Jump to content

Mika and the Rugby World Cup 2023


Siana

Recommended Posts

Don't know why Carolina Stamerra Grassi was in Yorkshire ( rehearsals for Mika's upcoming  tour?) but note the hashtag for the Rugby World Cup. Has she been helping Mika with the Oct 28 performance? She was in France recently. 

 

Screenshot_20231024-090832_Instagram.thumb.jpg.f9e6206d990712670a2451c5d8361a04.jpg

Edited by SusanT
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, SusanT said:

Don't know why Carolina Stamerra Grassi was in Yorkshire ( rehearsals for Mika's upcoming  tour?) but note the hashtag for the Rugby World Cup. Has she been helping Mika with the Oct 28 performance? She was in France recently. 

 

Screenshot_20231024-090832_Instagram.thumb.jpg.f9e6206d990712670a2451c5d8361a04.jpg

 

Carolina Stamerra Grassi

posts IG stories

 

on 23 October from Yorkshire.

 

 

 

on 24 October from Paris.

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, lormare73 said:

 

 

 

Thanks! Just watched it. I love what Mika says at the end about value and tiny things becoming big - it reminds me of Tiny Love. :wub2:  Can't relate to the sports parts, I'm a bit more like young Mika who wasn't much of a sports type. Except that I never really wished I was. Well ok that's not entirely true, I wished I was as flexible as the most popular girl in our class, she could do flic-flacs and stuff, and I thought if I could do those things, I wouldn't get bullied. I never dreamed of a sports career tho. Not even as a ballet dancer, tho I'd have loved to be able to dance like them. If anything, I wanted to work at a circus, doing flic-flacs and acrobatics there. :naughty: But much more than that, music - I can much relate to Mika's words there. :wub2:

 

It's an interesting energy between them. Jim seems to be a fan of Mika and is fishing for compliments, as Mika notices, and Mika seems embarrassed with all the praise he's getting from Jim. :teehee:

 

Also it's interesting to hear how much work went into this choir project. I wish Mika would show more of such things in his social media stories / posts instead of keeping quiet for weeks, while he's working on these things. :dunno_grin:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

rugbyworldcupfrance2023

https://www.instagram.com/p/Cy02biwtoqR/

 

 

 

 

🎶 @mikainstagram et @jimhamilton4 vous donne rendez-vous le 28/10 pour le show d’avant-match pour la finale

Version entière 👉 Lien en bio

Mika and Jim Hamilton are counting on you for the pre-match show of the Rugby World Cup 2023 final 🏉

Full video 👉 Link in bio

#RWC2023 #RWCFinal

 

:mika3:mikainstagram story on 23 October 2023

Dressing to cheer up a rainy Monday

 

2023_10.23dressingtocheeruparainymonday.thumb.jpg.435a07440d3acee4fc2f34188e1be93e.jpg

 

 

 

 

Mika meets Big Jim ahead of Rugby World Cup 2023 Closing Ceremony

#Rugby #RugbyWorldCup #RWC2023

 

Ahead of his performance at the Closing Ceremony of Rugby World Cup 2023, which comes live from the Stade de France, Paris before the Rugby World Cup Final between New Zealand and South Africa, Big Jim Hamilton sits down for a feature interview with pop icon Mika.

 

The two discuss his career, why he views being able to play sport is a superpower he wishes he had and how he looks to the likes of Tame Impala, Drake and Gregory Porter for musical inspiration.

 

Mika also gives an insight into the staging that will happen for his performance and why he was keen to get involved in the closing ceremony. #Rugby #RugbyWorldCup #RWC2023 #Interview #RWCFinal

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

mikainstagram

https://www.instagram.com/p/Cy1J70Wop56/

 

It has been the most intensely creative few weeks… New music launched, video shoots, concerts, final preparations and rehearsals for the performance at the final of the Rugby World Cup on Saturday, tour announcements, filming for the new season of 'The Piano' with @langlangpiano and @claudiawinkle across the UK and preparing for the album release on the 1st of December!!! It’s a circus but a furiously joyous and creative one!

 

Tune into the Rugby final this Saturday at 20:45 French time to see me and almost 100 children perform just before the match. Working with the kids for this has been such a pleasure and we hope to deliver something magical for you all! Xx

 

#rugbyworldcup #thepiano #apocalypsecalypso #studiojob #tour #quetatetefleurissetoujours #mayyourheadalwaysbloom

 

mikainstagram-2023_10_25.thumb.jpg.845d2f802eefc858e4b9c20d33bd8221.jpg

 

 

mikainstagram_395022148_1291140111546134_6308675441290541399_n.thumb.jpg.55fdc279f7fdd326ae91388b906da4a8.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 10/25/2023 at 5:32 AM, Kumazzz said:

 

Carolina Stamerra Grassi

posts IG stories

 

on 23 October from Yorkshire.

 

 

 

on 24 October from Paris.

 

 

 

 

Carolina Stamerra Grassi

carolinastamerragrassi

posts IG stories

 

on 25 October 2023 at Stade de France

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.instagram.com/p/Cy32Vq1IMzZ/

 

mikainstagram

 

Celebrating the countdown the Rugby World Cup Final with a new version of ‘C’est la Vie’, recorded during rehearsals with @maitrisepopulaire who will be performing with me at the Stade de France on Saturday night! The track is out at midnight at the video at 12 noon French time!

J’ai décidé de célébrer le compte à rebours avant le lancement de la finale de la Coupe du Monde de Rugby avec une nouvelle version de ‘C’est la Vie’, enregistrée pendant les répétitions avec la @maitrisepopulaire avec qui je me chanterai au Stade de France samedi soir ! Le morceau sera disponible ce soir à minuit et la vidéo demain à midi sur YouTube !

#cestlavie #rugbyworldcup

 

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 10/26/2023 at 8:20 AM, Kumazzz said:

rugbyworldcupfrance2023

https://www.instagram.com/p/Cy02biwtoqR/

 

 

 

 

🎶 @mikainstagram et @jimhamilton4 vous donne rendez-vous le 28/10 pour le show d’avant-match pour la finale

Version entière 👉 Lien en bio

Mika and Jim Hamilton are counting on you for the pre-match show of the Rugby World Cup 2023 final 🏉

Full video 👉 Link in bio

#RWC2023 #RWCFinal

 

:mika3:mikainstagram story on 23 October 2023

Dressing to cheer up a rainy Monday

 

2023_10.23dressingtocheeruparainymonday.thumb.jpg.435a07440d3acee4fc2f34188e1be93e.jpg

 

 

 

 

Mika meets Big Jim ahead of Rugby World Cup 2023 Closing Ceremony

#Rugby #RugbyWorldCup #RWC2023

 

Ahead of his performance at the Closing Ceremony of Rugby World Cup 2023, which comes live from the Stade de France, Paris before the Rugby World Cup Final between New Zealand and South Africa, Big Jim Hamilton sits down for a feature interview with pop icon Mika.

 

The two discuss his career, why he views being able to play sport is a superpower he wishes he had and how he looks to the likes of Tame Impala, Drake and Gregory Porter for musical inspiration.

 

Mika also gives an insight into the staging that will happen for his performance and why he was keen to get involved in the closing ceremony. #Rugby #RugbyWorldCup #RWC2023 #Interview #RWCFinal

 

 

 

 

INSTAGRAM

https://www.instagram.com/p/Cy3pARXoVIu/

 

Ahead of #RWCFinal, Mika and Big Jim talk through what to expect from the singer-songwriter’s Closing Ceremony performance 🎶

#RWC2023

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Carolina Stamerra Grassi

carolinastamerragrassi

IG story

 

3 Days left

 

 

 

5, 4 Days left...

 

On 10/25/2023 at 5:32 AM, Kumazzz said:

 

Carolina Stamerra Grassi

posts IG stories

 

on 23 October from Yorkshire.

 

 

 

on 24 October from Paris.

 

 

 

 

23 hours ago, Kumazzz said:

 

Carolina Stamerra Grassi

carolinastamerragrassi

posts IG stories

 

on 25 October 2023 at Stade de France

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

https://www.instagram.com/p/Cy5fJ25IO2x/

 

mikainstagram

 

 

La vidéo de C’est la Vie avec les enfants de la Maîtrise Populaire de l’Opéra-Comique est disponible sur @YouTube

La “Mêlée des Chœurs”, dont je suis le parrain, a été initiée par le Comité d’Organisation France 2023 avec le ministère de l’Éducation nationale, la Maîtrise Populaire de l’Opéra-Comique et le soutien du Ministère de la Culture Français. Ce projet unique a permis à 7 000 enfants de vivre une expérience inoubliable en interprétant les hymnes nationaux des 48 matchs de la Coupe du Monde de Rugby France 2023.

En quelques mois, ces enfants, du CM1 à la Terminale, ont reçu une formation dédiée pour apprendre à chanter les hymnes nationaux des 20 pays participants à la compétition. Accompagnés par 300 professeurs de l’Education Nationale, ils ont également appris la culture, l’histoire et la langue de chacune de ces nations. Demain, je me produirai avec eux lors de la finale de la Coupe du monde de rugby !

🎥 @ben.bedikian

#cestlavie #MêléeDesChoeurs #MaitrisePolulaire #OpéraComique #RWC2023

Tags: @rugbyworldcupfrance2023 @maitrisepopulaire

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

YouTube

 

Mika – C’est la Vie (Kids Choir Version / avec la Maitrise Populaire)

out now : https:// MIKA.lnk.to/Cestlavie-KidsVersion

 

Une performance avec les enfants de la Maîtrise Populaire de l’Opéra-Comique ayant participé au projet de la « Mêlée des Chœurs ».

 

La « Mêlée des Chœurs », dont MIKA est le parrain, a été initiée grâce au Comité d’Organisation France 2023, en lien avec le ministère de l’Éducation Nationale, la Maîtrise Populaire de l’Opéra-Comique et grâce au soutien du Ministère de la Culture.

 

Ce projet, unique en son genre, a permis à 7 000 enfants de vivre une expérience inoubliable en interprétant les hymnes nationaux des 48 matchs de la Coupe du Monde de Rugby France 2023.

 

En quelques mois, ces enfants du CM1 à la Terminale ont pu recevoir une formation dédiée pour apprendre à chanter les hymnes nationaux des 20 pays participants à la compétition. Accompagnés par 300 professeurs de l’Éducation Nationale, ils ont également découvert la culture, l’histoire et la langue de chacune de ces nations. Mika chantera avec eux lors de la finale de la Coupe du monde de rugby le samedi 28 octobre 2023.

 

A performance with the children of the Maîtrise Populaire de l'Opéra-Comique who took part in the "Mêlée des Chœurs" project.

 

The "Mêlée des Chœurs", of which MIKA is the godfather, was initiated by the France 2023 Organizing Committee, in conjunction with the Ministry of Education, the Maîtrise Populaire de l'Opéra-Comique and with the support of the French Ministry of Culture. This unique project has given 7,000 children the chance to enjoy an unforgettable experience by performing the national anthems of the 48 matches of the France 2023 Rugby World Cup.

 

In just a few months, these children from CM1 to Terminale, received dedicated training to learn how to sing the national anthems of the 20 countries taking part in the competition. Accompanied by 300 teachers from the French Ministry of Education, they also learned about the culture, history and language of each of these nations. Mika will be performing with them at the Rugby World Cup Final on Saturday 28th October 2023.

 

 

 

Edited by Kumazzz
adding a new YouTube link
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

For US fans, the Rugby World Cup will be streamed on Saturday, October 28, on Peacock (which is NBC's streaming service) and also broadcast on CNBC at 3pm Eastern US time.

 

It will be rebroadcast on Sunday, October 29, at NOON on NBC.

 

I'm assuming/hopeful that they will include the pre-match festivities so that we can see Mika live on our TVs!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Interesting read about the controversy over the poor arrangement of the national anthems and how Mika came to the rescue:

 

https://www.programme-television.org/news/sport/rugby/la-seule-chose-qui-n-etait-pas-a-la-hauteur-apres-le-fiasco-des-interpretations-en-canon-mika-revient-sur-sa-difficile-gestion-des-hymnes-de-la-coupe-du-monde-de-rugby-4718741

"La seule chose qui n'était pas à la hauteur" : Après le fiasco des interprétations en canon, Mika revient sur sa difficile gestion des hymnes de la Coupe du monde de rugby

La-seule-chose-qui-n-etait-pas-a-la-haut

 

Appelé à la rescousse pour retravailler en urgence les hymnes de la Coupe du monde après le fiasco des interprétations en canon, Mika a raconté comment il s'est attaqué à ce travail colossal à réaliser en un temps restreint.

 

La Coupe du monde de rugby avait débuté sur une fausse note. Lors du match d'ouverture entre la France et la Nouvelle-Zélande, les spectateurs présents au Stade de France et les téléspectateurs qui étaient devant leur télévision ont eu une surprise au moment où les hymnes des deux pays ont été joués. En effet, l'organisation du Mondial avait préparé une interprétation en canon par une chorale d'enfants, la Mêlée des chœurs.

 

Parrain de cette initiative, Mika n'a pas caché avoir été surpris dans le mauvais sens au moment de découvrir les hymnes : "J'étais au stade", a raconté le chanteur dans les colonnes de L'Équipe ce jeudi 26 octobre. "J'ai tout vécu en direct. Ce match était fantastique. La seule chose qui n'était pas à la hauteur, c'était les hymnes. Les arrangements ne fonctionnaient pas. J'avais parrainé l'opération, mais je ne m'étais pas investi dans l'artistique, on ne m'avait pas sollicité."

 

Face à ce fiasco qui s'est rapidement transformé en polémique, Mika a été contacté pour retravailler en urgence ce moment important et solennel d'avant-match : "À la demande des équipes de France 2023 et de la ministre des Sports, je suis passé en mode obsessionnel. J'ai appelé toutes mes équipes pour leur dire: "Il faut tout refaire.’"Cela aurait été absurde de tout abandonner à ce moment-là." L'artiste de 40 ans a alors pris la décision de mettre en stand-by ses autres projets afin de se focaliser sur cette tâche de la plus haute importance : "Le lundi 11 septembre, dès 7 heures du matin, j'ai débranché des gens de mon équipe de la finalisation de mon nouvel album, ainsi que d'autres personnes qui travaillaient avec moi sur des films à Hollywood, pour créer une nouvelle équipe dédiée à la reprise en main des hymnes."

 

"Et chaque jour, à 8 heures du matin, les enfants de la Mêlée des chœurs se sont pointés en salle de répétition pour renforcer l'unisson, abandonner la polyphonie, être fidèle à ce qu'un hymne national dans un énorme événement sportif doit provoquer en termes d'émotion, de fierté et d'intensité", poursuit Mika. "Mes équipes dormaient dans le studio. Lorsqu'une personne se couchait, une autre reprenait" Un pari réussi pour celui qui va faire son retour comme coach dans The Voice, puisque la nouvelle version des hymnes a conquis le public pour le reste de la Coupe du monde, qui se termine ce samedi 28 octobre par la finale entre la Nouvelle-Zélande et l'Afrique du Sud.

-----------------

 

:uk:

 

Called to the rescue to urgently rework the World Cup anthems after the fiasco of the canonical interpretations, Mika recounted how he tackled this colossal job to be completed in a limited time.


The Rugby World Cup started on a false note. During the opening match between France and New Zealand, the spectators present at the Stade de France and the viewers who were in front of their television had a surprise when the anthems of the two countries were played. In fact, the World Cup organization had prepared a canonical interpretation by a children's choir, the Mêlée des choirs.


Godfather of this initiative, Mika did not hide the fact that he was surprised in the wrong way when he discovered the anthems: "I was at the stadium", recounted the singer in the columns of L'Équipe this Thursday, October 26. "I experienced it all live. That match was fantastic. The only thing that wasn't up to par was the anthems. The arrangements didn't work. I had sponsored the operation, but I wasn't invested in the artistic, I hadn't been asked."


Faced with this fiasco which quickly turned into controversy, Mika was contacted to urgently rework this important and solemn pre-match moment: "At the request of the France 2023 teams and the Minister of Sports, I went into obsessive mode. I called all my teams to tell them: 'We have to redo everything.' It would have been absurd to abandon everything at that moment." The 40-year-old artist then made the decision to put his other projects on hold in order to focus on this task of the utmost importance: "On Monday, September 11, at 7 a.m., I unplugged some people from my team from finalizing my new album, as well as others who worked with me on films in Hollywood, to create a new team dedicated to covering the anthems."


"And every day, at 8 a.m., the children of the Mêlée des Choirs showed up in the rehearsal room to strengthen unison, abandon polyphony, be faithful to what a national anthem in a huge sporting event should provoke in terms of emotion, pride and intensity", continues Mika. “My teams were sleeping in the studio. When one person went to bed, another started again.” A successful bet for the one who will make his return as coach in The Voice, since the new version of the anthems won over the public for the rest of the World Cup, which ends this Saturday, October 28 with the final between New Zealand and South Africa.

  • Like 5
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

L'Equipe

 

_lequipe_2023_10_27_.jpg.c052e34e2062f87ddfe6b68c7085fd9d.jpg

 

 

mis à jour le 27 octobre 2023 à 04h36

 

lequipe_fr.thumb.jpg.5cd1a3fcc8993801c70eab05790a3fd5.jpg

Mika, ici réuni avec des enfants de l'association La Mêlée des choeurs, fin mai, à l'occasion des 100 jours avant le début de la Coupe du monde. (Michael Baucher/Panoramic)

 

Mika : « J'ai créé une équipe pour la reprise en main des hymnes »

 

Le chanteur Mika a dû retravailler en urgence l'interprétation, par des chorales d'enfants, des hymnes nationaux des équipes de la Coupe du monde après le couac du match d'ouverture. Il raconte.

 

C'est une polémique dont il se serait bien passé. En pleine finalisation de son sixième album, Que la tête fleurisse toujours, qui sortira le 1er décembre prochain, Michael Holbrook, alias Mika, a pris de plein fouet les critiques qui ont fusé après l'interprétation malheureuse des hymnes par les enfants de la Mêlée des choeurs le soir du match d'ouverture de la Coupe du monde (8 septembre). Un norme dcalage entre les chants en canon des enfants sur la pelouse et ceux des supporters en tribunes avait notamment rendu la Marseillaise totalement inaudible. Parrain de ce projet lanc par le Comit d’organisation de la comp tition en collaboration avec la Maîtrise populaire de l’Opra-Comique le jur de The oice a donc temporairement mis son album de côt pour s’atteler à recoller les morceaux et les couplets.

 

« Comment vous êtes vous retrouver à parrainer la Mêlée des choeurs ?

 

L’ idee que le rugby puisse permettre à 7 000 enfants issus de milieux d favoriss d’apprendre la musique m’a plu. J’ai ador cette ide de leur faire chanter les hymnes nationaux des vingt quipes engages dans cette Coupe du monde. C’est une dmarche qui s’inscrit totalement dans mes valeurs.

 

Lien n'a été simple pourtant...

 

Exact c’ tait un projet massif et ambitieux qui a subi de nombreux changements qui a dû rgulièrement s’adapter aux circonstances et à de nouvelles contraintes notamment budgtaires. vec son lot de r ussite et aussi de difficults.

 

Auriez-vous pu jeter l’ ponge à un moment ?

 

Non. On a dû rduire le nombre d’enfants pr sents sur les pelouses pour chanter mais jamais je n’ai pens à abandonner. Je ne suis pas comme ça. J’ai 40 ans aujourd’hui et je n’oublie pas d’où je viens. Quand j’avais 7 ans j’avais beaucoup de soucis à l’ cole. Je ne lisais plus je n’ crivais pas je ne savais pas peler j’avais arrêt de parler pendant neuf mois. À tel point que j’avais t vir de l’ tablissement. Ma mère m’avait alors dit : OK si tu ne vas pas à l’ cole tu vas aller au parc pour dessiner et tu vas apprendre à la maison à chanter et à jouer du piano.” Cette dcision a chang ma vie. C’est pour ça que je me suis associ à la Mêl e des ch urs. Je d fendrai toujours l’ide que la musique peut parfois changer la vie des gens.

 

Racontez-nous ce que vous avez ressenti le septembre au soir du match d’ouverture France - Nouvelle-Zélande ( 27-13 ) en coutant les hymnes nationaux...

 

J’ tais au stade. J’ai tout v cu en direct. Ce match tait fantastique. La seule chose qui n’ tait pas à la hauteur c’ tait les hymnes. Les arrangements ne fonctionnaient pas. J’avais parrain l’opration mais je ne m’ tais pas investi dans l’artistique on ne m’avait pas sollicit . Les heures qui ont suivi j’ai reçu normment de messages sur Instagram X ex-Twitter) ou Facebook. J’ai tout lu et j’ai trouv que contrairement à ce qui se passe parfois les gens confiaient leurs opinions sans être mchants ou agressifs. Je me suis dit qu’il fallait absolument les couter. À la demande des quipes de France 0 et de la ministre des Sports je suis pass en mode obsessionnel. J’ai appel toutes mes quipes pour leur dire : Il faut tout refaire.’’ Cela aurait t absurde de tout abandonner à ce moment-là.

 

 Que s’est-il pass énsuite ?

 

Le lundi 11 septembre dès 7 heures du matin j’ai dbranch des gens de mon quipe de la finalisation de mon nouvel album ainsi que d’autres personnes qui travaillaient avec moi sur des films à Hollywood pour cr er une nouvelle quipe ddi e à la reprise en main des hymnes. Et chaque jour à heures du matin les enfants de la Mêl e des ch urs se sont point s en salle de r ptition pour renforcer l’unisson abandonner la polyphonie être fidèle à ce qu’un hymne national dans un norme v nement sportif doit provoquer en termes d’motion de fiert et d’intensit .

 

Combien de temps vous a-t-il fallu pour tout reprendre ?

 

Ils m’ont donn quatre jours pour arranger orchestrer réenregistrer monter approuver mixer mast riser Mes quipes dormaient dans le studio. Lorsqu’une personne se couchait une autre reprenait. Dans la musique c’est comme dans le sport le feedback est parfois brutal. Tu ne survis que si tu sais r pondre aux difficult s qui se dressent devant toi. C’est ce que j’ai cherch à communiquer à toutes les quipes. De l’autre côt les quipes de France 0 faisaient valider avec beaucoup de conviction à chaque f dration les nouveaux arrangements.

 

Vous retrouvez-vous dans les valeurs du rugby ?

 

Oui. Vous savez j’ai étudié en ngleterre. Dans mon école il y avait plus de teeshirts à manches longues qu’à manches courtes ce qui veut dire que les tudiants taient plus rugby que foot rires). J’aime aussi les couleurs des maillots de rugby. Je m’en suis d’ailleurs beaucoup inspir pour le show qui prcdera le coup d’envoi de la finale de la Coupe du monde.

 

Vous allez donner un concert au public du Stade de France ?

 

Oui c’est une norme pression de concevoir un show de quelques minutes juste avant le coup d’envoi. Une sorte d’amusebouche. On sera là pour offrir une touche de musique et de couleurs et transmettre une belle nergie aux spectateurs juste avant les hymnes et la finale. Il y aura 103 chanteurs avec moi sur scène dont 97 enfants de la Mêl e des ch urs. La scène qui n’empi tera pas sur la pelouse sera monte et dmonte en quelques minutes et chaque personne sur scène aura un costume diff rent taill sur mesure.

 

Vous aviez d jà chant au Stade de France à l’issue de la finale du Top 14 en juin 2018...

 

C’est vrai mais comme c’ tait après le match on avait pu toucher à la pelouse. Là il ne faudra pas s’attendre à ce que j’envahisse tout le stade parce que je ne pourrai pas le faire. Le show durera quatre minutes et quarantecinq secondes.

 

Si peu ?

 

C’est bon je suis OK avec ça. Les gens ne veulent pas voir un quart d’heure de show avant un gros match. Il faut que ce soit court et efficace qu’il y ait de l’motion de l’amour de la joie qu’on monte un peu l’ambiance avant d’enchaîner sur la puret et l’intensit des hymnes nationaux retravaill s avec un grand orchestre et des enfants qui seront sur la pelouse.

 

À quoi ressemblera le spectacle ?

 

En 2018 avec mon show d’aprèsfinale du Top 14 je me suis rendu compte que le rugby permettait de s’exprimer de manière plus potique et plus douce que le foot ou le Super Bowl par exemple. Le rugby c’est de la couleur une sorte de joie de vivre. J’ai donc mis sur mes gros tubes en les retravaillant complètement avec les enfants et l’orchestre pour rester dans quelque chose d’assez universel.

 

lequipe271023-page14.thumb.jpg.2bf9a7b1527bbd1664a2025568087270.jpg

 

Google translate :uk:

Mika: “I created a team to take charge of the anthems”
 
Singer Mika had to urgently rework the interpretation, by children's choirs, of the national anthems of the World Cup teams after the hiccup in the opening match. He tells.
 
It’s a controversy that he could have done without. In the midst of finalizing his sixth album, Let the head always flourish, which will be released on December 1st, Michael Holbrook, alias Mika, took the full brunt of the criticism that came after the unfortunate interpretation of the anthems by the children of La Mêlée choirs on the evening of the opening match of the World Cup (September 8). A huge gap between the cannon chants of the children on the pitch and those of the supporters in the stands had notably made the Marseillaise completely inaudible. Sponsor of this project launched by the Organizing Committee of the competition in collaboration with the Maîtrise populaire de l'Opra-Comique, the juror of The oice therefore temporarily put his album aside to work on putting the pieces together and the verses.
 
“How did you end up sponsoring the Mêlée des choirs?
 
I liked the idea that rugby could allow 7,000 children from disadvantaged backgrounds to learn music. I loved this idea of having them sing the national anthems of the twenty teams involved in this World Cup. It’s an approach that is completely in line with my values.
 
The connection wasn't easy though...
 
Exactly, it was a massive and ambitious project which underwent numerous changes which had to regularly adapt to circumstances and new constraints, particularly budgetary ones. with its share of success and also difficulties.
 
Could you have thrown in the towel at some point?
 
No. We had to reduce the number of children present on the lawns to sing but I never thought of giving up. I'm not like that. I'm 40 years old today and I don't forget where I come from. When I was 7 years old I had a lot of problems at school. I no longer read, I didn’t write, I didn’t know how to speak, I stopped talking for nine months. So much so that I was kicked out of the establishment. My mother then told me: OK if you don’t go to school you’re going to go to the park to draw and you’re going to learn to sing and play the piano at home.” This decision changed my life. That’s why I joined the Mêl e des ch urs. I will always defend the idea that music can sometimes change people's lives.
 
Tell us what you felt on the evening of the France-New Zealand opening match (27-13) in September while listening to the national anthems...
 
I'm at the stadium. I experienced it all first hand. This match was fantastic. The only thing that wasn't up to par was the anthems. The arrangements didn't work. I had sponsored the operation but I had not invested in the artistic aspect, I had not been asked to do so. In the hours that followed I received a lot of messages on Instagram (ex-Twitter) or Facebook. I read everything and found that contrary to what sometimes happens, people shared their opinions without being mean or aggressive. I told myself that I absolutely had to listen to them. At the request of the France 0 teams and the Minister of Sports, I went into obsessive mode. I called all my teams to tell them: We have to redo everything.’’ It would have been absurd to abandon everything at that moment.
 
  What happened next?
 
On Monday, September 11 at 7 a.m. I unplugged people from my team from the finalization of my new album as well as other people who worked with me on films in Hollywood to create a new team dedicated to the takeover of the hymns. And every day at am in terms of emotion of pride and intensity.
 
How long did it take you to get everything back together?
 
They gave me four days to arrange orchestrate re-record edit approve mix master rise My teams were sleeping in the studio. When one person went to bed, another took up again. In music, it’s like in sport, the feedback is sometimes brutal. You only survive if you know how to respond to the difficulties that face you. This is what I tried to communicate to all the teams. On the other hand, the France 0 teams had each federation validate the new arrangements with great conviction.
 
Do you see yourself in the values of rugby?
 
Yes. You know I studied in England. In my school there were more long-sleeved t-shirts than short-sleeved ones, which means that the students were more rugby than football (laughs). I also like the colors of the rugby jerseys. I took a lot of inspiration from it for the show which will precede the kick-off of the World Cup final.
 
Are you going to give a concert to the public at the Stade de France?
 
Yes, it’s a lot of pressure to put together a show lasting a few minutes just before kick-off. A sort of appetizer. We will be there to offer a touch of music and color and transmit great energy to the spectators just before the anthems and the final. There will be 103 singers with me on stage including 97 children from the Mêl e des ch urs. The stage, which will not encroach on the lawn, will be set up and dismantled in a few minutes and each person on stage will have a different custom-made costume.
 
You already sang at the Stade de France after the Top 14 final in June 2018...
 
It’s true but as it was after the match we were able to touch the pitch. There you shouldn't expect me to invade the entire stadium because I won't be able to do it. The show will last four minutes and forty-five seconds.
 
So little ?
 
It’s okay, I’m OK with that. People don’t want to see a fifteen-minute show before a big match. It must be short and effective, there must be emotion of love of joy, the atmosphere must be raised a little before moving on to the purity and intensity of the national anthems reworked with a large orchestra and children who will be on the lawn.
 
What will the show look like?
 
In 2018 with my show after the Top 14 final I realized that rugby allowed you to express yourself in a more poetic and gentler way than football or the Super Bowl for example. Rugby is color, a kind of joie de vivre. So I put on my big hits by completely reworking them with the children and the orchestra to stay in something fairly universal.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

RMC Sport

https://rmcsport.bfmtv.com/rugby/coupe-du-monde/j-ai-dit-il-faut-tout-refaire-mika-raconte-ces-4-jours-et-4-nuits-ou-il-a-travaille-sur-le-reenregistrement-des-hymnes_AV-202310270216.html

 

27/10/2023

 

"J'ai dit: 'il faut tout refaire'", Mika raconte ces 4 jours et 4 nuits passés à réenregistrer les hymnes

 

Le chanteur Mika explique comment il a travaillé pour refaire tous les hymnes après le fiasco de leur interprétation en canon lors du match d’ouverture entre la France et la Nouvelle-Zélande (27-13), le 8 septembre dernier.

 

Ce fut la première grosse polémique de la Coupe du monde de rugby. L’interprétation des hymnes en canon par une chorale d’enfants (la Mêlée des chœurs) lors des premiers matchs de la compétition a provoqué un brouhaha inaudible dans les stades et de vives critiques. Ce fut particulièrement marquant lors du match d’ouverture entre la France et la Nouvelle-Zélande (27-13), le 8 septembre. Parrain de l’opération lancée par le comité d’organisation en collaboration avec la Maîtrise populaire de l’Opéra-comique, le chanteur Mika explique comment il a pris les choses en main pour tout refaire après ce fiasco qu’il a vécu aux premières loges depuis les tribunes du Stade de France.

 

"La seule chose qui n'était pas à la hauteur, c'était les hymnes"

 

"J'étais au stade", confie-t-il dans L’Equipe. "J'ai tout vécu en direct. Ce match était fantastique. La seule chose qui n'était pas à la hauteur, c'était les hymnes. Les arrangements ne fonctionnaient pas. J'avais parrainé l'opération, mais je ne m'étais pas investi dans l'artistique, on ne m'avait pas sollicité."

 

Il explique avoir reçu beaucoup de messages "constructifs" sur les réseaux qui l’ont alors décidé à partir en mission. "À la demande des équipes de France 2023 et de la ministre des Sports, je suis passé en mode obsessionnel. J'ai appelé toutes mes équipes pour leur dire: ‘Il faut tout refaire.’ Cela aurait été absurde de tout abandonner à ce moment-là."

 

Il s’est alors exclusivement attelé à cette tâche. "Le lundi 11 septembre, dès 7 heures du matin, j'ai débranché des gens de mon équipe de la finalisation de mon nouvel album, ainsi que d'autres personnes qui travaillaient avec moi sur des films à Hollywood, pour créer une nouvelle équipe dédiée à la reprise en main des hymnes. Et chaque jour, à 8 heures du matin, les enfants de la Mêlée des choeurs se sont pointés en salle de répétition pour renforcer l'unisson, abandonner la polyphonie, être fidèle à ce qu'un hymne national dans un énorme événement sportif doit provoquer en termes d'émotion, de fierté et d'intensité." Le tout dans un timing très serré.

 

"Ils m'ont donné quatre jours pour arranger, orchestrer, réenregistrer, monter, approuver, mixer, mastériser", ajoute-t-il.

"Mes équipes dormaient dans le studio. Lorsqu'une personne se couchait, une autre reprenait."

 

Après ces arrangements, les organisateurs ont diffusé les hymnes sur des bandes audios et sans la présence des chorales sur le terrain. Samedi, Mika sera accompagné de 97 enfants de la Mêlée des chœurs sur scène pour le concert qu’il donnera avant le coup d’envoi de la Coupe du monde entre la Nouvelle-Zélande et l’Afrique du Sud, au Stade de France (21h).

 

 

:uk: Google translator

 

"I said: 'we have to redo everything'", Mika recounts these 4 days and 4 nights spent re-recording the hymns


Singer Mika explains how he worked to redo all the anthems after the fiasco of their canonical interpretation during the opening match between France and New Zealand (27-13), on September 8.


It was the first big controversy of the Rugby World Cup. The performance of the hymns in canon by a children's choir (the Mêlée des choirs) during the first matches of the competition caused an inaudible hubbub in the stadiums and strong criticism. This was particularly notable during the opening match between France and New Zealand (27-13), on September 8. Sponsor of the operation launched by the organizing committee in collaboration with the Maîtrise populaire de l'Opéra-comique, the singer Mika explains how he took matters into his own hands to redo everything after this fiasco he experienced at the premieres boxes from the stands of the Stade de France.


“The only thing that wasn’t up to par was the anthems”


“I was at the stadium,” he confides in L’Equipe. "I experienced it all live. That match was fantastic. The only thing that wasn't up to par was the anthems. The arrangements didn't work. I had sponsored the operation, but I didn't I wasn't invested in the artistic, I hadn't been asked."


He explains that he received a lot of “constructive” messages on the networks which then made him decide to go on a mission. “At the request of the France 2023 teams and the Minister of Sports, I went into obsessive mode. I called all my teams to tell them: ‘We have to redo everything.’ It would have been absurd to abandon everything at this that moment.”


He then set about exclusively this task. "On Monday, September 11, at 7 a.m., I unplugged people from my team from finalizing my new album, as well as other people who worked with me on films in Hollywood, to create a new team dedicated to taking control of the hymns. And every day, at 8 a.m., the children of the Mêlée des choirs showed up in the rehearsal room to strengthen unison, abandon polyphony, be faithful to what a national anthem in a huge sporting event must provoke in terms of emotion, pride and intensity." All within a very tight schedule.


     “They gave me four days to arrange, orchestrate, re-record, edit, approve, mix, master,” he adds.

"My teams slept in the studio. When one person went to bed, another would go back in."


After these arrangements, the organizers broadcast the anthems on audio tapes and without the presence of the choirs on the ground. On Saturday, Mika will be accompanied by 97 children from the Mêlée des Choirs on stage for the concert he will give before the kick-off of the World Cup between New Zealand and South Africa, at the Stade de France ( 9 p.m.).

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

We Are Golden !!!

Mehdi Kerkouche IG stories
 
 

https://twitter.com/MikaFanClub/status/1717949225416495112

Demain en DIRECT du Stade de France pour L'avant match de la Coup du mond rugby avec une toute petite team

 

 

 

https://twitter.com/MikaFanClub/status/1717950901854638238

 

 

 

YouTube

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

l'Opéra-Comique

https://www.opera-comique.com/fr/actualites/mika-et-la-maitrise-populaire-de-l-opera-comique-pour-la-finale-de-la-coupe-du-monde-de

Publié le 26 octobre 2023

 

Mika et la Maîtrise Populaire de l'Opéra-Comique pour la finale de la Coupe du Monde de Rugby

 

Le chanteur Mika assurera le show d'avant-match pour la finale de la coupe du monde de Rugby 2023 avec la Maîtrise Populaire de l'Opéra-Comique ! 

 

Mika et la Maîtrise Populaire de l'Opéra-Comique
 

Les yeux du monde seront rivés sur le Stade de France le 28 octobre prochain, pour la très attendue finale de la Coupe du Monde de Rugby 2023. Après 8 semaines, qui auront vu se tenir 47 matchs, deux équipes s’affronteront pour soulever le légendaire Trophée Webb Ellis. Le spectacle sera à la hauteur de l’événement, à la fois sur et en dehors du terrain.

 

La Coupe du Monde de Rugby France 2023 est honorée d’annoncer que le chanteur à la renommée internationale Mika fera partie de cette célébration, avec une performance unique de 5 minutes lors des animations d’avant-match. 

 

Mika sera rejoint sur scène par le chœur de la Maîtrise Populaire de l’Opéra-Comique. Ensemble, ils interpréteront un mélange haut en couleurs des titres les plus connus de Mika, réarrangés pour l’occasion, afin de partager avec les spectateurs un voyage musical.

 

Une célébration pour tous et toutes avec la Mêlée des Choeurs

 

Lancé en collaboration avec les ministères de l’Éducation et de la Culture, et avec l’Opéra-Comique, le programme de la Mêlée des Chœurs est un projet unique en son genre, qui repose sur trois piliers : artistique, pédagogique et immersif. 7 000 élèves venus de toute la France ont été choisis pour enregistrer et interpréter les hymnes nationaux des 20 pays qualifiés pour la Coupe du Monde de Rugby 2023, accompagnés par la Maîtrise Populaire de l’Opéra-Comique, ainsi que par leurs enseignants et professeurs de musique. Ces élèves ont également suivi un enseignement pendant un an, auprès de Sarah Koné, directrice artistique et auprès des professeurs de la Maîtrise Populaire de l’Opéra-Comique. 

 

Après avoir été annoncé comme parrain du programme en mai 2023, Mika a travaillé main dans la main avec les parties prenantes du projet de la Mêlée des Chœurs sur l’interprétation des hymnes nationaux et sur la préparation d’un show d’avant-match qui promet d’être mémorable.

 
:uk: Google translator

Mika and the Maîtrise Populaire de l'Opéra-Comique for the Rugby World Cup final


Singer Mika will provide the pre-match show for the 2023 Rugby World Cup final with the Maîtrise Populaire de l'Opéra-Comique!


Mika and the Popular Mastery of the Opéra-Comique

 

The eyes of the world will be riveted on the Stade de France on October 28, for the highly anticipated final of the 2023 Rugby World Cup. After 8 weeks, which will have seen 47 matches held, two teams will compete to lift the legendary Webb Ellis Trophy. The show will live up to the event, both on and off the field.

 

Rugby World Cup France 2023 is honored to announce that internationally renowned singer Mika will be part of this celebration, with a unique 5-minute performance during pre-match entertainment.

 

Mika will be joined on stage by the choir of the Maîtrise Populaire de l’Opéra-Comique. Together, they will perform a colorful mix of Mika's best-known songs, rearranged for the occasion, in order to share a musical journey with the spectators.


A celebration for all with the Mêlée des Choirs


Launched in collaboration with the Ministries of Education and Culture, and with the Opéra-Comique, the Mêlée des Chœurs program is a unique project of its kind, which is based on three pillars: artistic, educational and immersive. 7,000 students from all over France were chosen to record and perform the national anthems of the 20 countries qualified for the 2023 Rugby World Cup, accompanied by the Maîtrise Populaire de l'Opéra-Comique, as well as by their teachers and professors of music. These students also followed teaching for a year, with Sarah Koné, artistic director, and with teachers from the Maîtrise Populaire de l’Opéra-Comique.

 

After being announced as sponsor of the program in May 2023, Mika worked hand in hand with the stakeholders of the Mêlée des Choirs project on the performance of the national anthems and on the preparation of a pre-match show which promises to be memorable.

 
 
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy