Jump to content

Mika in French Press - 2014


BiaIchihara

Recommended Posts

50mn INSIDE : Le portrait : MIKA en 5 dates

 

some friends can't see a INTERVIEW VIDEO from the original link.

 

uploaded to vk.

 

ORIGINAL : http://www.wat.tv/video/portrait-mika-en-dates-6lzdl_2ey19_.html

 

VK http://vk.com/video232312753_167985156

 

That is the interview when he said that Paloma is pregnant right?

Link to comment
Share on other sites

50mn INSIDE : Le portrait : MIKA en 5 dates

 

some friends can't see a INTERVIEW VIDEO from the original link.

 

uploaded to vk.

 

ORIGINAL : http://www.wat.tv/video/portrait-mika-en-dates-6lzdl_2ey19_.html

 

VK http://vk.com/video232312753_167985156

 

:thumb_yello: Thanks a million for uploading this to vk !! :huglove: It works for me, and I love this documentary! :wub2: It's so great when the host shows him the baby photos. And it reminds me about a discussion we had here at MFC some time ago, if it was MIKA or not, at one of these photos. I remember I thought it was, while others said "no, this is not MIKA" - his own comments while watching these photos here is: "it's so similar" :naughty: In this vid. I also see photos of him that I haven't seen before - those from ROH time. It's also funny to hear him explaining that "the hall was trembling" - about his performance at Olympia - which is the feeling I've always had, after watching this DVC so many times - it's an amazing, early gig, 30.6.07 ...:teehee:

 

Love,love

me

Link to comment
Share on other sites

Little article in La Presse

 

http://www.lapresse.ca/arts/separes-a-la-naissance/201403/15/01-4748008-mika-et-emile-nelligan.php

 

Deux artistes au regard romantique que la grande musique n'effraie pas. On sait que le chanteur britannique Mika se produira l'an prochain avec l'OSM à Montréal. En 1990, notre poète Émile Nelligan avait eu, lui, son hommage à l'Opéra de Montréal, dans une oeuvre signée André Gagnon et Michel Tremblay. Nos remerciements vont à Julie Harvey.

 

Every week, readers are invited to send pics of people they think look alike...

 

Emile Nelligan is a French Canadian poet.

 

They say these two artists, with their romantic look, aren't afraid of the big classical music. Mika will perform with OSM in February 2015 and there was an Opera tribute to Nelligan in 1990.

 

Never seen so much of Mika in my local paper!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

From Metronews: “Je m’occupe moi meme de mon Twitter, quand je tweets, je perds des gens” (Thanks Chris for having retweet it)

 

I handle my Twitter myself, when I tweet, I lose some people.

 

I’m looking forward to listen to the context of this.

Link to comment
Share on other sites

From Metronews: “Je m’occupe moi meme de mon Twitter, quand je tweets, je perds des gens” (Thanks Chris for having retweet it)

 

I handle my Twitter myself, when I tweet, I lose some people.

 

I’m looking forward to listen to the context of this.

 

I hope he means people unfollowing him, not dying :mikacool:

Link to comment
Share on other sites

Here's an article already from Metronews in France, which conducted the Q & A with Mika today.

 

http://touch.metronews.fr/culture/mika-quand-un-chanteur-joue-un-role-dans-the-voice-ca-se-voit-tout-de-suite/mndc!MhU0ry1V7KWqk/

 

MIKA.jpeg

 

Mika : "Quand un chanteur joue un rôle dans The Voice, ça se voit tout de suite"

18:25 INTERVIEW – A l'occasion du premier live de The Voice, samedi soir sur TF1, Mika a fait un tour par la rédaction de metronews. L'occasion de parler de ses talents, des coulisses de l'émission, et de son prochain album, qu'il a préparé à Los Angeles.

 

Les lives de The Voice débutent ce samedi soir sur TF1. Pensez-vous que le vainqueur de l'édition 2014 est dans votre équipe ?

J'espère, mais je réalise qu'il y a de la compétition. Dans mon équipe, je pense qu'il y a potentiellement deux gagnants... mais je ne peux pas vous dire les noms. La façon dont l'émission se déroule est vraiment drôle. Contrairement à d'autres programmes, on peut participer à The Voice même si on est signé en maison de disques. Quand je fais mes choix, je sais que je ne suis pas seulement en train de me battre avec l'artiste, mais souvent avec l'équipe derrière l'artiste. Mais je rencontre aussi des problèmes avec les candidats sans expérience. Kendji, par exemple, n'était jamais monté sur scène. Désormais on le reconnaît dans la rue et je pense qu'il commence à ressentir la pression. J'ai peur qu'il se laisse bouleverser.

 

Comment avez-vous vécu les premières étapes éliminatoires ? Et avez-vous des regrets ?

Non car l'avantage de ce processus de casting assez long, c'est de vous permettre de découvrir la personnalité, la profondeur émotionnelle de chaque personne. Quand quelqu'un joue un rôle dans The Voice, ça se voit tout de suite. Ces émissions ne marchent que lorsqu'on trouve une façon de préserver une forme de sincérité. Non seulement de la part des coaches, mais surtout des talents.

 

L'émission est très suivie sur les réseaux sociaux. Lisez-vous les commentaires sur vous et vos talents ?

Non, je ne les regarde pas. Je sais que mes choix sont souvent critiqués, mais l'avantage de The Voice, c'est qu'on me laisse m'expliquer. Et puis je ne vais pas obéir aux internautes ! (rires) La seule fois où j'ai douté, c'est au moment de choisir entre Marina et Jacynthe. C'était difficile. Jacynthe venait d'achever son parcours dans The Voice au Québec. Marina, elle aussi, a participé à une émission de télévision, "X-Factor", mais elle était beaucoup plus jeune. Je me suis dit que peut-être elle serait capable de se dévoiler un peu plus. De surprendre.

 

"Avec Spleen, ça se passe toujours très bien"

 

Entre ceux qui ont de l'expérience, et les parfaits novices, vos talents ont-ils des points communs ?

Je dirais qu'ils ont tous le même esprit. Ils sont jeunes, ils ont un son un peu frais. Ce ne sont pas nécessairement des voix parfaites et standards. Spleen, par exemple, fait des choses très techniques lorsqu'il passe d'une voix à une autre. Caroline, elle, casse toujours sa voix. De son côté, Elodie ne sait pas se contrôler. Même avec leur expérience, des candidats comme Marina ou les Fréro Delavega, ont un son assez moderne et assez vrai.

 

Spleen semble assez ingérable. Comment envisagez-vous les émissions en direct avec lui ?

Avec moi ça se passe toujours très bien. Après, comment l'arrêter ? C'est de la télé ! Lorsqu'il est venu déguisé lors des battles, je n'étais pas au courant. Il fait ce qu'il veut et après, il gère les conséquences. Je ne sais pas du tout ce qu'il va faire sur les directs.

 

Vous avez souvent dit chercher des candidats capables de sortir un disque. Avez-vous déjà identifié celui ou celle qui a le plus de potentiel ?

Des auteurs m'ont déjà appelé pour me dire qu'ils avaient commencé à écrire pour l'une des chanteuses. C'est assez intéressant de voir quel candidat donne l'envie d'écrire. Maintenant, on ne sait jamais vraiment qui va faire des disques et qui va avoir du succès. Sur The Voice, la chose la plus importante, c'est d'identifier un son et un style musical afin d’imaginer un futur discographique pour chaque personne. Et je peux vous dire que chaque choix de chanson est une bagarre.

 

"Ce serait dingue de dire que le physique ne compte pas"

 

Craigniez-vous que certains candidats ne gagnent que pour leur popularité et non leur talent ?

Non ! (il réfléchit) Imaginez deux gosses chantant très bien. Il y en un très beau, âgé de 18 ans, et l'autre moins beau, âgé de 29 ans et un peu enrobé. Mettre ce dernier en valeur, c'est le challenge. Ça fait partie du jeu et il faut être réaliste : ce serait dingue de dire que le physique ne compte pas. Mais c'est aussi à chaque artiste de se demander comment se mettre en valeur pour raconter son histoire, pour connecter avec les gens.

 

Aujourd'hui, les gagnants de télécrochets ne rencontrent pas toujours le succès escompté. Pensez-vous que ce format s'épuise un peu ?

C'est facile de critiquer le concept. Si trop de gens sortaient de The Voice et cartonnaient, ça serait un problème. S'il n'y en avait aucun... ce serait aussi un problème ! S'il y en a déjà quelques-uns, c'est déjà un succès. Surtout quand ce sont des chanteurs sortant de l'ordinaire comme Luc Arbogast. Aux Etats-Unis et en Angleterre, les talents sont beaucoup plus formatés.

 

Quelle a été votre toute première réaction lorsque l'on vous a invité à participer à The Voice ?

J'ai dit : ''Ça dépend''. J'avais déjà fait l'émission en Italie et ma condition était d'être libre. En France, on ne me contrôle pas, sauf parfois pour mes fringues (rires).

 

"J'ai envoyé mon costume bleu au musée Grévin !

 

Justement, on vous a beaucoup vu avec votre célèbre costume bleu électrique...

Moi aussi, je l'ai donc envoyé au musée Grévin ! Je ne voulais plus le voir. Il est dégueulasse, je ne l'ai même pas nettoyé. Si vous sentez la sculpture, ça pue ! (rires).

 

Est-ce qu'il y a une vraie compétition entre les coaches ?

Oui, sinon ce serait fade. C'est comme un petit-déjeuner dans une maison libanaise, tout le monde se crie dessus. Mais après, on quitte nos fauteuils et on restent ensemble. La production insiste là-dessus. On mange, on boit le café, on fume tous les quatre dans un petit lounge spécialement conçu pour nous. Ça préserve ce côté familial. A ce sujet je ne comprends pas qu'on dise que Florent Pagny et moi, on se déteste !

 

Où en êtes-vous de l'écriture votre prochain album ?

Je viens de passer deux mois à Los Angeles, dans une maison où j'ai construit un studio. Ce sera un album en anglais, avec des chansons en français. Mes morceaux parlent de l'amour, de la vie, du fric, de mes frustrations. Il y a des sujets un peu politiques, mais qui font danser. Musicalement je me suis vraiment limité, parce que je ne voulais pas être perdu dans la production. Ça commence piano-voix et ça ressemble à ce que je faisais lorsque j'avais 19 ans.

 

"J'adore l'absurde, j'en vois partout"

 

C’est-à-dire ?

C'est une sorte d'anarchie joyeuse. J'aime l'idée d'être un enfant terrible. En fait j'adore l'absurde, j'en vois partout, dans la vie de tous les jours. A ce titre je suis obsédé par l'écrivain Dario Fo. Pour moi, c'est un héros. Je le vois la semaine prochaine pour travailler sur quelque chose. Je ne peux rien dire pour l'instant... Cet homme, c'est "l'archétype" de l'enfant terrible. Engagé, mais super drôle en même temps.

Link to comment
Share on other sites

I'm translating the interview, here is the 1st part

 

'When a singer plays a role in The Voice, we see it immediately'

 

The live shows of The Voice start this Saturday night on TF1. Do you think the winner of the 2014 season is in your team?

 

I hope so, but I realise there is a lot of competition. In my team, I think there are 2 potential winners... but I can't give you names. The way the show takes place is very funny. Contrary to other shows, you can participate at The Voice even if you're signed with a record company. When I make my decisions, I know that I'm not only fighting with the artist, but often with the team behind the artist. But I also encounter problems with contestants without experience. Kendji, for example, had never been on stage. Now people recognize him in the street and I think he starts feeling pressure. I'm afraid he'll get overwhelmed.

 

How did you live the first eliminatory shows? And do you have any regret?

 

No because the advantage of this quite long casting process, it is to allow you to discover the personality, the emotional depth of each person. When someone plays a role in The Voice, we see it immediately. This kind of shows only work when you find a way to preserve some sort of sincerity. Not only from the coaches, but mostly from the talents.

 

The show is followed on social networks. Do you read the comments about you and your talents?

 

No, I don't look at them. I know that my choices are often criticized, but the advantage of The Voice, is that they let me explain myself. And I am not going to obey the Internet users! The only time I doubted was when I had to choose between Marina and Jacynthe. It was hard. Jacynthe had just finished her path in The Voice in Quebec. Marina also participated in a TV show, 'X Factor', but she was much younger. I thought maybe she would be able to reveal herself a bit more. To surprise.

Link to comment
Share on other sites

Between those who have some experience and real beginners, do your contestants have common points?

 

I'd say they're all in the same spirit. They are young, they have a rather fresh sound. They are not necessarily perfect and standard voices. Spleen, for example, is very technical when he goes from one voice to the other. Caroline always breaks her voice. Elodie doesn't know how to control herself. Even with their background, contestants like Marina or Fréro Delavega have a quite modern and real sound.

 

Spleen seems unmanageable. How do you imagine live shows with him?

 

With me it's always going well. But then, how can we stop him? It's TV! When he arrived disguised for the Battles, I wasn't aware. He does what he wants and afterwards he deals with the consequences. I don't know at all what he's going to do on the live shows.

 

You often said you were looking for people who would be able to release an album. Have you already identified the one who's got more potential?

 

Some writers have already called me to say they had started writing for one of my female contestants. It's quite interesting to see who makes them want to write. However, we never really know who's going to make albums and who's going to be successful. On The Voice, the most important thing is to identify a sound and a musical style so that you imagine a recording future for each person. And I can tell you that each choice of song is a fight.

Link to comment
Share on other sites

Do you fear that some contestants will win only thanks to their popularity and not their talent?

 

No! Imagine 2 guys singing very well. One is very handsome, 18 years old, and the other one less handsome, 29 and a little bit fat. To highlight the latter is the challenge. It's part of the game and you have to be realistic: it would be mad to say that physical appearance doesn't count. But it's also up to each artist to ask themselves how to be valued to tell their story, to get connected with people.

 

Nowadays winners from talent shows are not always successful. Do you think this concept is declining?

 

It's easy to criticize the concept. If too many people from The Voice were successful, it would be a problem. If there were none... it would also be a problem! If there are already a few ones, it's already a success. Especially when it's unordinary people like Luc Arbogast. In the US and UK, contestants are much more formatted.

 

What was your very first reaction when you were invited to participate to The Voice?

 

I said 'it depends'. I had already done a show in Italy and my condition was to be free. In France, I'm not controlled, except sometimes for my clothes!

Link to comment
Share on other sites

On this subject, we have seen you a lot with your famous electric blue suit...

 

Me too, so I sent it to the Grévin museum! I didn't want to see it anymore. It's icky, I didn't even clean it. If you smell the sculpture, it stinks!

 

Is there a real competition between the coaches?

 

Yes, otherwise it would be dull. It's like breakfast in a Lebanese home, everyone is shouting at each other. But then, we leave our chairs and we stay together. The production insists on this. We eat, we drink coffee, we smoke all together in a small lounge especially for us. It protects this familial side. About this, I don't understand why it's being said that Florent Pagny and I hate each other!

 

Where are you in the writing of your new album?

 

I've just spent 2 months in LA, in a house where I built a studio. It will be an album in English, with some French songs. My songs talk about love, life, money, my frustrations. There are some topics which are a little bit political, but make you dance. Musically I really limited myself, because I didn't want to be lost in the production. It starts with piano-voice and it sounds like what I was doing when I was 19.

 

That is to say?

 

It's a kind of joyful anarchy. I like the idea of being an 'enfant terrible'. Actually I love the absurd, I see it everywhere, in my daily life. In this respect I'm obsessed with the writer Dario Fo. For me, he is a hero. I'm seeing him next week to work on something. I can't say anything yet... This man is the archetype of the enfant terrible. Committed, but very funny at the same time.

 

Sorry for all these different posts!

Link to comment
Share on other sites

It's a kind of joyful anarchy. I like the idea of being an 'enfant terrible'. Actually I love the absurd, I see it everywhere, in my daily life. In this respect I'm obsessed with the writer Dario Fo. For me, he is a hero. I'm seeing him next week to work on something. I can't say anything yet... This man is the archetype of the enfant terrible. Committed, but very funny at the same time.

 

So, he will come back in Italy? To work with Dario Fo?? Wow! :shocked:

Link to comment
Share on other sites

It's a kind of joyful anarchy. I like the idea of being an 'enfant terrible'. Actually I love the absurd, I see it everywhere, in my daily life. In this respect I'm obsessed with the writer Dario Fo. For me, he is a hero. I'm seeing him next week to work on something. I can't say anything yet... This man is the archetype of the enfant terrible. Committed, but very funny at the same time.

 

So, he will come back in Italy? To work with Dario Fo?? Wow! :shocked:

 

Wow, this is interesting! Can't wait to see what they're working on!

Link to comment
Share on other sites

"Musically I really limited myself, because I didn't want to be lost in the production. It starts with piano-voice and it sounds like what I was doing when I was 19."

 

lovely, piano-voice is the atmosphere that i prefer :blush-anim-cl:

Link to comment
Share on other sites

It's a kind of joyful anarchy. I like the idea of being an 'enfant terrible'. Actually I love the absurd, I see it everywhere, in my daily life. In this respect I'm obsessed with the writer Dario Fo. For me, he is a hero. I'm seeing him next week to work on something. I can't say anything yet... This man is the archetype of the enfant terrible. Committed, but very funny at the same time.

 

So, he will come back in Italy? To work with Dario Fo?? Wow! :shocked:

 

As he is working with the contestants on the Voice over the next few weeks, maybe Dario could be going to France to work with him?

Link to comment
Share on other sites

Thank you soooo much for the translation :huglove:

I can't wait to know what they are working on, it will be amazing, two genius together, pure magic!!!so excited for this news... And I'm very happy he's making his dream come true :blush-anim-cl:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy