Jump to content

Cuando Paulina encontró a Mika - el Pais Article


Lui

Recommended Posts

20091224elptenpor_4.jpg

 

El nuevo fetichismo de Paulina Rubio son las gafas en pasta de colores. "¿Y por qué no?". Mika entra en el juego, pero no se lleva ninguna del camerino de la mexicana.- MARIO CHAVARRÍA

 

-------------------------------------

 

La mexicana es la chica de oro de la radiofórmula más festiva y menos sesuda. El británico-libanés, paradigma del pop luminoso con un reverso oscuro. Los reunimos en los camerinos de la última gala de los Premios 40 Principales para hablar de fama, moda y otras majaderías.

 

.............

 

El fin del mundo estaba previsto para las 20.10 horas del pasado viernes 11 de diciembre. Exactamente a esa hora, un cometa de la constelación de Leo y una estrella de Géminis entrarían en la misma órbita y coincidirían en un mismo punto de la infinita enormidad del universo. Vale, vale, menos drama. Es cierto que todo ocurriría dentro de la galaxia denomidada pop petardo y que lo máximo que podría haber pasado (dada la cantidad de cabello presente en la fusión) habría sido alguna puñalada verbal o, como mucho, un suave tirón de pelos.

 

Estaba todo previsto. Los personajes: Paulina Susana Rubio Dosamantes (México, 17 de junio de 1971) y Michael Holbrook Penniman Ismaili (Beirut, 18 de agosto de 1983). El escenario: los premios de la cadena 40 Principales en el Palacio de Deportes de la Comunidad de Madrid �qué mejor epicentro para una explosión nuclear� y unas cuantas estrellas más para presenciarlo. Una fruslería: Robbie Williams, Shakira, Nelly Furtado, James Morrison, David Bisbal, Carlos Baute� Pero aconteció que, según el horóscopo de ese día de la Cosmopolitan, la Luna estaba en Venus, y la cosa resultó mucho más como de comedia cinematográfica, y el fin del mundo del pop petardo se transformó en la película Cuando Paulina encontró a Mika.

 

Los rizos de la rubia y del moreno se entrelazaron en la perfecta impuntualidad de las 20.39 frente a la puerta del camerino de la mexicana. Aquello parecía una obligatoria convención de dos muñecas Betty Spaguetti. Ella, divina, delgadísima, con un vestido ultraceñido en tonos azules y naranjas aupados en unos turbotacones de terciopelo con lazo. Él, divino, delgadísimo, con unos pantalones pitillo negros, una americana del mismo color y una camisa blanca con un cuello cortado en forma de sierra. Pese a los 10 centímetros de más de Paulina, Mika tuvo a bien hacerle cierta reverencia a la diva para besarla. Era la primera vez que se veían. Y allí, como más tarde reconocería la chica dorada, comenzó la "superbuena onda".

 

Paulina Rubio.

Pop petardo. Pues, vale. Yo prefiero reír a llorar, desde luego. Yo no lloro mucho. Últimamente, sólo por los celos que siente mi marido [Colate Vallejo-Nájera] por mis zapatos.

 

Mika. Pues yo estoy bastante contigo, pero de otra forma. Tal vez sea porque cuando era pequeño pasé por una situación difícil [el exilio de Líbano], pero, aunque mis canciones tengan la envoltura de un pop divertido y brillante, si miras debajo, las letras son bastante tristes.

 

EP3. ¿Adiós, pues, a la teoría del pop petardo?

 

P. R. Yo, desde luego, y aunque no te guste �igual me das una patada en el culo que me sacas de la habitación�, pero veo ecos de Elvis, de The Beatles, de Freddie Mercury� en tus canciones. Suenan a nuevo, pero también a vintage.

 

M. The Beatles, no tanto� Yo me crié escuchando flamenco, Dean Martin y Nina Simone. [La conversación se produce en inglés, pese a que Mika comprende el castellano, pero no lo habla muy bien].

 

P. R. En cierto modo, ahora hay una vuelta a los clásicos en determinadas cadenas de radiofórmula. A los temas antiguos de siempre. Pero Causa y efecto [el último éxito de Pau] se parece mucho a tu música. Y teniendo nuevas tecnologías, qué más nos da. Nos radian y tenemos más instrumentos como Internet, los blogs�

 

M. Cierto, es una reflexión que hemos de hacer los que pertenecemos a nuestra generación. La radio, Internet y los artistas podemos coexistir perfectamente. Mi blog, mi MySpace y mi página web son una herramienta excelente para estar en contacto con la gente a la que le gusta nuestra música. Y la gente que más tarde agranda tus conciertos.

 

EP3. ¿Adiós, por segunda vez, a la teoría del pop petardo? No dejemos que la realidad nos estropee un encuentro extraño. ¿Qué hay de la moda? [seguro que pican].

 

P. R. Ya he reconocido que me gustan los zapatos. Pero lo que más me pirra es el color. El color y Michael Jackson [lo dice con intención y genera una explosión de risas]. Eso sí, soy la reina del mercadillo, allí es donde están las mejores cosas.

 

M. [Mira su reloj verde fosforito]. El mundo de la moda apesta. Sí creo, como en la canción [barbie girl, de Acqua], que life in plastic is fantastic (la vida de plástico es fantástica), pero odiaría ir por ahí como un hombre anuncio con una enorme marca encima para demostrar algo.

 

P. R. Tienes toda la razón.

 

M. Mira, esta americana tan maravillosa y esta camisa que no encontrarías en ningún lugar me las ha hecho mi madre. Me las ha cosido ella. Es una maravilla. A mí me gusta el estilo Bowie: una estética que define tu apuesta musical.

 

P. Sí, eso que nuestros productores no soportan: querer hacer el show en directo más fantástico posible, aunque ganemos menos dinero�

 

M. Exacto. Podríamos establecer Paulina & Mika, SA. Sería una maravillosa empresa que iría a la bancarrota.

 

Definitivamente, adiós al pop petardo y bienvenidos dos nuevos amigos.

 

http://www.elpais.com/articulo/portada/Paulina/encontro/Mika/elppor/20091224elptenpor_4/Tes/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Online translation:

 

 

The new fetish Paulina Rubio are the glasses colored pasta. "Why not?". Mika comes into play, but do not carry any of the Mexican clubhouse .- MARIO CHAVARRÍA

 

-------------------------------------

 

The Mexican golden girl is the most festive radio formula and less ponderous. The British-Lebanese pop paradigm with a reverse light dark. The meeting at the clubhouse of the last gala Premios 40 Principales to talk about fame, fashion and other nonsense.

 

.............

 

The end of the world was scheduled for 2010 hours on Friday 11 December. Exactly at that time, a comet in the constellation Leo and a Gemini star fall into the same orbit and coincide at one point in the infinite vastness of the universe. Okay, okay, less drama. It is true that all happen within the galaxy be known as pop firecracker and that the most that could have happened (given the amount of hair present in the merger) would have been a verbal stab or, at most, a gentle tug of hair.

 

Everything had been planned. The characters: Paulina Susana Rubio (Mexico, 17 June 1971) and Michael Holbrook Penniman Ismaili (Beirut, 18 August 1983). The scenario: the prizes for the Top 40 chain in the Sports Palace of Madrid what better epicenter for a nuclear explosion and a few stars to see it. A trifle: Robbie Williams, Shakira, Nelly Furtado, James Morrison, David Bisbal, Carlos Baute But it happened that, according to the horoscope of that day of the Cosmopolitan, the Moon was in Venus, and the thing was much more like a comedy film, and the end of the world of pop firecracker became the movie When Mika met Paulina.

 

The locks of blond and brown intertwined in perfect lateness of 20.39 at the door of the clubhouse of the Mexican. That seemed a convention binding two Betty Spaghetti dolls. She, divine, thin, dressed in blue and ultraceñido oranges turbotacones puffed on a velvet rope. He, divine, thin, with black cigarette pants, a jacket the same color and a white shirt with a collar cut serrated. Despite more than 10 centimeters Paulina, Mika was good enough to make a reverence to the diva to kiss her. It was the first time they had seen. And there, as later recognized the golden girl, began the "wave superbuena.

Paulina Rubio.

 

Pop firecracker. Well, okay. I prefer to mourn laugh, of course. I do not cry much. Ultimately, only by jealousy feeling my husband [Colate Vallejo-Najera] by my shoes.

 

Mika. But I am quite you, but in another way. Maybe it's because when I was little I went through a difficult situation [in exile in Lebanon], but although my songs have the envelope of pop fun and bright, if you look below, the lyrics are quite sad.

 

EP3. Goodbye, then, to the theory of pop firecracker?

 

P. R. I, of course, and while not as you like give me a kick in the ass to get me out of the room, but I see echoes of Elvis, The Beatles, Freddie Mercury in your songs. They sound new, but also vintage.

 

M. The Beatles, not as I grew up listening to flamenco, Dean Martin and Nina Simone. [The conversation occurs in English, although Mika understand Castilian, but does not speak very well].

 

P. R. In a way, now is a return to the classics in certain Radio Station. In the old songs ever. But cause and effect [the ultimate success of Pau] is much like your music. And with new technologies, what else gives us. We radiate and have more tools like the Internet, blogs

 

M. True, it is a reflection that we do we belong to our generation. The radio, Internet and artists can coexist perfectly. My blog, my MySpace and my website is an excellent tool for keeping in touch with the people who like our music. And people who later enlarges your gigs.

 

EP3. Goodbye, for the second time, the theory of pop firecracker? Do not let reality spoil us a strange encounter. What about fashion? [insurance biting].

 

P. R. I have already acknowledged that I like shoes. But what I pirra is color. Color and Michael Jackson [says it with intention and generates a burst of laughter]. That yes I am the queen of the flea market, is where are the best things.

 

M. [Looks at his watch fluorescent green]. The world of fashion sucks. I do believe, as in the song [barbie Girl, Acqua], that life in plastic is fantastic (the life of plastic is fantastic), but I'd hate to go around as an ad man with a huge mark up to prove something.

 

P. R. You're absolutely right.

 

M. Look, this American so wonderful and this shirt I would not find me anywhere my mother made them. I am the she has sewn. It is a wonder. I like the style Bowie: an aesthetic that defines your musical bet.

 

P. Yes, that our farmers do not support: want to make the most fantastic live show possible, even if we win less money

 

M. Accurate. We could establish Paulina & Mika, SA. It would be a wonderful company to go bankrupt.

 

Definitely goodbye to pop firecracker and welcome two new friends.

Link to comment
Share on other sites

Online translation:

 

 

The new fetish Paulina Rubio are the glasses colored pasta. "Why not?". Mika comes into play, but do not carry any of the Mexican clubhouse .- MARIO CHAVARRÍA

 

-------------------------------------

 

The Mexican golden girl is the most festive radio formula and less ponderous. The British-Lebanese pop paradigm with a reverse light dark. The meeting at the clubhouse of the last gala Premios 40 Principales to talk about fame, fashion and other nonsense.

 

.............

 

The end of the world was scheduled for 2010 hours on Friday 11 December. Exactly at that time, a comet in the constellation Leo and a Gemini star fall into the same orbit and coincide at one point in the infinite vastness of the universe. Okay, okay, less drama. It is true that all happen within the galaxy be known as pop firecracker and that the most that could have happened (given the amount of hair present in the merger) would have been a verbal stab or, at most, a gentle tug of hair.

 

Everything had been planned. The characters: Paulina Susana Rubio (Mexico, 17 June 1971) and Michael Holbrook Penniman Ismaili (Beirut, 18 August 1983). The scenario: the prizes for the Top 40 chain in the Sports Palace of Madrid what better epicenter for a nuclear explosion and a few stars to see it. A trifle: Robbie Williams, Shakira, Nelly Furtado, James Morrison, David Bisbal, Carlos Baute But it happened that, according to the horoscope of that day of the Cosmopolitan, the Moon was in Venus, and the thing was much more like a comedy film, and the end of the world of pop firecracker became the movie When Mika met Paulina.

 

The locks of blond and brown intertwined in perfect lateness of 20.39 at the door of the clubhouse of the Mexican. That seemed a convention binding two Betty Spaghetti dolls. She, divine, thin, dressed in blue and ultraceñido oranges turbotacones puffed on a velvet rope. He, divine, thin, with black cigarette pants, a jacket the same color and a white shirt with a collar cut serrated. Despite more than 10 centimeters Paulina, Mika was good enough to make a reverence to the diva to kiss her. It was the first time they had seen. And there, as later recognized the golden girl, began the "wave superbuena.

Paulina Rubio.

 

Pop firecracker. Well, okay. I prefer to mourn laugh, of course. I do not cry much. Ultimately, only by jealousy feeling my husband [Colate Vallejo-Najera] by my shoes.

 

Mika. But I am quite you, but in another way. Maybe it's because when I was little I went through a difficult situation [in exile in Lebanon], but although my songs have the envelope of pop fun and bright, if you look below, the lyrics are quite sad.

 

EP3. Goodbye, then, to the theory of pop firecracker?

 

P. R. I, of course, and while not as you like give me a kick in the ass to get me out of the room, but I see echoes of Elvis, The Beatles, Freddie Mercury in your songs. They sound new, but also vintage.

 

M. The Beatles, not as I grew up listening to flamenco, Dean Martin and Nina Simone. [The conversation occurs in English, although Mika understand Castilian, but does not speak very well].

 

P. R. In a way, now is a return to the classics in certain Radio Station. In the old songs ever. But cause and effect [the ultimate success of Pau] is much like your music. And with new technologies, what else gives us. We radiate and have more tools like the Internet, blogs

 

M. True, it is a reflection that we do we belong to our generation. The radio, Internet and artists can coexist perfectly. My blog, my MySpace and my website is an excellent tool for keeping in touch with the people who like our music. And people who later enlarges your gigs.

 

EP3. Goodbye, for the second time, the theory of pop firecracker? Do not let reality spoil us a strange encounter. What about fashion? [insurance biting].

 

P. R. I have already acknowledged that I like shoes. But what I pirra is color. Color and Michael Jackson [says it with intention and generates a burst of laughter]. That yes I am the queen of the flea market, is where are the best things.

 

M. [Looks at his watch fluorescent green]. The world of fashion sucks. I do believe, as in the song [barbie Girl, Acqua], that life in plastic is fantastic (the life of plastic is fantastic), but I'd hate to go around as an ad man with a huge mark up to prove something.

 

P. R. You're absolutely right.

 

M. Look, this American so wonderful and this shirt I would not find me anywhere my mother made them. I am the she has sewn. It is a wonder. I like the style Bowie: an aesthetic that defines your musical bet.

 

P. Yes, that our farmers do not support: want to make the most fantastic live show possible, even if we win less money

 

M. Accurate. We could establish Paulina & Mika, SA. It would be a wonderful company to go bankrupt.

 

Definitely goodbye to pop firecracker and welcome two new friends.

 

i guess its from google translator :blink:

Link to comment
Share on other sites

20091224elptenpor_4.jpg

 

El nuevo fetichismo de Paulina Rubio son las gafas en pasta de colores. "¿Y por qué no?". Mika entra en el juego, pero no se lleva ninguna del camerino de la mexicana.- MARIO CHAVARRÍA

 

-------------------------------------

 

La mexicana es la chica de oro de la radiofórmula más festiva y menos sesuda. El británico-libanés, paradigma del pop luminoso con un reverso oscuro. Los reunimos en los camerinos de la última gala de los Premios 40 Principales para hablar de fama, moda y otras majaderías.

 

.............

 

El fin del mundo estaba previsto para las 20.10 horas del pasado viernes 11 de diciembre. Exactamente a esa hora, un cometa de la constelación de Leo y una estrella de Géminis entrarían en la misma órbita y coincidirían en un mismo punto de la infinita enormidad del universo. Vale, vale, menos drama. Es cierto que todo ocurriría dentro de la galaxia denomidada pop petardo y que lo máximo que podría haber pasado (dada la cantidad de cabello presente en la fusión) habría sido alguna puñalada verbal o, como mucho, un suave tirón de pelos.

 

Estaba todo previsto. Los personajes: Paulina Susana Rubio Dosamantes (México, 17 de junio de 1971) y Michael Holbrook Penniman Ismaili (Beirut, 18 de agosto de 1983). El escenario: los premios de la cadena 40 Principales en el Palacio de Deportes de la Comunidad de Madrid �qué mejor epicentro para una explosión nuclear� y unas cuantas estrellas más para presenciarlo. Una fruslería: Robbie Williams, Shakira, Nelly Furtado, James Morrison, David Bisbal, Carlos Baute� Pero aconteció que, según el horóscopo de ese día de la Cosmopolitan, la Luna estaba en Venus, y la cosa resultó mucho más como de comedia cinematográfica, y el fin del mundo del pop petardo se transformó en la película Cuando Paulina encontró a Mika.

 

Los rizos de la rubia y del moreno se entrelazaron en la perfecta impuntualidad de las 20.39 frente a la puerta del camerino de la mexicana. Aquello parecía una obligatoria convención de dos muñecas Betty Spaguetti. Ella, divina, delgadísima, con un vestido ultraceñido en tonos azules y naranjas aupados en unos turbotacones de terciopelo con lazo. Él, divino, delgadísimo, con unos pantalones pitillo negros, una americana del mismo color y una camisa blanca con un cuello cortado en forma de sierra. Pese a los 10 centímetros de más de Paulina, Mika tuvo a bien hacerle cierta reverencia a la diva para besarla. Era la primera vez que se veían. Y allí, como más tarde reconocería la chica dorada, comenzó la "superbuena onda".

 

Paulina Rubio.

Pop petardo. Pues, vale. Yo prefiero reír a llorar, desde luego. Yo no lloro mucho. Últimamente, sólo por los celos que siente mi marido [Colate Vallejo-Nájera] por mis zapatos.

 

Mika. Pues yo estoy bastante contigo, pero de otra forma. Tal vez sea porque cuando era pequeño pasé por una situación difícil [el exilio de Líbano], pero, aunque mis canciones tengan la envoltura de un pop divertido y brillante, si miras debajo, las letras son bastante tristes.

 

EP3. ¿Adiós, pues, a la teoría del pop petardo?

 

P. R. Yo, desde luego, y aunque no te guste �igual me das una patada en el culo que me sacas de la habitación�, pero veo ecos de Elvis, de The Beatles, de Freddie Mercury� en tus canciones. Suenan a nuevo, pero también a vintage.

 

M. The Beatles, no tanto� Yo me crié escuchando flamenco, Dean Martin y Nina Simone. [La conversación se produce en inglés, pese a que Mika comprende el castellano, pero no lo habla muy bien].

 

P. R. En cierto modo, ahora hay una vuelta a los clásicos en determinadas cadenas de radiofórmula. A los temas antiguos de siempre. Pero Causa y efecto [el último éxito de Pau] se parece mucho a tu música. Y teniendo nuevas tecnologías, qué más nos da. Nos radian y tenemos más instrumentos como Internet, los blogs�

 

M. Cierto, es una reflexión que hemos de hacer los que pertenecemos a nuestra generación. La radio, Internet y los artistas podemos coexistir perfectamente. Mi blog, mi MySpace y mi página web son una herramienta excelente para estar en contacto con la gente a la que le gusta nuestra música. Y la gente que más tarde agranda tus conciertos.

 

EP3. ¿Adiós, por segunda vez, a la teoría del pop petardo? No dejemos que la realidad nos estropee un encuentro extraño. ¿Qué hay de la moda? [seguro que pican].

 

P. R. Ya he reconocido que me gustan los zapatos. Pero lo que más me pirra es el color. El color y Michael Jackson [lo dice con intención y genera una explosión de risas]. Eso sí, soy la reina del mercadillo, allí es donde están las mejores cosas.

 

M. [Mira su reloj verde fosforito]. El mundo de la moda apesta. Sí creo, como en la canción [barbie girl, de Acqua], que life in plastic is fantastic (la vida de plástico es fantástica), pero odiaría ir por ahí como un hombre anuncio con una enorme marca encima para demostrar algo.

 

P. R. Tienes toda la razón.

 

M. Mira, esta americana tan maravillosa y esta camisa que no encontrarías en ningún lugar me las ha hecho mi madre. Me las ha cosido ella. Es una maravilla. A mí me gusta el estilo Bowie: una estética que define tu apuesta musical.

 

P. Sí, eso que nuestros productores no soportan: querer hacer el show en directo más fantástico posible, aunque ganemos menos dinero�

 

M. Exacto. Podríamos establecer Paulina & Mika, SA. Sería una maravillosa empresa que iría a la bancarrota.

 

Definitivamente, adiós al pop petardo y bienvenidos dos nuevos amigos.

 

http://www.elpais.com/articulo/portada/Paulina/encontro/Mika/elppor/20091224elptenpor_4/Tes/

 

Nice pic... love Mika's hair :naughty:

 

Looking forward for the translation :thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Well of course it's from Google translator... I google-translated it so we could at least get an image of what the interview's about until the original translation comes... Can't believe you didn't get anything of it? :mf_rosetinted:

Anyway, he didn't say anything new...

Link to comment
Share on other sites

Thanks for posting! I think I understood it but wouldn't be able to translate though...

 

 

 

That makes us two!

 

*raises hand* three!

...though seeing as I'm only a recent fangirl that doesn't really count :P

 

T4P! :flowers2:

 

Welcome:thumb_yello:

Link to comment
Share on other sites

I don't think it's a nonsense... I first read it on last.fm

 

 

http://www.last.fm/music/Mika

 

It was about a year ago. They've changed the site and info about him since then. But I remeber I was quite confused as well!

I think it's his mother's surname :dunno:

 

I don't think so. Ismaili is Islamic. I'm sure they changed it because it's wrong. I'm just wondering where it ever came from in the first place.

Link to comment
Share on other sites

I don't think so. Ismaili is Islamic. I'm sure they changed it because it's wrong. I'm just wondering where it ever came from in the first place.

 

 

Could it be his mothers maiden name? That's what I thought when I first heard it.

Link to comment
Share on other sites

Where does this Ismaili nonsense come from? :lmfao:

 

doesn't it surface every 6 months? :roftl:

 

Wasn't it something like Mika Ismaili Cupcake Penniman we came up with back in 2007?:roftl:

 

oh yes! i think i'm cupcake's friend on facebook :aah:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy