Jump to content

Mika in French Press - 2014


BiaIchihara

Recommended Posts

I found this awesome article about Mika. Someone could translate it please?

 

Thanks in advance :huglove:

 

http://horreurdanslacivilisation.blogs.sudouest.fr/tag/mika

 

Un air de genre idéal : et Dieu créa Mika

 

 

Mika 1.pngCela ne vous intéressera que modérément de savoir que je suis en train de tomber amoureuse de Mika.

 

Je tiens à le clamer quand même, haut et fort au milieu des partisans de la « famille traditionnelle » qui ragent dans Paris.

 

J’ai toujours beaucoup aimé la musique de Mika, mais je m’étais jusqu’ici peu souciée de l’homme.

 

Jusqu’à ce que, comme de nombreux téléspectateurs, je le remarque dans son rôle de coach au sein de l’émission The Voice sur TF1.

 

Citoyen du monde, Mika ne ressemble à nul autre qu’à lui-même. Il respire la gentillesse et l’originalité, son charme rayonne. Et ses beaux yeux pétillent d’une rare intelligence.

 

Mais le plus frappant, à mon avis, est l’étonnante ambiguïté sexuelle qu’il dégage, son androgynie psychique si vous me passez l’expression. Autant les autres coachs, plutôt sympathiques par ailleurs, charment l’une par sa féminité, les autres par leur masculinité, autant Mika me fascine par la force de son charme tant féminin que masculin.

 

Il ne réagit pas aux codes habituels en la matière, ce qui donne l’impression que son comportement est étrange, qu’il « vient d’une autre planète » : ni Vénus ni Mars… Jupiter peut-être, dont une lune est Ganymède, ce qui nous permettra de citer opportunément la chanson « Troisième Sexe » d’Indochine : « pour bientôt la chasse aux sorcières, ambigus jusqu’au fond des yeux, le retour de Jupiter »…

 

 

 

A propos de troisième sexe et de chasse aux sorcières, la Manif pour Tous était de sortie ce dimanche. Contre la PMA, la GPA et la théorie du genre. La semaine dernière, certains manifestaient contre le droit à l’avortement.

 

Manifester contre les droits des autres, voilà bien une activité typiquement réactionnaire très tendance depuis deux ans.

 

Mais enfin, au soutien d’un réconfortant sondage selon lequel 78% des Français seraient favorables à l’amendement supprimant la notion de détresse pour accéder à l’avortement, les pro-IVG défilaient samedi en Europe et à cette occasion, un reportage diffusé lors du journal télévisé a montré la pancarte brandie par une manifestante splendidement inspirée :

 

« I ASKED GOD : SHE’S PRO-CHOICE ».

 

“J’ai demandé à Dieu : elle est pour le libre choix. »

 

Excellent. Rien à ajouter. Les humains progressistes se régaleront avec moi sans même s’abaisser à piétiner l’adversaire en soulignant la réjouissante subtilité de ces quelques mots.

 

 

 

Pour en revenir à Mika, il a déclaré il y a quelques mois à la version italienne du magazine Vanity Fair, à propos de sa relation avec son compagnon :

 

«Si vous parlez d’un mariage classique à l’église, alors non. Mais si la question est: est-ce que je veux avoir les mêmes droits qu’un couple marié? Oui, à cent pour cent. Est-ce que je veux m’engager? Oui, à cent pour cent. Est-ce que je veux affronter les conséquences de la rupture de cet engagement? Oui, à cent pour cent. Est-ce que je pense qu’il serait juste que j’aie des enfants? Oui, à mille pour cent. Est-ce que je pense être capable de donner à un enfant de l’amour, une bonne éducation, un environnement accueillant et libre? Oui, à mille pour cent. Je n’ai aucun doute là-dessus. Et ceux qui disent le contraire sont des imbéciles.»

 

 

 

Et en effet, à partir du moment où l’on considère que « tous les êtres humains naissent et demeurent libres et égaux en droits », on ne voit guère ce qui pourrait s’opposer à ce que Mika, ou qui que ce soit d’ailleurs, bénéficie d’un statut légalement encadré pour son couple s’il le souhaite, et élève des enfants.

 

Le pauvre enfant né d’un viol ou de parents qui, pour une quelconque raison, ne voulaient pas de lui, mais que sa mère biologique a été forcée de construire dans son corps puis de mettre au monde, ce pauvre gosse non désiré bien mal parti dans la vie, avec la bénédiction des « pro-life », aura bien de la chance finalement s’il est élevé par Mika et son compagnon.

 

 

 

Selon certains, il serait donc scandaleux et dangereux d’expliquer aux enfants que le genre est distinct du sexe biologique, que tout être humain dispose d’une infinité de possibles dans ses choix de vie tant qu’ils respectent autrui, et ce quels que soient son sexe, sa couleur, sa religion, son origine géographique, ses habitudes alimentaires ou autres ; que son corps lui appartient et à lui seul ; qu’il n’est pas né pour être enfermé dans une cage, crucifié sous une étiquette, opprimé dans sa chair, abruti dans sa tête, esclave des préjugés, des abus de pouvoir ou de qui que ce soit, car il n’existe ni inférieurs ni supérieurs mais seulement des égaux.

 

Que le fait d’accepter d’obéir à des consignes dans le cadre d’un contrat de travail ne fait pas de toi un inférieur ni de ton employeur un supérieur, mais qu’il s’agit d’une coopération pour atteindre un objectif.

 

Que le fait de pouvoir mettre un enfant au monde ne signifie pas que tu doives mettre un enfant au monde, simplement parce qu’une bande de réacs oppresseurs en puissance voudraient transformer un potentiel en un esclavage, une liberté en une prison.

 

Que personne n’est obligé de s’enfermer dans un communautarisme quelconque, que le monde est vaste, riche des différences qui font la force du vivant.

 

Que le fait d’être hétérosexuel dans une société où cette orientation est majoritaire ne te donne ni plus ni moins de droits qu’aux personnes homosexuelles, d’autant que la frontière est extrêmement perméable et qu’il suffit d’ouvrir un peu le cœur pour saisir toute la justesse de cette chanson de Francis Lalanne qui disait :

 

« la plus belle fois qu’on m’a dit je t’aime, c’est un mec qui me l’a dit… J´me suis senti con ce jour-là de pas être comme lui, d´être comme moi ».

 

 

 

Tout cela pour dire que si Dieu est telle Ardhanârî dotée de l’âme d’artiste et du regard de braise de Mika, tous les espoirs sont permis vers une société plus juste, moins violente et plus tolérante.

 

Mais je crois que les partisan(e)s de la Manif pour Tous s’en font une idée toute différente.

 

A chacun-e sa foi, à chacun-e son extase.

 

Relax...

Link to comment
Share on other sites

I found this awesome article about Mika. Someone could translate it please?

 

Thanks in advance :huglove:

 

http://horreurdanslacivilisation.blogs.sudouest.fr/tag/mika

 

Un air de genre idéal : et Dieu créa Mika

 

 

Mika 1.pngCela ne vous intéressera que modérément de savoir que je suis en train de tomber amoureuse de Mika.

 

Je tiens à le clamer quand même, haut et fort au milieu des partisans de la « famille traditionnelle » qui ragent dans Paris.

 

J’ai toujours beaucoup aimé la musique de Mika, mais je m’étais jusqu’ici peu souciée de l’homme.

 

Jusqu’à ce que, comme de nombreux téléspectateurs, je le remarque dans son rôle de coach au sein de l’émission The Voice sur TF1.

 

Citoyen du monde, Mika ne ressemble à nul autre qu’à lui-même. Il respire la gentillesse et l’originalité, son charme rayonne. Et ses beaux yeux pétillent d’une rare intelligence.

 

Mais le plus frappant, à mon avis, est l’étonnante ambiguïté sexuelle qu’il dégage, son androgynie psychique si vous me passez l’expression. Autant les autres coachs, plutôt sympathiques par ailleurs, charment l’une par sa féminité, les autres par leur masculinité, autant Mika me fascine par la force de son charme tant féminin que masculin.

 

Il ne réagit pas aux codes habituels en la matière, ce qui donne l’impression que son comportement est étrange, qu’il « vient d’une autre planète » : ni Vénus ni Mars… Jupiter peut-être, dont une lune est Ganymède, ce qui nous permettra de citer opportunément la chanson « Troisième Sexe » d’Indochine : « pour bientôt la chasse aux sorcières, ambigus jusqu’au fond des yeux, le retour de Jupiter »…

 

 

 

A propos de troisième sexe et de chasse aux sorcières, la Manif pour Tous était de sortie ce dimanche. Contre la PMA, la GPA et la théorie du genre. La semaine dernière, certains manifestaient contre le droit à l’avortement.

 

Manifester contre les droits des autres, voilà bien une activité typiquement réactionnaire très tendance depuis deux ans.

 

Mais enfin, au soutien d’un réconfortant sondage selon lequel 78% des Français seraient favorables à l’amendement supprimant la notion de détresse pour accéder à l’avortement, les pro-IVG défilaient samedi en Europe et à cette occasion, un reportage diffusé lors du journal télévisé a montré la pancarte brandie par une manifestante splendidement inspirée :

 

« I ASKED GOD : SHE’S PRO-CHOICE ».

 

“J’ai demandé à Dieu : elle est pour le libre choix. »

 

Excellent. Rien à ajouter. Les humains progressistes se régaleront avec moi sans même s’abaisser à piétiner l’adversaire en soulignant la réjouissante subtilité de ces quelques mots.

 

 

 

Pour en revenir à Mika, il a déclaré il y a quelques mois à la version italienne du magazine Vanity Fair, à propos de sa relation avec son compagnon :

 

«Si vous parlez d’un mariage classique à l’église, alors non. Mais si la question est: est-ce que je veux avoir les mêmes droits qu’un couple marié? Oui, à cent pour cent. Est-ce que je veux m’engager? Oui, à cent pour cent. Est-ce que je veux affronter les conséquences de la rupture de cet engagement? Oui, à cent pour cent. Est-ce que je pense qu’il serait juste que j’aie des enfants? Oui, à mille pour cent. Est-ce que je pense être capable de donner à un enfant de l’amour, une bonne éducation, un environnement accueillant et libre? Oui, à mille pour cent. Je n’ai aucun doute là-dessus. Et ceux qui disent le contraire sont des imbéciles.»

 

 

 

Et en effet, à partir du moment où l’on considère que « tous les êtres humains naissent et demeurent libres et égaux en droits », on ne voit guère ce qui pourrait s’opposer à ce que Mika, ou qui que ce soit d’ailleurs, bénéficie d’un statut légalement encadré pour son couple s’il le souhaite, et élève des enfants.

 

Le pauvre enfant né d’un viol ou de parents qui, pour une quelconque raison, ne voulaient pas de lui, mais que sa mère biologique a été forcée de construire dans son corps puis de mettre au monde, ce pauvre gosse non désiré bien mal parti dans la vie, avec la bénédiction des « pro-life », aura bien de la chance finalement s’il est élevé par Mika et son compagnon.

 

 

 

Selon certains, il serait donc scandaleux et dangereux d’expliquer aux enfants que le genre est distinct du sexe biologique, que tout être humain dispose d’une infinité de possibles dans ses choix de vie tant qu’ils respectent autrui, et ce quels que soient son sexe, sa couleur, sa religion, son origine géographique, ses habitudes alimentaires ou autres ; que son corps lui appartient et à lui seul ; qu’il n’est pas né pour être enfermé dans une cage, crucifié sous une étiquette, opprimé dans sa chair, abruti dans sa tête, esclave des préjugés, des abus de pouvoir ou de qui que ce soit, car il n’existe ni inférieurs ni supérieurs mais seulement des égaux.

 

Que le fait d’accepter d’obéir à des consignes dans le cadre d’un contrat de travail ne fait pas de toi un inférieur ni de ton employeur un supérieur, mais qu’il s’agit d’une coopération pour atteindre un objectif.

 

Que le fait de pouvoir mettre un enfant au monde ne signifie pas que tu doives mettre un enfant au monde, simplement parce qu’une bande de réacs oppresseurs en puissance voudraient transformer un potentiel en un esclavage, une liberté en une prison.

 

Que personne n’est obligé de s’enfermer dans un communautarisme quelconque, que le monde est vaste, riche des différences qui font la force du vivant.

 

Que le fait d’être hétérosexuel dans une société où cette orientation est majoritaire ne te donne ni plus ni moins de droits qu’aux personnes homosexuelles, d’autant que la frontière est extrêmement perméable et qu’il suffit d’ouvrir un peu le cœur pour saisir toute la justesse de cette chanson de Francis Lalanne qui disait :

 

« la plus belle fois qu’on m’a dit je t’aime, c’est un mec qui me l’a dit… J´me suis senti con ce jour-là de pas être comme lui, d´être comme moi ».

 

 

 

Tout cela pour dire que si Dieu est telle Ardhanârî dotée de l’âme d’artiste et du regard de braise de Mika, tous les espoirs sont permis vers une société plus juste, moins violente et plus tolérante.

 

Mais je crois que les partisan(e)s de la Manif pour Tous s’en font une idée toute différente.

 

A chacun-e sa foi, à chacun-e son extase.

 

Relax...

04/02/2014

He looks like the perfect son in law: and God created Mika

You will probably be not very interested in knowing that I'm falling in love with Mika.

I want to scream it high however, high and loud among the people in favor of the "traditional family" who are raging in Paris.

I have always liked a lot Mika's music, but I had not bothered about the man himself so far.

Until, as many TV viewers, I notice him acting as a coach in The Voice show on TF1.

Citizen of the world, Mika doesn't look like anyone but himself. He exhales kindness and originality, his charm is radiant. And his beautiful eyes sparkle with a rare intelligence.

But what' s even more striking, in my opinion, is the amazing sexual ambiguity that exhales from him, his psychological androgyny if I may say so.

As much as the other coaches, rather sympathetic by the way, are charming one by her feminity, and other by their masculinity, Mika fascinates me by the power of his charm which is as feminine as it is masculine.

He 's not reacting according to the usual codes, which gives the feeling that his behavior is strange, that he "comes from another planet": neither Venus, nor Mars...Jupiter maybe, which has among its moons one called Ganymede, which will come in handy to allude to the song "Third Sex" by Indochine: " and soon the witches ' hunt, ambiguious even deep down in their eyes , the return of Jupiter..."

While I'm on the subject of third sex and witches hunt, the Demonstration for All was in the streets this Sunday. Against allowing docs to help gays ladies have babies or making lawful surrogate mothers for gays guys who want babies and also against the gender theory. Last week some were demonstrating against abortion rights.

Demonstrating against other people's rights, this is a typically reactionnary activity which has been fashionable for two years now.

But finally, we can feel conforted by a poll according to which 78% of French people agree with the admendment that would remove "distress" as a reason to be able to have a abortion in the text of the law, people who are in favor of abortion rights were demonstrating in Europe on Saturday, and consequently, they were showing on the TV news a placard carried by a gorgeous demonstrator who had a fabulous inspiration:

« I ASKED GOD : SHE’S PRO-CHOICE ».

Excellent. Nothing needs to be added. Humans who are in favor of progress will enjoy with me even without trampling the opponent while highlining the pleasing subtility of those few words.

To get back to Mika, he said a few months ago to the Italian version of the magazine Vanity Fair, when asked about his relationship with his boyfriend:

"If you mean a classic wedding at church, then no. But if the question is: do I want to have the same rights as a married couple? Yes , a hundred percent. Do I want to commit myself? Yes, a hundred percent.Do you I want to face the consequences of breaking my commitment? Yes, a hundred percent. Do I think it is fair that I had children? Yes, a thousand percent. Do I think I would be able to give a child love, a good education, a free and welcoming environment. Yes a thousand percent. I have no doubt whatsoever about this. And those who say the opposite are twats."

And it is true , if you start with considering that "all human beings are born and stay free and have equal rights" , there's nothing that should prevent Mika , or anyone else, from having a lawful status for him and his partner if he wants to, and for raising children.

The unlucky child who is born as the consequence of a rape, or to parents who for whatever reason didn't want a baby, but whose biological mother has had to build in her body , then to give birth to, this unlucky kid nobody wanted of who has a real bad start in life, with the blessings of "pro-life" people, will finally end up being tremendously lucky if Mika and his partner raise him or her.

According to some people, it would be scandalous and dangerous to explain to children that gender and biological gender is not always the same, that each human being has an infinite number of possibilities in their choice of life as long as they respect others, and this whatever their sex ,color , religion, geographical background,eating habits or anything else, that one's body belongs to that person and only to them; that one is not born to be locked up in a cage , crucified under a label, hurt in their flesh, hurt in their intellect, made slave of predudices, abused by more powerful than them or anyone else, because there are no inferiors nor superiors, but only equals.

The fact of accepting to obey rules within a work contract doesn't make you an inferior , nor of your employer a superior, but it means you collaborate to reach a goal.

The fact that you can give life to a child doesn't mean that you are compelled to give birth to a child, simply because a group of reactionnary oppressors would like to turn a potential into slavery and turn a freedom into a jail.

No one is compelled to lock themselves into any communitarism, the world is wide, rich in the differences which make life strong.

The fact to be straight in a world where a majority is doesn't give more or less rights to gays, since the frontier is extremely thin, and all you have to do is open your heart a little to understand the accuracy of this song by Francis Lalane which said:

"The most beautiful time I was told I love you, that was by a man...I felt awkward on that day not to be like him, to be like me".

All this to say that if God is as Ardhanârî endowed with Mika's artistic soul and fiery eyes , there's lots of hope for a society that is more fair, less violent and more open minded.

But I think the people who demonstrated in the Demonstration for All have a totally different idea in mind.

Each person has his or her beliefs, each person had his or her extasy.

 

Relax...

Edited by crazyaboutmika
Link to comment
Share on other sites

Thanks so much for the translation, Anne! What an interesting article. I couldn't agree with the author more. Well, except the androgyny part. Mika has always come across to me as very masculine.

Hunh. I was under the impression that the US had the market cornered on small, but loud groups of idiots trying to tell everyone else how to live their own lives.

Edited by ceebs
Link to comment
Share on other sites

Thank you Anne and Alba, nice article :huglove:

I couldn't agree with the author more. Well, except the androgyny part. Mika has always come across to me as very masculine.

 

Indeed! I find him to be more masculine than most men I know, who think masculinity just resides in adhereing to a bunch of ridiculous stereotypes.

Edited by Log lady
Link to comment
Share on other sites

Thanks so much for the translation, Anne! What an interesting article. I couldn't agree with the author more. Well, except the androgyny part. Mika has always come across to me as very masculine.

Hunh. I was under the impression that the US had the market cornered on small, but loud groups of idiots trying to tell everyone else how to live their own lives.

 

I agree. He inhabits some gay stereotypes at times but a gay stereotype does not equal femininity IMO.

 

Thank you Anne and Alba, nice article :huglove:

 

 

Indeed! I find him to be more masculine than most men I know, who think masculinity just resides in adhereing to a bunch of ridiculous stereotypes.

You're very welcome :huglove:

And I agree with you all , I would never use the adjectives feminine nor androgyn to qualify Mika :thumb_yello: He's masculine to me , but with lots of sweetness :wub2:

Link to comment
Share on other sites

Oh yes, of course, because being kind and decent to people is a feminine trait, rather than masculine. Rather than a HUMAN trait. Because loving to entertain and bop around is a feminine trait, rather than masculine. Rather than a HUMAN trait.

 

I see Mika as neither masculine nor feminine. But HUMAN. The same as I see anyone else. This doesn't necessarily mean androgynous to me - mainly because I have never focused on who someone chooses to sleep with, unless their choice is me. Then I react accordingly, based on my own level of attraction.

 

This isn't a rant at you guys, but those who like to stick people in little boxes and say what they are. I'm mistaken for a lesbian repeatedly because of my short hair and my don't-f-with-me behavior when I walk alone at night, or when I am doing business. I am immensely approachable, but I am also one to be forthright and honest with you if you ask for it. (Very rarely if you don't, as I try to be kind to others, having had people tell me EXACTLY what I have done wrong all my life without being asked.)

Link to comment
Share on other sites

I absolutely love the article. It says exactly what I mean when I say he's not just a popstar. He's made to write music and sing, of this there is no doubt, but he's also capable of so much more.

This is why I'm not against Mika doing the kind of shows where we see the whole person. I think the beginning of the article, where the author says that they always loved Mika's music, but now they are falling for the person. This is really good, and it will translate into album sales.

I don't see Mika as feminine. He's not a butch man either. I tend to think of him as a very unique person. He has the best qualities of sensitivity and letting his emotions show, that, along with his fashion sense, are associated with women. But he also has determination and a commanding presence, associated with men. But his commanding presence is in no way threatening, because it's part of his charisma, that is associated with his humanity.

There is no one else like Mika, and I think that's what the author is trying to say

I absolutely love the article.

Link to comment
Share on other sites

I absolutely love the article. It says exactly what I mean when I say he's not just a popstar. He's made to write music and sing, of this there is no doubt, but he's also capable of so much more.

This is why I'm not against Mika doing the kind of shows where we see the whole person. I think the beginning of the article, where the author says that they always loved Mika's music, but now they are falling for the person. This is really good, and it will translate into album sales.

I don't see Mika as feminine. He's not a butch man either. I tend to think of him as a very unique person. He has the best qualities of sensitivity and letting his emotions show, that, along with his fashion sense, are associated with women. But he also has determination and a commanding presence, associated with men. But his commanding presence is in no way threatening, because it's part of his charisma, that is associated with his humanity.

There is no one else like Mika, and I think that's what the author is trying to say

I absolutely love the article.

 

Amen - you said it all - thank you! :huglove:

And very BIG thanks to Alba and Anne, who gave us this nice reading!! :huglove:

 

Love,love

me

Link to comment
Share on other sites

Thanks for finding and translating this article!

Anyway I don't think Mika is androgyn, he sums up so called femine and masculine traits just as every other human being. Unless we want to stick to the latin macho stereotype (none of my interest, too predictable imo...)

Link to comment
Share on other sites

You're all welcome :group_hug:

Thanks again Alba :huglove:

 

Thanks so much Anne:huglove::huglove:

 

I really love the article, it's just how I see Mika and why I love him among other qualities he has and of course because his amazing music :wub2:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy