Jump to content

Mika's French album, out on 1 December 2023!


mellody

Recommended Posts

9 hours ago, Ax07 said:

Does anyone know what MIKA means with “But I think it’s over”, what’s going to be over?? I’m now a bit anxious🧐

 

Being overdramatic, that's how I'd interpret it. Expressing fear, and/or defiance. From what Mika said in interviews over the years, and also this song, it seems to be part of their relationship that they're never too sure of each other. That would definitely be too stressful for me, lol! 😅 but apparently it works for them. Dunno about Andy, but I think Mika easily gets bored, he needs a bit of drama in his life to avoid that. :wink2:

  • Like 5
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

I think the song teased in this story from May might be a part of Apocalypse Calypso...

 

 

btw, in his Q&A last week he revealed another song title, "30 Seconds". I'll add that to the first post.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

A french interview, Mika talks about the new album.

 

Pure Chart

https://www.chartsinfrance.net/MIKA/news-126068.html

dimanche 17 septembre 2023 11:29

 

6 hours ago, Kumazzz said:

Pure Chart

https://www.chartsinfrance.net/MIKA/news-126068.html

dimanche 17 septembre 2023 11:29
 
Mika promet un album "extrêmement joyeux" sur sa "relation avec la France"
 
Mika s'apprête à célébrer ses liens avec la France sur un nouvel album en français attendu cet automne. Au micro de Purecharts, l'artiste, de retour avec le single "C'est la Vie", en dit plus sur la création de ce disque "joyeux" et "intime", pour lequel il ne voulait pas "faire semblant d'être un Français".
 
« Parce que c'est ça la vie » chante Mika sur son nouveau single "C'est la Vie", chanson pop "happy sad" sur lequel il rend un hommage émouvant à sa mère Joannie, disparue en 2021.
« C'est la dernière chanson que j'ai écrite pour l'album. Elle est née par hasard ! C'est comme si elle résumait deux ans et demi d'écriture. Elle parle de la mort et elle fête la vie. Ce mélange est super important dans la pop. Ça métabolise la tristesse pour que ça devienne quelque chose de plus beau, de plus utile. C'est une règle fondamentale. Si on enlève les refrains, c'est juste la chanson la plus déprimante du monde » souligne le chanteur de tout juste 40 ans dans une interview accordée à Purecharts, à quelques semaines de la parution dans les bacs d'un album intégralement interprété en français. Une première pour l'ex-coach de "The Voice" qui, en dépit du succès de ses titres "Elle me dit" ou "Boum boum boum", n'avait pas franchi le cap jusqu'ici.
 
"Ce voyage, je devais le faire tout seul"

Quel sera le fil rouge de ce disque encore non titré et non daté ? « Vous allez vraiment rentrer dans ma tête et ma vie par rapport à ma relation avec la France. C'est le début de ma vie, c'est ma jeunesse, mon enfance, un certain challenge et aussi la mort de ma mère. Cette part importante de ma vie, je ne voulais pas l'exprimer en anglais. Et je dois le dire, en créant ce disque, je ne me suis jamais ennuyé » indique-t-il d'un oeil malicieux : « Ça m'a fait tellement plaisir. Une chanson en provoquait une autre ». En studio, Mika s'est entouré de Renaud Rebillaud (Kendji Girac, Gims), Carla De Coignac, Doriand, Tristan Salvati (Angèle) et Valentin Marso. « C'est une petite équipe mais les meilleurs » souligne le chanteur britannique, qui s'est fixé plusieurs règles avant de se lancer dans cette aventure. Pas question pour lui de feindre qui il est. « Je ne voulais pas faire semblant d'être un Français. Donc j'ai gardé toutes mes particularités, mon accent, mes fautes, tout ! Et je ne voulais pas faire du "shopping" de titres, en demandant à tout le monde de m'envoyer des chansons en considération. Impossible. Ce n'est pas de la pop, ça. La pop alt, il faut l'écrire, il faut faire partie de tout le processus » note Mika, entré dans une petite bulle réconfortante lorsqu'il s'est attelé à ses nouvelles compositions : « Je me suis senti protégé ».
 
L'interprète de "Yo Yo" promet un album « très pop, très mélodique, extrêmement joyeux » et « très intimiste » à la fois. « Ce n'est pas une intimité qui est morose ou mélancolique du tout. C'est large, c'est libre » atteste le musicien, qui a écrit « 50% des chansons » dont une dédiée à Jane Birkin : « C'était super important pour avoir le même processus que dans mes albums en anglais ». En revanche, le disque ne renfermera aucun duo. « Ce voyage, je devais le faire tout seul » affirme celui qui invitera le public dans son univers chatoyant pour une grande tournée en 2024. Vivement !
 
:uk: Google translator
 

Mika promises an “extremely joyful” album on his “relationship with France”

 

Mika is preparing to celebrate his links with France on a new album in French expected this fall. At the microphone of Purecharts, the artist, back with the single "C'est la Vie", says more about the creation of this "joyful" and "intimate" record, for which he did not want to "pretend to to be a Frenchman.

 

“Because that’s what life is” sings Mika on his new single “C’est la Vie”, a “happy sad” pop song on which he pays a moving tribute to his mother Joannie, who passed away in 2021.

“It’s the last song I wrote for the album. She was born by chance! It’s like she’s summarizing two and a half years of writing. She talks about death and celebrates life. This mix is super important in pop. It metabolizes sadness so that it becomes something more beautiful, more useful. This is a fundamental rule. If you take away the choruses, it's just the most depressing song in the world" underlines the singer, just 40 years old, in an interview with Purecharts, a few weeks before the release in stores of an album performed entirely in French. . A first for the ex-coach of “The Voice” who, despite the success of his titles “Elle me dit” or “Boum boum boum”, had not reached the milestone until now.

 

“I had to do this trip alone”

 

What will be the common thread of this still untitled and undated disc? “You will really get into my head and my life in relation to my relationship with France. It's the beginning of my life, it's my youth, my childhood, a certain challenge and also the death of my mother. I didn't want to express this important part of my life in English. And I must say, while creating this record, I was never bored,” he says mischievously: “It made me so happy. One song led to another.” In the studio, Mika surrounded himself with Renaud Rebillaud (Kendji Girac, Gims), Carla De Coignac, Doriand, Tristan Salvati (Angèle) and Valentin Marso. “It’s a small team but the best” underlines the British singer, who set several rules for himself before embarking on this adventure. No way for him to pretend who he is. “I didn’t want to pretend to be French. So I kept all my particularities, my accent, my mistakes, everything! And I didn't want to go "track shopping", asking everyone to send me songs for consideration. Impossible. That's not pop music. Alt pop, you have to write it, you have to be part of the whole process,” notes Mika, who entered a little comforting bubble when he started working on his new compositions: “I felt protected.”

 

The “Yo Yo” singer promises an album that is “very pop, very melodic, extremely joyful” and “very intimate” at the same time. “It’s not an intimacy that’s morose or melancholic at all. It’s broad, it’s free” attests the musician, who wrote “50% of the songs” including one dedicated to Jane Birkin: “It was super important to have the same process as in my albums in English”. On the other hand, the disc will not contain any duets. “I had to do this trip alone,” says the man who will invite the public into his shimmering universe for a major tour in 2024. Can’t wait!

 

photo_1694531303.webp.423eb9ed742429638bdde53df3f0342b.webp

 

 

 

Edited by Kumazzz
typo
  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

An interview with an actress Valérie Lemercier.

 

:france:

Quand ai-je été fière de moi la dernière fois ?


Là j’avoue, ça fait très longtemps que ça ne m’est pas arrivé. Si, j’ai été fière de faire des chœurs sur une chanson de Mika en novembre dernier, mais je ne peux pas m’empêcher de me dire que, depuis, il a dû les couper.

 

:uk:

When was the last time I was proud of myself?


I admit, it’s been a long time since that happened to me. Yes, I was proud to sing backing vocals on a Mika song last November, but I can't help but think that since then he must have cut them.

 

 

Just now, Kumazzz said:

Madame Figaro

22 Septembre 2023

 

L’autopromo : Valérie Lemercier.

 

« Valérie lemercier est une actrice merVeilleuse, qui oscille entre drôlerie et profondeur. »

L’éloge vient de Woody Allen, pour qui l’actrice a tourné Coup de Chance. Face à Melvil Poupaud et Lou de Laâge, elle joue une mère et belle-mère aimante et moderne qui, perspicace, va peu à peu douter de la vraie nature de son gendre adoré.

 

Mon mood du moment ?

 

Envie d’automne, ça tombe bien, c’est maintenant.

 

Ce qui m’a donné envie de jouer dans Coup de Chance ?

 

Le rôle, le metteur en scène et la lettre jointe au scénario : « Si ce rôle ne vous convient pas, j’espère avoir l’occasion de travailler avec vous sur un autre film, mais j’ai 86 ans. »

 

Qui est camille, mon Personnage, et ce qui m’a Plu chez elle ?

 

Camille est une maman bienveillante et active. J’ai aimé son intuition, puis sa façon de mener l’enquête en se transformant en Sherlock Holmes, avec l’imper de Columbo.

 

Mon attitude sur le Plateau ?

 

Comme disait le comédien Dominique Zardi : « À chier, mais à l’heure ! » C’est souvent comme ça que je m’annonce en tout cas.

 

Le meilleur et le Pire des Partenaires ?

 

Les meilleurs sont ceux qui ont appris leur texte et qui aiment s’amuser. Les pires sont ceux qui jouent tout seuls sans vous regarder, postent des vidéos du plateau, mangent du camembert avant les scènes de baisers ou, pire que tout ça, prennent de la cocaïne. Je prie le Seigneur pour que jamais ce ne soit tout en même temps.

 

Le meilleur film est-il toujours le dernier ?

 

Je dirais plutôt que c’est le prochain.

 

Parler de moi en Promo est-il une corvée ?

 

Parler de soi est surtout une punition pour ceux qui écoutent. On devrait interroger les gens sur ce qu’ils font plutôt que sur ce qu’ils pensent. Je me demande, en tant que lectrice de journaux, si je n’aime pas mieux savoir ce que Catherine Deneuve a mis dans son assiette au petit-déjeuner plutôt que de savoir d’où viennent ses fêlures.

 

Langue de bois ou langue trop déliée ?

 

Je n’en sais rien, je fais ce que je peux suivant l’humeur du jour. J’évite les coupes de champagne offertes en quantité avant les émissions pour vous faire dire des conneries.

 

Un élément de langage à Placer ?

 

« Dans le petit Landerneau », « Le cœur en bandoulière », « À bas bruit ». Et des éléments à déplacer : « Que j’ai “convoqué” dans mon livre », « Mes équipes » et « Le côté immersif ».

 

Le sujet qui me fait sortir de mes gonds ?

 

La manière un peu faux-cul de vous demander si vous n’avez pas hésité avant de tourner avec Woody Allen… Comme si on était au-dessus de la justice américaine et ses deux enquêtes poussées qui l’ont innocenté.

 

Un malentendu me concernant ?

 

Je ne porte pas de perruque, j’ai une grosse tignasse, et je ne suis pas enceinte, je suis juste constipée.

 

Ce que j’aime qu’on dise de moi ?

 

Que je suis cool.

 

Ce que je Pense en me regardant le matin dans le miroir ?

 

« J’ai bien dormi, décidément mon nouveau petit chat est un bon somnifère. » Et, dans un deuxième temps : « Ma peau n’a pas tant que ça gagné en tonicité, ce sérum repulpant, préconisé par Rihanna, est-il vraiment si efficace ? »

 

Ai-je toujours le feu sacré ?

 

En tout cas, j’aime mon métier et j’essaie de suivre le précieux conseil de mon plus cher ami de rester « concentrée et décontractée ».

 

Quand ai-je été fière de moi la dernière fois ?

 

Là j’avoue, ça fait très longtemps que ça ne m’est pas arrivé. Si, j’ai été fière de faire des chœurs sur une chanson de Mika en novembre dernier, mais je ne peux pas m’empêcher de me dire que, depuis, il a dû les couper.

 

Ce que je vais faire aPrès cette interview ?

 

Caresser un peu mon chat et retourner travailler. ●

 

« Coup de chance », de Woody Allen, avec Valérie Lemercier, Lou de Laâge, Melvil Poupaud… Sortie le 27 septembre

 

 

 

Madame_Figaro_-_22_Septembre_2023-page182_.thumb.jpg.c0734e7763364ee49ff8bb19eb003438.jpg

 

 

INSTAGRAM in July 2021

https://www.instagram.com/p/CRY46AkFZNG/

 

 

 

  • Like 2
  • Haha 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Kumazzz said:

An interview with an actress Valérie Lemercier.

 

:france:

Quand ai-je été fière de moi la dernière fois ?


Là j’avoue, ça fait très longtemps que ça ne m’est pas arrivé. Si, j’ai été fière de faire des chœurs sur une chanson de Mika en novembre dernier, mais je ne peux pas m’empêcher de me dire que, depuis, il a dû les couper.

 

:uk:

When was the last time I was proud of myself?


I admit, it’s been a long time since that happened to me. Yes, I was proud to sing backing vocals on a Mika song last November, but I can't help but think that since then he must have cut them.

 

 

 

 

I wonder if it concerns his french album or the songs for Zodi et Tehu.... She talks about November 2022.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 9/22/2023 at 6:44 PM, Anna Ko Kolkowska said:

 

I wonder if it concerns his french album or the songs for Zodi et Tehu.... She talks about November 2022.

 

I think Valérie Lemercier taking about the recording in November 2022.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Kumazzz said:

 

I think Valérie Lemercier taking about the recording in November 2022.

 

9 hours ago, Kumazzz said:

 

So now we know that it was about the album and the song Jane Birkin. I think we will hear it in the album version (as Mika is talking about Valerie).

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Kumazzz said:

A bit of Calypso from France Bleu

 

 

 

 

from

 

I know it's only seven seconds long but can anyone translate at all?

 

 

And as for Jane Birkin, I wonder if Mika has been inspired by her famous song 'Je t'aime'? That song got banned in a few places upon it's release because of it's... shall we say risqué  sound affects! :teehee:

 

So it makes sense if his friend Valerie is making "ahhhh" sounds! :naughty:

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, TinyLove_CJ said:

I know it's only seven seconds long but can anyone translate at all?

 

 

 

We already had a bit of the lyrics & translation when he posted the snippet from the studio:

But here he clearly sings "existe", not "resiste".

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Imo the last snippet we have ( saying "tant qu'on s'enlace on existe" ) is the cutted beginning of the one we had before 

 

 

Edited by carafon
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 10/1/2023 at 1:39 PM, carafon said:

Imo the last snippet we have ( saying "tant qu'on s'enlace on existe" ) is the cutted beginning of the one we had before 

 

 

 

You were right! :) As we can hear in his little album teaser video.

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@dcdebhad shared on twitter a shop where you can still preorder the limited special edition vinyl with the stickers (not signed though) in Canada and there is another one in Belgium in case someone is looking for that version of the album since the signed ones are sold out

 

https://musicstation.be/products/que-ta-tete-fleurisse-toujours-store-exclusive-marbled-blue-lp

https://www.umusic.ca/collections/classic-records/products/que-ta-tete-fleurisse-toujours-lp

FNAC is selling an exclusive white vinyl special edition as well 

https://www.fr.fnac.be/a18667225/Mika-Que-ta-tete-fleurisse-toujours-Edition-Limitee-Exclusivite-Fnac-Vinyle-Blanc-Vinyle-album

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, dcdeb said:

 

Apparently, the competition is not "live"  @crazyaboutmika -- not sure how Eriko found the link.

 

 

 

It actually was working this noon, I was able to send my entry, all the countries were available to choose from. But when I clicked on "rules" it showed a blank field. I could imagine that it's only for French fans and they didn't make that clear, so they might be reworking it now.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, dcdeb said:

 

Apparently, the competition is not "live"  @crazyaboutmika -- not sure how Eriko found the link.

 

 

I messaged RIFF on twitter and they said it shouldn't have been online but that they might reactivate it later: (and they have no clue how Eriko found it either) 

"Bonjour, 
Non il n'est pas d'actualité, et n'était pas censé être en ligne, la page fan la trouvé on ne sait comment. 

Si on le réactive on le publiera a nouveau :)"

Edited by crazyaboutmika
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 10/27/2023 at 8:48 AM, crazyaboutmika said:

 

Thanks for sharing @crazyaboutmika do you have an FNAC account? I'm looking to see if they do international shipping but looking at their website I can't seem to find that information.

 

If anyone can let me know that would be appreciated 😊

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, TinyLove_CJ said:

 

Thanks for sharing @crazyaboutmika do you have an FNAC account? I'm looking to see if they do international shipping but looking at their website I can't seem to find that information.

 

If anyone can let me know that would be appreciated 😊

OK so it looks like FNAC don't do international shipping :(

 

Which is a shame because I would love the white vinyl! Hoping it might get sold somewhere else in the future!

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, TinyLove_CJ said:

OK so it looks like FNAC don't do international shipping :(

 

Which is a shame because I would love the white vinyl! Hoping it might get sold somewhere else in the future!

No worries. I will order one for you and ship it to you :thumb_yello:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

INSTAGRAM

https://www.instagram.com/p/CzEVLUfKMb2/

 

Concours : Découvrez le nouvel album de MIKA lors d'une écoute privée 🎶

 

Le @creditmutuel donne le LA à l'Apocalypse Calypso Tour de @mikainstagram dont le nouvel album "Que ta tête fleurisse toujours" sort le 1er décembre 2023 💿

 

@riffx_fr va inviter en exclusivité 20 fans à une session d’écoute exclusive dans les locaux de @universalmusicfrance à Paris en présence de MIKA !

 

Jouez avant le 14 novembre sur

https://riffx.fr/concours/mika-ecoute-privee/

 

396980676_652692750182522_8057478902144558415_n.thumb.jpg.44abd89e4399debdc24ed30a36c25a9b.jpg

 

396880195_360740906388027_2743143197343241839_n.thumb.jpg.b6e1d19599af47bb7fe664824e6bf48e.jpg

 

 

RIFFX

https://riffx.fr/concours/mika-ecoute-privee/

EN COURS | Découvrez le nouvel album de MIKA lors d’une écoute privée !

mika-ecoute-site-blanc.thumb.jpg.b7b0ff1fedab9d503be66dc700e5abef.jpg

 

Le Crédit Mutuel donne le LA– Apocalypse Calypso Tour de MIKA

Il arrive bientôt : Que ta tête fleurisse toujours, le nouvel album de MIKA, son premier opus entièrement écrit et interprété en Français est prévu pour le 1er décembre 2023.

Parce qu’on sait que vous l’attendez avec impatience, RIFFX by Crédit Mutuel vous propose de fleurir avec MIKA avec un peu d’avance…

 

 Vous êtes fan de MIKA et avez hâte d’écouter Que ta tête fleurisse toujours ?

Participez à notre jeu et tentez de remporter votre invitation : RIFFX by Crédit Mutuel conviera 20 fans à une session d’écoute exclusive, pour entendre l’album avant sa sortie, dans les locaux d’Universal Music France (Paris).

Découvrez Que ta tête fleurisse toujours lors de notre écoute privée le 21 novembre 2023 à 19h, en présence de MIKA !

 

Comment participer ? C’est très simple !

A l’approche de la sortie de son album, nous avons interviewé MIKA pour connaître ses réponses à VOS questions ! Quoi de mieux pour se préparer, en tant que fan, au nouvel album ? Regardez la vidéo et partagez-nous vos premières découvertes sur Que ta tête fleurisse toujours !

 

 

Bonne chance !

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy