Jump to content

The Dutch thread, Part 35


ilseh1983

Recommended Posts

Net zoals velen van jullie ben ik al ontzettend lang niet meer op 'The Dutch thread' geweest, maar aangezien het onderwerp 'Mika' gisteren voorbij kwam in een Nederlands tv programma, leek het me wel zo leuk om dat hier te plaatsen.

 

Weet niet of het programma 'Nick tegen Simon' bij jullie bekend is... in één spelonderdeel gaan Nick of Simon vermomd de straat op en zeggen ze een Engelse songtekst op, die in het Nederlands vertaald is. De wederpartij dient dan de uitvoerende artiest en de titel van het nummer te raden.

 

In de uitzending van gisteren kwam een nummer van Mika voorbij... dat uiteindelijk niet geraden werd *tjongejonge* (moet bekennen dat ik ook drie zinnen nodig had, voordat ik het doorhad). De vrouw die aangesproken werd reageerde echter wel leuk.

 

De uitzending is terug te zien op: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1244091 (het betreffende onderdeel start rond 19.00 minuten).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Net zoals velen van jullie ben ik al ontzettend lang niet meer op 'The Dutch thread' geweest, maar aangezien het onderwerp 'Mika' gisteren voorbij kwam in een Nederlands tv programma, leek het me wel zo leuk om dat hier te plaatsen.

 

Weet niet of het programma 'Nick tegen Simon' bij jullie bekend is... in één spelonderdeel gaan Nick of Simon vermomd de straat op en zeggen ze een Engelse songtekst op, die in het Nederlands vertaald is. De wederpartij dient dan de uitvoerende artiest en de titel van het nummer te raden.

 

In de uitzending van gisteren kwam een nummer van Mika voorbij... dat uiteindelijk niet geraden werd *tjongejonge* (moet bekennen dat ik ook drie zinnen nodig had, voordat ik het doorhad). De vrouw die aangesproken werd reageerde echter wel leuk.

 

De uitzending is terug te zien op: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1244091 (het betreffende onderdeel start rond 19.00 minuten).

 

HAHAHA, ik had m best snel door XD

Link to comment
Share on other sites

Net zoals velen van jullie ben ik al ontzettend lang niet meer op 'The Dutch thread' geweest, maar aangezien het onderwerp 'Mika' gisteren voorbij kwam in een Nederlands tv programma, leek het me wel zo leuk om dat hier te plaatsen.

 

Weet niet of het programma 'Nick tegen Simon' bij jullie bekend is... in één spelonderdeel gaan Nick of Simon vermomd de straat op en zeggen ze een Engelse songtekst op, die in het Nederlands vertaald is. De wederpartij dient dan de uitvoerende artiest en de titel van het nummer te raden.

 

In de uitzending van gisteren kwam een nummer van Mika voorbij... dat uiteindelijk niet geraden werd *tjongejonge* (moet bekennen dat ik ook drie zinnen nodig had, voordat ik het doorhad). De vrouw die aangesproken werd reageerde echter wel leuk.

 

De uitzending is terug te zien op: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1244091 (het betreffende onderdeel start rond 19.00 minuten).

 

HAHAHA, ik had m best snel door XD

Link to comment
Share on other sites

Net zoals velen van jullie ben ik al ontzettend lang niet meer op 'The Dutch thread' geweest, maar aangezien het onderwerp 'Mika' gisteren voorbij kwam in een Nederlands tv programma, leek het me wel zo leuk om dat hier te plaatsen.

 

Weet niet of het programma 'Nick tegen Simon' bij jullie bekend is... in één spelonderdeel gaan Nick of Simon vermomd de straat op en zeggen ze een Engelse songtekst op, die in het Nederlands vertaald is. De wederpartij dient dan de uitvoerende artiest en de titel van het nummer te raden.

 

In de uitzending van gisteren kwam een nummer van Mika voorbij... dat uiteindelijk niet geraden werd *tjongejonge* (moet bekennen dat ik ook drie zinnen nodig had, voordat ik het doorhad). De vrouw die aangesproken werd reageerde echter wel leuk.

 

De uitzending is terug te zien op: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1244091 (het betreffende onderdeel start rond 19.00 minuten).

 

Die cover daarna is echt heeeeel slecht

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Tweet van Marly:

 

https://twitter.com/Marly_89/status/246138886101807104/photo/1

 

Mika-artikel in het AD van vandaag.

 

Link to a short version of the article: http://muziek.nieuws.nl/716528/mika_onder_druk_gezet_om_uit_de_kast_te_komen

 

Mika onder druk gezet om uit de kast te komen

Mika being pressured to come out of the closet

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

(Novum) - Mika is naar eigen zeggen enorm onder druk gezet om uit de kast te komen. "Eigenlijk beledigend", concludeert de 29-jarige zanger in een interview met het AD. "Wat halen anderen voor vreugde uit zo'n mededeling? Klinkt mijn muziek er anders door?"

Mika says he has felt enormous pressure to come out of the closet. "Actually it is insulting." the 29 yo singer says in an interview in AD. "What pleasure do others get out of such an announcement? Does my music sound different because of it?

 

De zanger, bekend van hits als Grace Kelly en Big Girl, biechtte deze zomer op dat hij op mannen valt. "Nee, dat is voor mij heus geen recente ontdekking", geeft Mika toe. "Maar het kiezen van het moment erover te vertellen was aan mij en niemand anders. De tijd is nu rijp, omdat ik een geweldige relatie heb. Met wie, dat houd ik voor mezelf, maar dankzij hem voel ik me vrij mijn seksualiteit te bevestigen."

The singer, known from hits like Grace Kelly and Big Girl, confessed this summer that he likes men. "No, that isn't a new discovery for me,"admits Mika "but it was up to me to choose the moment to tell it, and nobody elses. Now the time is ripe, because I have a wonderful relationship. With whom I keep to myself, but thanks to him I feel free to confirm my sexuality."

 

Zijn nieuwe relatie gaf Mika, die werd geboren als Michael Penniman, naar eigen zeggen vleugels. "Het cliché luidt dat depressieve songwriters de beste liedjes maken; ik ben op mijn best als ik dolgelukkig ben."

His new relation gave Mika wings (sorry don't know if that is an english expression) the cliche that songwriters are on their best when depressed doesn't work for Mika. "I'm on my best when I am happy."

 

Ook het zware ongeluk van zijn zus, die van vier hoog uit een raam op een ijzeren hek viel, veranderde de zanger. "Ik voelde me tot het ongeluk van Paloma al een jaar lang mat en inspiratieloos", biecht Mika op. "Het plotselinge succes van de jaren ervoor had m'n ego opgeblazen."

His sisters severe accident, who fell out of a window on a iron fence, changed the singer. "Up to a year after the accident I felt flat and out of inspriration."confesses Mika. "The sudden succes from the former years had blown up my ego. "

 

Terwijl zijn zus voor haar leven vocht, werd Mika wakker geschud. "Wat heb je aan een enorm ego als iemand ligt te vechten voor haar leven? Ik besefte me dat ik niet moest zeuren over wat anderen van me dachten, maar gewoon aan de slag moest."

While his sisters was fighting for her life, Mika got shook up. "What do you get by an enormous ego when someelse is fighting for her life? I realised that I shouldn't whine about how others thought of me, but got to get to work!"

 

Edited by AnnaMariaPetra
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Deze thread is niet meer erg actief, ik hoop maar dat iemand het leest.

Ik kom net thuis en mijn moeder zei dat ze iets over Mika had gezien, dat ie deze zondag bij Carlo en Irene in hun programma zou zijn voor zijn nieuwe cd. Maar het ging erg snel en ze lette niet zo op, dus ze weet het niet zeker. Maar weet iemand hier iets van?

Link to comment
Share on other sites

Redactie life 4 You ‏@carloenirene

Zondag in #life4you: @mikasounds, @Angelagroothuiz , @RubenINicolai, @paulturner1986 en Daphne Deckers!

 

Mika komt zondag bij Life 4 You!

 

Ja, we moeten er eens een thread over openen. Er hebben mensen contact gehad met de redactie, maar er mogen maar heel weinig mensen naar binnen. Maar het klopt dus wel.

Link to comment
Share on other sites

Redactie life 4 You ‏@carloenirene

Zondag in #life4you: @mikasounds, @Angelagroothuiz , @RubenINicolai, @paulturner1986 en Daphne Deckers!

 

Mika komt zondag bij Life 4 You!

 

Is dat dat programma met die twee :doh: waar hij dat verhaal van zijn

hond Gertrude heeft gedaan. Beloofd !

Link to comment
Share on other sites

Nee, maar er zijn wel wat mensen die het geprobeerd hebben.

 

Ja wij hebben al onze connecties geprobeerd, en gebeld met de redactie van het programma.

Maarrrrrr, er zijn geen plaatsen meer vrij. Voor het programma kun je van te voren opgeven, en dan krijg je kaarten toegewezen.

Ze hebben voor zondag 120 kaarten uitgegeven, terwijl er maar 114 plaatsen zijn. Die extra 6 zijn om uitvallers aan te vullen.

Dus helaas.

Gaan wel ri studio, zien dat we Mika voor of na het programma treffen. Het is voor ons maar 15 minuten met de auto.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben door omstandigheden heel lang niet op het forum kunnen komen..maar ik zie geen oude gezichten meer??

 

gaat er iemand naar de Q music showcase van Mika? Ik heb meegedaan met de wedstrijd maar helaas niet gewonnen...

 

Hoi! Er zijn al een aantal mensen die kunnen gaan, Droopsy, Ilse,... :)

Maar er is dus ook een hele hoop (waaronder mezelf) die probeert met de wedstrijd, jij in ieder geval ook veel succes! :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vraagje, wie van jullie heeft het magazine Stars van deze maand gekocht, of gaat het nog kopen? Er staat een interview met Mika in!

 

http://www.mikafanclub.com/forums/showpost.php?p=3785691&postcount=84

 

Anouk Klein‏@noukiekoekie

 

Kom ik aan op stage, ligt de nieuwe STARS al op mijn bureau (met mijn Mika-interview)! #goedbeginvandedag

Link to comment
Share on other sites

Wisten jullie dat 'The Origin of Love' gebruikt wordt in een promo op RTL voor GTST? :D

 

Oh en nog iets trouwens.. Een vriend van me studeert voor leraar Frans, en die heeft de Franse Grace Kelly vertaald naar het Nederlands. Vind iemand dat interessant? ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy