierna zijn we naar de heilige warm water bronnen van Banjar gegaan. Gede wilde zijn gegevens van het bezochte bedrijf uitwerken, en ik kon dan rustig zwemmen. Wat is Bali mooi zeg!! Midden in de jungle een soort van zwembad met vulkanisch verwarmd water. Een echte toeristentrekpleister en daar wat Nederlanders gesproken. Ze pompen het water rechtstreeks uit de rivier in het zwembad, en aan de andere kant loopt het weer terug de rivier in. Echt een super mooi gezicht!!

 

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PVKH3GTV.jpg

 

Nadat ik uitgezwommen was en Gede zn gegevens had uitgewerkt zijn we naar Lovina gegaan. Een toeristenplaats aan de noordkust van Bali. Aan het strand uitgebreid geluncht voor het waanzinnige bedrag van 3 euro… Daarna gedropt in een groot warenhuis in Singaraja waar ik nog wat spulletje kon kopen voor mn verblijf hier.

 

Terug in Gondol bij het instituut bleek dat ze de fiets, die ze ergens gevonden hadden met een platte band, voor me gemaakt hadden en die kan ik de komende maanden gebruiken. Dus ben ik zondag op de fiets weg geweest. Wel wennen hoor, in die warmte, de heuvelachtige weg en het links rijden. Eerste kwartier heb ik alleen maar “links, links, links, links, links” gedacht. Totaal niet gezien waar ik heen ging, maar dat maakt niet uit, want er loopt maar 1 weg, van oost naar west. Toen begon het een beetje te wennen en zag ik dat ik bijna bij de tempel was waar ik eerder met Gede was geweest. Fiets aan de kant gezet en op het muurtje gezeten en naar het schitterende uitzicht gekeken. De zee vlak onder je, terwijl je zelf bijna midden in de jungle zit… In de tempel was een of andere bijeenkomst, en terwijl ik daarna keek voelde ik ineens een ruk aan mn rugzak. Ik keek verschrikt achterom, achter me was namelijk niks behalve de zee die 3 meter lager lag? Ik kijk recht in de ogen van een aap die met zn grijpgrage vingertjes probeert mn rugzak te jatten. Ik schrik me dood en mieter bijna van het muurtje af, waarna de aap weer van mij schrikt en met ontblote tanden op me af komt. Ok, duidelijk, Gede had gelijk, die aapjes zijn niet zo lief en schattig als ze eruit zien. Met die ontblote tanden zag hij eruit alsof ik zn lunch voor die dag zou zijn. Hoewel ik later op de foto zag dat hij misschien iets heel anders met me van plan was geweest…

 

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FBUQTG3V.jpg

 

Iets verderop ben ik weer op het muurtje gaan zitten, maar ik voelde me toch niet echt op mn gemak met een steeds groter aantal apen dat zich verzamelde. Dus besloten om rustig aan weer eens terug te fietsen. Onderweg maar eens geprobeerd hoe het eten langs de weg smaakt. Dus in een klein standje langs de weg een lunch besteld. Soort van soep met vermicelli, en iets wat ik nog steeds niet heb kunnen definiëren. Het leek een beetje op een gestoomde knoedel, er zat in ieder geval vlees in want er zaten botjes in. Smaakte hoe dan ook prima!! Thuis lekker voor de ventilator gaan zitten met een boek om weer wat op temperatuur te komen.

 

Even voor de dierwetenschappers (en andere geïnteresseerden) onder ons, ze hebben hier dus ook koeien en varkens, alleen wel op een andere manier dan wij in Nederland (West-Europa) gewend zijn. Zie hieronder de Balineesche manier van koeien houden. En varkens vervoeren. Zoals je ziet, bang voor varkenspest zijn ze hier niet… Voor vogelgriep overigens ook niet, overal staan rieten manden/kooien langs de kant van de weg met daarin vechthanen, die keurig geborsteld enzo worden (ik wist nieteens dat je een kip kan borstelen???!!!)

 

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4HOTTUBX.jpg

 

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DNEHCTBW.jpg

 

Zo, nu weten jullie een beetje wat ik hier de afgelopen dagen heb uitgespookt. Het is hier super, maar wel erg wennen. Vooral de avonden. Nu er geen internet ofzo is merk je pas hoe je gewent bent aan de communicatie via internet, msn, mail, fora enzo. Ook zit ik hier natuurlijk alleen in het gasthuis, dus met een aantal tv kijken ofzo zit er ook niet in. Maar buiten dat vermaak ik me prima, en met een boekje en mn laptop kom ik de avonden ook wel door! Ik durf in ieder geval met iedereen de weddenschap aan te gaan dat ik je versla met patience als ik terug ben!!! ;-)

 

Goed, er is weer een avond om met het schrijven van dit opstel… Ik zal proberen jullie iedere week op de hoogte te houden, maar ik beloof niks…

 

Liefs,

Debbie

Link to comment
Share on other sites

Debbie! :boing:

 

Even zeggen dat ik het GEWELDIG vind wat van je te horen! :boing:

En ook maar meteen even zeggen dat ik deel 2 zo snel mogelijk lees :roftl: Maar deel 1 was al geweldig :wink2: Foto's ook trouwens :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Debbie! :boing:

 

Even zeggen dat ik het GEWELDIG vind wat van je te horen! :boing:

En ook maar meteen even zeggen dat ik deel 2 zo snel mogelijk lees :roftl: Maar deel 1 was al geweldig :wink2: Foto's ook trouwens :thumb_yello:

 

Wat lief!! :wub2: Ik zal proberen wekelijks een update te maken, maar het internet is hier niet betrouwbaar. Foto's uploaden kostte me gister 5 uur, voor die paar fotootjes :wink2: Maar een verslag wordt er wel veel leuker van dus vooruit dan maar...

 

Wauw Debbie, had je mij niet gewoon mee kunnen nemen?

 

Jahoor, waarom niet!

Link to comment
Share on other sites

Debbie!!! :woot_jump:

 

Lang niet gesproken zeg! Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je wegging... :blush-anim-cl:

Erg leuk om te horen hoe het op Bali is, en de foto's zijn echt super mooi!!! :wub2:

Veel plezier daar de komende tijd!

Link to comment
Share on other sites

Haha maak je geen zorgen, ik zal je niet pesten!

 

Met mij is alles goed, en met jou?

 

Oh, oef ... :mf_rosetinted:

 

:roftl:

 

Met mij gaat het wel, beter dan gisteren en eergisteren in ieder geval :wink2:

Link to comment
Share on other sites

Uhm ..

 

IMG_6027_border.jpg

 

IMG_6025_border.jpg

 

Ik heb woensdag besloten om het fietspad eens van naderbij te bekijken, en daar dus met mijn gezicht (en knie) op te landen .. Moet zeggen dat het op de foto's eigenlijk niet zo erg lijkt als het is :roftl:

 

Heb 2 dagen barstende koppijn gehad, en kwam ook niet goed vooruit, vandaag is het (gelukkig) wat beter ..

 

Weet niet of je dat ernstig noemt of niet? :bleh:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy