Jump to content

The Dutch thread, Part 35


ilseh1983

Recommended Posts

Aaaahhh ik was gisteren weg en ik ben blijkbaar vergeten vragen of iemand het wou opnemen! Als iemand het heeft opgenomen, mag die mij altijd een DVD'tje of zo opsturen. (Ik vergoed al je kosten. Geen videoband. Dat kan ik niet meer afspelen.) Ik heb het op Facebook gevraagd maar geen reactie gekregen. Stom stom stom.

 

Ik heb net de aflevering van de show van Paul De Leeuw met Mika ontdekt! Ik ga 'm echt met elke nieuwe opname liever zien <3 Vooral het "Hmmmm" als het Nederlands te moeilijk wordt... Ontroering troef. De schat.

 

Ik word tegenwoordig geregeld wakker met een ontstoken hiel. 't Is afwachten tot een dag zonder ontstekingen, dan kan ik terug met Start to Run beginnen. (Helemaal van in het begin. 1 minuut lopen, 1 minuut stappen, 1 minuut lopen, 1 minuut stappen, 2 minuten lopen, 2 minuten stappen. En ik heb nog de 9.5km van de Energizer Night Run uitgelopen!) Is beter voor mijn gezondheid dan zo te sukkelen. Ik ga tegenwoordig ook af en toe zwemmen met Tom, mijn vriend. Dan word ik wakker met meer pijn in mijn pezen, maar mijn nek is dan wel beter.

 

En sorry dat ik zo klaag over mijn pijn maar als mij dat mijn werk gekost heeft is dat wel behoorlijk belangrijk voor mij :-S

 

Edit: Koko...? Dat moet dan kei-oud zijn x-D Laat maar dan. Dan zoek ik 't wel eens op of zo.

 

Het was inderdaad Koko. Ik heb het wel bekeken, maar het stelde niet zoveel voor. Het waren enkel een aantal liedjes die hij toen live gebracht heeft, ik denk net nadat zijn 2e cd uitgekomen was.

 

En je klaagt niet hoor :wink2:

Ik begrijp goed genoeg dat de pijn frustrerend is voor jou. Ik hoop ook voor jou dat het snel betert. Het klinkt allemaal niet leuk wat je hebt, zeker niet als je er dan ook nog dingen die je graag doet voor moet opgeven. :s

Ik duim voor beterschap.

 

Heb je trouwens ook de aflevering gezien dat Mika bij Paul De Leeuw in 'Manneke Paul' was? :naughty: (Of bedoelde je die?)

Maar ik vond hem in de Nederlandse uitzending waar hij dat liedje van Paul De Leeuw meezingt zo schattig! :teehee: Zijn Nederlands is helemaal niet zo slecht als hij denkt.

Link to comment
Share on other sites

Het was inderdaad Koko. Ik heb het wel bekeken, maar het stelde niet zoveel voor. Het waren enkel een aantal liedjes die hij toen live gebracht heeft, ik denk net nadat zijn 2e cd uitgekomen was.

 

Dan moet ik 't eens opzoeken :)

 

En je klaagt niet hoor :wink2:

Ik begrijp goed genoeg dat de pijn frustrerend is voor jou. Ik hoop ook voor jou dat het snel betert. Het klinkt allemaal niet leuk wat je hebt, zeker niet als je er dan ook nog dingen die je graag doet voor moet opgeven. :s

Ik duim voor beterschap.

 

Dank je. Er zijn mensen die minder begrip kunnen opbrengen voor medemensen met chronische pijn.

 

Heb je trouwens ook de aflevering gezien dat Mika bij Paul De Leeuw in 'Manneke Paul' was? :naughty: (Of bedoelde je die?)

Maar ik vond hem in de Nederlandse uitzending waar hij dat liedje van Paul De Leeuw meezingt zo schattig! :teehee: Zijn Nederlands is helemaal niet zo slecht als hij denkt.

 

Jaaaaaa :D

 

 

Deze opname dus. Het enthousiasme in zijn ogen is bijna angstaanjagend :aah: Mika vond het zelf zo wreed van Paul De Leeuw, maar de man heeft er wel memorabele televisie mee gemaakt voor menig Nederlandstalig Mikafan. Dat filmpje is echt zo verschrikkelijk schattig, ik kan het niet helpen :wub2:

Link to comment
Share on other sites

Dan moet ik 't eens opzoeken :)

 

Ja, ik dacht dat het een soort documentaire was (stond toch in de korte inhoud). Maar het bleek gewoon wat liedjes te zijn. Wat op zich natuurlijk altijd wel leuk blijft :naughty:

 

 

 

Dank je. Er zijn mensen die minder begrip kunnen opbrengen voor medemensen met chronische pijn.

 

Heb er ervaring mee in de familie :wink2: Mijn nicht heeft ook last van chronische nek- en rugpijn. Vinden ze totaal de oorzaak niet van...

Dus ik kan me wel wat voorstellen wat je doormaakt :)

 

 

Jaaaaaa :D

 

 

Deze opname dus. Het enthousiasme in zijn ogen is bijna angstaanjagend :aah: Mika vond het zelf zo wreed van Paul De Leeuw, maar de man heeft er wel memorabele televisie mee gemaakt voor menig Nederlandstalig Mikafan. Dat filmpje is echt zo verschrikkelijk schattig, ik kan het niet helpen :wub2:

 

Het is ook enorm schattig. Ik zat de hele tijd: 'Aaaaaw!' :wub2: te doen tijdens dit fragment :naughty:

Van mij mag hij nog wel eens een liedje in het Nederlands zingen. :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Hoi ! :D Ik leer Nederlands dus kom ik hier om een beetje te oefenen ;D Schriftelijk is het gewoonlijk oké maar praten is iets anders, ik ben nog niet vlot, denk ik :blush-anim-cl: Ik heb al regelmatig die thread gelezen maar nooit hier geschreven :'D We zullen wel zien :'>

 

Dus, HALLO ALLEMAAL ! :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Hoi ! :D Ik leer Nederlands dus kom ik hier om een beetje te oefenen ;D Schriftelijk is het gewoonlijk oké maar praten is iets anders, ik ben nog niet vlot, denk ik :blush-anim-cl: Ik heb al regelmatig die thread gelezen maar nooit hier geschreven :'D We zullen wel zien :'>

 

Dus, HALLO ALLEMAAL ! :thumb_yello:

 

Hee alles goed

Link to comment
Share on other sites

Hoi ! :D Ik leer Nederlands dus kom ik hier om een beetje te oefenen ;D Schriftelijk is het gewoonlijk oké maar praten is iets anders, ik ben nog niet vlot, denk ik :blush-anim-cl: Ik heb al regelmatig die thread gelezen maar nooit hier geschreven :'D We zullen wel zien :'>

 

Dus, HALLO ALLEMAAL ! :thumb_yello:

 

Yay! Welkom :bye:

Link to comment
Share on other sites

Hoi ! :D Ik leer Nederlands dus kom ik hier om een beetje te oefenen ;D Schriftelijk is het gewoonlijk oké maar praten is iets anders, ik ben nog niet vlot, denk ik :blush-anim-cl: Ik heb al regelmatig die thread gelezen maar nooit hier geschreven :'D We zullen wel zien :'>

 

Dus, HALLO ALLEMAAL ! :thumb_yello:

 

Oh en dan heb ik u een pm gestuurd in het Engels wist niet of je Nederlands kon. Dat is :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Hoi ! :D Ik leer Nederlands dus kom ik hier om een beetje te oefenen ;D Schriftelijk is het gewoonlijk oké maar praten is iets anders, ik ben nog niet vlot, denk ik :blush-anim-cl: Ik heb al regelmatig die thread gelezen maar nooit hier geschreven :'D We zullen wel zien :'>

 

Dus, HALLO ALLEMAAL ! :thumb_yello:

 

Dag Kaito,

 

Welkom in de Dutch thread! Ik hoop dat je genoeg gelezen hebt om je hier op je gemak te voelen. Ben je Franstalig? Want ik zie dat je tussen Brussel en Luik woont?

 

Neus hier nog maar wat rond, snuif de sfeer op, en post erop los ;)

Link to comment
Share on other sites

Mika komt naar de Paul De Leeuw Kerstspecial! Oh, ik wou dat ik kon gaan :wub2:

 

Jij niet alleen! Maar het zal er niet meer inzitten dit jaar, ik heb geen vakantiedagen meer. :(

 

Hoi ! :D Ik leer Nederlands dus kom ik hier om een beetje te oefenen ;D Schriftelijk is het gewoonlijk oké maar praten is iets anders, ik ben nog niet vlot, denk ik :blush-anim-cl: Ik heb al regelmatig die thread gelezen maar nooit hier geschreven :'D We zullen wel zien :'>

 

Dus, HALLO ALLEMAAL ! :thumb_yello:

 

Hallo! Hopelijk kan je hier goed oefenen :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

Dag Kaito,

 

Welkom in de Dutch thread! Ik hoop dat je genoeg gelezen hebt om je hier op je gemak te voelen. Ben je Franstalig? Want ik zie dat je tussen Brussel en Luik woont?

 

Neus hier nog maar wat rond, snuif de sfeer op, en post erop los ;)

 

Hallo! Hopelijk kan je hier goed oefenen :thumb_yello:

 

Hooi welkom hier :huglove:

 

Bedankt allemaal ! :blush-anim-cl:

 

Ah jaaa haha x) Maar de sfeer lijkt me al goed hoor :thumb_yello:

Idd, Ik ben Franstalig ;) Ik kom uit Luik maar ik studeer in Brussel :)

Link to comment
Share on other sites

Bedankt allemaal ! :blush-anim-cl:

 

Ah jaaa haha x) Maar de sfeer lijkt me al goed hoor :thumb_yello:

Idd, Ik ben Franstalig ;) Ik kom uit Luik maar ik studeer in Brussel :)

 

En je kent in ieder geval Nederlandse afkortingen... ik hoop dat we je niet teveel verkeerde dingen leren hier. MFC-taal wordt denk ik niet altijd geaccepteerd op een tentamen :fisch:

Link to comment
Share on other sites

En je kent in ieder geval Nederlandse afkortingen... ik hoop dat we je niet teveel verkeerde dingen leren hier. MFC-taal wordt denk ik niet altijd geaccepteerd op een tentamen :fisch:

 

Ja, dat weet ik wel x) I ga het niet doen :thumb_yello:

Voor mijn tentamens moet ik meestal over artikels uit de Volkskrant schrijven/praten dus moet ik sowieso andere woorden gebruiken :aah:

 

Ik zie toch niet het verschil tussen tussentaal en standaardtaal... Ik weet alleen of ik begrijp.. of niet :doh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, dat weet ik wel x) I ga het niet doen :thumb_yello:

Voor mijn tentamens moet ik meestal over artikels uit de Volkskrant schrijven/praten dus moet ik sowieso andere woorden gebruiken :aah:

 

Ik zie toch niet het verschil tussen tussentaal en standaardtaal... Ik weet alleen of ik begrijp.. of niet :doh:

 

Ik zou artikelen zeggen, maar misschien zeggen ze in Vlaanderen artikels... dat weet ik niet. Als je het verschil niet ziet, is het juist gevaarlijk, want dat kun je ze per ongeluk door elkaar halen :shocked:

 

Wanneer is de deadline voor Erasmus?

Link to comment
Share on other sites

Ik zou artikelen zeggen, maar misschien zeggen ze in Vlaanderen artikels... dat weet ik niet. Als je het verschil niet ziet, is het juist gevaarlijk, want dat kun je ze per ongeluk door elkaar halen :shocked:

 

Nou... Ik zeg wel artikels. Maar nu doe je me twijfelen of het eigenlijk wel juist is... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy